Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Yellow002 schreef:
07-05-2018 13:26
Een goede echo gehad vandaag. Goed kloppend hartje en in 6 dagen van 5+6 Naar 7+0 gegaan. Het "gat" wordt dus minder en is nu nog maar 3 dagen. Volgende echo is de termijnecho over 3 weken bij de "gewone" verloskundige. Was nu in het ziekenhuis. Ben heel blij :-D

En nog steeds heel ziek. Dat ook. :nut:

En hier dus ook overheen gelezen... mennn my head is a messsss!

Super dat je een goede echo hebt gehad! Geeft toch een hele rust hè? :yes:
Madderijn schreef:
07-05-2018 21:14
Ik heb woensdag een vroege echo na eerder een miskraam, 7+2 denk ik dan te zijn. Miskraam was vorig jaar, dus misschien ook mijn leeftijd. Ze was niet heel duidelijk, ik was al lang blij vroeg te kunnen kijken.

Bij de miskraam had ik met zes weken al bloedingen en geen goed gevoel. Ik denk nu dat ik 25 december beval van een meisje. Want dat droom ik. Maar of dat alleen een wens is of echt kan kloppen merk ik vanzelf. Nu vind ik het wel grappig.

Als die obstipatie vertrekt, mag de milde misselijkheid, de volle borsten en ontplofte buik blijven.
Wat een opluchting elke keer dat het weer gelukt is. Ondanks vezel, vocht en beweging. Hormonen.
Sorry voor de spam dames maar ik hou het anders met scrollen niet echt bij op wie ik wil reageren hihi, dan maar quoten!

Ik had ook al meteen geen goed gevoel bij de bloedingen vorige keer, had ook geen symptomen zoals nu, maar die had ik bij mijn 2 andere kinderen ook niet zo aanwezig zo vroeg in de zwangerschap dus het zegt niks natuurlijk.

Wel fijn dat we dan een vroege echo krijgen hè..

Grappig hè dat je er ook over droomt, is hier net zo.. ik droomde ook dat ik tijdens het kerstdiner met familie met toeters en bellen naar het zh moest omdat mn water was geknapt hahaha. Zou voor het eerst zijn want bij mijn twee kinderen moest het worden geprikt, knapte niet vanzelf en de weeen bleven toenemen..

Fijne avond mama’s (in spe) en slaap lekker alvast!
Bedankt voor het welkom!

Yellow wat fijn dat je een goede echo had! Ik kan ook niet wachten tot de eerste echo, gelukkig al over twee weken. Wel vervelend dat je zo ziek bent. Hopelijk wordt het snel minder. Kan je geen medicatie krijgen van de huisarts?

Het gebrek aan concentratie herken ik ook! Ik ben ik mijn hoofd alleen maar bezig met het zwanger zijn. Wel weten het ook nog maar een paar dagen dus misschien als het idee wat meer went dat het weer beter gaat. Daarnaast ook al best wel misselijk dus dat helpt ook niet mee voor de productiviteit.

Inge, we waren inderdaad heel blij dat we geen ziekenhuistraject in hoefden. En het was een complete verassing. Ik had de 21 een echo en daaruit bleek dat ik mijn eisprong net had gehad. De dagen ervoor hadden wel geen seks had dus ik beschouwde het echt als een verloren ronde. Spannend van het weekend vertellen! Wij gaan het zondag met moederdag aan onze ouders vertellen. Vind het heel spannend en heb er veel zin in! Heel veel succes met de echo vandaag!
Bruschetta, fijn dat het MvM goed is verlopen. Ik ben ook aan het nadenken of ik mee wil doen, maar de buren hier houden ons goed in de gaten dus dat houd me een beetje tegen. Wij hebben over twee weken de eerste echo. Ik ben dan bijna 7 weken, dus hopelijk zien we dan een kloppend hartje. Ik moet dan nog naar de gynaecoloog en hopelijk kan ik daarna naar de gewonde verloskundige.

Madderijn en Mama30, het lijkt me lastig als je eerder een miskraam hebt gehad. Hebben jullie er nu wel een beetje vertrouwen in nu?
Ik had gedacht van mezelf dat ik erg in de stress zou zitten als ik een positieve test in handen zou hebben over of het wel goed zou gaan. Ik kan me nogal snel druk maken namelijk, maar tot nu toe merk ik dat ik er best wel rustig onder ben. Op de een of andere manier voelt het goed, dus hopelijk blijkt dat gevoel uiteindelijk ook te kloppen!

Mama30, grappig dat jouw man ook zit te drammen dat je meer moet slapen. Dat doet mijn vriend nu ook.

Wat leuk trouwens dat er meerderen zijn die al 1 of 2 kindjes hebben rondlopen. Leuk dat het zo'n afwisselend groepje is hier!

Ik heb van het weekend trouwens een clearblue test gedaan en die gaf aan dat ik 3+ weken zwanger zou zijn. Volgens mij kan dat niet, omdat ik volgens de echo en de bloedtest bij de gynaecoloog op 21 april mijn eisprong net had gehad. Weet iemand hoe het kan dat die clearblue dan toch 3+ weken aangeeft? Ik ben trouwens de laatste dagen ook elke morgen om 6 uur wakker, terwijl ik dan eigenlijk nog anderhalf uur kan slapen :facepalm:
Welkom nieuwe zwangeren :-)

@Ideetje: ik las jouw posts al in het wachtbankje topic en had al bedacht dat ik je misschien hier zou zien :-)
Wat betreft je vraag; ik heb al een week medicatie inmiddels en dat werkt. Ik geef nog steeds meerdere keren per dag over en ben kapot moe de hele dag maar ik hou meer eten binnen en heb zelfs af en toe zin om iets te eten.

Wat betreft je CB test. Die wekenindicator is niet zo heel betrouwbaar. Op basis van de hoeveelheid hormonen, berekent ie ongeveer hoe ver je bent. Dat hij 3+ aangeeft zegt vooral iets over dat je hormonen goed opbouwen. Helemaal prima dus. Zie bijv dit schema:
http://www.ovulatie-berekenen.com/hcg-waarden/

Er kan dus veel variatie in zitten.

Ik zal straks eens door het topic scrollen en mensen toevoegen in de tabel.
Mama_30 schreef:
07-05-2018 22:56
En hier dus ook overheen gelezen... mennn my head is a messsss!

Super dat je een goede echo hebt gehad! Geeft toch een hele rust hè? :yes:
Tnx ja enorm. Onze verloskundige praktijk doet een echo met 9 en 11 weken. Als alles goed gaat, heb ik straks in 11 weken tijd 5 echo's gehad :-$

maar ze zijn super begripvol na de eerdere miskramen. Zowel de praktijk als het ziekenhuis. merk aan mezelf dat ik nu ook goed kan aangeven wat ik wel/niet wil. Zo wou ik het scherm echt niet zien als het niet goed zou zijn, dus heb gevraagd of ze eerst zelf wil kijken.

Ik moet even terugzoeken wanneer jij een echo krijgt weer. Vind je het ook spannend?
Madderijn schreef:
06-05-2018 19:44
Wat veel reacties, leuk!

Ik had vanaf, of mijn man kreeg, een verrassingsfeestje bij ons thuis. Ik had de tieneroppas met een vriendin als hulp voor de doorlopende afwas en bijvullen. Briljant!
Verder heerlijk weer, gezellig bijkletsen, man blij verrast, kinderen iets van slag want onverwacht. Heel gezellig druk!
Nu kinderen naar bed brengen, samen deel opgeruimd (ik had veel te veel sap en wijn), man ruimt beneden verder op, ik wacht tot jongste van vijf jaar is op de wc. Ik kon een heel bericht typen tijdens het wachten.
Morgen beginnen de scholen weer ( Brabant), ze niet wel zo gaan slapen.
Wat leuk! Was je man jarig of een andere reden? En heb je dr kinderen op tijd naar school weten te krijgen maandag? :hihi:
Ok hierna stop ik met spammen maar wat ik me afvroeg:

Gaan jullie voor de NIPT denk je? En wat zijn je afwegingen om dit wel of niet te doen?
Ik heb even een *ik ben zwanger realisatie momentje*
ik krijg sinds vanochtend mijn koffie niet meer weg :cry: O_o

Jullie al last van eten/drinken dat je tegenstaat?

@yellow misschien kun je een extra tabelkolom toevoegen met opmerkingen als echo-data, kloppende hartjes etc?

@mama30 & Madderijn, herkenbaar! Ik had ook bij de vorige zwangerschap direct een slecht gevoel. Nu heb ik het gevoel dat ik 5 januari ga bevallen van een meisje!
Anderen al een gevoel wat het gaat worden ?
Jo_tasy schreef:
08-05-2018 08:47

@yellow misschien kun je een extra tabelkolom toevoegen met opmerkingen als echo-data, kloppende hartjes etc?
Op zich kan iedereen inloggen met die account gegevens en kolommen etc toevoegen he :hyper:
Als ik ergens vanmiddag puf heb om mn laptop erbij te pakken zal ik eens kijken hoe ver ik kom

Ik ben normaal een echte koffiejunk maar lust het al niet meer vanaf week 5 :confused:
@yellow Oh ja natuurlijk sorry! :facepalm:
Ik lust sinds een week ook geen koffie meer, terwijl ik hiervoor echt van koffie hield. Toen ik wist dat ik zwanger was dronk ik decaf, maar ik heb nu helemaal geen zin meer in koffie. Had echt niet verwacht dat dat zou gebeuren :').

Mijn 'craving' lijkt tot nu toe vooral waterijs en sappige en knapperige dingen, veel groenten en fruit. Ik heb als snack naar werk nu een rode paprika mee haha.
@Jo_tasy haha! ik vind veel dingen minder lekker smaken, maar dat kan ook van de zenuwen/onrust zijn

Ik heb wel vertrouwen dat het goed komt, maar ben gewoon snel zenuwachtig, zeker als ik het niet met anderen erover kan hebben zodat ze kunnen zeggen dat ik me niet zo moet aanstellen en dat het wel goed komt ;)

Voor mijn gevoel wordt het trouwens een meisje en ik denk dat ik te vroeg ga bevallen, dus ergens in december (ik was zelf ook 6 weken te vroeg).. maar eerst die 7 weken echo maar afwachten, dan voelt het waarschijnlijk pas echt 'echt', vooral omdat ik verder weinig merk!
Ohh opeens gespannen voor straks... wat als het plots mis is, geen hartje oid. Was best rustig afgelopen weken nadat het nieuws geland was:-), maar nu toch rekening houden dat het evt niet goed kan zijn... fingers crossed;-)
Heel veel succes @ingeb84!! gaat goed komen :-)
Wauw het gaat hier echt heel snel! Ik lees niet dagelijks mee en dan moet ik toch weer twee pagina's bijlezen. Ik zal proberen een beetje op iedereen te reageren, sorry als ik wat vergeet!

Welkom alle nieuwe dames, leuk dat jullie ook meeschrijven. Nu ook een aantal met al meerdere kindjes, leuk! Kunnen jullie ook al wat ervaringen en tips delen van eerdere zwangerschappen

Inge, heel veel plezier! Ik duim dat alles gewoon helemaal perfect is. Logisch dat het nu ineens wel even spannend is. Ga je het hierna ook aan mensen vertellen? Of had je dat al gedaan?

Yelloow, fijn dat je medicatie hebt en dat dit toch een beetje werkt. Je houdt het niet lang vol als je niks meer binnenhoud. En een goede echo! Super goed nieuws :)

Svea, niet leuk dat je man ineens naar het buitenland moet. Maar zoals anderen ook al zeiden, ik zou liever de echo samen hebben en een week later dan alleen gaan. Hopelijk kun je een ander centrum vinden waar je samen langs kan!

Ideetje, wat een leuke en bijzondere verassing, vooral als je het zelf al als een verloren ronde beschouwde. Leuk om het de ouders met moederdag te vertellen!

Iedereen lust ineens geen koffie meer! Grappig dat zoveel daar last van hebben. Zelf dronk ik al nooit koffie (ik snap echt niet dat mensen dat lekker vinden, haha). Maar er zijn sowieso nog niet echt dingen die ik niet meer kan drinken of lust.

Over de NIPT, wij hebben er nog niet echt over nagedacht. Waarschijnlijk gaan we het wel doen, maar moeten er nog goed over nadenken. Dus nog niet echt redenen waarom wel of niet.

En ergens vroeg iemand waar iedereen weg kwam, zelf kom ik uit het noorden van Nederland.

Iedereen een fijne dag vandaag! Het is nu nog mooi weer, lekker van genieten allemaal.
Wij willen wel de NIPT laten doen trouwens, we zouden allebei een baby met een ernstige afwijking niet geboren willen laten worden namelijk.
Shit... alleen een vruchtzakje; geen hartje enz:-( zo kut!
Hey Inge, wat jammer en verdrietig voor jullie! Veel sterkte gewenst :rose:
anoniem_354126 wijzigde dit bericht op 08-05-2018 12:29
57.19% gewijzigd
ingeb84 schreef:
08-05-2018 11:43
Shit... alleen een vruchtzakje; geen hartje enz:-( zo kut!
Lieve lieve Inge.
Wat een verdriet... Ik vind dit zo erg voor jullie ♡ ik weet van vorig jaar hoe een klap dat is. Neem jullie tijd... Ik denk aan je en lees je bericht met tranen in mn ogen
Hè gatver Inge wat naar! Is het zeker dat het mis is, geen kans op korter zwanger dan je dacht bijvoorbeeld?
Bruschetta_ schreef:
08-05-2018 12:36
Hè gatver Inge wat naar! Is het zeker dat het mis is, geen kans op korter zwanger dan je dacht bijvoorbeeld?
Ik verwacht het niet zoals ik haar bericht lees, maar wat Bruschetta schrijft hoop ik heel erg!
Klopte de grootte van het vruchtzakje wel met jullie verwachtte termijn? Krijg je nog een echo voor de zekerheid binnenkort?
Ja enorm kut...
Zijn zo verdrietig en onwerkelijk, omdat ik me nog zwanger voel, vorige week nog knal test bij MvM...
nee t leek nu evt passen bij 5wkn en paar dagen, maar toen hebben we door tussentijdse bloeding (innesteling?) geen sex gehad... ik ga er vanuit dat er iets mis was met t vruchtje, en het zo moet zijn, hoe kut ook.. zit te huilen op de bank met hoofdpijn ondertussen.
En gezien mijn positieve test om 20april klopte mn eigen idee van termijn wel vermoedelijk.
Voelt zo oneerlijk ofzo... hebben door omstandigheden (gezondheid- burn-out enz) al paar pittige jaren achter de rug, ging nu lange tijd goed en hoopten dat een evt zwangerschap zonder problemen zou gaan bij ons, maar helaas.
Straks wel naar verloskundige, vragen wat we nu kunnen verwachten qua miskraam en opties enz... en heb net familie dus wel ingelicht, maar helaas dan met naar nieuws ipv leuk nieuws. En morgen lekker vrij genomen, want echt geen behoefte om te werken, baas dus ook ingelicht, mede omdat ik niet weet ook hoe evt miskraam zich gaat uiten (en als fysio met patiënten werk, kan onhandig zijn).
Pfff... zo onwerkelijk nog!! Hopelijk niet nu jullie vertrouwen bij jezelf verminderd, want dat zegt niks natuurlijk :-(
Echt afschuwelijk zeg, drukt je wel weer even met je neus op de feiten dat dit bij iedereen kan gebeuren :(. Wat verdrietig voor jullie zeg, verstandig dat je vrij hebt genomen. Veel sterkte!
@ Inge: hoever dacht je zelf te zijn? En je hebt wel een onregelmatige cyclus toch?
Had je op 20 april al een heel duidelijke positieve test? Of nog een licht streepje.

Ik heb even zitten rekenen. Als je op 20 april precies op je NOD zat, zou je vandaag 6+4 (6 weken en 4 dagen) moeten zijn maar aangezien je een onregelmatige cyclus hebt, zou je best eerder positief getest kunnen hebben, bijv omdat je snel hormoon opbouwt. Je kan (maargoed dan rekken we het echt op) dan nu 5+4 zijn. Dat past dan weer bij het echo beeld. Ik zou dus wel vragen om nog een echo volgende week. Is het beeld dan onveranderd dan weet je het zeker. Nu lijkt het idd helemaal niet positief maar is er nog een kansje dat het anders uitpakt.

Sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven