drank en zorgen
woensdag 2 mei 2018 om 23:40
Je gooit liever 20 of 30 jaar weg? Als je over 10 of 20 jaar eindelijk doorhebt dat dit 'm niet gaat worden?moukie1 schreef: ↑02-05-2018 21:55Hij is altijd weg op woensdag en vrijdag. Daar heb ik vrede mee en dat hebben we ook zo afgesproken. Aangezien ik ook in diensten werk kan hij de dagen dat ik de avonden niet thuis ben gebruiken om te doen wat hij wil. In vind het gewoon fijn om samen thuis te zijn ook al zitten we gewoon lekker op de bank. Ik krijg soms het idee dat hij ergens voor wegloopt maar ik weet niet wat het is. Hij vind me vaak lastig, wat ik me kan voorstellen maar dat heeft hij grotendeels te danken aan zichzelf. Hij vind het lastig om geconfronteerd te worden. We zijn wel al 10 jaar samen.. dat gooi je ook niet zomaar weg
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 2 mei 2018 om 23:41
woensdag 2 mei 2018 om 23:41
blijkbaar..doornroosje9 schreef: ↑02-05-2018 23:40Je gooit liever 20 of 30 jaar weg? Als je over 10 of 20 jaar eindelijk doorhebt dat dit 'm niet gaat worden?
woensdag 2 mei 2018 om 23:42
Yep, dat is dit, een shit relatie. Nu nog beslissen of je dit voor de rest van je leven wil.moukie1 schreef: ↑02-05-2018 22:13Hij vind mij lastig omdat ik blijkbaar altijd zeur over het feit dat hij weg is. Daarnaast moet om vragen of hij wil stofzuigen of iets dergelijks. en dat beschouwt hij als lastig. En hoe meer ik erover praat (wat ik nooit doe ) des te meer realiseer ik me wat voor shit relatie het is.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 2 mei 2018 om 23:45
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Het huishouden vind ik nog het minste probleem.. En als dat het enigste probleem was dan is het wel te overzien. Maar dat is dus niet het geval.Tornacense schreef: ↑02-05-2018 23:41Als zelfs een rondje stofzuigen al te veel is en dat alleen met héél véél gemopper gebeurt, zou er bij mij overigens nog héél véél water naar de zee moeten vloeien voor er kinderen komen.
Tenzij je naast alleenstaande moeder ook nog alleenstaande huishoudster wil worden.
woensdag 2 mei 2018 om 23:49
Nee maar zoals je misschien merkt moet ik nog tot dat inzicht komen..doornroosje9 schreef: ↑02-05-2018 23:45Dat moet je niet willen voor jezelf, echt niet. Je gaat de rest van je leven ongelukkig zijn, wil je dat dan?
woensdag 2 mei 2018 om 23:53
Het alleen zijn vind ik niet erg. Denk dat ik eerder bang ben geen leuke man meer tegen te komen. Dat zou ik wel erg vinden..
woensdag 2 mei 2018 om 23:55
woensdag 2 mei 2018 om 23:57
Jawel, het kan heus nog wel erger.doornroosje9 schreef: ↑02-05-2018 23:56Ik denk niet dat je er veel op achteruit kan gaan, eerlijk gezegd.![]()
Damned if I don’t
woensdag 2 mei 2018 om 23:59
Tja goede vraag..doornroosje9 schreef: ↑02-05-2018 23:55Maar die leuke man heb je nu ook niet. Waarom vind je dat niet erg?
Blijf altijd maar vasthouden aan de valse hoop. De hoop dat uiteindelijk wel goed komt.
donderdag 3 mei 2018 om 00:02
Dit. Écht niet doen met een alcoholist-in-wording en Mr Altijd Weg.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
donderdag 3 mei 2018 om 00:05
donderdag 3 mei 2018 om 00:13
Nou dit speelt natuurlijk nog geen 10 jaar. Dan had ik het niet zo lang volgehouden.doornroosje9 schreef: ↑03-05-2018 00:05Na 10 jaar gaat hij opeens veranderen? Dat is niet echt realistisch hè?
donderdag 3 mei 2018 om 00:44
Je weet toch : drank maakt meer kapot dan je lief is.Pinda-Kaas schreef: ↑03-05-2018 00:24hij verkiest het faciliteren van zijn drinkgedrag boven jou
ik denk dat je dat niet moet onderschatten
Dus....geen kind krijgen met deze volgeschonken kroegloper. Niet doen !
Of je een relatie met hem wil moet jij zelf weten (Ik wist het wel : wegwezen)
Maar doe alstublieft een kindje dit figuur als vader niet aan !
donderdag 3 mei 2018 om 07:07
Als een ander niet verandert dan moet je zelf veranderen.
Aangezien de ander haast nooit verandert en zeker niet op wens van zijn omgeving, zit er niets anders op om dat maar zelf te doen.
Dat kan je echt van tevoren al weten. Maar verandering is altijd rottig en ongewis. Je weet wat je had (en achterlaat) maar niet wat je krijgt.
Mocht hij toch heel veel van je houden dan weet hij wat hij moet doen.
Aangezien de ander haast nooit verandert en zeker niet op wens van zijn omgeving, zit er niets anders op om dat maar zelf te doen.
Dat kan je echt van tevoren al weten. Maar verandering is altijd rottig en ongewis. Je weet wat je had (en achterlaat) maar niet wat je krijgt.
Mocht hij toch heel veel van je houden dan weet hij wat hij moet doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 3 mei 2018 om 08:14
Owjeetje.... je lijkt met mijn ex samen te wonen... slecht 6 jaar waren we samen waarvan 3jaar problematisch drinkgedrag. Een avond of 3-4 per week de kroeg in. Niet elke dag, (dus hij vond dat hij geen alcoholptobleem had) maar genoeg om te weten dat hij niet wilde thuisblijven voor belangrijke zaken... zelfs op mijn verjaardag moest ie de deur uit om zich lam te zuipen terwijl ik met mn bezoek thuis zat. Maar hij had geen drankprobleem he!!??
Ik had ook 100 excuses om te blijven
- ik kan niet alles weggooien na 6 jaar
- ben 32 jaar oud, dan vind ik niemand meer
- huis verkopen met restschuld
- soms issie wel lief
- ik kan hem veranderen...
En toen barstte voor de zoveelste x de bom. Heb mijn spullen gepakt, bij mn ouders gelogeerd. Hij heeft gehuild, gesmeekt en beloofd dat ie nu echt echt zou veranderen maar ik had genoeg beloftes gehad.
Huis verkocht binnen 6 weken met 15.000 schuld. Mijn 7500 was meteen van t spaargeld betaald. Hij heeft er 2 jaar over gedaan terwijl hij zo', 200 euro pmaand meer verdiende. Maar het cafe was z', belangrijkste kostenpost.
Nu jaren later woon ik samen met de leukste en liefste man die er is. En weet ik hoe een relatie ook kan zijn. En dat hoop ik jou mee te geven... je verdient beter dan dit.
Ex woont trouwens met een nieuwe vriendin samen. Ik heb nog contact met wat mensen uit zijn vriendengroep. En hij is niets veranderd... het is nu 7 jaar uit dus hij zit 7 jaar langer vast aan die drank dus ik verwacht dat het voor hem nu nog lastiger is om te veranderen. Alleen hoef ik me er niet druk om te maken. Vind het alleen sneu voor zn huidige vriendin... net als ik t sneu voor jou vind. Dat hij zo is geworden, daar kun je niets aan doen. Maar het is echt alleen jouw keuze om te blijven. Ik wens je succes met de komende 60 jaar als je blijft....
Ik had ook 100 excuses om te blijven
- ik kan niet alles weggooien na 6 jaar
- ben 32 jaar oud, dan vind ik niemand meer
- huis verkopen met restschuld
- soms issie wel lief
- ik kan hem veranderen...
En toen barstte voor de zoveelste x de bom. Heb mijn spullen gepakt, bij mn ouders gelogeerd. Hij heeft gehuild, gesmeekt en beloofd dat ie nu echt echt zou veranderen maar ik had genoeg beloftes gehad.
Huis verkocht binnen 6 weken met 15.000 schuld. Mijn 7500 was meteen van t spaargeld betaald. Hij heeft er 2 jaar over gedaan terwijl hij zo', 200 euro pmaand meer verdiende. Maar het cafe was z', belangrijkste kostenpost.
Nu jaren later woon ik samen met de leukste en liefste man die er is. En weet ik hoe een relatie ook kan zijn. En dat hoop ik jou mee te geven... je verdient beter dan dit.
Ex woont trouwens met een nieuwe vriendin samen. Ik heb nog contact met wat mensen uit zijn vriendengroep. En hij is niets veranderd... het is nu 7 jaar uit dus hij zit 7 jaar langer vast aan die drank dus ik verwacht dat het voor hem nu nog lastiger is om te veranderen. Alleen hoef ik me er niet druk om te maken. Vind het alleen sneu voor zn huidige vriendin... net als ik t sneu voor jou vind. Dat hij zo is geworden, daar kun je niets aan doen. Maar het is echt alleen jouw keuze om te blijven. Ik wens je succes met de komende 60 jaar als je blijft....
donderdag 3 mei 2018 om 08:24
Als je een kind krijgt heeft hij alleen nog maar meer reden om weg te blijven. Mannen die niet meedoen als je met zijn tweeen bent gaan niet opeens wèl meedoen als je met zijn drieën bent. Dus tenzij je het prima vindt om alles alleen te doen terwijl je vriend jullie geld verdrinkt en de immer onvoorspelbare factor in het leven van jou en je kind is, zou ik er mee stoppen. Nu kan het nog zonder al te veel ellende, straks teken je een ander mens ermee voor de rest van zijn leven.
donderdag 3 mei 2018 om 08:33
Hmm, mijn privébericht is volgens mij niet aangekomen. Uit eigen ervaring wil ik t.o. toch even op het hart drukken dat zijn alcoholprobleem alleen maar erger zal worden. Hij kan nu al geen nee zeggen, dat is een van de eerste tekenen van alcoholisme. Na de eerste borrel is de rem eraf en kennen ze geen grens meer...daarnaast zijn verslaafden niet te vertrouwen, ze beloven je gouden bergen maar er komt nooit wat van terecht, hun enige prioriteit is het in stand houden van de verslaving en een vrouw die het huis lekker op orde houdt, een inkomen binnen brengt en verder alles goed vindt, is dan wel heel erg fijn. Ik zie in mijn zeer nabije omgeving (mijn zus zit in een relatie met een alcoholist mét kind) hoe dramatisch het is en het wordt steeds erger. Zij is nog maar een schim van wie ze ooit was. Loopt op haar tenen voor hem want hij kan ook nog eens agressief zijn als de drank verkeerd valt. Haar vriend ligt hele dagen op bed, te lam om iets te doen, naar het kind kijkt hij nauwelijks om. Al zijn geld gaat op aan het drinken, hij drinkt nu vier flessen wijn per dag(!) en begint al zodra hij wakker wordt. Natuurlijk hebben wij als familie al zo vaak gezegd dat ze bij hem weg moet gaan maar ze houdt van hem zegt ze, en hij kan niet zonder haar. Hun dochter heeft al heel wat meegemaakt in de tien jaren die ze oud is, kind is beschadigd maar haar vader wil dat niet zien. Het is heel erg allemaal en ik hoop dat Moukie1 nog eens drie keer nadenkt over haar toekomst met haar vriend. Dit is geen leven, het zal erger worden en een kind moet je zoiets echt niet willen aandoen!
Overigens, die angst om alleen te blijven en niemand meer te vinden had ik op mijn 22e ook noor, toen mijn relatie op klappen stond. Ik ben toen nog een paar jaar gebleven uit angst. Maar ik kan je vertellen dat dat nergens op gebaseerd is, je kunt prima alleen leven en je komt altijd wel weer een andere leuke man tegen die wel bij je past. Dus laat angst geen raadgever zijn!
Overigens, die angst om alleen te blijven en niemand meer te vinden had ik op mijn 22e ook noor, toen mijn relatie op klappen stond. Ik ben toen nog een paar jaar gebleven uit angst. Maar ik kan je vertellen dat dat nergens op gebaseerd is, je kunt prima alleen leven en je komt altijd wel weer een andere leuke man tegen die wel bij je past. Dus laat angst geen raadgever zijn!
donderdag 3 mei 2018 om 08:39
Absoluut waar. Een kind is een enorme belasting voor een relatie, in normale omstandigheden al, laat staan als je partner verslaafd is. Dat kan hij er helemaal niet bij hebben. Denk aan de intensieve tijd met een baby, gebroken nachten, constante zorg, dat gaat niet samen met een verslaving. Is nog gevaarlijk ook trouwens. Het lijkt nu misschien nog niet zo erg met zijn drinkgedrag maar vergis je niet. Zoals ik al zei is het geen nee kunnen zeggen een teken aan de wand. Ik zou maken dat ik weg kwam nu het nog kan zonder al te veel gedoe. Tien jaar is natuurlijk niet niks maar de rest van je leven in een gevangenis doorbrengen moet je niet willen. En een gevangenis is het, met een man waar je nooit van op aan kunt, die al het geld erdoor draait waardoor er nooit geld is om wat leuks te doen en normaal boodschappen te doen. Please, think twice.Frox schreef: ↑03-05-2018 08:24Als je een kind krijgt heeft hij alleen nog maar meer reden om weg te blijven. Mannen die niet meedoen als je met zijn tweeen bent gaan niet opeens wèl meedoen als je met zijn drieën bent. Dus tenzij je het prima vindt om alles alleen te doen terwijl je vriend jullie geld verdrinkt en de immer onvoorspelbare factor in het leven van jou en je kind is, zou ik er mee stoppen. Nu kan het nog zonder al te veel ellende, straks teken je een ander mens ermee voor de rest van zijn leven.
donderdag 3 mei 2018 om 08:41
Je bent toch zijn moeder niet. Hij MAG van jou op woensdag en vrijdag met zijn vrienden de kroeg in. Hij gaat ook meerdere avonden met zijn baas zuipen. Je smeekt hem om thuis te blijven en hij vindt jou een zeur...
Ookal zou hij nu naar jou luisteren en doen wat jij graag wilt. Dan doet hij dat voor jou. Een man kan je echt niet dresseren, het is geen aap.
Hij moet zelf begrijpen, dat zijn gedrag niet ok is...Maar voor hem is alles ok. Hij heeft het gezellig en hij heeft er geen zin in om met jou op de bank te zitten. Tja...het is ook zijn eigen leven.
Het probleem is dat jij hem graag anders will hebben. Nou dat gaat dus echt niet gebeuren. Hij heeft zijn keus al lang gemaakt, nu ben jij aan de beurt. Wil jij hem zo? Nee dus...en met hopen en wachten gaat er veel tijd voorbij.
En over wat je zegt, je wilt een Kind "nemen" Een Kind kan je helemaal niet nemen. Een huisdier neem je, Maar een Kind krijg je, wanneer je geluk hebt.
Wanneer je met deze man kinderen zou mogen krijgen, dan moet je je er zelf van te voren bewust van zijn, dat je deze vader kiest voor je kinderen. Dat zou ik persoonlijk niet uit willen leggen aan mijn kinderen. Ik gun mijn Kids een leuke vader.
Ookal zou hij nu naar jou luisteren en doen wat jij graag wilt. Dan doet hij dat voor jou. Een man kan je echt niet dresseren, het is geen aap.
Hij moet zelf begrijpen, dat zijn gedrag niet ok is...Maar voor hem is alles ok. Hij heeft het gezellig en hij heeft er geen zin in om met jou op de bank te zitten. Tja...het is ook zijn eigen leven.
Het probleem is dat jij hem graag anders will hebben. Nou dat gaat dus echt niet gebeuren. Hij heeft zijn keus al lang gemaakt, nu ben jij aan de beurt. Wil jij hem zo? Nee dus...en met hopen en wachten gaat er veel tijd voorbij.
En over wat je zegt, je wilt een Kind "nemen" Een Kind kan je helemaal niet nemen. Een huisdier neem je, Maar een Kind krijg je, wanneer je geluk hebt.
Wanneer je met deze man kinderen zou mogen krijgen, dan moet je je er zelf van te voren bewust van zijn, dat je deze vader kiest voor je kinderen. Dat zou ik persoonlijk niet uit willen leggen aan mijn kinderen. Ik gun mijn Kids een leuke vader.