rondje Europa

09-05-2018 13:09 13 berichten
Zo zat ik ineens oude topics door te lezen en ineens las ik iemand die een veerboot van Ancona naar Split had genomen. Dat vond ik zo'n leuk idee, dat ik helemaal geïnspireerd raakte om volgend jaar een leuke roadtrip (met soms bootovertochten om niet de hele dag in de auto te zitten) door Zuid- en Zuid-Oost-Europa te bedenken. Niets concreets dus, dit topic, ik ben gewoon nieuwsgierig naar eventuele ervaringen.
Vorig jaar deden we een klein rondje Midden-Europa, maar man en ik kunnen niet echt uit de voeten met Tsjechië.
Macedonië en Montenegro staan nog op mijn wishlist, maar ook het binnenland van Bulgarije lijkt me heel erg gaaf.
En ik vind het altijd leuk om andermans verhalen te lezen, dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat je tegen Tsjechië hebt daar mensen in mijn omgeving het een te gek land vinden. Beetje off topic maar ik ben nieuwsgierig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
09-05-2018 13:19
Ik ben benieuwd wat je tegen Tsjechië hebt daar mensen in mijn omgeving het een te gek land vinden. Beetje off topic maar ik ben nieuwsgierig.
De mensen zijn er aardig, daar ligt het niet aan. En het prijspeil is heel aantrekkelijk. Maar ik vind het een heel saai land. Ik ben in Bohemen geweest, Praag, Reuzengebergte, Moravie, Lipnomeer, dus je kan ook niet zeggen dat ik het niet geprobeerd heb. We hebben gewoon niet zo'n klik, denk ik.
Als je Tsjechie niks vond is er een goede kans dat je andere landen in " het Oostblok" ook niks vindt......
Na het zien van WIDM lijkt mij Georgie heel mooi. Maar dus niet zelf geweest nog. Zou daar best 'ns willen roadtrippen. Uiteraard vliegen en 'n SUV huren ter plaatse.
VelvetVolvo schreef:
09-05-2018 13:24
Als je Tsjechie niks vond is er een goede kans dat je andere landen in " het Oostblok" ook niks vindt......
Weet ik niet. Slowakije, Slovenië en Kroatië vond ik wel heel erg mooi. Hongarije inderdaad ook minder. Ik moet wel een land hebben met een beetje minder kabbelende natuur.
vrouwjagersma schreef:
09-05-2018 13:24
De mensen zijn er aardig, daar ligt het niet aan. En het prijspeil is heel aantrekkelijk. Maar ik vind het een heel saai land. Ik ben in Bohemen geweest, Praag, Reuzengebergte, Moravie, Lipnomeer, dus je kan ook niet zeggen dat ik het niet geprobeerd heb. We hebben gewoon niet zo'n klik, denk ik.
Ok bedankt voor het antwoord.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wij willen volgende zomer ook een rondje europa gaan doen. We twijfelen nu nog tussen westkust frankrijk, baskenland, pyreneen en dan via middelandse zee kust weer naar huis
Tweede optie is italie oversteken naar kroatie, slovenie en dan via oostenrijk weer naar huis
Lisbeth - Baskenland en dan Navarra en de Rioja-streek meepakken ❤️
Is iets zuidelijker dan de pyreneen toch? Tips voor dat gebied misschien?
Wij hebben pas een rondje Andalusië gedaan. Heerlijk daar in mei/april. Veel te zien op kleine afstanden van elkaar.
lisbeth schreef:
09-05-2018 15:48
Is iets zuidelijker dan de pyreneen toch? Tips voor dat gebied misschien?
.
Ja klopt, Navarra is net ten zuiden van de Pyreneeen. Bij Pamplona. Een roadtrip daar staat nog op mijn lijstje, dus geen concrete tips. Ik ga een keer als ik een meevaller heb en dan gelijk naar één van de driesterrenrestaurants in San Sebastián kan :blob:

Galicië is trouwens ook erg geschikt voor een roadtrip. Albariño-wijngaarden, tochtje met de mosselboot, Santiago de Compostela natuurlijk, Padrón en Pontevedra en de rías-kust. En als je meer tijd hebt kun je een stukje noord Portugal meenemen. (Santiago - Porto is nog geen 3 uur rijden)
Wij zijn van Berlijn naar Auschwitz gegaan. Daarna Krakau, slovenie, Hongarije, Kroatie, Montenegro, Albanie, vanuit Albanie met de boot naar Bari in Italie en toen via Napels en Rome weer omhoog (Chamonix, Dyon etc).

Wij wilden graag door Servie maar daar blijkt de auto niet verzekerd. Er zijn kleine delen waar je ben verzekerd bent maar de verzekeringsmaatschappij wist niet waar precies......

Wij zijn bijna de hele maand oktober weggeweest en hadden al snel prachtig weer. Wij hebben uitgebreid op het strand gezeten. In Albanie waren wij de enige op het strand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven