Wat is het verschil tussen tartaar en rundergehakt?

03-03-2009 18:00 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een stomme vraag maar wat is het verschil tussen tartaar en rundergehakt?

Ik vind tartaar lekkerder in de pasta omdat daar nooit van die gore harde stukjes tussen zitten. Ieuw, daar kan ik echt niet tegen, is mijn eetlust meteen weg.

Maar weet iemand het verschil?
quote:mylenevalerie schreef op 03 maart 2009 @ 18:40:

[...]

Is dat niet een broodje tartaar aap verhaal?

Waarom zou tartaar verser zijn dan gehakt?Nee. Gehakt komt vaak van koeien uit Botswana, jaren bewaard in Londense koelhuizen alvorens naar NL te komen. Google maar eens op gehakt uit Botswana. Keuringsdienst had er een aflevering over tijden terug, interessant.
Ik lees al twee keer Keuringsdienst van Waarde...moet het niet Waren zijn?

Ik koop vaker tartaar omdat het duurder is en er beter uitziet. Ging er gemakshalve vanuit dat ik kwalitatief beter vlees zou hebben. Leuk om te weten dat het inderdaad ook zo is
Ow...die aflevering heb ik ook gezien waarover gesproken wordt. It does make you wonder.....
quote:Star schreef op 03 maart 2009 @ 20:01:

[...]

Nee. Gehakt komt vaak van koeien uit Botswana, jaren bewaard in Londense koelhuizen alvorens naar NL te komen. Google maar eens op gehakt uit Botswana. Keuringsdienst had er een aflevering over tijden terug, interessant.Aan mensen die hier mee zitten; wat vind je er erg aan? Het zal mij niet boeien eigenlijk.
quote:Sensy12 schreef op 03 maart 2009 @ 20:06:

Ik lees al twee keer Keuringsdienst van Waarde...moet het niet Waren zijn?

Ik koop vaker tartaar omdat het duurder is en er beter uitziet. Ging er gemakshalve vanuit dat ik kwalitatief beter vlees zou hebben. Leuk om te weten dat het inderdaad ook zo is Nee. De Keuringsdienst van Waren is een overheidsorganisatie, - Van Waarde is een tv-programma.
quote:Mevrouwdekees schreef op 03 maart 2009 @ 20:21:

[...]

Aan mensen die hier mee zitten; wat vind je er erg aan? Het zal mij niet boeien eigenlijk.Ik zit er ook niet mee, ging me alleen om het verkopen onder de noemer vers.
Maar MDK, leg eens uit over gehakt en tartaar rauw eten? Snap het echt even niet meer.
keuringsdienst van waren bestaat helemaal niet meer, dat heet nu voedsel en waren autoriteit.
quote:Star schreef op 03 maart 2009 @ 20:29:

Maar MDK, leg eens uit over gehakt en tartaar rauw eten? Snap het echt even niet meer.Ik weet het eerlijk gezegd ook niet precies, ik heb even gegoogled en kom tegen dat gehakt en tartaar door de structuur extra gevaar opleverd qua bacterieen. Van gehakt (en niet tartaar) kom ik daarnaast nog tegen dat je er makkelijk lintworm besmetting van kan krijgen. Dus ik denk dat het zo zit, maar eerlijk gezegd is het gewoon wat ik geleerd heb en zou je het een ander moeten vragen.
Rauw tartaar lijkt me, net als rauwe filet american, ook niet lekker. Vlees hoort warm en gebakken te zijn vind ik. Zowiezo vertrouw ik het rauwe vlees niet.
Rauwe tartaar met een uitje en een klodder echte mayo flink peper en zout op een (bij hoge uitzondering witte) boterham is echt heel erg lekker hoor boarn! Filet ook trouwens. En biefstuk moet je ook zeker niet doodbakken.
quote:Mevrouwdekees schreef op 04 maart 2009 @ 00:10:

[...]

Ik weet het eerlijk gezegd ook niet precies, ik heb even gegoogled en kom tegen dat gehakt en tartaar door de structuur extra gevaar opleverd qua bacterieen. Van gehakt (en niet tartaar) kom ik daarnaast nog tegen dat je er makkelijk lintworm besmetting van kan krijgen. Dus ik denk dat het zo zit, maar eerlijk gezegd is het gewoon wat ik geleerd heb en zou je het een ander moeten vragen.Jammer, ik kon het ook al niet vinden zo snel.
quote:Mevrouwdekees schreef op 03 maart 2009 @ 18:11:

Ik giet rundergehakt al af omdat er zoveel vet vanaf komt als ik het bak, anders ligt het te koken in het vocht en vet in plaats van dat het bakt.

Waar haal jij je gehakt vandaan? Ik giet het nooit af, het vet is net genoeg om de groenten in te bakken.

Ik heb trouwens mager rundergehakt van de Aldi, bevat ongeveer 11% vet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven