Zelf haar ontkleuren???
maandag 30 april 2018 om 12:39
Ik heb van mezelf donkerblond haar met mega grijs (ook van mezelf) erdoorheen.
Paar keer flink donker laten verven maar zou zo graag weer lichter worden, ik hoop dat het grijs dan niet zoveel erdoorheen komt.
Ik zie dat je zelf kunt ontkleuren en dan weer zelf kunt kleuren.
Wie heeft hier ervaring mee???
Paar keer flink donker laten verven maar zou zo graag weer lichter worden, ik hoop dat het grijs dan niet zoveel erdoorheen komt.
Ik zie dat je zelf kunt ontkleuren en dan weer zelf kunt kleuren.
Wie heeft hier ervaring mee???
maandag 30 april 2018 om 12:51
Donkere kleuren hebben veel rood pigment. Daardoor word je knaloranje. Zelf heb ik ook zo'n helder moment gehad en had spijt na de eerste keer. Ze zeggen dat ketchup de boel minder oranje kan maken. Nooit geprobeerd.
Ik zou uit eigen ervaring een kapper het werk laten doen. Duurt wat langer dan je hoopt misschien, maar het gebeurd goed zonder dat je haar vernietigd word xD.
Ik zou uit eigen ervaring een kapper het werk laten doen. Duurt wat langer dan je hoopt misschien, maar het gebeurd goed zonder dat je haar vernietigd word xD.
maandag 30 april 2018 om 12:54
ketchup maakt echt de boel niet minder oranje (hooguit minder groen
)
je kunt het proberen en een asblonde spoeling bij de hand houden voor het geval je echt veel rossiger word dan je lief is, maar ik vond de kruidvat color remover goed werken om verf eruit te halen in ieder geval.
wat je ook kunt doen (eventueel daarna) is highlights nemen en zo steeds een beetje lichter gaan
je kunt het proberen en een asblonde spoeling bij de hand houden voor het geval je echt veel rossiger word dan je lief is, maar ik vond de kruidvat color remover goed werken om verf eruit te halen in ieder geval.
wat je ook kunt doen (eventueel daarna) is highlights nemen en zo steeds een beetje lichter gaan
Lorem Ipsum
maandag 30 april 2018 om 12:55
Ketchup is wanneer je haar groen uitslaat. Kan gebeuren wanneer je blond haar met een asbruine tint verft. Heeft te maken met de complementaire kleurenparen. Geel-paars, groen-rood en oranje-blauw. Dat is ook waarom zilvershampoo zo paars is.Nosleckcin schreef: ↑30-04-2018 12:51Donkere kleuren hebben veel rood pigment. Daardoor word je knaloranje. Zelf heb ik ook zo'n helder moment gehad en had spijt na de eerste keer. Ze zeggen dat ketchup de boel minder oranje kan maken. Nooit geprobeerd.
maandag 30 april 2018 om 13:07
Ja, wel eens gedaan. Heb zelf midden tot donkerbruin haar (met veel grijs inmiddels) dat ik altijd donkerbruin verfde. Het werd op een gegeven moment wel heel donker en heb er de kruidvat ontkleurder in gedaan. Het kwam er knaloranje uit met nog wel donkere punten. Heel charmant.
Ik zit momenteel met hetzelfde. Mijn haar is zwart van alle verf, en ik wil gewoon donkerbruin en op een gegeven moment moet het grijs er maar in komen. Maar dit laat ik in het vervolg wel bij de kapper doen!
Ik zit momenteel met hetzelfde. Mijn haar is zwart van alle verf, en ik wil gewoon donkerbruin en op een gegeven moment moet het grijs er maar in komen. Maar dit laat ik in het vervolg wel bij de kapper doen!
maandag 30 april 2018 om 13:40
Ik heb het ooit zelf ontkleurt van de Etos geloof ik. Inderdaad word je worteltjes oranje, maar het is wel de bedoeling daarover een spoeling weer te doen van een lichtere kleur.
Dot gebeurt ook zo bij de kapper. Door de verf na de ontkleuring is het ook minder stug zeg maar.
Je kunt het inderdaad ook met plukjes doen elke 6 weken ofzo, duurt de maar dan gebeurt het iets vriendelijker voor je haar.
Succes !
Dot gebeurt ook zo bij de kapper. Door de verf na de ontkleuring is het ook minder stug zeg maar.
Je kunt het inderdaad ook met plukjes doen elke 6 weken ofzo, duurt de maar dan gebeurt het iets vriendelijker voor je haar.
Succes !
maandag 30 april 2018 om 17:39
Nou, mijn haar was zeker niet minder stug: het was 1 bos stro na de ontkleuring!Zoë26 schreef: ↑30-04-2018 13:40Ik heb het ooit zelf ontkleurt van de Etos geloof ik. Inderdaad word je worteltjes oranje, maar het is wel de bedoeling daarover een spoeling weer te doen van een lichtere kleur.
Succes !
maandag 30 april 2018 om 18:05
Ik had een keer mijn haar geverfd maar wou het toch weer naturel (ongeveer 25% grijs). Toen heb ik de meest fel gekleurde punten met kruidvat ontkleurder behandeld en het had zeker effect want je zag de grijze haren weer, maar het was niet echt mooi. Ik heb het alsnog uit moeten laten groeien wat alweer een tijd voltooid is. Ik zal het niet snel meer kleuren want de conditie is veel beter als het niet geverfd wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 12 mei 2018 om 23:15
Naar de kapper! Ik ben rossig van mezelf, en het is nu blond, maar elke keer als ik zelf een pak er in smeer, is het eerst oranje en dan geel, voorheen ging het me altijd prima af met de thuis pakjes, maar de laatste paar keer besloten om het niet meer zelf te doen, uiteindelijk ben je veel duurder uit, en houd geen haar meer over.
zondag 13 mei 2018 om 13:30