Handdoekradiator zomer

13-04-2018 11:34 41 berichten
Sinds een week zit ik in mijn nieuwe huisje. In de badkamer (tweede verdieping) zit een handdoekradiator. Ik dacht handig! Alleen nu vraag ik mij af of het mogelijk is dat alleen deze radiator aanstaat en de andere niet?
Hij staat nu opengedraaid en ik heb de verwarming op 22 graden gezet.

Alle andere radiatoren zijn dichtgedraaid,omdat het niet nodig is om te stoken in huis. De radiator in de douche doet het nu niet.
Je moet zeker ook de andere radiatoren openzetten voor de stroming of niet?

Hoe doen anderen dat in de zomer? Gebruiken jullie het dan gewoon niet? Of is er een manier om deze toch aan te krijgen, zonder dat overal de verwarming aanslaat?
Oja lager zetten werkt niet, omdat de temperatuur beneden al 19 graden is.

Op google kan ik trouwens nergens een oplossing vinden, vandaar dit forum.

Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
In de zomer is het een stuk warmer dan in de winter, dus droogt de handdoek toch ook gewoon als je hem uithangt op die radiator, zonder dat dat ding aanstaat?
Of zeg ik nu iets geks?
Waar is de thermostaat (in welke ruimte)? Die meet of het nodig is dat de verwarming aanslaat. Die ruimte zou dan onder de temperatuur moeten zijn van jouw instelling.
Bij ons kan het wel maar wij hebben geen ketel maar stadsverwarming en kunnen elke ruimte afzonderlijk verwarmen.
Volgens mij hebben de meeste huizen een ketel en een thermostaat en dan kan het volgens mij niet.
Ik denk dat je een verkeerde verwachting hebt van een handdoekradiator. Deze zit gewoon in het circuit van de cv en zal alleen warm zijn als je huis wordt opgewarmd. Iets wat in de zomermaanden niet het geval is.
Dahlia74 schreef:
13-04-2018 11:39
Ik denk dat je een verkeerde verwachting hebt van een handdoekradiator. Deze zit gewoon in het circuit van de cv en zal alleen warm zijn als je huis wordt opgewarmd. Iets wat in de zomermaanden niet het geval is.
Dit!
Dahlia74 schreef:
13-04-2018 11:39

Dit.

En je handdoek droogt ook zonder radiator :lightbulb: (en in de zomer wil je toch geen warme handdoek??)
Ik heb de stekker er uit getrokken, wou dat ze er een wasmachineaansluiting hadden geplaatst. Of een bad. De ruimte is er, maar er hangt dus zo'n stomme radiator.
Niet doen! De ketel heeft vermogen nodig anders gaat ie pendelen. Kost bergen geld.
Trouwens als het lekker weer is droogt het ook gewoon zonder verwarming hoor.
ChantalZr7 schreef:
13-04-2018 11:38
Waar is de thermostaat (in welke ruimte)? Die meet of het nodig is dat de verwarming aanslaat. Die ruimte zou dan onder de temperatuur moeten zijn van jouw instelling.
.
Daarbij aangetekend: de radiator in de ruimte van de thermostaat moet altijd open blijven staan.

