Gezondheid alle pijlers

Afvallen

07-05-2018 23:10 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,
Ik wil graag 2 kilo afvallen.
Ik ben gestopt met eten van snacks en drink nu alleen nog maar water.
Ik sport 3 keer per week 90 minuten.
Gaat dit lukken in 2 weken?
Groeten.
Nee, ik denk het niet. Of je moet het al eerder succesvol hebben gedaan.

Op zich natuurlijk leuk om preventief te lijnen, zodat je op vakantie lekker zorgeloos wat meer kan eten zonder extra souvenir in de vorm van vetrolletjes als je weer thuiskomt.

En misschien is je taille dan écht wat dunner als je je strandgoed aantrekt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als ik twee weken geen tussendoortjes chips en nootjes eet. Meer sport en bij snaai zin wat komkommer pak dan is er wel twee kilo af hoor. Dat doe ik vaak zo net voor de vakantie. Dan ben ik nét dat buikje kwijt voor in bikini.

Ik neem sowieso al altijd zilvervliesrijst en volkorenbrood en volkorenspaghetti. Mager vlees en veel groente weinig pasta. Aardappels eet ik bijna nooit en friet niet als ik lijn.

Succes.

En als je een grote eter bent kun je ook gewoon de helft minder opscheppen natuurlijk. Dat helpt ook enorm.

Mijn collega maakt tegen iedereen grapjes over zijn nieuwe dieet EDH. Die is daar 10 kg mee afgevallen (Eet De Helft)

;-)
Solomio schreef:
08-05-2018 08:13
Blijkbaar weet je er niet zo veel van.
Een calorie is een calorie, daar zijn ze namelijk voor uitgevonden, om de verschillende voedingsstoffen te kunnen vergelijken qua energie.
En je lichaam maakt daarin geen onderscheid.
Dat je lichaam eiwitten op een andere manier gebruikt dan koolhydraten lijkt me logisch, ze leveren namelijk andere voedingsstoffen.
Maar geen andere calorieën.
Calorie is de eenheid van energie. Echter in het lichaam worden deze wel anders verbruikt. In een benzine auto moet je ook geen diesel stoppen.

Wanneer je dubbele hoeveel calorieën per dag eet, en dat deze vooral koolhydraten (suikers( zijn, kom je na een aantal weken echt veel aan. Neem je dezelfde hoeveel calorieën, maar dan in de vorm van vetten, dan kom je bijna niet aan. Het maakt dus wel degelijk uit in welke vorm je calorieën binnen krijgt. Omdat het lichaam met de verschillende bouwstenen van de calorieën iets anders doet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Solomio schreef:
08-05-2018 08:13
Blijkbaar weet je er niet zo veel van.
Een calorie is een calorie, daar zijn ze namelijk voor uitgevonden, om de verschillende voedingsstoffen te kunnen vergelijken qua energie.
En je lichaam maakt daarin geen onderscheid.
Dat je lichaam eiwitten op een andere manier gebruikt dan koolhydraten lijkt me logisch, ze leveren namelijk andere voedingsstoffen.
Maar geen andere calorieën.

Het wordt misschien niet zo handig uitgelegd maar ik begrijp wel wat er wordt bedoeld.

Jij hebt geen gelijk.
hamerhaai schreef:
08-05-2018 17:27
Calorie is de eenheid van energie. Echter in het lichaam worden deze wel anders verbruikt. In een benzine auto moet je ook geen diesel stoppen.

Wanneer je dubbele hoeveel calorieën per dag eet, en dat deze vooral koolhydraten (suikers( zijn, kom je na een aantal weken echt veel aan. Neem je dezelfde hoeveel calorieën, maar dan in de vorm van vetten, dan kom je bijna niet aan. Het maakt dus wel degelijk uit in welke vorm je calorieën binnen krijgt. Omdat het lichaam met de verschillende bouwstenen van de calorieën iets anders doet.
Dat is dus echt onzin.
Of je je calorieën uit vet of uit koolhydraten haalt maakt niets uit.
Te veel calorieën worden opgeslagen als vet.
Of je poept ze uit, als je mazzel hebt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
hamerhaai schreef:
08-05-2018 17:27

Als je meer calorieën opneemt dan dat je verbruikt = aankomen.
Als je minder calorieën opneemt dan dat je verbruikt = afvallen.

Zo simpel is het. Vetten, eiwitten, koolhydraten, maakt geen bal uit.
Life is short. Eat dessert first.
O, en TO, je eet te weinig. Eén boterham als ontbijt en één als lunch? Geen tussendoortjes en 4,5 u sporten per week? Succes, je pleegt roofbouw op je lichaam.
Life is short. Eat dessert first.
Of je zoekt betrouwbare websites:
https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyc ... ergie.aspx

En ik heb je gestaft als spam.
solomio wijzigde dit bericht op 09-05-2018 08:05
Reden: Quote verwijderd.
57.18% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven