Ogen laseren
dinsdag 10 april 2018 om 14:28
Ik heb het overwogen, maar niet gedaan. Persoonlijk vond ik de risico's te groot. Het lukt niet altijd, met mijn sterkte zou ik zeer waarschijnlijk toch nog een bril nodig hebben. En veel mensen krijgen op relatief jonge leeftijd staar aan de ogen (complicatie na alle oogoperaties)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
dinsdag 10 april 2018 om 14:32
Ik ken minstens drie mensen die het gedaan hebben in de tijd (zo'n tien jaar geleden) dat je de behandeling nog van de belasting af kon trekken.
Al die mensen moesten een tweede keer terug om nog eens te laten laseren. Een aantal heeft nu, zo'n tien jaar later, weer een lichte afwijking zodat ze 's avonds voor de tv en in de auto toch weer een bril op moeten.
In mijn ogen loont het alleen als je zo'n sterkte afwijking hebt dat je 's avonds zonder bril de wc niet kunt vinden. Dan is het al dat gedoe wel waard, want dan ga je er alsnog op vooruit.
Al die mensen moesten een tweede keer terug om nog eens te laten laseren. Een aantal heeft nu, zo'n tien jaar later, weer een lichte afwijking zodat ze 's avonds voor de tv en in de auto toch weer een bril op moeten.
In mijn ogen loont het alleen als je zo'n sterkte afwijking hebt dat je 's avonds zonder bril de wc niet kunt vinden. Dan is het al dat gedoe wel waard, want dan ga je er alsnog op vooruit.
dinsdag 10 april 2018 om 14:42
Is het niet zo dat de huidige ooglasertechnieken veel beter zijn dan toen?boerinnetje-van-buuten schreef: ↑10-04-2018 14:32Ik ken minstens drie mensen die het gedaan hebben in de tijd (zo'n tien jaar geleden) dat je de behandeling nog van de belasting af kon trekken.
dinsdag 10 april 2018 om 14:53
dinsdag 10 april 2018 om 14:56
Ik heb mijn ogen 18 jaar geleden laten laseren of eigenlijk met de Lasik methode.
Destijds had ik -5,5 voor beide ogen en een kleine cilinderafwijking aan 1 oog; het oog met de cilinderafwijking is 2 x behandeld. Dat zat overigens bij de prijs in. Ik kon het toen nog wel van de belasting aftrekken maar haalde de drempel niet, ondanks dat vond ik het dik waard en ben ik nog steeds heel blij dat ik het gedaan heb. Ik was jaarlijks ook veel geld kwijt aan lenzen, vloeistof en een bril en haalde het bedrag er binnen ca. 2 jaar uit. Nu zijn lenzen en brillen wel veel goedkoper geworden inmiddels dus dat maakt het wel anders qua kostenvergelijking...
Ik heb de afgelopen 18 jaar regelmatig de sterkte laten meten omdat mijn opticien het interessant vond om te weten hoe dit op termijn uit zou pakken.
Voor mij was het inderdaad de moeite waard omdat ik zelfs bij het naar de wc gaan 's nachts mijn bril op moest.
Destijds had ik -5,5 voor beide ogen en een kleine cilinderafwijking aan 1 oog; het oog met de cilinderafwijking is 2 x behandeld. Dat zat overigens bij de prijs in. Ik kon het toen nog wel van de belasting aftrekken maar haalde de drempel niet, ondanks dat vond ik het dik waard en ben ik nog steeds heel blij dat ik het gedaan heb. Ik was jaarlijks ook veel geld kwijt aan lenzen, vloeistof en een bril en haalde het bedrag er binnen ca. 2 jaar uit. Nu zijn lenzen en brillen wel veel goedkoper geworden inmiddels dus dat maakt het wel anders qua kostenvergelijking...
Ik heb de afgelopen 18 jaar regelmatig de sterkte laten meten omdat mijn opticien het interessant vond om te weten hoe dit op termijn uit zou pakken.
Voor mij was het inderdaad de moeite waard omdat ik zelfs bij het naar de wc gaan 's nachts mijn bril op moest.
dinsdag 10 april 2018 om 14:59
boerinnetje-van-buuten schreef: ↑10-04-2018 14:32Ik ken minstens drie mensen die het gedaan hebben in de tijd (zo'n tien jaar geleden) dat je de behandeling nog van de belasting af kon trekken.
Ik heb zulke ogen, het is of licht aan en bril op of geen bril en dan hoeft het licht ook niet aan, maar op de tast de wc vinden. Helaas is de kans erg groot bij deze sterkte dat laseren echt niet afdoende is. Je zal dan meestal toch nog een bril nodig hebben.
Dus eigenlijk is het voor niemand het geld waard
I can't control the wind but I can adjust the sail
dinsdag 10 april 2018 om 15:00
Ik heb het ruim 16 jaar geleden laten doen bij Retina in Driebergen.
Nog nooit spijt van gehad. Ik zie haarscherp. Je moet heel goed druppelen in het begin en het ook niet tegen de zomer laten doen (wat ik wel gedaan heb).
Enige waar ik "last" van heb, is dat licht scheller is. B.v. autolampen.
Ik heb de Q-sight behandeling laten doe na een uitgebreid vooronderzoek.
Lensimplantaten kan ook. Heeft een vriend laten doe, ook zo lang geleden. En die is er ook nog steeds blij mee.
Hij had -6, ik -3,5.
Nog nooit spijt van gehad. Ik zie haarscherp. Je moet heel goed druppelen in het begin en het ook niet tegen de zomer laten doen (wat ik wel gedaan heb).
Enige waar ik "last" van heb, is dat licht scheller is. B.v. autolampen.
Ik heb de Q-sight behandeling laten doe na een uitgebreid vooronderzoek.
Lensimplantaten kan ook. Heeft een vriend laten doe, ook zo lang geleden. En die is er ook nog steeds blij mee.
Hij had -6, ik -3,5.
emma95 wijzigde dit bericht op 10-04-2018 15:55
0.20% gewijzigd
dinsdag 10 april 2018 om 15:15
Mwah, als ik de kosten tel van steeds maandlenzen, een gewone bril en een zonnebril op sterkte, ik neem dat bedrag 3 jaar op rij, dan heb ik het laseren er wel uit.hamerhaai schreef: ↑10-04-2018 14:59Ik heb zulke ogen, het is of licht aan en bril op of geen bril en dan hoeft het licht ook niet aan, maar op de tast de wc vinden. Helaas is de kans erg groot bij deze sterkte dat laseren echt niet afdoende is. Je zal dan meestal toch nog een bril nodig hebben.
Dus eigenlijk is het voor niemand het geld waard![]()
Ik lees mee, ik wil het graag eind dit jaar, begin volgend jaar doen (nog even een beetje sparen)
dinsdag 10 april 2018 om 15:23
GenieInABottle schreef: ↑10-04-2018 15:15Mwah, als ik de kosten tel van steeds maandlenzen, een gewone bril en een zonnebril op sterkte, ik neem dat bedrag 3 jaar op rij, dan heb ik het laseren er wel uit.
Ik lees mee, ik wil het graag eind dit jaar, begin volgend jaar doen (nog even een beetje sparen)![]()
De kans dat je na het dure laseren nog die bril, maandlenzen ect nodig hebt is best groot volgens mij.
dinsdag 10 april 2018 om 15:23
GenieInABottle schreef: ↑10-04-2018 15:15Mwah, als ik de kosten tel van steeds maandlenzen, een gewone bril en een zonnebril op sterkte, ik neem dat bedrag 3 jaar op rij, dan heb ik het laseren er wel uit.
Ik lees mee, ik wil het graag eind dit jaar, begin volgend jaar doen (nog even een beetje sparen)![]()
De kans dat je na het dure laseren nog die bril, maandlenzen ect nodig hebt is best groot volgens mij.
dinsdag 10 april 2018 om 15:28
dinsdag 10 april 2018 om 15:40
Die kans is met de huidige technieken best klein. Ik heb enkele mensen in mijn omgeving die het jaren geleden hebben laten doen en een paar recente (afgelopen 2 jaar) en op 1 iemand na (voor 1 oog) heeft niemand meer optische hulpmiddelen nodig gehad. Vandaar dat ik er ook positief in sta. Overigens allemaal verschillende locaties (ziekenhuizen, oogklinieken en in België).Lucifermiauww schreef: ↑10-04-2018 15:23De kans dat je na het dure laseren nog die bril, maandlenzen ect nodig hebt is best groot volgens mij.
dinsdag 10 april 2018 om 16:57
Ik heb mijn ogen laten laseren in december 2015 en dat was echt 1 van de beste beslissingen in mijn leven!! Nog altijd megablij mee!
Ik had -7 en -6 en zag dus niks zonder bril/lenzen. Ja het kost een hoop geld maar dat geld was ik toch wel kwijt geweest aan lenzen en brillen. Ik heb het laten doen bij Visus in Rotterdam (IntraLasik met Wavefront). Na de behandeling nergens last van gehad maar ik was ook heel stipt met druppelen enzo.
Ik twijfelde eerst ook, het zijn tenslotte toch je ogen, maar ik heb toen het vooronderzoek gedaan en kon daar al mijn vragen stellen. Pas na het vooronderzoek weet je of je ogen geschikt zijn dus ik zou een vooronderzoek laten doen, al je vragen en twijfels bespreken en dan pas beslissen.
En idd in de winter laten doen! Lekker vroeg donker!
Ik had -7 en -6 en zag dus niks zonder bril/lenzen. Ja het kost een hoop geld maar dat geld was ik toch wel kwijt geweest aan lenzen en brillen. Ik heb het laten doen bij Visus in Rotterdam (IntraLasik met Wavefront). Na de behandeling nergens last van gehad maar ik was ook heel stipt met druppelen enzo.
Ik twijfelde eerst ook, het zijn tenslotte toch je ogen, maar ik heb toen het vooronderzoek gedaan en kon daar al mijn vragen stellen. Pas na het vooronderzoek weet je of je ogen geschikt zijn dus ik zou een vooronderzoek laten doen, al je vragen en twijfels bespreken en dan pas beslissen.
En idd in de winter laten doen! Lekker vroeg donker!