Lastige traktatie
donderdag 12 april 2018 om 11:29
Mijn zoontje heeft van de week op school een traktatie gekregen waar een vrijkaartje voor het zwembad 20km verderop bij zit.
Ik zit in mijn maag met wat ik hiermee moet. Het is een leuke traktatie hoor, maar mijn zoon houdt al niet zo van zwemmen en al helemaal niet in een zwembad ver weg dat hij niet kent. Wij kennen ook niemand die wel een keer naar het zwembad van het kaartje wil gaan.
Aan de andere kant is het ook vervelend voor de jarige job om het kaartje maar weg te gooien. De ouders zullen vast met goede bedoelingen voor 25 kinderen ieder een kaartje hebben gekocht.
Iemand enig idee hoe ik dit beleefd oplos?
Ik zit in mijn maag met wat ik hiermee moet. Het is een leuke traktatie hoor, maar mijn zoon houdt al niet zo van zwemmen en al helemaal niet in een zwembad ver weg dat hij niet kent. Wij kennen ook niemand die wel een keer naar het zwembad van het kaartje wil gaan.
Aan de andere kant is het ook vervelend voor de jarige job om het kaartje maar weg te gooien. De ouders zullen vast met goede bedoelingen voor 25 kinderen ieder een kaartje hebben gekocht.
Iemand enig idee hoe ik dit beleefd oplos?
donderdag 12 april 2018 om 11:32
donderdag 12 april 2018 om 11:36
Dit. Of de ouders van het klasgenootje (ik weet niet welke leeftijd, maar mijn kinderen mogen niet alleen naar een zwembad).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
donderdag 12 april 2018 om 11:43
Weggeven aan een klasgenootje.
Cadeau doen aan de speelgoedbank in die plaats (20 km verderop).
Een forummer liet haar zoon trakteren op knakworst met mayonaise.
Was ook niet goed.
Ik vind een zwembadkaartje een leuke traktatie.
Beter dan een frutselspeelgoedje waar de hond vervolgens bijna in stikt.
Cadeau doen aan de speelgoedbank in die plaats (20 km verderop).
Een forummer liet haar zoon trakteren op knakworst met mayonaise.
Was ook niet goed.
Ik vind een zwembadkaartje een leuke traktatie.
Beter dan een frutselspeelgoedje waar de hond vervolgens bijna in stikt.
donderdag 12 april 2018 om 11:44
Aparte eerste post...
Het klinkt mij niet erg realistisch in de oren dat die ouders voor 25 kinderen voor de volle prijs een zwembadkaartje hebben gekocht, dat kost ze dan meer dan 100 euro voor een traktatie.
Dus ofwel de ouders van de jarige hebben die kaartjes ergens gratis gekregen (mijn zoon heeft via school ook wel eens een zwembadkaartje gekregen, was een actie van het zwembad om mensen te lokken, die ook nog eens betalende medezwemmers meenemen, we hebben het kaartje niet gebruikt overigens en geen moment een schuldgevoel over gehad), ofwel die ouders hebben een zeer ruime portemonnee (en dan zou ik me er ook niet schuldig over voelen), of je hebt zelf een heel grote duim.
Verder lijkt het me ook erg sterk dat die ouders erachter zullen komen welk kind wel of niet gebruik gaat maken van het kaartje of het weggooit. Gaan ze daarover 24 kinderen/ouders ondervragen of op wacht staan bij het zwembad? Als je iets krijgt staat het je vrij om het te gebruiken dan wel weg te gooien, lees bijv. wat Beatrijs Ritsema daarover schrijft:
https://www.beatrijs.com/stiefmoeder-ge ... e-cadeaus/
Tenslotte lijkt het als dit verhaal waar is me erg simpel als je iemand wilt vinden die het kaartje kan gebruiken: elk willekeurig klasgenootje, zodat diegene met vader/moeder/broer/zus/opa/oma erheen kan.
Het klinkt mij niet erg realistisch in de oren dat die ouders voor 25 kinderen voor de volle prijs een zwembadkaartje hebben gekocht, dat kost ze dan meer dan 100 euro voor een traktatie.
Dus ofwel de ouders van de jarige hebben die kaartjes ergens gratis gekregen (mijn zoon heeft via school ook wel eens een zwembadkaartje gekregen, was een actie van het zwembad om mensen te lokken, die ook nog eens betalende medezwemmers meenemen, we hebben het kaartje niet gebruikt overigens en geen moment een schuldgevoel over gehad), ofwel die ouders hebben een zeer ruime portemonnee (en dan zou ik me er ook niet schuldig over voelen), of je hebt zelf een heel grote duim.
Verder lijkt het me ook erg sterk dat die ouders erachter zullen komen welk kind wel of niet gebruik gaat maken van het kaartje of het weggooit. Gaan ze daarover 24 kinderen/ouders ondervragen of op wacht staan bij het zwembad? Als je iets krijgt staat het je vrij om het te gebruiken dan wel weg te gooien, lees bijv. wat Beatrijs Ritsema daarover schrijft:
https://www.beatrijs.com/stiefmoeder-ge ... e-cadeaus/
Tenslotte lijkt het als dit verhaal waar is me erg simpel als je iemand wilt vinden die het kaartje kan gebruiken: elk willekeurig klasgenootje, zodat diegene met vader/moeder/broer/zus/opa/oma erheen kan.
donderdag 12 april 2018 om 12:05
Komt er eindelijk eens iemand af met een traktatie waarvan de kindertjes niet moddervet worden, al hun tanden kwijtraken, anafylactische reacties krijgen of afbreuk moeten doen aan levensbeschouwelijke gevoelens en nou is het weer niet goed
donderdag 12 april 2018 om 12:11
Lady*Voldemort schreef: ↑12-04-2018 12:05Komt er eindelijk eens iemand af met een traktatie waarvan de kindertjes niet moddervet worden, al hun tanden kwijtraken, anafylactische reacties krijgen of afbreuk moeten doen aan levensbeschouwelijke gevoelens en nou is het weer niet goed![]()
Vind ik hè, lekker boeiend wat ik vind.
Ik haat zwembaden.
donderdag 12 april 2018 om 12:16
PreciesLady*Voldemort schreef: ↑12-04-2018 12:05Komt er eindelijk eens iemand af met een traktatie waarvan de kindertjes niet moddervet worden, al hun tanden kwijtraken, anafylactische reacties krijgen of afbreuk moeten doen aan levensbeschouwelijke gevoelens en nou is het weer niet goed![]()
donderdag 12 april 2018 om 12:20
Er is vast wel een vriendje of vriendinnetje dat daar wel eens zwemt, met jouw kaartje kan hij of zij twee keer, of kan er een broertje of zusje gratis mee. Ik vind het wel een grappige traktatie, weer eens wat anders - en wat je ook trakteert, het is toch nooit voor iedereen goed, want het is óf te ongezond, óf te verantwoord, óf te creatief, óf er zit "plastic meuk" bij. Dit idee is best leuk, maar het verplicht je tot niks. Al laat je het liggen en doe je er helemaal niks mee, ook goed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 12 april 2018 om 12:31
misschien een mooie gelegenheid voor je zoon om zijn grenzen eens te verleggen. Een keer zwemmen in een ander zwembad.
De meeste mensen in Nederland gaan uiteindelijk wel eens zwemmen.
Anders het vrijkaartje aan iemand geven die dit wel kan waarderen.
De meeste mensen in Nederland gaan uiteindelijk wel eens zwemmen.
Anders het vrijkaartje aan iemand geven die dit wel kan waarderen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 12 april 2018 om 12:37
Inderdaad. De jarige heeft getrakteerd op iets lekkers en de ouders hebben ter PR een gratis zwemkaartje van dat zwembad erbij gedaan. Je kunt een vriendje meevragen of je gaat als ouder zelf met je kind mee om daar te zwemmen.Dat levert weer een betalende klant op.