Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Yellow nou ja wat een onzin zeg, hier neemt de huisarts geen risico alleen waren ze bij mij eerst vergeten zijn medicatie mee te geven en had ik alleen de tepelzalf gekregen. Zelfs bij consultatiebureau vonden ze het vreemd dat alleen 1 van beiden medicatie krijgt.

Maar goed genoeg daar over hier gaat het super met onze kleine. Gisteren waren we even gel aan het doen met zoonlief tussen ons in en ineens kwam daar een dikke smile.
Ook het kleinste rompertje in maatje 50 wordt te klein en vandaag zijn we ook overgestapt op luiers maatje 2 gezien die de laatste 24u bij bijna elke verschoning een natte luier had, dus dag maatje 1 en hallo maatje 2 :yes:
Maatje 2 alweer Suusj! Mini mijlpaal! Wihoee!

Aan de flesvoeding mama's: vraagje: hoeveel voeding krijgen jullie kleintjes momenteel?

Wij eindigden de kraamweek met 90cc water+ drie scheppen (dat werd dat ongeveer 95-97 cc). Ze dronk ongeveer 7 à 8 flesjes en allen leeg. Begin van de week 110 gegeven (120 klaar gemaakt) en ook dat ging schoon op. Nu sinds vier dagen geven we 120+ vier scheppen en ze doet het daar heel goed op (6 flessen per dag, netjes vier uur ertussen, 's nachts ongeveer 5-6 uur) en heeeeel tevreden.

Maar twijfel of het toch niet teveel is en of ik straks niet falikant op mijn donder krijg van 't consultatiebureau😱

We gaan niet verder ophogen hoor en nogmaals, ze is heel tevreden, niet spugen of krampjes...
Alle reacties Link kopieren
@clairesophie ik denk dat het vooral afhangt van het gewicht.. dan kun je de rekensom maken wat ze eigenlijk zou moeten krijgen! wij geven nog steeds 7x90 maar ze weegt zo ongeveer 3800 ( dus 3,8 x 150 = 570 gedeeld door 7 voedingen is 82cc per fles ). Maar dat zijn maar richtlijnen dus als ze meer drinken en daar tevreden mee zijn lijkt me dat geen probleem! Zolang het gewicht niet opeens te hoog wordt..
Alle reacties Link kopieren
Het gaat inderdaad op gewicht. Ze gaan uit van een gemiddelde van 150 cc per kilo, dus bv 600cc voor een kind van 4 kilo. Maar meer mag best, zeker als ze het wil en er niet weer veel uit komt. Ik was met 5 weken bij de kinderarts voor controle en die vond 7x 110cc echt prima. En toen was mijn guppie pas 3700g. Dus als jouw meisje rond de 750 zit, lijkt me dat geen probleem. Ik geloof dat ze in Nederland zeggen dat het niet meer dan een liter mag zijn, maar in andere landen doen ze zelfs dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben heel lang flesjes van 90cc aangeboden, terwijl dochter qua gewicht al wel op flesjes van 120cc zat. Maar flesjes van 90cc dronk ze bijna nooit leeg. Groei zat er wel goed in en omdat ze te vroeg is geboren maakte de jeugdarts zich nog niet direct zorgen.
Inmiddels krijgt ze wel flesjes van 120 en gaan ze ook bijna op.

Ik hou iig ook altijd lichaamsgewicht x 150 aan, dit is wat ze minimaal moet drinken op een dag. En inderdaad niet meer dan een liter op een dag is mij verteld door cb.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel echt lastig wat nu goed is qua voeding.. de ene keer komt ze een half uur te vroeg en dan slaapt ze weer een uur langer door. Vaak spuugt ze veel waardoor ze lastig in slaap komt. Nu geven we een klein beetje Johannesbroodpitmeel (op advies van cb) maar voor m’n gevoel heeft ze nu weer krampjes waardoor ze niet in slaap komt of maar heel kort. Oftewel ik zit de hele dag met een half huilende baby op schoot. Mocht iemand tips hebben want ik weet het even niet meer :-(
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Marisk! Wat bedoel je met de ene keer komt ze een uur te vroeg en de andere keer slaapt ze een uur langer? Is het niet handig om eten te geven als ze honger heeft? Of werkt dat niet zo met flesvoeding.

Hier ook een baby die veel spuugt. Ik hou hem minstens een kwartier omhoog na het eten dat scheelt iets, maar dat heb je vast al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef flesvoeding vanaf het begin, maar ik heb in principe wel ‘op verzoek’ gevoed. Leuk die 3 uur er tussen, maar ik ga geen half uur met een huilende baby zitten omdat het pas 2,5 uur was, en maak haar niet wakker omdat het per se na 3 uur moet. Ik hield min of meer aan minimaal 2 en maximaal 4 uur overdag.

De aanhalingstekens zijn dan ook omdat ik het wel een klein beetje stuurde, ze kreeg niet na 45 minuten weer wat (maar wilde dan ook eigenlijk niet), en ik maakte haar zeker in het begin wel wakker na 4,5 uur of zo.

Nu slaapt ze s nachts vaak een uur of 7, dat laat ik lekker, en overdag houd ik nog steeds de minimaal 2 maximaal 4 aan. Dat laatste vooral omdat ze anders s avonds in een keer heel veel wil (logisch als ze de hele dag niet zo veel gedronken heeft). Dat is niet zo handig, want dan komt er vaak veel melk terug.

Per dag varieert het nu tussen 650 en ruim 800cc. Maar dat vind ik niet zo raar, ik eet/drink ook niet elke dag precies even veel, en het valt allemaal binnen de grenzen.

Wat betreft spugen: ik neem aan dat je rechtop houden en goed boeren al hebt geprobeerd. Bij mij helpt ergens op sabbelen ook nog wel eens tegen verslikken/hoesten/spugen en dus wakker worden. Een speen wil ze niet, maar de knuffeldoekjes giraf die ik gratis bij de Zwitsal kreeg is zeer populair, net als mijn vinger.
Maar ik begrijp je frustratie, zo lastig om te zien dat ze moe zijn, maar steeds wakker worden van het verslikken.
Alle reacties Link kopieren
@bruschetta @nausicaa ik wacht inderdaad ook af alleen als ik uitga van ‘normaal’ 3 uur dan komt ze de ene keer al na 2,5 uur en de andere keer wel na 4. Maar als ik het zo lees is dat bij jou dus ook nausicaa? Het leek me zo onlogisch dat het zo wisselt.. zo zitten we altijd op 7 voedingen per dag want ook snachts is het niet langer dan 4 uur. Misschien hoop ik iets teveel op langere nachten :-$

Qua spugen hou ik haar vanaf nu nog langer rechtop inderdaad zodat ze niet liggend spuugt, ik was denk ik iets te snel zodra ze haar ogen dicht deed.. hopelijk maakt dat al verschil + de jbpm stop ik weer mee want dat voelt niet fijn nu ze er kramp van krijgt. Er zit ook suiker in dus dat vind ik eigenlijk niks.

Ik zal ook eens een knuffeldoekje proberen!
Alle reacties Link kopieren
Pfoe ben wel jaloers zeg als ik lees hoe lang jullie baby's 's nachts tussen de voedingen laten! Hier max 2u na het eind van de vorige voeding.
Alle reacties Link kopieren
Mariska: jouw kindje is bijna 4 weken jonger hè, vergeet dat niet. Mijn dochter heeft die stukken van 6 uur ook pas sinds een week of zo. Het begon gewoon met 3 uur, en een van de stukken is steeds ietsje langer geworden.
En het is echt heel normaal als het niet elke keer precies drie uur is. Zoals mijn beste vriendin zei: het zijn net mensen, die babies! Misschien als je haar zelf laat bepalen, dat ze dan s nachts ook wel langere stukken gaat maken, nu wordt ze toch in een 3-uur ritme gedwongen. Geen idee hoor, maar je zou het kunnen proberen?

Bruschetta: ook jouw kindje is nog een stuk jonger dan de mijne. Twee weken verschil scheelde zo een extra uur s nachts :-) . Ik reken overigens vanaf het begin van een voeding hoor, dus 2,5 uur bij mij is ook richting de 2 uur na het einde van de vorige. Geef jij flesvoeding? Want kinderen die borstvoeding krijgen drinken over het algemeen sowieso vaker.
Alle reacties Link kopieren
Nee borstvoeding inderdaad. Het voeden neemt zo een uur of meer in beslag bij elkaar, vandaar dat ik vanaf het eind reken..
Alle reacties Link kopieren
Ik reken inderdaad ook vanaf het begin en ben zo 3 kwartier bezig met in slaap sussen / speen geven erbij.. dus erna gerekend ook vaak 2-3 uur!

Maar je hebt gelijk nausicaa.. ik wacht wel echt tot ze zelf komt en dan geef ik gewoon, maar had zo in mijn hoofd dat korter dan 3 uur een soort stap terug is. Ga ik los laten :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn meisje clustert vaak een beetje in de avond (dat doen fles kinderen dus ook, wist ik ook niet). Dan zit er vaak maar 2 a 2,5 uur tussen. Maar als dat betekent dat ze vervolgens s nachts wel 6 a 7 uur slaapt, vind ik het best :lol: .

En ik moest inderdaad ook oa mijn broer uitleggen dat als een baby elke drie uur wil eten, dat niet betekent dat jij drie uur kunt slapen. Want je moet je bed uit, fles maken, luier verschonen, fles geven, boertje, even rechtop houden, weer in slaap sussen. En dan ben je zo drie kwartier van die kostbare 3 uur kwijt. Daar schrok hij wel van, hij dacht echt dat het ‘wakker worden, fles geven 5 minuten en verder slapen’ was. En dan heb ik nog een baby die heel makkelijk terug te leggen is (nu dan, de eerste maand ook niet hoor).

Ik kan me voorstellen dat elke keer maar twee uur slapen wel heftig is. Je zou kunnen overwegen om wat te kolven, zodat je man ook een flesje kan geven en jij een voeding ‘overslaat’. Dan heb je toch al 5 uur aan een stuk, dat is nog niet geweldig, maar stukken beter dan 2. Maar ik weer natuurlijk niet of kolven een optie is voor je.
Alle reacties Link kopieren
Marisk ik hou ook tussen de 2 en 4 uur aan en echt niet per se 3 uur. Snachts eventueel langer maar dat is afgelopen nacht pas voor het eerst voorgekomen.
Ik kreeg zelf de tip van iemand om een opgebouwd handdoek onder het matrasje aan het hoofdeind te leggen als een kindje veel spuugt. Spugen kan ook komen als ze wat last hebben van maagzuur en iets meer omhoog met het hoofdje helpt dat tegen te gaan. Misschien nog het proberen waard.

Hier gaat het beter met drinken weer. Spruw nog niet weg maar al wel positief effect. Wel veel last van krampjes en de vooral savonds / begin van de nacht. Ze drinkt gulzig dus heb vandaag besloten dat ik haar deze avond iets eerder aanleg dan wanneer ze zelf met honger komt. Ik hoop daarmee dat ze minder gulzig drinkt (en dat blijkt te kloppen nu, maar ze drinkt wel weer goed :-)) en dat ze daardoor misschien iets minder last krijgt van krampjes. Want man man man wat is dat zielig zeg. Benieuwd of dit gaat helpen!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het toeval is of niet maar ze had gisteravond en vannacht géén krampjes (smiddags wel eventjes maar maar 10 minuten) en ze heeft van 22.30 tot 03.00 met haar drinken gedaan en daarna weer om 06 uur. 1 nachtvoeding minder dan normaal!
Enige is dat ze niet sliep na haar voeding van 22.30 maar nog een uurtje wakker bleef. Maar dit was echt perfect! Hopelijk houdt ze dit nu vol...
Alle reacties Link kopieren
Oja op de kinder pijler is een topic baby's december / januari. De november baby van Nausica mag daar vast wel bij ;-)
Ik dacht, meld het even omdat we het erover hadden evt een nieuw topic te openen...
Alle reacties Link kopieren
kinderen/baby-s-december-2018-januari-2 ... #p29530097

Ik zet de link erbij voor degenen die willen meeschrijven daar, al blijf ik hier waarschijnlijk ook wel schrijven haha
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tip Yellow!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven