Prioriteiten stellen.
woensdag 2 mei 2018 om 11:57
als jullie een team vormen dan is hij de coach en mag jij op de reservebank zitten en op commando het veld rondrennen
je zegt zelf in de 2e alinea heel samenvattend;
Ik heb vaak het gevoel dat ik geen prioriteit ben ik het leven van mijn man maar een opvulling voor de tijd die overblijft na alle andere zaken die hij wil/moet doen. Ik voel dat ik onderaan het lijstje van dingen die belangrijk zijn sta en ik me vooral moet voegen naar zijn leven en invulling ervan.
luister naar dat gevoel
je zegt zelf in de 2e alinea heel samenvattend;
Ik heb vaak het gevoel dat ik geen prioriteit ben ik het leven van mijn man maar een opvulling voor de tijd die overblijft na alle andere zaken die hij wil/moet doen. Ik voel dat ik onderaan het lijstje van dingen die belangrijk zijn sta en ik me vooral moet voegen naar zijn leven en invulling ervan.
luister naar dat gevoel
Lorem Ipsum
woensdag 2 mei 2018 om 12:03
Dus zijn eerste prioriteit ligt bij zijn werk? Want zijn kinderen ziet hij zeer weinig, jij staat ook niet op de eerste plaats. De vraag is of je dit wil. Uit je verhaal lees ik dat jij andere wensen en behoeftes hebt in een relatie.
Het wordt dus tijd om een andere man aan de haak te slaan. Eentje zonder kinderen en zonder baan met een belachelijk aantal uren. Eentje die tijd heeft om leuke dingen met je te doen, in elk geval in het weekend en ook zelf actief dingen regelt. Bij deze man ga je dat nooit krijgen.
Het wordt dus tijd om een andere man aan de haak te slaan. Eentje zonder kinderen en zonder baan met een belachelijk aantal uren. Eentje die tijd heeft om leuke dingen met je te doen, in elk geval in het weekend en ook zelf actief dingen regelt. Bij deze man ga je dat nooit krijgen.
woensdag 2 mei 2018 om 12:05
Poe, ik ben lange tijd alleenstaande moeder geweest, ik vind het nogal wat hoe makkelijk hij de kinderen terzijde schuift omdat hij het niet 'redt'. Lekker makkelijk, dan vangt hun moeder het wel weer op. Is dit wel echt een leuke man?
Los daarvan, vind je het jammer dat de kinderen niet een heel weekend komen... of gaat het erom dat hij dit zelf besluit zonder met jou te overleggen? Als het om de kinderen gaat, hebben ouders de neiging om dat met elkaar af te stemmen... zonder daarin met de partner te delen. Hem erop wijzen zou toch genoeg moeten zijn?
Ik herken dat, dat je geen prioriteit bent. Je bent er toch... en het lijkt soms wel of de ander genoeg heeft aan het feit dat je samen je avondritueeltje hebt met het tandenpoetsen bij de wasbak... en dan de dag nog even doorneemt. Is ook wel zo makkelijk, je past je automatisch aan aan zijn afspraken door het simpele feit dat je er bent als hij thuiskomt.
In lege weekends staat hij open voor iedereen die belt, want hij heeft 'niks', terwijl hij wel degelijk een afspraak heeft: namelijk nou 'ns een keer tijd doorbrengen met z'n vriendin... maar goed, dat kan altijd nog!!
Hier helpt weinig tegen, behalve met je vuist op tafel blijven staan. En echt dingen plannen... zodat het opeens wel een afspraak is. Je moet bij zo'n man niet denken dat er een avondje lekker Netflixen in zit, zonder dat dat is afgesproken.
Los daarvan, vind je het jammer dat de kinderen niet een heel weekend komen... of gaat het erom dat hij dit zelf besluit zonder met jou te overleggen? Als het om de kinderen gaat, hebben ouders de neiging om dat met elkaar af te stemmen... zonder daarin met de partner te delen. Hem erop wijzen zou toch genoeg moeten zijn?
Ik herken dat, dat je geen prioriteit bent. Je bent er toch... en het lijkt soms wel of de ander genoeg heeft aan het feit dat je samen je avondritueeltje hebt met het tandenpoetsen bij de wasbak... en dan de dag nog even doorneemt. Is ook wel zo makkelijk, je past je automatisch aan aan zijn afspraken door het simpele feit dat je er bent als hij thuiskomt.
In lege weekends staat hij open voor iedereen die belt, want hij heeft 'niks', terwijl hij wel degelijk een afspraak heeft: namelijk nou 'ns een keer tijd doorbrengen met z'n vriendin... maar goed, dat kan altijd nog!!
Hier helpt weinig tegen, behalve met je vuist op tafel blijven staan. En echt dingen plannen... zodat het opeens wel een afspraak is. Je moet bij zo'n man niet denken dat er een avondje lekker Netflixen in zit, zonder dat dat is afgesproken.
woensdag 2 mei 2018 om 12:05
Lil0u schreef: ↑02-05-2018 12:03Dus zijn eerste prioriteit ligt bij zijn werk? Want zijn kinderen ziet hij zeer weinig, jij staat ook niet op de eerste plaats. De vraag is of je dit wil. Uit je verhaal lees ik dat jij andere wensen en behoeftes hebt in een relatie.
TO heeft net zo goed een fulltime baan en studeert er zelfs nog naast.
woensdag 2 mei 2018 om 12:10
Ja en daarmee wordt het weekend nog belangrijker om samen door te brengen. TO heeft duidelijk andere behoeftes in een relatie dan haar vriend. Logisch, want zij heeft zelf geen kinderen.nerdopviva schreef: ↑02-05-2018 12:05TO heeft net zo goed een fulltime baan en studeert er zelfs nog naast.
Voor hem is het prima zo, maar het lijkt me niet dat zij hier gelukkig van wordt.
woensdag 2 mei 2018 om 12:22
dus het is eigenlijk zo
werk
kinderen
sport
vriendinnetje
deze prioriteiten stelt hij omdat het in deze volgorde belangrijk voor hem is. Je kan er over zeuren maar dat verandert niets aan het feit dat jij niet op 1 staat bij hem. en je kan hem daar ook niet toe dwingen omdat jij dat graag wil. het moet uit hemzelf komen en dit is zijn prioriteitenlijst. Accepteer het of verlaat hem
werk
kinderen
sport
vriendinnetje
deze prioriteiten stelt hij omdat het in deze volgorde belangrijk voor hem is. Je kan er over zeuren maar dat verandert niets aan het feit dat jij niet op 1 staat bij hem. en je kan hem daar ook niet toe dwingen omdat jij dat graag wil. het moet uit hemzelf komen en dit is zijn prioriteitenlijst. Accepteer het of verlaat hem
woensdag 2 mei 2018 om 12:33
Ik zou zeggen: zorg ervoor dat hij nooit hoeft te kiezen tussen jou en z'n kinderen. Het alternatief is dat hij ze minder ziet dan hij van binnen wil, dat dit voor hem niet goed voelt en hij jou dat (onbewust misschien) kwalijk neemt. Dit is een welgemeend advies....ik heb het van de andere kant meegemaakt en dat was vreselijk. En weet je, die kinderen worden vanzelf ouder, straks zijn het pubers en continu de hort op. Accepteer in de tussentijd dat je hem moet delen.
Iets anders vind ik hoe hij omgaat met jullie tijd zonder kinderen. Daarin moet jij je plek opeisen! Tuurlijk heeft hij tijd nodig met z'n vrienden en sporten, maar eerst kom jij. Als je onderaan zijn lijstje staat hou je het niet vol en je bent meer waard dan dat. Dat gevoel zou ik echt bespreekbaar maken. Kinderen first na een scheiding? Ja. En daarna jij!
Sterkte en een knuffel.
Iets anders vind ik hoe hij omgaat met jullie tijd zonder kinderen. Daarin moet jij je plek opeisen! Tuurlijk heeft hij tijd nodig met z'n vrienden en sporten, maar eerst kom jij. Als je onderaan zijn lijstje staat hou je het niet vol en je bent meer waard dan dat. Dat gevoel zou ik echt bespreekbaar maken. Kinderen first na een scheiding? Ja. En daarna jij!
Sterkte en een knuffel.
woensdag 2 mei 2018 om 12:35
als je je plek moet op eisen is er in basis al iets niet goed, dat los je niet op met op eisen. deze man is gewoon niet gek genoeg op TOTanteNina schreef: ↑02-05-2018 12:33Ik zou zeggen: zorg ervoor dat hij nooit hoeft te kiezen tussen jou en z'n kinderen. Het alternatief is dat hij ze minder ziet dan hij van binnen wil, dat dit voor hem niet goed voelt en hij jou dat (onbewust misschien) kwalijk neemt. Dit is een welgemeend advies....ik heb het van de andere kant meegemaakt en dat was vreselijk. En weet je, die kinderen worden vanzelf ouder, straks zijn het pubers en continu de hort op. Accepteer in de tussentijd dat je hem moet delen.
Sterkte en een knuffel.
woensdag 2 mei 2018 om 12:37
Precies dat!
Het blijft me verbazen dat dat zo moeilijk lijkt te zijn.
Als je niet eens open en eerlijk kan zijn tegenover je partner, tegen wie dan wel
Maar goed, blijkbaar is het toch erg lastig voor vele. Niet dat je niet om inzichten en tips mag vragen. Maar ook uit dit verhaal haal ik niet op dat het probleem besproken is. En dan niet oppervlakkig en vaag, maar open, kwetsbaar en eerlijk!
woensdag 2 mei 2018 om 12:59
Ik lees juist dat hij ze amper ziet. Het plan was dat ze meer zouden komen en TO vond dat ook prima maar nu wil hij dat niet meer want te druk met werk. En ook voor TO.
woensdag 2 mei 2018 om 13:17
In de eerste plaats zou ik dit op een rustig moment met hem bespreken. Mogelijk staat hij op de automatische piloot en realiseert hij zich niet eens dat jij met smart op de nieuwe omgangsregeling wacht. Praten! Niet verwijten maar voorstellen, overleggen.
Als jij naar college moet, kan hij sporten. Als jij een vaste thuisstudeeravond inplant, kan hij sporten. Als je die vaste bezigheden inplant, hoeveel avonden blijven er voor jullie over?
Veel gescheiden ouders hebben co-ouderschap en werken daardoor (iets) minder. Jouw vriend heeft de kinderen weinig en levert sowieso geen werkuren in.
Als jij naar college moet, kan hij sporten. Als jij een vaste thuisstudeeravond inplant, kan hij sporten. Als je die vaste bezigheden inplant, hoeveel avonden blijven er voor jullie over?
Veel gescheiden ouders hebben co-ouderschap en werken daardoor (iets) minder. Jouw vriend heeft de kinderen weinig en levert sowieso geen werkuren in.
woensdag 2 mei 2018 om 13:22
Hij zou ze dan het ene weekend wel zien en het andere niet. TO wil volgens mij dat ze samen het hele weekend hebben, eens in de twee weken.Lucifermiauww schreef: ↑02-05-2018 12:59Ik lees juist dat hij ze amper ziet. Het plan was dat ze meer zouden komen en TO vond dat ook prima maar nu wil hij dat niet meer want te druk met werk. En ook voor TO.
Maar zo werkt het niet als je samen bent met een vader. Je mag al heel blij zijn dat je zoveel tijd met hem hebt, want in principe is hij verantwoordelijk voor zijn kinderen, al neemt hij die verantwoordelijkheid nu nauwelijks.
Als je meer wil zou ik een man zoeken zonder kinderen.