Geld & Recht alle pijlers

Verzekering

10-04-2018 12:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi
Ik heb een vraagje,een klas genootje van mijn dochter heeft de telefoon van mijn dochter uit de handen gestoten normaal dit gaat dus via de aansprakelijkheids verzekering. Nu is mijn vraag of dit wel gaat wij hebben de iPhone 6s in november 2017 via marktplaats gekocht dus tweedehands. Maarja het beeld scherm is kapot nu door het klasgenotje
Iemand ervaring of dit ook via hun aansprakelijkheid verzekering kan
Mvg
Snap het niet ik zie 1 bericht maar kan niet zien 🤔
Dat ene bericht is je eigen bericht, je openingspost
Je kunt je verzekering of tussen persoon bellen en vragen hoe het normaal gesproken werkt. Ook ouders van vriendinnetje zou dat even kunnen doen. Weet je meteen waar je aan toe bent.
Je kunt de rekening van een nieuw scherm bij haar ouders claimen. Zij moeten dit dan verder met hun verzekering regelen.
patchouli_ schreef:
10-04-2018 12:16
Je kunt de rekening van een nieuw scherm bij haar ouders claimen. Zij moeten dit dan verder met hun verzekering regelen.
Zo dacht ik dus ook dat het ging
Maar de moeder stuurt me een bericht dat haar verzekering wil weten waneer en welke datum de telefoon gekocht is. De datum weet ik niet precies ze heeft m van haar verjaardags centen gekocht ergens in december 😊
Falathiel schreef:
10-04-2018 12:15
Dat ene bericht is je eigen bericht, je openingspost
Ahhh Oke 😂😂
Mama12345 schreef:
10-04-2018 12:19
Zo dacht ik dus ook dat het ging
Maar de moeder stuurt me een bericht dat haar verzekering wil weten waneer en welke datum de telefoon gekocht is. De datum weet ik niet precies ze heeft m van haar verjaardags centen gekocht ergens in december 😊
Voor hoeveel heeft ze de telefoon gekocht?

Als de reperatiekosten hoger zijn dan de aanschafwaarde dan is de telefoon economisch total loss. Je mag nimmer een hogere uitkering krijgen dan het bedrag waarvoor je de telefoon hebt gekocht, zo is bij wet bepaald.

Daarnaast vindt er op roerende zaken een afschrijving plaats. Telefoons hebben een levensduur van 3 jaar en vindt er jaarlijks een afschrijving van 33,33% plaats.
Je schat de datum, die geef je door.
Of de verzekering van 'de tegenpartij' nou wel of niet vergoedt, doet eigenlijk niet toe.
Jij hebt schade, de tegenpartij moet die betalen, althans zo denk ik.
Als hun verzekering niet uitkeert, is het hun pech, niet de jouwe.
Wij mochten bij kapot tabletscherm niet kiezen tussen repareren of nieuw scherm, terwijl nieuw scherm duurder was.. de verzekering bepaalde dat het repareren werd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven