Waarom?

11-04-2018 19:56 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ugh, ik weet gewoon niet hoe ik dit moet neerzetten, ik gooi er een poging tegen aan.

Ik heb echt een nare dag en snap gewoonweg niet hoe mensen in elkaar steken.i
Ik ben kwaad, mijn ogen spuwen vuur en ik voel mij verraden.

Ik heb moeten vernemen dat iemand die ik heel hoog heb staan een keuze heeft gemaakt die mij tot in het diepste van mijn ziel doet walgen, gatver ik heb letterlijk overgegeven.

Diegene waar ik een goede band mee (dacht ik)heb heeft mijn verkrachter weer in diens leven toegelaten.
Deze persoon weet dat dit heeft plaatsgevonden, en toch staat dit individu er voor open om weer een (vriendschappelijke)relatie aan te gaan met dat walgelijke figuur.

Ik snap het niet, ik krijg te horen dat walgelijk persoon aan het veranderen is en zijn leven aan het beteren is.
Maar waarom, waarom moet dit gebeuren?
Overdrijf ik?
Stel ik mij aan?

Ik voel me zo kut, geen idee hoe hier mee om te gaan.
:hug:
Ik snap je volledig. Ik zou ook niet meer willen omgaan met die persoon.

Klinkt heel zwart/wit, maar soms zijn dingen gewoon zo zwart/wit.
Dan moet je wel een eenzaam mens zijn, als je perse wil omgaan met een verkrachter.
Zo iemand is inderdaad helaas geen vriend. Afscheid van nemen, en dan eenzijdig, dus niet eens met een gesprek. Geen woorden meer aan vuil maken.
Ga vooruit en laat deze mensen achter je.
Maar kan me voorstellen dat het een enorme tegenvaller is.
Is het iemand die dicht bij jou staat die dit doet? Kan je afstand van deze persoon nemen?

Lijkt me vreselijk voor je!
Wat ontzettend naar! En dat je dat hebt meegemaakt ook. Vreselijk. Sterkte...
Wat moet jij je verraden voelen :hug:
There is always something happening, and it's usually right now
Wat naar voor je! Ik vind het inderdaad ook echt walgelijk. :(
Oh, wat rot. Ik kan me voorstellen dat je dit als verraad voelt. Wat is je relatie met die persoon die dicht bij je staat? Wil je die relatie behouden of is dat nu te pijnlijk? Ik zou in ieder geval nog wel vertellen hoeveel pijn dit doet bij jou. En dan afhankelijk van de reactie verdere acties ondernemen. Sterkte.
Wat ontzettend naar :hug:

Zit er misschien een andere reden achter, dat de persoon die dicht bij jou staat de dader weer dichterbij laat komen? Misschien iets van een (al dan niet misplaatst) gevoel van verantwoordelijkheid of schuld of angst of iets dergelijks? Soms kan iets heel zwaars wat makkelijker te behappen worden als je begrijpt waarom mensen doen wat zij doen. Dan hoef je het er niet mee eens te zijn, en je hoeft het ook niet te vergeten of vergeven, maar het kan wel een bepaalde berusting geven.
Ik merk dat het je hoog zit.
Mensen zijn ook echt af en toe walgelijk in hun keuzes maar begrijp jouw woede en verdriet.
YouWish schreef:
11-04-2018 20:01
Dankjewel
Yasna schreef:
Ik snap je volledig. Ik zou ook niet meer willen omgaan met die persoon.

Klinkt heel zwart/wit, maar soms zijn dingen gewoon zo zwart/wit.

Ik snap het gewoon niet.
En inderdaad ik zie geen grijs gebied.
Het-groepje schreef:
Dan moet je wel een eenzaam mens zijn, als je perse wil omgaan met een verkrachter.
Zo iemand is inderdaad helaas geen vriend. Afscheid van nemen, en dan eenzijdig, dus niet eens met een gesprek. Geen woorden meer aan vuil maken.
Ga vooruit en laat deze mensen achter je.
Maar kan me voorstellen dat het een enorme tegenvaller is.
Ik denk dat dit inderdaad het beste is ook al doet het mij pijn.
Gate_Keeper schreef:
11-04-2018 20:02
Is het iemand die dicht bij jou staat die dit doet? Kan je afstand van deze persoon nemen?

Lijkt me vreselijk voor je!
Heel dicht bij, jeugdvriend die ik vaak zie.

Moeilijk zit in de vrienden omgeving maar het is niet anders, ik kan dit niet verkroppen.
poesiepoes schreef:
11-04-2018 20:04
Wat ontzettend naar! En dat je dat hebt meegemaakt ook. Vreselijk. Sterkte...
Zeker naar, en voelt als een steek in mijn rug.
Dankjewel.
Grobbekuiken_ schreef:
11-04-2018 20:05
Wat moet jij je verraden voelen :hug:
Bedankt voor de hug, en zo voel ik mij ook.
labellei schreef:
11-04-2018 20:09
Wat naar voor je! Ik vind het inderdaad ook echt walgelijk. :(
Ik walg er zo ontzettend van, kan het niet geloven.
Bedankt voor de knuffel.
Jufjoke schreef:
11-04-2018 20:09
Oh, wat rot. Ik kan me voorstellen dat je dit als verraad voelt. Wat is je relatie met die persoon die dicht bij je staat? Wil je die relatie behouden of is dat nu te pijnlijk? Ik zou in ieder geval nog wel vertellen hoeveel pijn dit doet bij jou. En dan afhankelijk van de reactie verdere acties ondernemen. Sterkte.
Het is een jeugdvriend, zo'n vriendschap waar van je denkt dat zit voor altijd goed, wat kun je je vergissen in mensen.

Ik denk niet dat ik instaat ben omgang te behouden met hem.
Bedankt voor je sterkte wensen.
Nummer*Zoveel schreef:
11-04-2018 20:19
Wat ontzettend naar :hug:

Zit er misschien een andere reden achter, dat de persoon die dicht bij jou staat de dader weer dichterbij laat komen? Misschien iets van een (al dan niet misplaatst) gevoel van verantwoordelijkheid of schuld of angst of iets dergelijks? Soms kan iets heel zwaars wat makkelijker te behappen worden als je begrijpt waarom mensen doen wat zij doen. Dan hoef je het er niet mee eens te zijn, en je hoeft het ook niet te vergeten of vergeven, maar het kan wel een bepaalde berusting geven.
Bedankt voor de knuffel.
Ik weet het niet zeker, ze kennen elkaar van een tijd terug en komen elkaar bij gezamelijke kennisen tegen.
Ik weet niet wat er gaande is waarom er nu contact is.
20062016 schreef:
11-04-2018 20:28
Ik merk dat het je hoog zit.
Het is ook niet zo lang geleden dat dit is voorgevallen, in als een paar jaar geleden.
Sjaantje37 schreef:
11-04-2018 20:42
Mensen zijn ook echt af en toe walgelijk in hun keuzes maar begrijp jouw woede en verdriet.
Inderdaad, walgelijk tot en met.
Ik ben gewoon erg verdrietig dat mijn vriendenschap hier op stuk loopt.
Ik kan dit niet goedkeuren ook al heb ik daar geen zeggenschap over noch recht op.
Zo herkenbaar je verhaal. Ik ben weken van slag geweest. Enorm boos, verdrietig en voelde mij zo in de steek gelaten. Voor mij bleek het het beste om het contact te verbreken. Nu, na een paar weken, heb ik weer rust. Je mag trots zijn dat jij er zo in staat dat als het andersom was geweest je nooit het contact had hersteld met de dader. Je weet waar je voor staat. Je bent sterk en hoewel je misschien weer even door alle herinneringen heen moet(moest ik wel) komt er weer rust. Sterkte :hug:
Kippetje, ik quote je expres niet, misschien wil je het later weghalen.

Dankjewel voor je woorden en je knuffel, ook voor jou een :hug:!
Wat naar dat je dit ook heb mee moeten maken, maar je verhaal komt erg dichtbij en raakt alle punten waar ik nu tegen aan hik.

Ik zou dit een ander nooit aan doen.
Dit verdienen wij gewoon niet.
Nogmaals Bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven