Hoe als 16 jarige afvallen
woensdag 9 mei 2018 om 23:23
Beste,
Ik ben 16 jaar, 1.90 meter en weeg ongeveer 105kg. Dit is te veel en wil er graag ook aan wat doen! Ik eet relatief normaal vergeleken mijn leeftijdsgenoten, en soms zelfs minder! Zo eet ik ook geen snoep, koek, chips etc. Ik weet niet wat ik fout doe! Ik beweeg ook zeer veel dus daar kan het ook niet aan liggen!
Hebben jullie nog tips?!
Ik ben 16 jaar, 1.90 meter en weeg ongeveer 105kg. Dit is te veel en wil er graag ook aan wat doen! Ik eet relatief normaal vergeleken mijn leeftijdsgenoten, en soms zelfs minder! Zo eet ik ook geen snoep, koek, chips etc. Ik weet niet wat ik fout doe! Ik beweeg ook zeer veel dus daar kan het ook niet aan liggen!
Hebben jullie nog tips?!
woensdag 9 mei 2018 om 23:29
Suikerinname via vruchtensap, frisdrank, chemische ontbijtgranen etc?
Lees hier eens https://happyhealthy.nl/
Lees hier eens https://happyhealthy.nl/

donderdag 10 mei 2018 om 00:48
Eerst na de huisarts om te kijken of het niet iets lichaamlijk is zoals je schildklier of een verward hormoon huishouding.
En dan met een diëtist een goed eet schema opstellen. Want als je dit alleen maar eet op een dag wat je voor jouw lengte te weinig. En als je dan een keer meer eet of vettig eet word dit meteen opgeslagen door je lichaam voor de dagen dat je niet goed eet en je lichaam de reserves moet aanspreken alleen eet jij nu net genoeg om je lichaam goed te laten functioneren dus je lichaam blijft wel opslaan maar gebruikt niks.
En op jouw leeftijd heb je daar goede begeleiding in nodig want de scheidingslijn van gezond bezig zijn en door slaan is heel erg dun en om die grens te bewaken heb je hulp nodig.
En ik spreek daar uit ervaring dat het het lijntje heel dun is .
En dan met een diëtist een goed eet schema opstellen. Want als je dit alleen maar eet op een dag wat je voor jouw lengte te weinig. En als je dan een keer meer eet of vettig eet word dit meteen opgeslagen door je lichaam voor de dagen dat je niet goed eet en je lichaam de reserves moet aanspreken alleen eet jij nu net genoeg om je lichaam goed te laten functioneren dus je lichaam blijft wel opslaan maar gebruikt niks.
En op jouw leeftijd heb je daar goede begeleiding in nodig want de scheidingslijn van gezond bezig zijn en door slaan is heel erg dun en om die grens te bewaken heb je hulp nodig.
En ik spreek daar uit ervaring dat het het lijntje heel dun is .
donderdag 10 mei 2018 om 01:44
Ga alsjeblieft eerst langs de dokter. Want als je eet zoals je hier omschrijft en niet snoept, zoete drankjes drinkt, dan is er wellicht een lichamelijke reden voor je gewicht.
Leg je huisarts rustig en duidelijk uit wat en hoeveel je eet, zodat hij of zij je goed kan doorverwijzen.
Leg je huisarts rustig en duidelijk uit wat en hoeveel je eet, zodat hij of zij je goed kan doorverwijzen.
Let’s go Brandon!
donderdag 10 mei 2018 om 06:32
Hoe lang eet je al zo? En eens met de rest, eerst naar de ha.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

donderdag 10 mei 2018 om 07:48
Hier ga je het meeste aan hebben TO.SallySpectra schreef: ↑09-05-2018 23:40Ik zou begeleiding zoeken. Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een goede diëtist.
Hier ga je veel langer plezier van hebben dan als je gaat klieren met diëten.
Dit weet ik uit eigen ervaring.
Mocht je toevallig in regio 026 wonen, pb me dan want ik weet een hele fijne diëtiste.
donderdag 10 mei 2018 om 08:10
Meestal dénken te dikke mensen alleen maar dat ze zo weinig eten maar als ze strikt opschrijven wat ze zoal per dag wegeten en -drinken dan komen ze ver boven hun dagelijkse behoefte.
Je kán er een gezondheidscheck tegenaan gooien voor alle zekerheid maar een slank lijf komt je vaak niet aanwaaien. Zeker niet met het huidige overvloedige aanbod aan lekker voedzaam eten.
Je kán er een gezondheidscheck tegenaan gooien voor alle zekerheid maar een slank lijf komt je vaak niet aanwaaien. Zeker niet met het huidige overvloedige aanbod aan lekker voedzaam eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

donderdag 10 mei 2018 om 08:13
Dat lijkt vaak maar zo omdat de anderen minder de focus leggen op lekker eten. Misschien eten ze meer op gezelligheidsmomenten maar buiten die momenten veel minder, terwijl jij je dan juist terugtrekt met lekker voedsel om verdriet en ongemakken te verzachten.Ik eet relatief normaal vergeleken mijn leeftijdsgenoten, en soms zelfs minder!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

donderdag 10 mei 2018 om 08:43
viva-life22 schreef: ↑09-05-2018 23:54Laat wanneer er niets medisch is gevonden, je doorverwijzen naar een voedingsdeskundige.
Diëtist, iedereen kan zich voedingsdeskundige noemen een diëtist heeft er een hbo studie voor gedaan.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 10-05-2018 08:57
0.18% gewijzigd

donderdag 10 mei 2018 om 08:48
Uh, waar lees jij dat? Wat een aannames lees ik in jouw posts zeg. Wie ben jij om TO zo aan te vallen en af te branden?

donderdag 10 mei 2018 om 08:56
Een bord op eten is ook niet zo gezond natuurlijk.

Het ligt er natuurlijk heel erg aan wat er op dat bord ligt. 200 gram groente, 150/200 gram aardappels en 80/100 gram vlees zou ongeveer genoeg moeten zijn. Is dat niet genoeg dan het liefst meer groente eten.
Verder is het belangrijk hoe je eten wordt opgeleukt. Met kruiden of sausjes, of mayonaise of ketshup.
En kijk ook eens kritisch naar wat je drinkt. Frisdrank, vruchtensap, thee/koffie met veel suiker kun je ook flink van aankomen. Overmatig melk drinken is ook niet nodig.
Zoek hulp via de huisarts, succes.

donderdag 10 mei 2018 om 09:33
Inderdaad.retrostar schreef: ↑10-05-2018 08:10Meestal dénken te dikke mensen alleen maar dat ze zo weinig eten maar als ze strikt opschrijven wat ze zoal per dag wegeten en -drinken dan komen ze ver boven hun dagelijkse behoefte.
Dan kijken ze naar hun maaltijden, waar niks mis mee is, maar dan wordt vergeten wat er tussendoor naar binnen gaat. (En daar wordt je te dik van, niet van een boterham of crackertje meer of minder, zolang daar uiteraard geen bergen hagelslag op gaan)
Nogmaals TO: een patroon doorbreken is lastig, laat je doorverwijzen naar een diëtiste voor een steuntje in de rug.
Ik heb daar 12 jaar later nog steeds profijt van ondanks dat ik geen rete streng dieet volg. Ik eet gewoon alles, maar met mate.