Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 25 maart 2018 om 00:26
Haha, nou daarom. Ik weet al precies hoe dat gaat met ons. Wij gaan dan toch met spelen.LunchLover schreef: ↑25-03-2018 00:08Technisch gezien kan je het gewone spel spelen met Pandemic Legacy en dan de Legacy regels en kaarten niet gebruiken. Maar ik zou die verleiding niet kunnen weerstaan lol.
@Krullie, tnx voor de tip nog trouwens! Ik merk dat je dat tussendoor al echt even moet doen. Zovan oké wat is de bedoeling, hoe gaan we het doen, wat zijn de mogelijkheden. Soms zie ik nog niet echt het nut in van nieuwe regels, maar die komen vaak dan later toch van pas. Op 1 ding na, maar ik wil niet spoilen.
Maar, wij hebben nu ook het basisspel Carcassonne dubbel. Omdat we ineens een goede aanbieding tegenkwamen voor de bigbox.
woensdag 28 maart 2018 om 22:09
Late reactie, maar het forum laadt steeds opnieuw en ik heb geen geduld

Ik denk dat ik je heb zien lopen en zitten, maar om nou meteen op je af te rennen is ook zo wat!
Zat jij bij die 'pub' toen om 13 uur de quiz van Nox begon? (Ik kon het niet laten om mee te doen...)
donderdag 29 maart 2018 om 00:23
Ja dat klopt, en begin maar niet aan dat spel, want niks aanAlohamora schreef: ↑28-03-2018 22:09Late reactie, maar het forum laadt steeds opnieuw en ik heb geen geduld
Ik denk dat ik je heb zien lopen en zitten, maar om nou meteen op je af te rennen is ook zo wat!
Zat jij bij die 'pub' toen om 13 uur de quiz van Nox begon? (Ik kon het niet laten om mee te doen...)
donderdag 29 maart 2018 om 17:20
Afgelopen week Goa en hansa gespeeld. al een wat oudere spellen, maar wel leuk. Goa is echt: o is de ronde nu al weer voorbij, en ik had nog van alles willen doen. Je hebt 3 beurten per ronde, met speciale kaarten beurt extra. En die had ik dus te weinig, tot mijn verbazing toch nog gewonnen met 1 punt.
vrijdag 30 maart 2018 om 14:31
Is prima,
Ik heb Castellum al op een vorige beurs gespeeld, toen het nog in de ontwikkelfase zat, maar zag er wel goed uit toen
vrijdag 6 april 2018 om 11:18
vrijdag 6 april 2018 om 14:58
Hier ook weinig gespeeld. Geen tijd en geen zin.
Dat dacht ik ook, dat was al tijdje zo. Raar ineens die ophef.

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
vrijdag 6 april 2018 om 21:45

dinsdag 17 april 2018 om 21:44
Volgens mij volg ik nog niet. Raar!
Sinds we kinderen hebben, spelen we veel minder, dus de laatste jaren ook weinig aangekocht. Van de week Kingsdomino gekocht en het is een hit. Onze kinderen van 6 en 8 vinden het heel erg leuk.
Iemand nog de briljante tip voor Het Spel van de afgelopen jaren? We zijn liefhebbers van strategie en taktiek, maar niet te lang. We spelen nu met 2 graag Jambo, Agricola, patchwork, catan kaartspel, ruimtevaarders catan 2 spelers, en voor wat minder tijd quixx, machi koro, de gipf spellen.
Sinds we kinderen hebben, spelen we veel minder, dus de laatste jaren ook weinig aangekocht. Van de week Kingsdomino gekocht en het is een hit. Onze kinderen van 6 en 8 vinden het heel erg leuk.
Iemand nog de briljante tip voor Het Spel van de afgelopen jaren? We zijn liefhebbers van strategie en taktiek, maar niet te lang. We spelen nu met 2 graag Jambo, Agricola, patchwork, catan kaartspel, ruimtevaarders catan 2 spelers, en voor wat minder tijd quixx, machi koro, de gipf spellen.
dinsdag 17 april 2018 om 21:51
Leuk!Paarsmetroze schreef: ↑17-04-2018 21:44Volgens mij volg ik nog niet. Raar!
Voor twee zou ik Targi aanraden. En seven wonders duel.
Met de kinderen misschien nog Splendor
dinsdag 17 april 2018 om 22:13
Toevallig, ik las je bericht paarsmetroze en wilde ook seven wonders duel noemen
en daarnaast battle line.
Vanavond karuba gespeeld en dixit. Karuba vind ik leuk, maar niet super, al kan ik gek genoeg niet eens duiden waarom niet. Ik ben er ook nooit zo goed in, soms voelt het wat "random".
Dixit vond ik fantastisch, echt een spel heel anders dan veel andere spellen. Nu word ik het wat moe, maar op zich dus wel een aanrader.

Vanavond karuba gespeeld en dixit. Karuba vind ik leuk, maar niet super, al kan ik gek genoeg niet eens duiden waarom niet. Ik ben er ook nooit zo goed in, soms voelt het wat "random".
Dixit vond ik fantastisch, echt een spel heel anders dan veel andere spellen. Nu word ik het wat moe, maar op zich dus wel een aanrader.

woensdag 18 april 2018 om 00:31
Met kinderen van die leeftijd is Mollenmania heel leuk. maar helaas is dat spel niet meer in de handel, als je het op koningsdag of in een kringloper tegenkomt, gewoon kopen. Als je van geheugenspelletjes houdt is Roarr (of zo'n soort naam leuk, is wat meer dan gewoon 2 kaartjes omdraaien, is van white goblin games.Paarsmetroze schreef: ↑17-04-2018 23:14Dixit is heel tof ja, spelen we graag als er familie of vrienden aanschuiven. Voor onze koters nog wat te moeilijk helaas.
Ik ga kijken naar jullie aanraders.
Zelf vind ik Het dorp, Brugge en Pixie Queen ook heel leuk.
Voor 2 personen is Kamisado behoorlijk tactisch ( lijkt op schaken, maar toch heel anders)
zondag 22 april 2018 om 00:00