drank en zorgen

02-05-2018 21:37 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-05-2018 11:48
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.60% gewijzigd
Enn schreef:
02-05-2018 22:14
Stap eruit, zoek een ander leven. Een leven waarin misschien wel iemand komt die jou ziet voor wat je waard bent.

En ga vooral zorgen dat je zélf ziet wat je waard bent, ipv je zo afhankelijk van een ander op te stellen.
S-Groot schreef:
02-05-2018 22:18
En ga vooral zorgen dat je zélf ziet wat je waard bent, ipv je zo afhankelijk van een ander op te stellen.
Ja precies.

Eerst maar werken aan jezelf voor je in een nieuwe relatie stapt.
moukie1 schreef:
02-05-2018 22:07
Ik snap ook wel dat een kind nemen niet de oplossing is. Het is een gevoel waar ik mee rond loop en wat ik graag wilde delen. Advies krijgen en misschien wel tips om toch deze relatie te laten slagen. Ik kan het niet zomaar weggooien. En een kind komt er nu toch niet hoor ;)

de hond is van ons beide. Hij zal me die niet zomaar meegeven. hoewel ik nu ook voor het diertje zorg. Daarom ga ik ook niet vaak weg omdat de hond anders alleen is
Goed dan blijf je samen met een alchoholist, maar dan ook niet meer zeuren. Blijven is accepteren.
moukie1 schreef:
tja ik durf de stap niet te nemen om weg te gaan. En ergens hoop ik ook nog steeds dat het wel goed komt.
Nee, een alcoholist houdt echt alleen van alcohol.
Mensen die verslaafd zijn richten over het algemeen hun leven zo in dat zij ruim aan die verslaving toe kunnen geven. Jij houdt zijn bed, bank en keuken schoon dus wat dat betreft faciliteer je zijn verslaving prima! Hij vindt het zo wel goed hoor, maar je moet alleen nog stoppen met zeuren.
enn wijzigde dit bericht op 02-05-2018 22:22
9.64% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
S-Groot schreef:
02-05-2018 22:02
én dat je je kinderen willens en wetens opgezadeld hebt met een alcoholist als vader, met als gevolg een grotendeels verkutte jeugd. Chapeau dan maar...
als je even goed de andere comments Leest dan lees je ook dat ik geen kind neem ;)
Je mag toch best je gedachtes delen ? snap ook wel wat de gevolgen zijn hoor.
moukie1 schreef:
tja ik durf de stap niet te nemen om weg te gaan. En ergens hoop ik ook nog steeds dat het wel goed komt.
Het komt niet zomaar goed. Een alcoholist stopt niet zomaar en zal altijd drank boven zijn/haar partner en/of kinderen stellen.

Sluit je ogen niet voor dit probleem
moukie1 schreef:
Je bent bang om alleen te zijn, en dus hoop je dat hij op een dag wakker wordt en veranderd is
Ik ben een oude vrouw en geloof mij maar dat ik zo heel wat vrouwen doodongelukkig hun leven heb zien leiden
Want er komen kinderen en dan wordt het nog erger
En dan kan je niet weg want ja de kinderen
En dat ben je 60 en er ineens klaar mee en dan heb je 40 jaar vergooid aan een dronken lor
moukie1 schreef:
02-05-2018 22:20
als je even goed de andere comments Leest dan lees je ook dat ik geen kind neem ;)
Ga je dan je kinderwens opgeven om huissloof te zijn voor een man die vrijwel alle avonden de hort op is?
moukie1 schreef:

Je mag je knipoog bij je houden hoor, ik lees prima. Je mag best je gedachten delen, maar je gedachten slaan als een tang op een varken (een kind nemen zodat hij dan misschien meer thuis zou zijn) dus daar krijg je dan ook mijn mening over.
Enn schreef:
Nee, een alcoholist houdt echt alleen van alcohol.
Mensen die verslaafd zijn richten over het algemeen hun leven zo in dat zij ruim aan die verslaving toe kunnen geven. Jij houdt zijn bed, bank en keuken schoon dus wat dat betreft faciliteer je zijn verslaving prima! Hij vindt het zo wel goed hoor, maar je moet alleen nog stoppen met zeuren.
Sorry maar misschien heb ik een ander beeld bij alcohol verslaving... Hij kan bijvoorbeeld toch ook als wij vakantie zonder alcohol? of in ieder geval heel weinig. in mijn beleving is een alcoholist iemand die elke dag meer dan 2 glazen drinkt. Niet ?
S-Groot schreef:
02-05-2018 22:24
Je mag je knipoog bij je houden hoor, ik lees prima. Je mag best je gedachten delen, maar je gedachten slaan als een tang op een varken (een kind nemen zodat hij dan misschien meer thuis zou zijn) dus daar krijg je dan ook mijn mening over.
Een man die al niet voor z'n vrouw thuis wil zijn, zal al helemaal niet thuis zijn met 'n kind. Heb je kans dat ie de avonden dat ie nu nog thuis is, ook naar de kroeg vlucht.
dus als ik het goed begrijp is ie een soort van alcoholist en vrijwel elke avond de hort op ??

Tja, dan komt er van neuken zo wie zo niks terecht.

dus hoef je over een kind ook niet meer na te denken.

Verder zou ik op een avond de hond uit gaan laten en niet meer teruggaan.

Zo, weer een probleem opgelost :-)
moukie1 schreef:
02-05-2018 22:26
Sorry maar misschien heb ik een ander beeld bij alcohol verslaving... Hij kan bijvoorbeeld toch ook als wij vakantie zonder alcohol? of in ieder geval heel weinig. in mijn beleving is een alcoholist iemand die elke dag meer dan 2 glazen drinkt. Niet ?
Het gaat niet om die drank alleen, het gaat er om dat hij het thuis zijn bij jou ontvlucht. Zou zomaar 'ns kunnen dat hij er 'n minnares op na houdt.
moukie1 schreef:
Nee, hij is een binge drinker, google opj het trimbos instituur
Enn schreef:
02-05-2018 22:17
Dat gebeurt vanzelf, als TO zich weer blij voelt.
Zeuren gaat dat niet voor elkaar krijgen.
Damned if I don’t
moukie1 schreef:
Ok.
Jij past inderdaad prima in zijn plaatje.
enn wijzigde dit bericht op 02-05-2018 22:32
5.98% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
redbulletje schreef:
02-05-2018 22:24
Ga je dan je kinderwens opgeven om huissloof te zijn voor een man die vrijwel alle avonden de hort op is?
Nee mijn kinderwens geef ik niet op. Zal het alleen moeten accepteren dat het misschien langer gaat duren als wat ik gehoopt had.
ViezeHond schreef:
02-05-2018 22:29
Zeuren gaat dat niet voor elkaar krijgen.
Nee dat ben ik met je eens.
Er zijn al heel wat tips gegeven wellicht dat TO wat doet, ipv vergoelijken.
enn wijzigde dit bericht op 02-05-2018 22:31
4.21% gewijzigd
moukie1 schreef:
Nee mijn kinderwens geef ik niet op. Zal het alleen moeten accepteren dat het misschien langer gaat duren als wat ik gehoopt had.
Je zal moeten accepteren dat je dan dus op zoek moet naar 'n nieuwe vent. Met deze gaat 't 'm niet worden als je tenminste je kinderen een normale vader gunt.
moukie1 schreef:
Ok.
moukie1 schreef:
Oh je zet je kinderwens opzij omdat je eerst je man wil veranderen

Nog maar een keer: mensen veranderen niet
Sterker nog: hoe ouder mensen worden hoe heviger het probleemgedrag
Echt zeg, beter 10 jaar 'weggegooid' nog 18 jaar erbij met zo iemand. Ik snap dat je graag een kind zou willen en wellicht denkt dat je niet snel een andere geschikte vader kan vinden, maar reken er niet op dat hij verandert. Dus doe het niet!
Je probeert een dode plant in leven te houden door er water bij te kappen. Dit wordt m niet. Je bent gewoon bang voor verandering en het onbekende. Je leven gaat ondertussen zo aan je voorbij. Als je per se kinderen wil, zoek dan n deftige vader voor ze en maak komaf met je gedesillusioneerde gedachten over je relatie.
Een deftige vader? :proud:
S-Meds schreef:
02-05-2018 22:31
Oh je zet je kinderwens opzij omdat je eerst je man wil veranderen

Nog maar een keer: mensen veranderen niet
Sterker nog: hoe ouder mensen worden hoe heviger het probleemgedrag
ik heb het niet over mijn man veranderen. Ik heb het erover dat als ik bij hem wegga en een nieuwe relatie ga beginnen. dat ik dan mijn kinderwens zal moeten uitstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven