Lastige traktatie

12-04-2018 11:29 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft van de week op school een traktatie gekregen waar een vrijkaartje voor het zwembad 20km verderop bij zit.

Ik zit in mijn maag met wat ik hiermee moet. Het is een leuke traktatie hoor, maar mijn zoon houdt al niet zo van zwemmen en al helemaal niet in een zwembad ver weg dat hij niet kent. Wij kennen ook niemand die wel een keer naar het zwembad van het kaartje wil gaan.

Aan de andere kant is het ook vervelend voor de jarige job om het kaartje maar weg te gooien. De ouders zullen vast met goede bedoelingen voor 25 kinderen ieder een kaartje hebben gekocht.

Iemand enig idee hoe ik dit beleefd oplos? :(
is er niet een klasgenoot met een broertje/zusje die wel willen gaan?
Het is een gift. Dus dank je wel zeggen en het daarbij laten. En als ze ernaar vragen (ben je al geweest?) zeg je dat je nog niets gepland hebt. De ouders gaan echt niet bij 25 kinderen na of ze wel of niet geweest zijn.
Aan een klasgenootje geven zodat hij/zij met een vriendje kan gaan? Of aan de ouders van de jarige teruggeven, zij zijn er vast blij mee.
Ik zou er niet te zwaar aan tillen, in mijn klas zijn er altijd wel een aantal kinderen die een eetbaar traktatie niet lekker vinden. Dat is nu eenmaal zo.
Is het de bedoeling dat ze er met de jarige heen gaan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
guppekop schreef:
12-04-2018 11:30
is er niet een klasgenoot met een broertje/zusje die wel willen gaan?
Dit. Of de ouders van het klasgenootje (ik weet niet welke leeftijd, maar mijn kinderen mogen niet alleen naar een zwembad).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
doorscheuren en vergeten :)
Gewoon niet gaan, wat een rare traktatie.
Een traktatie op school omdat het kindje jarig was? Wat vreemd. Zeker gezien de afstand en het feit dat de rest van het gezin (of wie er dan ook mee zou gaan) gewoon moet betalen. 1 van de ouders van dat kindje werkt bij dat zwembad ofzo?
Weggeven aan een klasgenootje.

Cadeau doen aan de speelgoedbank in die plaats (20 km verderop).

Een forummer liet haar zoon trakteren op knakworst met mayonaise.
Was ook niet goed.

Ik vind een zwembadkaartje een leuke traktatie.
Beter dan een frutselspeelgoedje waar de hond vervolgens bijna in stikt.
Je hoeft toch geen verantwoording af te leggen of je wel of niet geweest bent?
En anders weggeven aan iemand die er wel heen wil.
Aparte eerste post...

Het klinkt mij niet erg realistisch in de oren dat die ouders voor 25 kinderen voor de volle prijs een zwembadkaartje hebben gekocht, dat kost ze dan meer dan 100 euro voor een traktatie.

Dus ofwel de ouders van de jarige hebben die kaartjes ergens gratis gekregen (mijn zoon heeft via school ook wel eens een zwembadkaartje gekregen, was een actie van het zwembad om mensen te lokken, die ook nog eens betalende medezwemmers meenemen, we hebben het kaartje niet gebruikt overigens en geen moment een schuldgevoel over gehad), ofwel die ouders hebben een zeer ruime portemonnee (en dan zou ik me er ook niet schuldig over voelen), of je hebt zelf een heel grote duim.

Verder lijkt het me ook erg sterk dat die ouders erachter zullen komen welk kind wel of niet gebruik gaat maken van het kaartje of het weggooit. Gaan ze daarover 24 kinderen/ouders ondervragen of op wacht staan bij het zwembad? Als je iets krijgt staat het je vrij om het te gebruiken dan wel weg te gooien, lees bijv. wat Beatrijs Ritsema daarover schrijft:
https://www.beatrijs.com/stiefmoeder-ge ... e-cadeaus/

Tenslotte lijkt het als dit verhaal waar is me erg simpel als je iemand wilt vinden die het kaartje kan gebruiken: elk willekeurig klasgenootje, zodat diegene met vader/moeder/broer/zus/opa/oma erheen kan.
Waar is het zwembad? Ik ben dol op zwemmen.
Fauna69 schreef:
12-04-2018 11:58
Waar is het zwembad? Ik ben dol op zwemmen.
trap er nou niet in...
Lillybit schreef:
12-04-2018 11:37
Gewoon niet gaan, wat een rare traktatie.
Komt er eindelijk eens iemand af met een traktatie waarvan de kindertjes niet moddervet worden, al hun tanden kwijtraken, anafylactische reacties krijgen of afbreuk moeten doen aan levensbeschouwelijke gevoelens en nou is het weer niet goed :cry:
Leuke traktatie! Wellicht werkt een van die ouders daar

Maar vrijkaartjes zijn niet verplicht in te leveren hoor.
Ik heb de meeste traktatietopics gemist. Maar als ik dit zo lees zijn die wel het nalezen waard! Iemand een leestip?
Lady*Voldemort schreef:
12-04-2018 12:05
Komt er eindelijk eens iemand af met een traktatie waarvan de kindertjes niet moddervet worden, al hun tanden kwijtraken, anafylactische reacties krijgen of afbreuk moeten doen aan levensbeschouwelijke gevoelens en nou is het weer niet goed :cry:
:proud:
Vind ik hè, lekker boeiend wat ik vind.
Ik haat zwembaden.
Lady*Voldemort schreef:
12-04-2018 12:05
Precies :proud:
Er is vast wel een vriendje of vriendinnetje dat daar wel eens zwemt, met jouw kaartje kan hij of zij twee keer, of kan er een broertje of zusje gratis mee. Ik vind het wel een grappige traktatie, weer eens wat anders - en wat je ook trakteert, het is toch nooit voor iedereen goed, want het is óf te ongezond, óf te verantwoord, óf te creatief, óf er zit "plastic meuk" bij. Dit idee is best leuk, maar het verplicht je tot niks. Al laat je het liggen en doe je er helemaal niks mee, ook goed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Huh?

Vragen of iemand interesse heeft en anders weggooien.
Je denkt toch niet dat die ouders 25 zwembadkaartjes hebben gekocht?
Ze kennen vast iemand die er werkt.
misschien een mooie gelegenheid voor je zoon om zijn grenzen eens te verleggen. Een keer zwemmen in een ander zwembad.

De meeste mensen in Nederland gaan uiteindelijk wel eens zwemmen.

Anders het vrijkaartje aan iemand geven die dit wel kan waarderen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
IJskoffie schreef:
12-04-2018 12:29

Je denkt toch niet dat die ouders 25 zwembadkaartjes hebben gekocht?
Ze kennen vast iemand die er werkt.
Inderdaad. De jarige heeft getrakteerd op iets lekkers en de ouders hebben ter PR een gratis zwemkaartje van dat zwembad erbij gedaan. Je kunt een vriendje meevragen of je gaat als ouder zelf met je kind mee om daar te zwemmen.Dat levert weer een betalende klant op.
Hoe verzinnen ze die traktaties tegenwoordig, en elke keer komt er een grandioos topic hier over.
Ik trakteer mijzelf op stroopwafels en een kop thee.
8102 schreef:
12-04-2018 12:49
Hoe verzinnen ze die traktaties tegenwoordig, en elke keer komt er een grandioos topic hier over.
Ik trakteer mijzelf op stroopwafels en een kop thee.
:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven