Eenoudervakantie

12-04-2018 20:36 17 berichten
Wie weet wat de beste aanbieder is van Eenoudervakanties in Nederland? Wie heeft het gedaan? Hoe was het? Ik heb zelf twee kinderen en mij lijkt het fijn om niet tussen de perfecte gezinnen te zitten. Dus ik wacht op jullie verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Maris Life eens gedaan.
All in met de kinderen, was ontzettend leuk en de kids hadden de tijd van hun leven.
Activiteiten voor kinderen met en zonder ouders, niks moet alles mag.
Savonds gezellig met andere alleenstaande ouders waardoor je altijd wel aanspraak had .
Je zou ook eens kunnen kijken bij Natuurvriendenhuizen.
Relatief goedkoop, op mooie plekken in Nederland en altijd kinderen in de nabijheid om mee te spelen.
Wat is nou weer een perfect gezin?
Ana_Isabel2 schreef:
12-04-2018 21:39

En wat is De beste aanbieder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb ooit eens op het eenoudergedeelte van een camping gestaan. Ik vond het een puberaal hormoongestuurd gebeuren en een grote vleesmarkt.
Ana_Isabel2 schreef:
12-04-2018 21:39
Papa en mama al jaren gelukkig getrouwd.
Mama werkt drie dagen, papa vier, waardoor de kinderen maar twee dagen per week naar de opvang hoeven.
Een leuk koophuis in een rustige buurt, een royaal inkomen en papa en mama doen het nog regelmatig met elkaar en niet met de buurvrouw/man.
Ik heb een goeie ervaring met Estivant, er zitten altijd wel mensen bij waar het mee klikt en je hebt een gezamenlijk terras waar je 'savonds kunt aanschuiven, maar niks hoeft. Dus af en toe een avondje voor je tent is ook prima, heel ongedwongen. Ik heb ook eens gekeken bij Cirkel, maar ik vond de reisleiding van Estivant wat professioneler overkomen. Leuke activiteiten voor zowel de volwassenen als de kinderen (wel prijzig!) maar je hoeft echt niet overal aan mee te doen.

Ik ga dit jaar ergens anders naartoe maar volgens jaar weer Estivant.
Ik ben twee maal met mijn moeder, broer en zusje op eenouder vakantie geweest met de bus en dan op de camping in een kant- en-klare tent. Mijn moeder wilde niet alleen een stuk rijden (Spanje en Kroatië) met drie kinderen, dus gingen we met de bus. Is ons allemaal heel goed bevallen. Ook de vakantie zelf vonden wij top. Wij stonden op een beetje een afgeschermd deel en we hadden gelijk aanspraak met alle kinderen en m'n moeder met de ouders. Ik had toen niet het idee dat het een vleeskeuring was.

Ik vond het juist heel fijn voor m'n moeder dat zij aansprak had met andere ouders. Voorgaande jaren op een normale camping in Nederland werd zij bijv. genegeerd, "want dat is een vrouw alleen." Dit dat vooral door andere vrouwen.

Wat betreft een goede aanbieder kan ik je niet echt verder helpen.
Bedankt voor jullie reactie. Klink bijna allemaal positief.
Twee keer Estivant en twee keer tovakantie gehad!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Ik ben een aantal keren met estivant op vakantie geweest. Dat is heel goed bevallen.

Veel gezelligheid, leuke activiteiten. Wel prijzig inderdaad, maar het is het mij wel waard geweest.
karin12345 schreef:
12-04-2018 21:43
Mama werkt drie dagen, papa vier, waardoor de kinderen maar twee dagen per week naar de opvang hoeven.
Een leuk koophuis in een rustige buurt, een royaal inkomen en papa en mama doen het nog regelmatig met elkaar en niet met de buurvrouw/man.
Ja, de horror natuurlijk, van die normale mensen. :wtf:
Tiana_76 schreef:
14-04-2018 15:51
Ja, de horror natuurlijk, van die normale mensen. :wtf:
Natuurlijk niet.
Toch vond ik het als alleenstaande moeder op een camping wel anders. Scheve blikken, minder aanspraak, enz.
Een alleenstaande oudercamping vond ik nog veel erger. En entertainment heb ik sowieso al nooit begrepen.
karin12345 schreef:
12-04-2018 21:43
Die mensen bestaan niet eens.
Zal toch wel. Alleen komt er een einde aan. Als ze wel naar de buurman of buurvrouw gaan. Of beste vrienden :lol:
Ik ben begonnen bij Cirkel maar later nam Estivant vaak locaties van hen over. Met beide organisaties heb ik heel goede ervaringen, en perfect geregelde vakanties. Heel fijn als je (jonge) kinderen hebt. Ze hebben ook locaties gericht op pubers, maar mijn pubers hadden daar geen behoefte meer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven