Gezondheid alle pijlers

Maagzweer

12-04-2018 11:17 14 berichten
Hoi,

Wie heeft er (helaas) ervaring met maagzweren ?.
Ik vraag me af wat mensen voor klachten hadden of hebben ervaren hier van ?.
Ik vraag me ook af hoe lang het gemiddeld duurde voordat jullie herstel/verbetering merkte.

Bedankt vast.
Yep. Ik heb een maagzweer as we speek. Wat wil je weten?
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
12-04-2018 11:20
Yep. Ik heb een maagzweer as we speek. Wat wil je weten?
Euh, dat staat in de OP toch.
Niemand is onmisbaar
bojoti schreef:
12-04-2018 11:24
Euh, dat staat in de OP toch.
Das waar :-)

Ik heb enorme maagpijn en rugpijn. Volcontinu misselijk en een vol en opgeblazen gevoel. Het zeurt en brandt en niks helpt.
Dat ongeveer. Ik slik een hoge dosering maagbeschermers. Zit nog in traject.
Bij mij hielp een kuur tegen campylobacter
Bij mij is het al jaren geleden. Kan me vooral de pijn herinneren en dat ik veel melk moest drinken en een half jaar geen vlees mocht eten. Dit was nog voor het hip was om vegetariër te zijn, dus ik heb echt de dokter gesmeekt om pillen... Dokter vond een half jaar geen vlees veel beter.

Sterkte!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Hoi,

Het is inderdaad afzien.
De oorzaak is bij mij 2 weken geleden aangepakt maar herstel is nog niet te merken ik heb 2 x per dag maagbeschermers ook rugklachten inderdaad kan na de wc blijven lopen, maar vooral ook heel moe extreme pijn is gelukkig niet te vaak het is meer of je een zware griep te pakken hebt continu herkenbaar voor mensen of ?
Heel herkenbaar inderdaad dat niks helpt ! van alles al geprobeerd aangepast eten scheelt wel iets.

Gr en bedankt :)
lilalinda schreef:
12-04-2018 11:34
campylobacter
Wat is dat?

Bij zijn klachten nooit helemaal verdwenen daar ik ook een middenrifbreuk heb. Bij vlagen nog steeds spuigmisselijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
honda1981 schreef:
12-04-2018 12:38
Hoi,

Het is inderdaad afzien.
De oorzaak is bij mij 2 weken geleden aangepakt maar herstel is nog niet te merken ik heb 2 x per dag maagbeschermers ook rugklachten inderdaad kan na de wc blijven lopen, maar vooral ook heel moe extreme pijn is gelukkig niet te vaak het is meer of je een zware griep te pakken hebt continu herkenbaar voor mensen of ?
Heel herkenbaar inderdaad dat niks helpt ! van alles al geprobeerd aangepast eten scheelt wel iets.

Gr en bedankt :)
Ik heb geen buikloop verder en ook geen zwarte ontlasting. Ik boer ook niet.
Ik heb vooral echt heel veel pijn en soms zoveel dat ik denk dat ik dood blijf. Maar meestal zeurt het. En verspringt het van maag naar rug.
Het brandt soms. Geen zuurbranden maar een brandende maag.
Verder duizelig en heel, heel erg misselijk.
Zeker alcohol verdraag ik uitermate slecht. Dat vind ik zelf nogal jammer want ik hou wel van een borrel.

Melk drinken en vlees laten staan is achterhaald.

Koffie en citrusvruchten (sap) vallen mij niet lekker.
En ik heb de hele dag een weeig en opgeblazen gevoel. De hele dag misselijk, soms tot kokhalzen aan toe. En helemaal geen eetlust.
Yggdrasil- schreef:
12-04-2018 14:06
Ik heb geen buikloop verder en ook geen zwarte ontlasting. Ik boer ook niet.
Ik heb vooral echt heel veel pijn en soms zoveel dat ik denk dat ik dood blijf. Maar meestal zeurt het. En verspringt het van maag naar rug.
Het brandt soms. Geen zuurbranden maar een brandende maag.
Verder duizelig en heel, heel erg misselijk.
Zeker alcohol verdraag ik uitermate slecht. Dat vind ik zelf nogal jammer want ik hou wel van een borrel.

Melk drinken en vlees laten staan is achterhaald.

Koffie en citrusvruchten (sap) vallen mij niet lekker.
En ik heb de hele dag een weeig en opgeblazen gevoel. De hele dag misselijk, soms tot kokhalzen aan toe. En helemaal geen eetlust.

Ik had er nog nooit van gehoord vlees en dingen te laten staan heel apart.
Ik herken zeker wel dingen toch is het bij mij weer heel anders duizelig misselijk enz geen koffie of alchohol drinken geen pittig vet of olijfolie enz eten.
Gek genoeg kan ik wel goed eten !
En zoals hier boven vernoemd helaas heb ik het geluk dat al mijn klachten zouden moeten verdwijnen dit kan alleen wel een aantal maanden duren helaas.
Yggdrasil- schreef:
12-04-2018 11:34
Das waar :-)

Ik heb enorme maagpijn en rugpijn. Volcontinu misselijk en een vol en opgeblazen gevoel. Het zeurt en brandt en niks helpt.
Dat ongeveer. Ik slik een hoge dosering maagbeschermers. Zit nog in traject.
Gaat het al de goede kant op ?
Of geen verandering ?
Ben je al eens getest op de bacterie Helicobacter pylori? Deze bacterie wordt gezien als de belangrijkste veroorzaker van maagzweren.

Ik heb lang met dezelfde klachten gelopen totdat bleek dat ik besmet was met deze bacterie, ik kreeg een zware antibioticakuur en voelde me snel daarna al gelijk een ander mens.

Dus als je er nog niet op getest bent is het wel de moeite waard :)
Ik had de Helicobacter pylori. Heel veel pijn, echt vreselijk.
Een zware antibiotica kuur heeft goed geholpen. Soms speelt het een beetje op, blijft een zwakke plek.
Hoi,

Ik heb die kuur gehad tegen die bacterie dus dat is uitgesloten dat viel flink tegen die kuur das niet niks.
De oorzaak licht echt bij een zuurstof tekort in de maag inmiddels is dit vandaag 5 weken opgelost maar het blijft lastig allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven