Veel water drinken
maandag 7 mei 2018 om 12:01
Hallo forummers,
Ik probeer voor de zomer nog net wat kilo's kwijt te raken zodat ik zelfverzekerd mijn vakantiebestemming kan verkennen.
Nu heb ik gelezen dat het drinken van 2 a 3 liter water per dag de honger/trek kan verminderen. Nu ik dat aan het proberen ben, denk ik bij mezelf; ga ik dan niet veel vocht vasthouden, waardoor ik zwaarder ga zijn/lijken?
Zelf niet zo veel ervaring met gewicht verliezen. Ik probeer vaak vol goede moed te gaan lijnen/sporten maar na 2 kilo ga ik me dan toch weer vergrijpen aan zoetigheid en slechte tussendoortjes, waardoor ze er gewoon weer keihard aankomen... Wellicht dat iemand nog andere tips heeft voor het kwijtraken van 7,5 kilo? Dan zit ik namelijk aan mijn streefgewicht.
Hoor graag van jullie!
Ik probeer voor de zomer nog net wat kilo's kwijt te raken zodat ik zelfverzekerd mijn vakantiebestemming kan verkennen.
Nu heb ik gelezen dat het drinken van 2 a 3 liter water per dag de honger/trek kan verminderen. Nu ik dat aan het proberen ben, denk ik bij mezelf; ga ik dan niet veel vocht vasthouden, waardoor ik zwaarder ga zijn/lijken?
Zelf niet zo veel ervaring met gewicht verliezen. Ik probeer vaak vol goede moed te gaan lijnen/sporten maar na 2 kilo ga ik me dan toch weer vergrijpen aan zoetigheid en slechte tussendoortjes, waardoor ze er gewoon weer keihard aankomen... Wellicht dat iemand nog andere tips heeft voor het kwijtraken van 7,5 kilo? Dan zit ik namelijk aan mijn streefgewicht.
Hoor graag van jullie!

maandag 7 mei 2018 om 12:05
Gewoon 3 goeie maaltijden per dag, en tussendoor 2x fruit en/of yoghurt of zo. Niet snoepen, geen chips, geen alcohol. Als je maaltijden stevig genoeg zijn heb je ook veel minder behoefte aan tussendoortjes. Niet de tussendoortjes schrappen en je maaltijden verkleinen, dat werkt niet.
Glas water naast je neerzetten en iedere keer dat je denkt 'ik lust wel een snoepje of koekje of nootjes' dan drink je een half glas water en wacht je een half uur.
Glas water naast je neerzetten en iedere keer dat je denkt 'ik lust wel een snoepje of koekje of nootjes' dan drink je een half glas water en wacht je een half uur.

maandag 7 mei 2018 om 12:06
gizzmo-returns schreef: ↑07-05-2018 12:04Drink je naast het water ook nog wat anders? Anders krijg je veel te veel vocht binnen. 1.5 liter water is max denk ik naast je andere vochtinname.
Mwah, het is maar wat je lichaam gewend is. Ik drink per dag 2 liter thee en daarnaast nog bijna een liter water denk ik.
Oh ja TO, je gaat geen vocht vasthouden omdat je water drinkt. Je houdt vocht vast als je te zout eet bijv. Of oiv hormonen/je cyclus.
maandag 7 mei 2018 om 12:07
Hoe lang ben je en hoe zwaar?
Het voordeel zit er vooral in om geen suikers te drinken dus geen sap, frisdrank of thee/koffie met suiker. Indien je ipv daarvan water drinkt dan krijg je al minder calorieen binnen. Geen calorieen halen uit vloeibaar is de makkelijkste eerste stap richting afvallen.
Het voordeel zit er vooral in om geen suikers te drinken dus geen sap, frisdrank of thee/koffie met suiker. Indien je ipv daarvan water drinkt dan krijg je al minder calorieen binnen. Geen calorieen halen uit vloeibaar is de makkelijkste eerste stap richting afvallen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

maandag 7 mei 2018 om 12:09
Daarom vraag ik dus ook of ze er nog veel naast drinkt.. als je 3 liter extra gaat bijdrinken als je normaal al aan 2 liter komt wordt het erg veel.

maandag 7 mei 2018 om 12:10
Ik ben ongeveer 1.74 en 75 kilo. Mijn streefgewicht ligt rond de 68, dat zou ik geweldig vinden. ik ben een enorme zoetekauw en heb wel frisdrank ingewisseld voor zero-frisdranken, maar water is natuurlijk beter dus dat probeer ik nu.
Verder probeer ik ook thee te drinken met stevia, maar ik vind zowel water als thee echt nergens naar smaken dus de knop moet wel nog even om... ach, wie mooi wil zijn, moet water drinken...
Goede tip Marana! Dat ga ik doen
Verder probeer ik ook thee te drinken met stevia, maar ik vind zowel water als thee echt nergens naar smaken dus de knop moet wel nog even om... ach, wie mooi wil zijn, moet water drinken...

Goede tip Marana! Dat ga ik doen
maandag 7 mei 2018 om 12:10
Ik las pas ergens dat het onzin is om zoveel water te drinken. Dat veel water drinken ook helemaal niet gezond is, dat de waterlobby daarachter zit. Volgens mij was 1,5 liter genoeg. Water verdund en dat moet je lichaam weer aanvullen met suiker en zout om de juiste balans te krijgen. Water drinken is dus goed als calorie arm drinken, maar overmatig water drinken tegen honger niet.
Je kunt dan beter bleekselderij eten. Daar zitten amper calorieën in , maar wel veel vezels waardoor je lichaam harder moet werken en je langer het gevoel hebt vol te zitten.
Je kunt dan beter bleekselderij eten. Daar zitten amper calorieën in , maar wel veel vezels waardoor je lichaam harder moet werken en je langer het gevoel hebt vol te zitten.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

maandag 7 mei 2018 om 12:27
Enniepennniee schreef: ↑07-05-2018 12:10ik ben een enorme zoetekauw en heb wel frisdrank ingewisseld voor zero-frisdranken, maar water is natuurlijk beter dus dat probeer ik nu.
Doe dat nou niet, die vieze aspartaamzooi. Dat is echt niet goed voor je. Drink liever een fruitsap met zo min mogelijk toegevoegde troep (kleur- en smaakstoffen).
En drie liter water is veel te veel, dat is ook niet goed voor je. Anderhalve liter is prima, hooguit twee.
maandag 7 mei 2018 om 12:28
Het klopt, dat veel water drinken onzin en overbodig is (heeft niks met de 'waterlobby' te maken). Het is een rekenfout geweest ooit i9n een wetenschappelijk artikelQuaintrelle schreef: ↑07-05-2018 12:10Ik las pas ergens dat het onzin is om zoveel water te drinken. Dat veel water drinken ook helemaal niet gezond is, dat de waterlobby daarachter zit. Volgens mij was 1,5 liter genoeg.
1,5 liter water (inclusief al je thee, koffie, etc) is voldoende
http://www.mkatan.nl/radio-en-tv/437-19 ... water.html
en eigenlijk is drinken als je dorst krijgt al voldoende
Je houdt er ook niet heel lang een vol gevoel van, hooguit in je blaas. Groot nadel van veel drinken... is veel plassen.
maandag 7 mei 2018 om 12:31
Bedankt voor de reacties iedereen! Zal inderdaad anderhalve liter aanhouden en zero-frisdranken minderen.. Ik merk dat anderhalve liter al echt veel is, ik dronk eerst hooguit drie glazen water/thee/cola per dag, dus denk dat anderhalve liter gewoon een goede richtlijn is, ook als ik niet zou willen afvallen!
maandag 7 mei 2018 om 12:33
maar dat is weinig, kreeg je geen dorst dan?Enniepennniee schreef: ↑07-05-2018 12:31ik dronk eerst hooguit drie glazen water/thee/cola per dag, dus denk dat anderhalve liter gewoon een goede richtlijn is, ook als ik niet zou willen afvallen!
drink je ook niks bij het eten? (dat is voor mij alleen al drie glazen namelijk) en dan alles de rest van de dag nog.
maandag 7 mei 2018 om 12:33

maandag 7 mei 2018 om 12:39

maandag 7 mei 2018 om 12:45
Ik lust graag thee, dus heb die behoefte aan smaakjes niet zo. Ik eet liever de hele vrucht, dan dat ik het sap neem, vind ik (=mening) zonde van de calorieën. (en ik heb niet eens overgewicht, kun je nagaan)

maandag 7 mei 2018 om 13:05
SpringDing schreef: ↑07-05-2018 12:54Hoezo zou dat niet goed voor je zijn?
Ik heb een jaar lang door medicatie 4-5 liter per dag gedronken, geen vuiltje aan de lucht. Nierfunctie bleef prima en geen arts die er wat van zei.
Ik weet niet precies hoe het zit maar er bestaat wel zoiets als watervergiftiging. Je lijf kan maar een bepaalde hoeveelheid vocht tegelijk aan. Misschien dat het wel kan als je het goed over de dag spreidt, maar ik zou zeker geen liters water in een korte tijd achterover gooien.
maandag 7 mei 2018 om 13:08

maandag 7 mei 2018 om 13:11
Ik vind water echt lekkerder dan fruitsappen of frisdrank (light) of wat dan ook. Al die zoete en zure zooi, bah, geef mij maar neutraal water. Thee drink ik wel in allerlei smaakjes. Losse thee vooral.
Net als LilaLinda vind ik calorieën drinken zonde, ik eet dat liever. Ik drink alleen iets met calorieën als er alcohol in zit ;D

maandag 7 mei 2018 om 13:14
RikM schreef: ↑07-05-2018 13:05Ik weet niet precies hoe het zit maar er bestaat wel zoiets als watervergiftiging. Je lijf kan maar een bepaalde hoeveelheid vocht tegelijk aan. Misschien dat het wel kan als je het goed over de dag spreidt, maar ik zou zeker geen liters water in een korte tijd achterover gooien.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/12053855/
Dat loopt zo’n vaart niet. Zeker niet bij 3 liter gewoon verspreid over de dag.