Puntbloedingen
dinsdag 1 mei 2018 om 22:35
dinsdag 1 mei 2018 om 22:59
Nee ze ontstaan vooral na het douchen. ( ik denk de warmte) eerst zaten ze op mijn onderbuik. Nu vooral aan de voorkant / zijkant van mijn heupen.
Het zijn echt hele kleintjes, het lijken op kleine spelde prikjes, soms zit er een iets grotere bij. Als ik ze vervolgens koel
Met ijs verdwijnen ze binnen een uur.
Het zijn echt hele kleintjes, het lijken op kleine spelde prikjes, soms zit er een iets grotere bij. Als ik ze vervolgens koel
Met ijs verdwijnen ze binnen een uur.
dinsdag 1 mei 2018 om 23:00
Ik lees dus overal dat het niet dood normaal is en dat er altijd een onderliggende oorzaak is.SpringDing schreef: ↑01-05-2018 22:36Ja hoor, doodnormaal.
Als je er op focust, ga je ze steeds meer zien.
dinsdag 1 mei 2018 om 23:02
Onzin. Ik heb ze vanaf kinds af aan al. Als alle erge dingen al zijn uitgesloten, dan zou ik me er echt niet druk om maken.Madelief1987 schreef: ↑01-05-2018 23:00Ik lees dus overal dat het niet dood normaal is en dat er altijd een onderliggende oorzaak is.
dinsdag 1 mei 2018 om 23:04
Ik had het dus nooit , dus ik maak me lichtelijk Zorgen, maar het stelt wek gerust dat meer mensen het blijkbaar hebben.Honingbij_ schreef: ↑01-05-2018 23:02Onzin. Ik heb ze vanaf kinds af aan al. Als alle erge dingen al zijn uitgesloten, dan zou ik me er echt niet druk om maken.
dinsdag 1 mei 2018 om 23:12
dinsdag 1 mei 2018 om 23:14
Madelief1987 schreef: ↑01-05-2018 23:00Ik lees dus overal dat het niet dood normaal is en dat er altijd een onderliggende oorzaak is.
Dat er een onderliggende oorzaak is, wil niet zeggen dat het dus abnormaal is.
Sommige mensen krijgen ze van bv de handstand doen of andere houdingen waarbij de druk op bepaalde plaatsen verhoogd is.
Als je gechecked bent en het niet ineens erger wordt ofzo, kan het echt geen kwaad. En anders gewoon terug naar de ha. Ook met overmatig zorgen maken over dit soort dingen kun je hulp krijgen.
dinsdag 1 mei 2018 om 23:15
Ja precies, daar wordt je dus niet vrolijk van.
Overigens ziet het er een stuk minder erg uit als op dat plaatje . Ik heb gewoon echt hele kleine puntjes en dan ook met een cm of twee er tussen, ze zitten dus ook niet dicht op elkaar en dan een stuk of vijf. Drie aan de ene kant, twee aan de andere kant.
dinsdag 1 mei 2018 om 23:16
Of bedoel je cherry angioma ?
Cherry hemangioma - Wikipedia
Cherry hemangioma - Wikipedia
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 1 mei 2018 om 23:16
Madelief1987 schreef: ↑01-05-2018 23:04Ik had het dus nooit , dus ik maak me lichtelijk Zorgen, maar het stelt wek gerust dat meer mensen het blijkbaar hebben.
Het kan ook best zijn dat je ze altijd al had, maar dat het je nooit eerder opgevallen is. Waf ik al zei, zodra je erop focust zie je er steeds meer.
dinsdag 1 mei 2018 om 23:21
dinsdag 1 mei 2018 om 23:24
Nou sorry dat ik mijn niet ter zake doende puntbloedingen deel.SpringDing schreef: ↑01-05-2018 23:21Andere situatie dus.
Af en toe her en der eentje is niet te vergelijken met ineens een plakkaat.
dinsdag 1 mei 2018 om 23:39
Ja die heb in ook, maar die verdwijnen niet.
Wat ik heb zijn echt petechien. Is ook door de huisarts bevestigd.
dinsdag 1 mei 2018 om 23:41
Ja dat bedoel ik dus, ik heb toch het idee dat het ergens vandaan moet komen, omdat ik het eerder niet had.
Ik krijg het nu steeds na het douchen dan zie je ze gewoon opkomen.
dinsdag 1 mei 2018 om 23:56
Madelief1987 schreef: ↑01-05-2018 23:41Ja dat bedoel ik dus, ik heb toch het idee dat het ergens vandaan moet komen, omdat ik het eerder niet had.
Ik krijg het nu steeds na het douchen dan zie je ze gewoon opkomen.
Typisch wel dat je alleen hierop ingaat. Alsof je alleen wil horen dat het inderdaad niet goed zit.
woensdag 2 mei 2018 om 00:09
Ik heb ze ook sinds twee jaar nu, daarvoor nooit gehad en inderdaad ook op de onderbuik en bovenbenen/heupen. Soms heb ik het dagen of weken niet en dan zo opeens zit het er weer en trekt het na 2 dagen een keer weg. Er zitten er bij mij overigens ook niet heel veel op een kleine oppervlakte. Misschien slecht, maar ik maak me er juist helemaal niet druk om en moet nog steeds een keer een bezoek naar de huisarts plannen..
woensdag 2 mei 2018 om 03:57
@yavana, ja tijdens mijn zwangerschap kreeg ik ze ook in mijn gezicht als ik heel veel overgaf , maar dan snap ik het ivm de druk. Maar de plaats waar het nu zit kan ik niet verklaren.
@brownietaart, dit klinkt precies hetzelfde als wat ik heb, ik heb het soms twee dagen niet en dan de dag daarna zitten ze er ineens weer. Heel raar.
Ik heb al gekeken of het mijn kleding kan zijn, maar ik kan gewoon niets bedenken waardoor het op die plaats komt.
@brownietaart, dit klinkt precies hetzelfde als wat ik heb, ik heb het soms twee dagen niet en dan de dag daarna zitten ze er ineens weer. Heel raar.
Ik heb al gekeken of het mijn kleding kan zijn, maar ik kan gewoon niets bedenken waardoor het op die plaats komt.