Hoe zien jullie dit?

05-05-2018 21:52 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik zijn ruim 12 jaar samen, twee kinderen en gaan trouwen.
Man heeft een zus met een partner sinds 14 jr en 3 kinderen.

( gedeelte op verwijderd ivm leesbaarheid/herkenbaarheid).

Ook dat er weinig gelegenheden zijn om samen wat te doen of er geen uitnodiging daartoe komt. Schoonzus gaat skieeen met kerst ( prima) dus wij hadden ouders dan uitgenodig bij ons maar zij gingen bij vrienden. Sja, natuurlijk ook prima. Niks is verplicht maar stiekem vond ik dat zelf toch een beetje jammer en als afwijzing voelen.
Nu ook een situatie die voor mij een beetje als afwijzing voelt namelijk dat schoonouders zoveel jr getrouwd zijn en dit alleen met de eigen kinderen willen vieren. Dus man en zijn zus. Haar partner en kinderen en ik en onze kinderen dus niet. Ik vind dat best vreemd. Dat is ondenkbaar voor mij en mijn familie. Na zon lange en serieuze relatie hoort mijn partner gewoon bij onze familie.
Ik maak er verder geen issue van, dit is wat het is en iedereen doet de dingen op zijn eigen manier. Maar ik merk wel dat het me iets doet. Benieuwd wat jullie ervan vinden, wellicht doe ik nieuwe inzichten op.
anoniem_364057 wijzigde dit bericht op 05-05-2018 22:51
37.69% gewijzigd
Ik vind dit ook best raar ja.
Maar ik zal ook al snel denken: je wil me er graag bij of anders niet.
Ik vind het ook vreemd dat ze alleen hun eigen kinderen meenemen, maar ik zou me er verder niets van aantrekken. Hoe bitter ook, sommige mensen kun je niet veranderen. Het is als ouder moeilijk om te zien dat opa en oma hun kleinkinderen niet zo leuk vinden als jij je kinderen vindt, maar zolang jij maar veel van je kinderen houdt en leuke dingen met ze doet, is dat ook weer niet zo'n drama.
Hou het contact oppervlakkig en verwacht niets. Dat is denk ik de weg waarbij je de minste teleurstellingen zult ervaren.
Misschien hebben ze niet genoeg geld voor een grotere viering? Ik zou het ook naar vinden, maar misschien is het niet omwille van de band die ze met jullie voelen maar om praktische redenen dat ze het zo spartaans houden.
yajes schreef:
05-05-2018 21:57
Ik vind dit ook best raar ja.
Maar ik zal ook al snel denken: je wil me er graag bij of anders niet.
Ja, dat is dan mijn tweede gedachte...
In onze familie wordt dat ook als raar beschouwd. Maar zij doen dat dus anders. Is ook mogelijk.
Ik zou het niet leuk vinden, maar je doet er toch niks tegen.
Na 12 jaar weet je toch hoe ze in elkaar steken?
Sommige mensen hebben gewoon weinig behoefte aan veel familiecontact of grote feesten met alle aanhang.
Laat ze.
vrouwjagersma schreef:
05-05-2018 21:58
Ik vind het ook vreemd dat ze alleen hun eigen kinderen meenemen, maar ik zou me er verder niets van aantrekken. Hoe bitter ook, sommige mensen kun je niet veranderen. Het is als ouder moeilijk om te zien dat opa en oma hun kleinkinderen niet zo leuk vinden als jij je kinderen vindt, maar zolang jij maar veel van je kinderen houdt en leuke dingen met ze doet, is dat ook weer niet zo'n drama.
Hou het contact oppervlakkig en verwacht niets. Dat is denk ik de weg waarbij je de minste teleurstellingen zult ervaren.
Daar heb je zeker gelijk in. Er zijn meerdere bijzondere dingen voorgevallen de afgelopen jaren ( niet feliciteren met onze verloving/aanstaand huwelijk bijv). Maar het contrast is zo groot met het nest waaruit ik kom. Maar dan blijf ik mezelf voorhouden dat iedereen anders is en onze manier is niet die van iedereen of per se de juiste.
Wat zegt je man erover? Weet hij de reden van deze keuze?
Frox schreef:
05-05-2018 21:59
Misschien hebben ze niet genoeg geld voor een grotere viering? Ik zou het ook naar vinden, maar misschien is het niet omwille van de band die ze met jullie voelen maar om praktische redenen dat ze het zo spartaans houden.
Het zou kunnen, maar dan zou het fijn zijn als dat werd uitgesproken. Overigens is er geld en ruimte zat dus dat zal het niet zijn maar wellicht andere praktische overwegingen.
yajes schreef:
05-05-2018 22:03
Wat zegt je man erover? Weet hij de reden van deze keuze?
Hij zegt er weinig over behalve dat het hun keuze is. Ja... dat is ook zo natuurlijk. Daar heb ik weinig anders op te zeggen.
Frox schreef:
05-05-2018 21:59
Mwah. Bij ons in de familie kon er altijd een verjaardag of trouwdag gevierd worden. Dan maar corned beef en een zak naturelchips. Samen zijn kan altijd.
Hartjespyama schreef:
05-05-2018 22:03
Het zou kunnen, maar dan zou het fijn zijn als dat werd uitgesproken. Overigens is er geld en ruimte zat dus dat zal het niet zijn maar wellicht andere praktische overwegingen.
Ik ga ook liever uit eten met 4 personen zodat je gewoon een gesprek kunt voeren ipv met 11 personen waaronder 5 kinderen. De ouders zijn dan meer bezig met hun kroost in het gareel houden dan dat je gezellig met elkaar zit.
Hartjespyama schreef:
05-05-2018 22:02
Daar heb je zeker gelijk in. Er zijn meerdere bijzondere dingen voorgevallen de afgelopen jaren ( niet feliciteren met onze verloving/aanstaand huwelijk bijv). Maar het contrast is zo groot met het nest waaruit ik kom. Maar dan blijf ik mezelf voorhouden dat iedereen anders is en onze manier is niet die van iedereen of per se de juiste.
Weet je, sommige manieren zijn wellicht ook gewoon helemaal niet zo goed, maar je hebt het er maar mee te doen. Dat is ruk en soms kun je daar heel boos om worden, maar zodra je kinderen iets merken van die boosheid dan ben je nog verder van huis. In sommige gevallen is familie ongeveer hetzelfde als een vage kennis op facebook die je wel groet bij de supermarkt en verder niets.
Idioot gedoe maar weinig aan te veranderen.

Ik zou wel vooral in je man zijn hoofd prenten dat jij het later anders wil als je straks bijvoorbeeld 25 jaar getrouwd bent.
Dat jij er wél de kinderen én partners én eventuele kleinkinderen bij wil hebben.
Hoezo is het idioot dat die mensen hun huwelijksjubileum op hun eigen manier in willen vullen?
Ertha schreef:
05-05-2018 22:07
Ik ga ook liever uit eten met 4 personen zodat je gewoon een gesprek kunt voeren ipv met 11 personen waaronder 5 kinderen. De ouders zijn dan meer bezig met hun kroost in het gareel houden dan dat je gezellig met elkaar zit.
Daar heb je zeker een punt, met kinderen is het toch heel anders. Maar dan begrijp ik zelf toch niet de keuze van de partners niet mee. Als het om geld gaat overigens ben ik ook happy om voor mezelf te betalen overigens. Ik verwacht niet dat ik getrakteerd moet worden.
Tja, jij wil eigenlijk het liefst dat jouw schoonouders zo zijn als jij gewend bent met jouw ouders. En je kunt het maar slecht hebben dat ze niet zo zijn. Dat is echt jouw probleem. Misschien kun je ipv van alleen maar jezelf voorhouden dat ze nu eenmaal zo zijn eraan werken om ook echt te accepteren dat ze zo zijn.
vrouwjagersma schreef:
05-05-2018 22:08
Weet je, sommige manieren zijn wellicht ook gewoon helemaal niet zo goed, maar je hebt het er maar mee te doen. Dat is ruk en soms kun je daar heel boos om worden, maar zodra je kinderen iets merken van die boosheid dan ben je nog verder van huis. In sommige gevallen is familie ongeveer hetzelfde als een vage kennis op facebook die je wel groet bij de supermarkt en verder niets.
Ja helemaal waar. Ik zou het graag anders zien maar dat is niet zo. Het is ook goed, ik ga niet zitten mokken of mijn man erop aanspreken. Ik wilde gewoon even mn gevoel kwijt denk ik...
Als zij behoefte hebben aan iets met hun kinderen te doen, vind ik dat niet vreemd. Het zou vreemder zijn als ze bijv. wel jouw partner erbij willen maar de partner van de zus niet. En waar houdt het op? Als de partners wel uitgenodigd waren krijg je wellicht weer gezeik van jullie waarom de kleinkinderen niet mee mogen.
Als enig kind en single heb ik gelukkig nooit dit soort problemen gehad.
Hartjespyama schreef:
05-05-2018 22:12
Daar heb je zeker een punt, met kinderen is het toch heel anders. Maar dan begrijp ik zelf toch niet de keuze van de partners niet mee. Als het om geld gaat overigens ben ik ook happy om voor mezelf te betalen overigens. Ik verwacht niet dat ik getrakteerd moet worden.

Er zijn genoeg mensen die het heel vernederend zouden vinden om dat te vragen.

Ik snap dat je het erg vindt, ik zou hetzelfde gevoel hebben. Maar ze doen het hoogstwaarschijnlijk niet uit kwaadwillendheid :hug:
Head schreef:
05-05-2018 22:12
Tja, jij wil eigenlijk het liefst dat jouw schoonouders zo zijn als jij gewend bent met jouw ouders. En je kunt het maar slecht hebben dat ze niet zo zijn. Dat is echt jouw probleem. Misschien kun je ipv van alleen maar jezelf voorhouden dat ze nu eenmaal zo zijn eraan werken om ook echt te accepteren dat ze zo zijn.
Bam. Dit is een helder verhaal. Ik denk dat je gelijk hebt.
Dit is ook iets van mij. Maar ik mag het wel jammer vinden toch?
Nou ja, je kan er lang of kort over praten maar je kan gewoon niet andermans feestje in gaan vullen. Sommige mensen houden gewoon niet van al dat gedoe. Goed juist dat ze doen wat zij willen en niet wat er verwacht wordt.
In mijn familie (en schoonfamilie) heb ik meerdere keren meegemaakt dat alleen de volwassenen werden uitgenodigd, of alleen de eigen kinderen of alleen de ouders (bij een huwelijksjubileum van een van de kinderen).
Ik was vorig jaar 12,5 jaar getrouwd en heb dat alleen in mijn eigen gezin gevierd. Dat vonden mensen vast ook niet leuk, maar het is onze keuze.
Frox schreef:
05-05-2018 22:14
Er zijn genoeg mensen die het heel vernederend zouden vinden om dat te vragen.

Ik snap dat je het erg vindt, ik zou hetzelfde gevoel hebben. Maar ze doen het hoogstwaarschijnlijk niet uit kwaadwillendheid :hug:
Nee dat is zeker zo, dat weet ik ook.
Ertha schreef:
05-05-2018 22:17
Nou ja, je kan er lang of kort over praten maar je kan gewoon niet andermans feestje in gaan vullen. Sommige mensen houden gewoon niet van al dat gedoe. Goed juist dat ze doen wat zij willen en niet wat er verwacht wordt.
In mijn familie (en schoonfamilie) heb ik meerdere keren meegemaakt dat alleen de volwassenen werden uitgenodigd, of alleen de eigen kinderen of alleen de ouders (bij een huwelijksjubileum van een van de kinderen).
Ik was vorig jaar 12,5 jaar getrouwd en heb dat alleen in mijn eigen gezin gevierd. Dat vonden mensen vast ook niet leuk, maar het is onze keuze.
Daar heb je ook gelijk in. Het is ook hun keuze en ik maak er ook geen issue van naar partner of naar hen. Maar ik vind de keuze wel jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven