Man leidt dubbelleven.

14-04-2018 23:43 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen.
Ik ben er onlangs achter gekomen dat mijn man al een aantal maanden een dubbel leven leidt.
Dit heb ik ontdekt door ( notabene opgeslagen ) app gesprekken.
Ik ben zo boos en verdrietig tegelijk.
Ik heb geen idee meer met wie ik al die tijd samen heb geleefd.
Alles waarvan ik mijn twijfels had en bij hem uitsprak, werd het afgedaan met: je moet niet paranoïde doen. Je ziet dingen die er niet zijn.
Maar nu ik de gesprekken heb gelezen vallen alle situaties op z'n plaats.
Ik voel me zo bedrogen.
Een eenmalig slippertje had ik nog wel geaccepteerd....maar dit?
En het erge is dat ik niet eens antwoorden krijg op mijn vraag waarom?
Allemaal vage smoezen. Dat hij zelf geen idee heeft, enz.
Zo frustrerend.
Heeft iemand iets vergelijkbaars mee gemaakt?
Allereerst: :hug:

Weinig wijsheid van mijn kant want ik heb er geen ervaring mee. Maar heel veel sterkte!! Wat een hoop verdriet en boosheid moet jij voelen!!
Er is hier een topic van Kers die zit in het zelfde schuitje.

Ik hoop voor je dat ze hier mee typt.

Sterkte!
Heeft hij een affaire? Of echt een dubbelleven? Dat is nogal een verschil.
Ik denk dat hij het ook echt niet weet. Ik denk dat de meeste vreemdgangers vreemd gaan omdat het kan en omdat het zo uitkomt.

Wat voor de partner nog moeilijker te begrijpen is. Verklaringen worden meestal achteraf verzonnen. Zoals verklaringen voor elk gedrag eigenlijk.
Hij heeft dan geen principes. Denkt enkel aan zichzelf.

Ga je hem vergeven? Wat wil je verder?
Wat naar voor je.

Hebben jullie kinderen?
Neem even je tijd om het te verwerken. Vreemdgaan kan gebeuren, maar als hij er nu nog steeds niet open over durft te zijn is er echt wel wat mis in jullie relatie/communicatie.

Klote situatie, maar je hebt nu iig duidelijkheid
Possa schreef:
15-04-2018 00:19
Neem even je tijd om het te verwerken. Vreemdgaan kan gebeuren, maar als hij er nu nog steeds niet open over durft te zijn is er echt wel wat mis in jullie relatie/communicatie.

Klote situatie, maar je hebt nu iig duidelijkheid
Vreemgaan gebeurt niet. Het is een keuze.
Possa schreef:
15-04-2018 00:19
Ik denk dat er sowieso heel wat mis is in hun relatie als hij 4 maanden lang vreemdgaat.
En dat vreemdgaan is een bewuste keuze (en steeds opnieuw, elke keer dat hij koos haar een appje te sturen, met haar af te spreken, met haar naar bed te gaan) om zijn vrouw te bedriegen.
De waarom vraag, ja dat lijkt zo belangrijk.
Maar nog belangrijker lijkt mij:
Is dit nog de man waar jij verliefd op werd. Wil je hem wel houden?
Niet kiezen is ook kiezen, dan blijf je bij deze man.

Ik weet niet wat het totaalplaatje is, of het voor jou genoeg is.
Ik kan veel delen, maar niet achter mijn rug om stiekem, en mijn lief ook niet.

Dus daarom de vraag: wat is er nog leuk genoeg aan hem om te blijven?
Het antwoord op de vraag waarom is eigenlijk heel simpel; omdat hij het wilde en jou en jullie relatie geen reden vond om het niet te doen.

Er kan geen andere verklaring zijn.
De vraag waarom zal nooit tevreden beantwoord worden. Hij kan geen antwoord geven waardoor jij het begrijpt.

Nu ben je in shock, verdrietig, boos, kwaad, etc.

Of het goed kan komen? Ja dat kan. Maar het kan ook zijn dat het symptoom is dat jullie relatie niet goed was, en het begin van het einde.

Problemen binnen een relatie moet je niet buiten een relatie oplossen. Maar vaak vluchten partners in werk, hobbies, zorgen voor anderen, of het hebben van een affaire. Even geen oude koeien, even ergens waar niet gezeurd wordt, even geen dagelijks problemen, even ergens waar je gewaardeerd wordt.

Zoals ik al eerder heb geschreven. Onze relatie heeft het uiteindelijk wel gered. En we zijn nu sterker dan samen dan voor de affaire. Beide begrijpen dat er een periode is geweest dat onze relatie niet goed was (ik weet waarom, we kabbelden gewoon door, maar dat was het ook). Niemand is perfect, en er zijn toen fouten gemaakt. Niet zo slim, het was beter geweest om andere keuzes te maken. Alleen het is wel gebeurd.

Wat nu? Laat het bezinken en ga in gesprek. Wil je samen kijken of dat de basis sterk genoeg is om door te gaan, ga dan in relatie therapie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Lucifermiauww schreef:
14-04-2018 23:55
Dat wilde ik ook vragen, een dubbelleven is wel even wat anders dan vreemdgaan.
En ook al krijg je antwoorden op je vragen, is dat dan de waarheid of liegt hij daar ook over?

Sterkte :hug:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dank voor alle reacties.
Om antwoorden op bepaalfe vragen te geven.
Hij is al ongeveer 6 jaar geleden begonnen met appen zonder mijn weten met een andere vrouw. Notabene een bekende van ons beide.
Sinds die tijd lijkt het alsof hij een obsessie voor haar heeft.
En ondabks dat het " maar " gesprekken waren, was de inhoudt ervan en het feit dat hij er niet open over was al verkeerd.
In de afgelopen 6 jaar kwam en ging dit sterds op ieuw. Er gebeurde weer wat. Ik geef aan dat ik het niet accepteer, hij komt met 1000 excuses, en omwille van ons kind, probeer ik weer opnieuw vertrouwen in hem te krijgen.
Relatie therapie 2 jaar geleden afgesloten. Maar nogmaals hij lijkt geobsedeerd door haar maar als ik hem daarna vraag zegt hij van niet.
Door de onlangs ontdekte gesprekken blijkt gewoon dat hij gewoon dafelijks liegt. Hij zegt zelf niet intiem met haar te zijn geweest, of dat klopt weet ik niet en interesseerd mij niet. (Meer)
Het emotionele bedrog is zoveel erger.
Dingen die hij haar zegt / schrijft.
Ik vraag ne af hoe hij hier thuis kan zeggen dat zijn gezin alles is, maar in de gesprekken naar haar lees ik daar niks van. Hij verklaart haar de liefde. Heeft vereachtingen van hun samen, ziet iets moois samen.
Als ik hem confronteer met de gesprekken zegt hij dat hij niet weet hoe het kan. Geeft allerlei vage dingen de schuld ( medicatie, onverschilligheid)
Ik zie zelfs leugens die hij haar schrijft. Dan vraag ik me af, wie houdt je voor de gek.
Waarschijnlijk zich zelf. Ik mag het niet zeggrn misschien maar het lijkt alsof hij psychisch hulp nodig heeft.
Na 6 jaar en de ene na de andere keer opnieuw mijn vertrouwen schaden kan ik dit niet meer.
Ik wil niet in achterdocht leven. Ik ga hier kapot aan. Ik wilde het zo graag goed houden voor ons kind, maar dat zou ten koste van mijn gevoel van eigenwaarde gaan. Ik wil mijn kind ook meegeven dat je ook voor jezelf moet opkomen en een relatie oprecht en op basis van vertrouwen moet zijn.
Poeh. Kan nog zoveel meer schrijven maar neem aan dat jullie het verhaal wel helder hebben na bovenstaande uitleg.
:cry:
anoniem_351945 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 09:13
0.14% gewijzigd
Annelleke schreef:
15-04-2018 07:16
Het antwoord op de vraag waarom is eigenlijk heel simpel; omdat hij het wilde en jou en jullie relatie geen reden vond om het niet te doen.

Er kan geen andere verklaring zijn.
Dat heb ik hem ook gevraagd. Was je, toen je ermee bezig was, nooit bewust ervan dat het niet goed was?
Jawel zegt hij dan ijskoud. :-x
Als een man tegen je zegt dat je dingen ziet die er niet zijn en hij er vervolgens een vrouw naast blijkt te hebben is dat niet hoopgevend voor de toekomst. Zelfs nu krijg je vage smoezen. Iemand met zo weinig empathie naar jou toe ben je liever kwijt dan rijk.

Hopelijk hebben jullie geen kinderen :hug:
Lucifermiauww schreef:
Beide?
Hij neemt verlof op buiten mijn weten om.
Gaat sporten
Meld zich ziek
Geeft geld aan haar uit, terwijl hij mij zegt niks meer te hebben.
En dat allemaal om met haar af te spreken.
-zeemeermin- schreef:
15-04-2018 09:09
Als een man tegen je zegt dat je dingen ziet die er niet zijn en hij er vervolgens een vrouw naast blijkt te hebben is dat niet hoopgevend voor de toekomst. Zelfs nu krijg je vage smoezen. Iemand met zo weinig empathie naar jou toe ben je liever kwijt dan rijk.

Hopelijk hebben jullie geen kinderen :hug:
Gelukkig hebben we 1 kind. En dan zeg ik gelukkig omdat fit onze grootste wens was.
Alleen had ik dit niet voor ogen voor ons kind. Ik zag zijn toekomst anders en had gehoopt hem dit te kunnen besparen.
Een relatie van 24 jaar en de nodige jaren gehuwd :cry:

Hoe moeilijk ik het ook vind, en vooral voor ons kind. Voor wat op me af gaat komen. Hoe ik hieruit ga komen.
Maar ik ben nu wel overtuigd dat ik boor mezelf ga kiezen en er het beste van ga maken met mijn kind.
Ik ben zelf toch ook belangrijk?
Lucifermiauww schreef:

Nou dit. Heb ooit het verhaal gelezen van een man die jarenlang twee gezinnen had, los van elkaar.

Dat is een dubbelleven.
Dymphnatam schreef:
15-04-2018 09:22
Nou dit. Heb ooit het verhaal gelezen van een man die jarenlang twee gezinnen had, los van elkaar.

Dat is een dubbelleven.

Nou, lekker zinnig om daar over te bakkeleien.

TO, goed dat je voor jezelf kiest. Weet hij dit al? Sterkte!
Ik ben zelf toch ook belangrijk?
[/quote]

Geen vraagteken, uitroepteken!
Inderdaad. En kennelijk heb je besloten dat je hier nu voor moet gaan.
👏👏
Yupp en Juliaana .

Ja ik heb de knoop doorgehakt en ja hij weet het.
Ik weet niet of ik 1 van zijn " problemen" nu voor hem heb opgelost. Aangezien hij zelf niet mans genoeg was.

Ik ga hier echt kapot aan. Vooral voor ons kind.
Maar ik ben ook vastberaden om er iers vsn te maken en er uiteindelijk sterker uit te komen.
Niet persoonlijk meegemaakt, wel van dichtbij meegemaakt. Betrof ook een jarenlange affaire bestaande uit "zakenreizen", "studiedagen" en werkdagen die verlofdagen bleken, om bij haar en haar kinderen te zijn en leuke uitstapjes te maken. Lijkt dus op jouw situatie. Ook hij heeft het nooit kunnen uitleggen. Hij is voor de vrouw van de affaire gegaan. Het werd dus een pijnlijke scheiding, en hun kind werd een kind van de rekening. Hij bleef bij ex ook vragen om intimiteit, want hij was daarover wat minder tevreden in nieuwe relatie. Al met al geen logica in te ontdekken. Hij heeft uiteindelijk alle schepen achter zich verbrandt en niemand weet hoe het nu met hem is. Ook het kind in kwestie niet.

Misschien voegt het weinig toe de logica te zoeken in de situatie. Na 24 jaar en een kind en beschuldigingen van achterdocht (terwijl terecht) en een tweede leven naast dat met jou is jouw keuze in mijn ogen de verstandigste: voor jezelf kiezen. Doorgaan en niet meer omkijken. Probeer je verdriet en woede zoveel mogelijk buiten de zakelijke delen van de scheiding te houden in het belang van jullie kind. Het blijft zijn vader immers.

Sterkte :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven