Hond mag mij niet en partner wel
dinsdag 3 april 2018 om 15:10
Hoi. Ik heb twee weken geleden een chihauhau gekocht (7 jaar oud) en hij mag mij totaal niet.. maar mijn vriend wel. Ik schreeuw niet tegen de hond mishandel niet of wat dan ook. Laat de hond uit geef de hond eten en aandacht ik zover dat kan. Binnen in huis kan ik de hond ook niet aanraken dan gaat hij grommen (dit geldt ook voor mijn vriend maar een stuk minder). Verder gaat hij de hele dag naaat en op de schoot van mijn vriend zitten en zo ver mogelijk bij mij vandaan. NOTE mijn vriend is elke dag thuis (thuis werk) en ik werk 4 dagen buiten huis voor werk. Wat kan ik hier aan doen

woensdag 4 april 2018 om 06:03

woensdag 4 april 2018 om 09:35
En zo krijg je verneukte honden. Door mensen die niets van honden snappen en die taal niet spreken.snoopylynn schreef: ↑03-04-2018 19:36Ik snap niet dat iedereen zo hoog opgeeft over een hondencursus. Ik heb er verschillende doorlopen maar geen reet geleerd. Het meeste is toch gewoon logisch nadenken?
Een hond is een roedeldier en jij als baasje bent de leider, dus neem de leiding. Als zo'n zwabber 1x naar me zo grommen of bijten dan denk ik dat ie binnen 10 seconden weet dat ik de baas ben en niet dat onderdeurtje.
Kan ie la cucaracha zingen met z'n tanden in zn pootjes![]()
Ik heb trouwens 3 chihuahua 's, ik vind het helemaal geen moeilijke honden, onze Cane Corso's zijn lastiger.
Wel kunnen ze het heel moeilijk vinden op een nieuw adres te wennen. Onze oudste chi hebben we ook als herplaatser gekocht en zij reageerde precies zo. Ze was toen 7 jaar. Ze is nu 13 en het liefste hondje wat je je maar voor kunt stellen.
Vertrouwen en duidelijkheid, dat is de sleutel . Agressie naar het diertje uiteraard niet, dan weet je zeker dat er niks van terecht komt.
Waar woon je?
woensdag 4 april 2018 om 11:50
Ik ben TO niet, ik woon in de randstad.
Dit hondje is vanaf pup af aan totaal verkeerd behandeld/mishandeld, hij hapt inderdaad af en toe nog steeds maar het is al vele male minder dan toen hij net bij mij was, gewoon omdat hij tot rust is gekomen.
Fijn dat je hulp aanbied, ik heb al een gedragstherapeut gesproken maar daar werd ik niet veel wijzer van.
Maar goed, ik wil dit topic niet kapen.
Carpe Diem
woensdag 4 april 2018 om 12:47
Nooit beginnen aan een hond die je niet goed kent (via via). Beter een pup kopen die je zelf kan opvoeden. Of een asielhond waarbij je eerlijke informatie krijgt.
Ik zou deze hond wegdoen. Grommen en bijten. Dat wil je toch niet in je huis hebben?? Tijd en veel geld kan je beter investeren in een ander fier zonder probleem. Straks valt hij een ander dier/mens/kind aan!
Ik zou deze hond wegdoen. Grommen en bijten. Dat wil je toch niet in je huis hebben?? Tijd en veel geld kan je beter investeren in een ander fier zonder probleem. Straks valt hij een ander dier/mens/kind aan!

woensdag 4 april 2018 om 13:31
Ik weet dat je TO niet bent.elmo1972 schreef: ↑04-04-2018 11:50Ik ben TO niet, ik woon in de randstad.
Dit hondje is vanaf pup af aan totaal verkeerd behandeld/mishandeld, hij hapt inderdaad af en toe nog steeds maar het is al vele male minder dan toen hij net bij mij was, gewoon omdat hij tot rust is gekomen.
Fijn dat je hulp aanbied, ik heb al een gedragstherapeut gesproken maar daar werd ik niet veel wijzer van.
Maar goed, ik wil dit topic niet kapen.
Sorry dat dat in mijn reactie niet duidelijk was.
Ik geef zelf geen hondencursussen o.i.d., heb ook geen vrienden die dit doen maar kan er wel een aanbevelen indien gewenst maar is natuurlijk afhankelijk van de regio waar je woont.
woensdag 4 april 2018 om 13:36
Dus omdat een hond problemen heeft omdat hij verkeerd behandeld is door de vorige baasjes verdient hij geen kans?evelien2010 schreef: ↑04-04-2018 12:47Nooit beginnen aan een hond die je niet goed kent (via via). Beter een pup kopen die je zelf kan opvoeden. Of een asielhond waarbij je eerlijke informatie krijgt.
Cum non tum age
woensdag 4 april 2018 om 13:44
Oké ik snap het, er zit bij mij in de buurt een hondencurus die ook privéles geeft, ik heb daar ook informatie gevraagd, moet nog antwoord krijgen.
Carpe Diem

zaterdag 14 april 2018 om 21:22
Ohhh wat leuk om te horen!!! Fijn zeg. Ben blij voor jeGarnaal93xoxo schreef: ↑14-04-2018 20:26UPDATE. HET GAAT VEEL BETER!!! Hij komt lekker bij mij zitten en liggen en ik kan hem al veel meer aaien!

zaterdag 14 april 2018 om 21:56
2 weken in huis. geef dat beest even tijd om te wennen aan zijn nieuwe thuissituatie. Chihuahua is een eenkennig ras.
Laat het beestje rustig naar jou toekomen.
+ Cursus
Dat was je ook van plan, lees ik.
Herplaatsers vragen altijd goede voorbereidingen en aandacht en geduld.
Laat het beestje rustig naar jou toekomen.
+ Cursus
Dat was je ook van plan, lees ik.
Herplaatsers vragen altijd goede voorbereidingen en aandacht en geduld.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

zaterdag 14 april 2018 om 22:36
Fijn.Garnaal93xoxo schreef: ↑14-04-2018 20:26UPDATE. HET GAAT VEEL BETER!!! Hij komt lekker bij mij zitten en liggen en ik kan hem al veel meer aaien!
zondag 15 april 2018 om 09:16
Wat fijn! Tijd en geduld doen de rest!Garnaal93xoxo schreef: ↑14-04-2018 20:26UPDATE. HET GAAT VEEL BETER!!! Hij komt lekker bij mij zitten en liggen en ik kan hem al veel meer aaien!
zondag 15 april 2018 om 09:25
Persoonlijk vind ik Chihuahua's de meest complexe hondensoort die er is.
Ook niet mijn type hond.
Ze worden nogal verpest door vrouwen die hun uiterlijk totaal verkeerd interpreteren. Een Chihuahua is een heel stoer Mexicaans erfbewakertje dat helemaal niet gelukkig wordt van getrut.
Zeker een Guccirugtasje aan geschiedenis kan zorgen voor een zeer complexe omgang met dit soort diertjes.
Ook niet mijn type hond.
Ze worden nogal verpest door vrouwen die hun uiterlijk totaal verkeerd interpreteren. Een Chihuahua is een heel stoer Mexicaans erfbewakertje dat helemaal niet gelukkig wordt van getrut.
Zeker een Guccirugtasje aan geschiedenis kan zorgen voor een zeer complexe omgang met dit soort diertjes.
zondag 15 april 2018 om 11:23
Ja klopt, heb hiervoor herders en goldens gehad, maar die waren niet zo stoer als mijn chi, heel veel hond in een kleine verpakking.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑15-04-2018 09:25Persoonlijk vind ik Chihuahua's de meest complexe hondensoort die er is.
Ook niet mijn type hond.
Ik kreeg vorige week nog complimenten van de dierenarts dat ik mijn chi gewoon laat lopen, optillen doe ik niet aan en hij word gewoon als hond behandeld. Bij zijn vorige baas was het een aankleedpopje.
Carpe Diem