Schuldig tegen over valkparkiet

06-05-2018 02:37 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik heb thuis een 2 valkparkieten en zijn allebij heel tam maar we moeten ze weg doen omdat ze teveel rodzooi maken en zodra je ze terug in de kooi zet beginnen ze super hard te schreeuwen maar ik voel me heel schuldig om ze weg te doen want eentje die is helemaal gek op mij en dan ga ik hem in eens weg doen ze komen dan wel in een grote volière met andere valkparkieten maar toch voel ik me zo schuldig :cry:
Waarom ruim je dan de rotzooi die ze maken niet op? En genoeg uit de kooi halen om te laten vliegen, ze laten knagen op twijgjes en takken als ze in de kooi zitten dan schreeuwen ze niet zo hoor.

Vraag om een herkansing waarbij je belooft beter voor ze te zullen zorgen en anders zitten ze prima in een grote volière.

Hoe oud ben je eigenlijk?
Koop voortaan gewoon kip. Net zo lekker hoor!
normandina schreef:
06-05-2018 03:34
Koop voortaan gewoon kip. Net zo lekker hoor!
Bekt ook lekkerder :thumbsup:

Kip het meest veelzijdige stukje vlees KIP
of:
Valkparkiet, het meest rotzooimakende, schreeuwende stukje vlees VALKPARKIET.

Das nix :nope:
Met excuses aan de valkparkieten die ik vroeger heb gehad en die konden praten en nu in de valkparkietenhemel zijn :angel:
Eéntje kon echt goed praten.

Nog een tip: wat dacht je van een prullenbakje in de kooi :idee:
Scheelt toch in de rommel en ze zijn nog niet weg, toch?
Joh wat denk je dat er gebeurt als je een VOGEL in een KOOI stopt. Natuurlijk willen die arme vogels niet in een klein hokje zitten. Jij wordt toch ook niet blij als je de hele dag in de bezemkast moet zitten?

Ook zeker bij de plaatselijke dierenwinkel gekocht? Dus lekker bijgedragen aan het doorfokken van de arme vogels voor in gevangenschap.

Goed bezig hoor, dierenvriend.
En je voelt je niet schuldig over de overlast die de parkieten nu kennelijk veroorzaken? Of over het feit dat je een vogel in een kooitje houdt?
.
Hij neemt het je niet kwalijk. Zijn hersenen zijn veel primitiever dan van mensen en niet in staat tot dergelijke gedachten en gevoelens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mocht dit topic echt zijn: als je je zo schuldig voelt, waarom doe je ze dan weg? Rotzooi hoort erbij als je huisdieren hebt en het is logisch dat ze niet terug in de kooi willen. Denk voortaan eens na voordat je aan dieren begint. Ik hoop niet dat je volgende aanwinst een kat of hond is die je vervolgens maar lastig vind omdat je de kattenbak moet verschonen of omdat het beestje blaft. Arme dieren.
Ik denk dat huisgenoten (ouders, vriend?) vinden dat de vogels weg moeten. Zou ik ook vinden.
Vraag blijft hoe en waarom ze eigenlijk in huis zijn gekomen.
.
Vogels zijn veel beter af in een grote volière dan in een kooi. Je doet ze dus een plezier.
So, da’s een lange zin in de OP o_o

Maar ik zou me even inlezen over het houden van deze vogeltjes. Ik heb niet het idee dat je er erg veel van weet. Rotzooi maken doet elk beest, dat had je kunnen weten. Ik zou me echt even inlezen en kijken of je ze een wat leuker leventje kan geven met wat aanpassingen. Dan hoef je ze niet weg te doen.
Koop n dyson en zuig n paar keer per dag met dat ding langs de kooi?

Of ga voor kinderen. Dan valt de troep van die kooi ineens mee.
impala schreef:
06-05-2018 07:38
En je voelt je niet schuldig over de overlast die de parkieten nu kennelijk veroorzaken? Of over het feit dat je een vogel in een kooitje houdt?
Dat ligt eraan hoe groot de kooi is en hoe vaak ze eruit mogen. Die van mij gingen altijd vanzelf terug de kooi in om daar te eten en te slapen. Het is niet perse een vervelende plek voor ze als ze verder genoeg de ruimte krijgen.
Izzy_ schreef:
06-05-2018 08:12
Vogels zijn veel beter af in een grote volière dan in een kooi. Je doet ze dus een plezier.
Niet perse. Als de vogels erg op mensen gericht zijn, kan het zijn dat ze daar moeilijk wennen. Valkparkieten zijn erg kieskeurig wat dat betreft.
http://www.valkparkiet.com/index_second.htm

TO ken je dit forum? Her kun je beter terecht met je vragen.
Ananas schreef:
06-05-2018 08:39
Koop n dyson en zuig n paar keer per dag met dat ding langs de kooi?

Of ga voor kinderen. Dan valt de troep van die kooi ineens mee.
:proud:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven