Wat moet ik doen ?
vrijdag 27 april 2018 om 09:42
Hoi ,
Ik ben een man van 27
Ik heb een relatie met mijn vriendin (24) die al 7 jaar standhoud.
Echter de laatste 2 jaar is er te veel veranderd
Wij zijn ouders geworden van ons 2 jarig zoontje , toen is onze relatie totaal beginnen veranderen
Ik zal beginnen bij het begin
Na de geboorte van ons zoontje was er bij mijn vriendin een kwaadaardig gezwel geconstateerd bij haar schildklier met als gevolg dat de schildklier moest verwijderd worden waardoor de hormonen van mijn vriendin niet meer werken naar behoren hier is het allemaal begonnen
Voordien waren we echt gelukkig samen
Hadden we toch wel 3 maal in de week seks met elkaar en konden we goed overweg met elkaar
Nu hebben we nauwelijks seks
Er is amper affectie van haar kant naar mij toe
Nu door de weinige seks en affectie begin ik mij toch vragen te stellen
Ik kan haar met niets meer opwinden
Als het dan toch gebeurt dat we seks hebben komt het initiatief van mijn kant uit en is het om grof te zeggen ronduit saai en eentonig
Er zit geen spanning meer in
Ik weet van mezelf dat ik een hoog libidogehalte heb en doordat we ronduit maar 1x per maand seks meer hebben loop ik hier gefrustreerd en nijdig door rond
Als ze het dan opmerkt , wil ze weten wat er scheelt en als ik het dan aankaart wat het probleem is , krijgen we altijd dezelfde discussie
Ene keer zegt ze dan dat ik teveel verwacht van haar
Dan zegt ze soms dat ze nu weet wat ze wil en dat seks voor haar niet nodig
Dan de andere keer vertelt ze me dat ze ongelukkig is met haar lichaam na haar zwangerschap en dat het daardoor kan zijn
Ze zegt tegen mij dat ze er aan werkt maar het betert niet
Ik weet dat het nu drukker geworden is met ons zoontje erbij en verwacht ook niet dat we terug als pril koppeltje iedere dag seks hoeven te hebben
Maar ik wil gewoon het gevoel hebben dat ze me wilt , dat ik hetgene ben waar ze naar verlangt , soms wil ik ook terug wat romantiek in onze relatie want we zitten in een sleur , mijn vriendin is nu begin dit jaar begonnen als zelfstandige en heeft amper tijd voor ons ze is constant bezig en het begint voor mijn toch wel een beetje zijn tol te eisen , ik voel me soms alleen ook al is ze er , ik mis gewoon het gevoel dat ze me gaf 2 jaar geleden dan waren er geen problemen
Iemand die zich hierin kan vinden
En wat kan ik doen ?
Ik wil haar niet kwijt ik zie ze nog altijd even graag maar ik begin de laatste tijd gewoon veel twijfels te krijgen
Ik ben een man van 27
Ik heb een relatie met mijn vriendin (24) die al 7 jaar standhoud.
Echter de laatste 2 jaar is er te veel veranderd
Wij zijn ouders geworden van ons 2 jarig zoontje , toen is onze relatie totaal beginnen veranderen
Ik zal beginnen bij het begin
Na de geboorte van ons zoontje was er bij mijn vriendin een kwaadaardig gezwel geconstateerd bij haar schildklier met als gevolg dat de schildklier moest verwijderd worden waardoor de hormonen van mijn vriendin niet meer werken naar behoren hier is het allemaal begonnen
Voordien waren we echt gelukkig samen
Hadden we toch wel 3 maal in de week seks met elkaar en konden we goed overweg met elkaar
Nu hebben we nauwelijks seks
Er is amper affectie van haar kant naar mij toe
Nu door de weinige seks en affectie begin ik mij toch vragen te stellen
Ik kan haar met niets meer opwinden
Als het dan toch gebeurt dat we seks hebben komt het initiatief van mijn kant uit en is het om grof te zeggen ronduit saai en eentonig
Er zit geen spanning meer in
Ik weet van mezelf dat ik een hoog libidogehalte heb en doordat we ronduit maar 1x per maand seks meer hebben loop ik hier gefrustreerd en nijdig door rond
Als ze het dan opmerkt , wil ze weten wat er scheelt en als ik het dan aankaart wat het probleem is , krijgen we altijd dezelfde discussie
Ene keer zegt ze dan dat ik teveel verwacht van haar
Dan zegt ze soms dat ze nu weet wat ze wil en dat seks voor haar niet nodig
Dan de andere keer vertelt ze me dat ze ongelukkig is met haar lichaam na haar zwangerschap en dat het daardoor kan zijn
Ze zegt tegen mij dat ze er aan werkt maar het betert niet
Ik weet dat het nu drukker geworden is met ons zoontje erbij en verwacht ook niet dat we terug als pril koppeltje iedere dag seks hoeven te hebben
Maar ik wil gewoon het gevoel hebben dat ze me wilt , dat ik hetgene ben waar ze naar verlangt , soms wil ik ook terug wat romantiek in onze relatie want we zitten in een sleur , mijn vriendin is nu begin dit jaar begonnen als zelfstandige en heeft amper tijd voor ons ze is constant bezig en het begint voor mijn toch wel een beetje zijn tol te eisen , ik voel me soms alleen ook al is ze er , ik mis gewoon het gevoel dat ze me gaf 2 jaar geleden dan waren er geen problemen
Iemand die zich hierin kan vinden
En wat kan ik doen ?
Ik wil haar niet kwijt ik zie ze nog altijd even graag maar ik begin de laatste tijd gewoon veel twijfels te krijgen
vrijdag 27 april 2018 om 09:45
Als haar hormonen niet meer werken dan kan zij er ook niets aan doen dat ze geen sex meer wil. Is er geen oplossing te vinden op gebied van die hormonen?
Verder klinkt het of ze het ontzettend druk heeft, met een klein kind en eigen bedrijf. Wat doe jij om haar daarin te steunen? Zijn jullie taken thuis een beetje eerlijk verdeeld? Voelt ze zich gezien en gewaardeerd (ook zonder sex)?
Is relatietherapie een optie?
Verder klinkt het of ze het ontzettend druk heeft, met een klein kind en eigen bedrijf. Wat doe jij om haar daarin te steunen? Zijn jullie taken thuis een beetje eerlijk verdeeld? Voelt ze zich gezien en gewaardeerd (ook zonder sex)?
vrijdag 27 april 2018 om 09:49
Arme jij. Jij hebt een enorm probleem.
Het is me wat.
Jullie hebben een erg ondiepe relatie als het voornamelijk om de hoeveelheid seks die jij kan krijgen gaat.
Jouw vriendin heeft nogal wat meegemaakt de laatste jaren en heeft nog steeds ernstige klachten. Jij hebt daar blijkbaar weinig mee te maken, alleen dat je tekort komt in seks.
Mijn mening: je bent een waardeloze partner.
Het is me wat.
Jullie hebben een erg ondiepe relatie als het voornamelijk om de hoeveelheid seks die jij kan krijgen gaat.
Jouw vriendin heeft nogal wat meegemaakt de laatste jaren en heeft nog steeds ernstige klachten. Jij hebt daar blijkbaar weinig mee te maken, alleen dat je tekort komt in seks.
Mijn mening: je bent een waardeloze partner.
vrijdag 27 april 2018 om 09:52
Wat kan je doen? Haar laten merken dat je haar leuk vindt (zonder een seksuele lading), haar ontlasten, met haar praten. Blij zijn dat ze nog leeft.
In 2 jaar tijd heeft je vriendin een kind gekregen (onderschat ook niet wat dat lichamelijk doet) en kanker gekregen en haar hormonen zijn weg. Wat denk je dat dat met haar doet? Praten jullie daar wel eens echt over?
Ik zou ook geen zin in seks hebben als ik haar was.
In 2 jaar tijd heeft je vriendin een kind gekregen (onderschat ook niet wat dat lichamelijk doet) en kanker gekregen en haar hormonen zijn weg. Wat denk je dat dat met haar doet? Praten jullie daar wel eens echt over?
Ik zou ook geen zin in seks hebben als ik haar was.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
vrijdag 27 april 2018 om 09:52
Relatietherapie heb ik al eens voorgesteld maar staat ze niet voor open haar mening is dat een buitenstaander ons niet kan helpen in onze relatieHead schreef: ↑27-04-2018 09:45Als haar hormonen niet meer werken dan kan zij er ook niets aan doen dat ze geen sex meer wil. Is er geen oplossing te vinden op gebied van die hormonen?
Ik zorg merendeels voor ons zoontje , bv in de weekends , ik ga er altijd om naar de kinderopvang huishoudelijke taken zijn gelijk verdeelt bij ons kookt de persoon die het eerste thuis is van werken , ik help haar met advies bij haar zaak hoe ze meer reclame enzo kan maken ze is kapster dus op praktisch vlak bak ik er niets van en kan ik haar daar ook niet in bijstaan
vrijdag 27 april 2018 om 09:55
Jullie hebben een heftige tijd achter de rug.
Kun jij accepteren dat er niet meer zoveel seks is in jullie relatie omdat zij als jouw vrouw en jullie gezin voor jou belangrijk genoeg zijn?
Misschien als de druk van jouw kant op meer seks wegvalt, en jij zelf liefdevol bent naar haar, haar vasthoudt en knuffelt, zegt dat je nog steeds blij met haar bent, haar mooi vindt en van haar houdt, dat zij ook weer wat aanhankelijker wordt naar jou. Niet met als doel meer seks, maar dat de seks die er is wel fijn en liefdevol is. De hormonen zullen namelijk een rol spelen, naast het feit dat ernstig ziek geweest zijn, een klein kind hebben een een een eigen bedrijf starten veel energie kost.
Kun jij accepteren dat er niet meer zoveel seks is in jullie relatie omdat zij als jouw vrouw en jullie gezin voor jou belangrijk genoeg zijn?
Misschien als de druk van jouw kant op meer seks wegvalt, en jij zelf liefdevol bent naar haar, haar vasthoudt en knuffelt, zegt dat je nog steeds blij met haar bent, haar mooi vindt en van haar houdt, dat zij ook weer wat aanhankelijker wordt naar jou. Niet met als doel meer seks, maar dat de seks die er is wel fijn en liefdevol is. De hormonen zullen namelijk een rol spelen, naast het feit dat ernstig ziek geweest zijn, een klein kind hebben een een een eigen bedrijf starten veel energie kost.
vrijdag 27 april 2018 om 10:02
Het is ook bogal wat ; kindje gekregen, ziek en dan ook nog een eigen bedrijf begonnen. Petje af voor jouw vrouw!
Dat noem ik een powervrouw.
Dat neemt niet weg dat jouw gevoelens niet meer meetellen.
Boek een weekendje weg samen, kindje uitlogeren en geniet van elkaar.
Vertel haar hoe ontzettend knap het is wat zij de afgelopen jaren heeft gepresteerd.
Niet dat weekend gelijk je ongenoegen over het tekort aan intimiteit tonen.
Maar kijk of de ontspanning en romantiek zijn werk doet.
Anders kun je in een later stadium terugverwijzen naar dit weekendje. Dat je dat gevoel zo graag terug wil. En natuurlijk is seks daar een onderdeel van. Maar laat haar blijken dat het jou om jullie samenzijn gaat. En niet puur om de seks.
Als de verstoorde hormonen door schildklier het probleem is, zou ik een bezoek aan arts de moeite waard vinden. Dat komen ze vaker tegen lijkt mij.
Dat noem ik een powervrouw.
Dat neemt niet weg dat jouw gevoelens niet meer meetellen.
Boek een weekendje weg samen, kindje uitlogeren en geniet van elkaar.
Vertel haar hoe ontzettend knap het is wat zij de afgelopen jaren heeft gepresteerd.
Niet dat weekend gelijk je ongenoegen over het tekort aan intimiteit tonen.
Maar kijk of de ontspanning en romantiek zijn werk doet.
Anders kun je in een later stadium terugverwijzen naar dit weekendje. Dat je dat gevoel zo graag terug wil. En natuurlijk is seks daar een onderdeel van. Maar laat haar blijken dat het jou om jullie samenzijn gaat. En niet puur om de seks.
Als de verstoorde hormonen door schildklier het probleem is, zou ik een bezoek aan arts de moeite waard vinden. Dat komen ze vaker tegen lijkt mij.
vrijdag 27 april 2018 om 10:31
Nooit gehoord dat een schildklierhormoon daarmee te maken heeft en die hormonen worden na een ingreep heel goed op pijl gehouden met medicatie. Neemt je vrouw die dan niet? En het is de bedoeling dat, als je voelt dat er iets niet goed zit met die hormonen, je bloed laat prikken om je medicijnen aan te passen.
vrijdag 27 april 2018 om 13:12
Dit.
Je bent wel heel erg bezig met wat jíj tekort komt.
Volgens mij heb jij niet helemaal door wat voor impact de geboorte van een kind, en dan ook nog het meteen behandeld worden tegen kanker, heeft op iemand.
Verdiep je dáár eens in zou ik zeggen.
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 27 april 2018 om 13:25
Dus je vriendin heeft de laatste twee jaar de nodige ingrijpende veranderingen meegemaakt, en nu moet ze zich in allerlei bochten wringen omdat jij een bepaald gevoel mist dat zij blijkbaar aan je moet geven? En vervolgens loop je dagenlang chagrijnig rond bij je vriendin en peuter? Serieus?
Misschien kan je zelf eens wat meer inkomsten genereren waardoor je vriendin een tijd niet meer hoeft te werken onder deze pittige omstandigheden (zzp'er). En je zou eens kunnen beginnen met inleven hoe zwaar het is om herstellende van kanker een zzp'er te zijn, jong kind te hebben waarbij je óók nog eens de helft van de huishoudelijke taken op je neemt.
Misschien kan je zelf eens wat meer inkomsten genereren waardoor je vriendin een tijd niet meer hoeft te werken onder deze pittige omstandigheden (zzp'er). En je zou eens kunnen beginnen met inleven hoe zwaar het is om herstellende van kanker een zzp'er te zijn, jong kind te hebben waarbij je óók nog eens de helft van de huishoudelijke taken op je neemt.
zaterdag 28 april 2018 om 07:31
TO: ik snap je frustraties wel.
(Let niet op de flauwe reacties, seks hoort gewoon bij een relatie i.m.o)
Het lijkt erop dat je vriendin niet lekker in haar vel zit.
Daarbij heb je al gepraat over wat je dwars zit.
Het zou best kunnen dat het averechts gaat werken als je er over door blijft gaan.
Daarbij heeft je vriendin ook geen makkelijke tijd gehad, vooral lichamelijk.
Probeer het voorlopig eens anders: wees lief voor haar, kook eens voor haar of neem haar mee uit eten, ga leuke dingen doen met z'n tweetjes, geef haar extra aandacht etc. zodat ze wat beter in haar vel gaat zitten en misschien wat meer zelfvertrouwen krijgt.
Verwacht daar nou niet meteen wat van, geef het wat tijd.
Het zou best kunnen dat het averechts gaat werken als je er over door blijft gaan.
Probeer het voorlopig eens anders: wees lief voor haar, kook eens voor haar of neem haar mee uit eten, ga leuke dingen doen met z'n tweetjes, geef haar extra aandacht etc. zodat ze wat beter in haar vel gaat zitten en misschien wat meer zelfvertrouwen krijgt.
zaterdag 28 april 2018 om 07:39
Dit.phoebe24 schreef: ↑28-04-2018 07:31TO: ik snap je frustraties wel.