Buren van ons draaiden de ketel kapot, doordat de radiator in de woonkamer (bij thermostaat) dicht zat en er ergens in huis wel een radiator open was. Hierdoor bleef, toen het kouder werd, de ketel maar blazen, om de ruimte bij de thermostaat op temperatuur te krijgen, maar dat lukte natuurlijk niet. Als die andere radiator niet opengestaan had, zou de ketel verder niet aangesprongen zijn ofzo, want geen circulatie. Je kunt dus wel de ene ruimte niet verwarmen en de andere wel, maar altijd moet de radiator bij de thermostaat open staan.
Later is nu
En verder: als een handdoek normaliter (zelfs 's winters) op een gewoon rekje droogt, droogt ie zomers zéker op een radiator die uit is.
Later is nu
groenebroek schreef:
In de zomer is het een stuk warmer dan in de winter, dus droogt de handdoek toch ook gewoon als je hem uithangt op die radiator, zonder dat dat ding aanstaat?
Of zeg ik nu iets geks?
Het klinkt raar, maar in het voorjaar/de zomer drogen onze handdoeken dus veel slechter. Ze blijven echt lang vochtig. In de winter in een mum van tijd droog door de verwarming.
Geitenbreier schreef:
13-04-2018 12:02
Het klinkt raar, maar in het voorjaar/de zomer drogen onze handdoeken dus veel slechter. Ze blijven echt lang vochtig. In de winter in een mum van tijd droog door de verwarming.
Dan moet je beter luchten, het is te vochtig in jouw huis.
ik vind het altijd irritant koud in de badkamer, ook als het in huis verder niet koud is (helemaal als de afzuiging aan gaat) dus zou het ook wel fijn vinden als alleen daar de radiator aan kon maar omdat dat niet lukt gooi ik de thermostaat voor een kwartiertje/half uurtje aan, puur voor de badkamer. shit systeem eigenlijk dus ik lees mee verder voor tips
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
13-04-2018 12:12
ik vind het altijd irritant koud in de badkamer, ook als het in huis verder niet koud is (helemaal als de afzuiging aan gaat) dus zou het ook wel fijn vinden als alleen daar de radiator aan kon maar omdat dat niet lukt gooi ik de thermostaat voor een kwartiertje/half uurtje aan, puur voor de badkamer. shit systeem eigenlijk dus ik lees mee verder voor tips

Waarom zet je dan niet zo'n warmeluchtblazertje voor de badkamer?
Dan hoef je je hele huis niet op te warmen.

Afbeelding
Een handdoekradiator werkt tegenwoordig vaak op elektriciteit en niet op je CV. Dit omdat je juist deze radiator vaak anders wil aansturen dan de rest van de verwarming. Je gaat 's ochtends niet je hele huis naar 22 graden verwarmen zodat je een warme badkamer hebt tijdens de douche om vervolgens je huis uit te gaan.

Als hij wel op je CV zit dan hangt het natuurlijk af van je thermostaat. Die hangt meestal in de woonkamer. Dat betekent dat als het in de woonkamer rond de 22 graden is, de thermostaat de CV niet de opdracht geeft om aan te springen: er hoeft immers niet verwarmd te worden.

Het open en dicht draaien van je radiatoren maakt niet uit: er is altijd stroming om de radiatoren heen.
Sorry maar ik moet het ff kwijt........wat een enorm, ontzettend luxe probleem is dit!!! :$
Als je radiator op de CV is aangesloten, staat hij waarschijnlijk niet aan bij deze buitentemperaturen.

Dan had je een elektrische moeten plaatsen, die kun je met een knop aan- en uitzetten. Veel handiger.
jooppie schreef:
13-04-2018 12:34
Sorry maar ik moet het ff kwijt........wat een enorm, ontzettend luxe probleem is dit!!! :$

:bonk:
groenebroek schreef:
Of zeg ik nu iets geks?
Mijn eerste gedachte. Ik dacht dat de topicvraag zou zijn of de topictitel iets geks is.

@to Niet gek dat je op google niks kon vinden.
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
haha, ja MonicaG dat deed ik in mijn vorige huisje want daar had ik geen afzuiging, maar wel bedankt voor de tip, met afzuiging werkt de truc niet echt helaas.
een handdoek-radiator op elektriciteit zou ideaal zijn... misschien iets voor mijn volgende huis
Lorem Ipsum
Bedankt voor alle reacties!
Veel goede tips. Ik zal alle radiatoren weer aanzetten,zodat de ketel niet kapot gaat. Hij staat dus aangesloten op de ketel;).

Mijn handdoeken drogen dus niet in de douche vandaar de vraag. Doucheraampje wel open gezet,maar ze blijven zeiknat. Ik vind het zonde om na een keer al de handdoek in de was te gooien.

Electrisch gaat helaas niet, huurhuis;). En alles moet in dezelfde staat blijven. Wel handig dat dat kan zeg! Voor het volgende huis ook ja.

Ik dacht; niet geschoten is altijd mis! Vond het zelf ook een aparte vraag,maar wie weet kon het wel..

Nogmaals bedankt!
Waarom hang je je handdoeken niet buiten aan de lijn? In de tuin of aan het balkon.
We hebben een kattennet en een klein balkon.
Hoe wordt je handdoek zeiknat? Dweil je ermee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven