Schoonma..kinderwens?

12-05-2018 01:34 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve viva ers

Ik heb inmiddels 4.5 jaar een relatie, we hadden ups en downs zoals elke relatie .. maar de laatste tijden gaat het erg goed tussen ons omdat we hebben geleerd om beter met elkaar te communiceren.
Mijn vriend heeft een dochter uit een vorige relatie, zij is 7 jaar oud, ook met haar heb ik een hele goeie band.
Over het algemeen heb ik een goede relatie met mijn schoonouders.. maar zit ik wel ergens mee. Als er over kinderen word gesproken, maakt schoonmoeder altijd opmerkingen en vertrekt haar blik ook direct.. opmerkingen zoals : ach nee, je hebt toch al een kind ( mijn stiefdochter), ach nee hoeft toch niet, je vind het wel goed zo.. ze werkt toch ook veel, is toch niet nodig blablabla ... ( het valt me heel erg op dat altijd alles moet gaan om dochter, en dat ik geen eigen kinderwens mag hebben, heb ook het gevoel dat er niet enthousiast zou worden gereageerd om eerlijk te zijn, dat het me niet gegund word) voordat ik al iets zeg of kan zeggen tegen bezoek of familie, heeft schoonma haar antwoord al klaarstaan.

Ik weetniet wat ik hiermee aanmoet, omdat het mij toch wel onzeker maakt? En weet ook niet waar het vandaan komt, overdrijf ik?

Lieve groet
anoniem_364032 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 01:40
1.35% gewijzigd
Miskotto schreef:
12-05-2018 12:40
Ik heb nog niet alles gelezen maar ik wil het volgende tegen TO zeggen, als jij een kinderwens hebt volg dan gewoon je hart aub, en misschien is het beter om helemaal niks meer te zeggen over je kinderwens tegen je schoonmoeder, wanneer je eenmaal zwanger bent en over de 12 weken grens heen bent dan mag ze het weten.
Het zou toch wat zijn dat jij kinderloos moet blijven omdat er al een 1e leg is, ik kan me vreselijk irriteren aan mensen die zich bemoeien mef andermans kinderwens.
En daarmee zegt schoonmama dus eigenlijk ook dat haar eigen zoon nooit meer een kind erbij zou kunnen krijgen.

Ik ben ook geen fan van her en der kinderen, maar het leven loopt voor sommigen nou eenmaal zo.
Janiva schreef:
12-05-2018 10:27
Nee, daar kun je niks aan doen, maar je bent wel bewust een relatie aangegaan met iemand die al een dochter heeft. Daar was je zelf bij.
Feit is dat in tweederde van de gevallen waarbij sprake is van een samengesteld gezin de relatie wederom eindigt in een scheiding met alle gevolgen voor de kinderen van dien.
Ja, jeetje, was het allemaal maar zo simpel, hè? Je komt iemand tegen en de vonk slaat over. Wie is er dan zo rationeel om te denken; laat ik dit maar niet doen? Ik snap best dat TO ook zelf graag moeder wil worden. Maar als ik het allemaal zo lees zou ik, als ik haar was, wel even wachten. De relatie is misschien inmiddels een tijdje goed, maar dat was het ook een hele tijd niet. Ik vind dat echt geen basis om aan kinderen te beginnen.
vivamien schreef:
12-05-2018 13:34
Ja, jeetje, was het allemaal maar zo simpel, hè? Je komt iemand tegen en de vonk slaat over. Wie is er dan zo rationeel om te denken; laat ik dit maar niet doen? Ik snap best dat TO ook zelf graag moeder wil worden. Maar als ik het allemaal zo lees zou ik, als ik haar was, wel even wachten. De relatie is misschien inmiddels een tijdje goed, maar dat was het ook een hele tijd niet. Ik vind dat echt geen basis om aan kinderen te beginnen.
Ik persoonlijk ben wel zo rationeel, maar ik houd gewoon niet van gedoe en dat ik er automatisch ook nog een ex bij krijg waar je levenslang mee verbonden bent door het kind. Ik zou zo’n relatie dan ook niet doorzetten.

Maar ik ben extreem nuchter en totaal niet romantisch op dat gebied, dus ik begrijp dat anderen er minder zakelijk in zitten en ik heb dus begrip voor allerhande gezinsconstructies. Maar zelf ben ik er te rationeel voor.
LizBakker schreef:
12-05-2018 13:41
Ik persoonlijk ben wel zo rationeel, maar ik houd gewoon niet van gedoe en dat ik er automatisch ook nog een ex bij krijg waar je levenslang mee verbonden bent door het kind. Ik zou zo’n relatie dan ook niet doorzetten.

Maar ik ben extreem nuchter en totaal niet romantisch op dat gebied, dus ik begrijp dat anderen er minder zakelijk in zitten en ik heb dus begrip voor allerhande gezinsconstructies. Maar zelf ben ik er te rationeel voor.
Misschien ben je dan de “ware” niet tegengekomen? Ik weet het niet, hoor. Maar ik kan me best voorstellen dat, wanneer je helemaal smoorverliefd bent geworden, je dingen door een roze bril ziet en eventuele problemen voor lief neemt.
vivamien schreef:
12-05-2018 13:55
Misschien ben je dan de “ware” niet tegengekomen? Ik weet het niet, hoor. Maar ik kan me best voorstellen dat, wanneer je helemaal smoorverliefd bent geworden, je dingen door een roze bril ziet en eventuele problemen voor lief neemt.
Ooit zei iemand tegen mij: 'Kies nooit de ware uit op basis van die eerste verliefdheid, wanneer je kinderen wil, maar geef het de tijd en zoek iemand die samen met jou in het holst van de nacht bij het bedje van een krijsende baby wil staan, uit bestendige liefde voor zijn gezin."
Ik heb diegene met die wijze raad gelijk moeten geven.
janiva wijzigde dit bericht op 12-05-2018 14:05
1.00% gewijzigd
vivamien schreef:
Of de ware is voor mij gewoon niet iemand die al een leg met een ander heeft.
Harstikke bedankt voor jullie reacties.. heb ze doorgelezen, het is inderdaad beter om te wachtten dat ga ik ook zeker doen! , maar het feit ik werd er onzeker van dat er zulke opmerkingen gemaakt worden omdat het al meerdere malen is gebeurd

Dankjulliewel xx
Faith255 schreef:
12-05-2018 10:19
Hoi

Ja ik kan er toch niets aan doen dat hij al een dochtertje heeft.. dus daarom moet ik maar nooit kinderen nemen.
Mijn gevoel zegt eigenlijk dat het jaloezie is, dat ze bang is dat ik niet meer naar de dochter omkijk, dochter is vaak bij ons ook .. en schoonma bemoeit zich altijd overal mee ..
Maar ik heb me al best wel lang ingehouden door haar opmerkingen en alles invullen..
Ik zie dat je het half jaar in je eerste bericht hebt gewijzigd naar laatste tijden. Dat komt over alsof je zelf beseft dat dat wel een hele korte periode is.

Wat bijzonder dat je denkt dat het jaloezie is. De manier waarop je deze post start komt erg verongelijkt over. "Dikke vette pech voor die dochter dat ze er al is, als ik een kind wil dan wil ik een kind. Punt". Ik ga er maar vanuit dat je dat niet bedoeld, maar het kan wel de mening van je moeder van je vriend versterken.

Het is niet aan haar om een besluit te nemen, maar aan jullie. Als je wil gaan moederen is het belangrijk om jezelf opzij te kunnen zetten (in bepaalde mate), maar ook om alle gevolgen goed te kunnen overzien. En veel uit je berichten geeft de indruk dat je dat nog niet echt beseft, en dat je er te licht over denkt.

Wat vind je vriend ervan?
En wat is er mis met een paar jaar wachten tot jullie een stabiele relatie hebben? Veel, of zelfs maar een aantal ups en downs in een periode van nog geen 5 jaar is niet stabiel te noemen. Iets wat voor het goed kunnen opvoeden van nog een kind wel nodig is.

Edit; ik zie pas na het schrijven dat je 3 maanden geleden nog regelmatig buiten werd gezet. Is een kind een bindmiddel voor je?
Hoe komt het dat je de dreiging op straat komt te staan nu al niet meer voelt?
Are we not all insane sometimes
Honingdropje2 schreef:
12-05-2018 12:15
Ik heb je even geloept TO. Je vorige topic is van februari en daar zeg je dat je vriend erge dingen tegen je zegt die je niet wil benoemen. Hij is snel boos, negeert je dagenlang en roept regelmatig dat je je spullen moet pakken. Verder hebben zijn dochter en hij geen respect voor jou. Je zou op zoek gaan naar eigen woonruimte.
HOE is het net drie maanden later ineens een goed idee geworden om een kind te maken met deze man??? Je zegt dat jullie hebben leren communiceren , maar 3 mnd lijkt me echt te kort om te beoordelen of dat blijvend is. Ik zou het minimaal twee jaar aanzien als ik jou was.
On topic: voor nu ben ik dus team schoonmoeder
Hier ben ik gestopt met lezen... eerst dacht ik: laat vriend moeder verzoeken zich met haar eigen zaken te bemoeien, is nog steeds zo maar ik denk ook: NEE niet doen gek, straks zegt hij dat je kan vertrekken als je hoogzwanger bent.
Eerst maar eens zien hoe lang het zo goed blijft gaan.

Desalniettemin kan je het er wel met je vriend over hebben, dat je dat soort bemoeienissen met zulke grote beslissingen in je leven niet goed trekt. Als hij werkelijk een nieuwe, verbeterde versie is van zijn oude ik kan hij best een keer zijn moeder vragen geen opmerkingen te maken over het hebben van kinderen tot het aan de orde is en dat dat nu iig niet zo is.
Ik kan me voorstellen dat het hoe je het ook bekijkt niet prettig vind als ze zo over je praten waar je bijzit. Gewoon geen goed gespreksonderwerp zoals politiek dat vaak ook niet is ;)
vivamien schreef:
Ik geloof sowieso niet in de ware, maar ben echt wel eens heel verliefd geweest en heb dat toch afgebroken omdat er voor mij te veel haken en ogen aan zaten. Het is maar een relatie, ik ga daarvoor niet mijn hele leven overhoop halen. Extreme verliefdheid waait ook wel weer over en er komt altijd wel weer iemand op je pad.

Ik herken die roze bril heus wel, maar je kunt ‘m altijd even tussendoor van je neus halen om de zaken helder te bekijken voor je beslissingen neemt.
Misschien denkt ze dat je geen kinderwens hebt, en "dekt" ze zich zo in om jou te steunen daarin?
Nee ze heeft het mij nooit gevraagd, ze gaat er al vanuit denk ik
Moeilijk.
Hier ook een situatie waarin schoenmoeder zoveel invloed heeft gehad op mijn kinderwens, dat ik er niet gelukkiger van ben geworden.

Toch probeer ik het ook van haar kant te zien.
In jou geval; je vriend had een relatie met kind, die liep op de klippen. Ik neem aan dat je schoonouders in die moeilijke periode veel klaar hebben moeten staan.
Ze hebben het verdriet van dat kindje meegemaakt. En dan denk ik ( vul ook maar in he) dat ze dat niet nog eens willen.

Aan de andere kant; nieuwe ronde nieuwe kansen.
Als ze er weer eens over begint kun je gerust zeggen dat ook jij een kinderwens hebt, en dat zij dat niet voor jou hoeft in te vullen.
Mocht je aan kinderen willen beginnen; gewoon doen. Jullie zijn al 4,5 jaar samen.
Een relatie kan ook na 20 jaar eindigen, niets is een garantie
de wereld wacht om ontdekt te worden
Bedanmt rhanx
En heb jij nu zelf ook een kind ? Of dat niet..
Hoe is het bij jou afgelopen maakte schoonmoeder ook rare opmerkingen
Nou faith,
Ik heb 1 kind ja. En daar blijft het bij.
Mijn schoonmoeder zal noout veranderen, maar ik wel. Ik leg het naast me neer.
En soms, als ze heel drammerig doet, dan doe ik het express niet.

Het veranderd niet, ga niet steuken tussen haar en je vriend, dat werkt averechts.
Succes
de wereld wacht om ontdekt te worden
Ik zit ook bij team schoonmoeder. Lees je topic van februari nog een keer door. Hij is geen leuke vader, hij is geen leuke partner en vast ook geen leuke zoon. Daar moet je geen kinderen mee maken.
Wanneer iemand een kinderwens heeft, dan is het verstandig om een partner te zoeken die ook een kinderwens heeft waardoor je samen daar voor kunt gaan.

Ik vermoed dat schoonmoeder haar zoon nu wel een beetje kent en dus ook hoe hij was als kersverse vader. Misschien ook handig om te weten wat nu precies de rede is geweest waardoor zijn relatie met de moeder van zijn kind beëindigd is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Klopt, ik zou het ook op dit moment nog niet willen.
Het ging mij er alleen maar om dat er constant zulke opmerkingen werden gemaakt. En dat voelt op langere termijn niet meer fijn.
En wat kinderen betreft, ik wil zelf nog wachten.
En waarom hij uit elkaar is? Hmm daar word altijd de ex de schuld van gegeven. Het ging niet meer, en zij was nog maar een baby van 5 maand.
Maar vraag het dan eens aan schoonmoeder. Je zegt dat je over het algemeen een goede band met haar hebt. Ik zou het eens aan haar vragen als je alleen bent met haar. Waarom zegt je toch altijd dat wij geen kind moeten krijgen? Misschien heeft ze je wel hele waardevolle informatie te vertellen of je vriend.

Maar vooral nu inderdaad nog niet doen. Je relatie was in februari nog ronduit slecht. Dat is geen basis voor kinderen.
Bah ik heb een hekel aan dat soort mensen. Die je altijd maar vinden dat ze voor een ander moeten denken en beslissen.
Mijn schoonouders hebben daar ook zo'n handjes van. Mijn parketvloer vernaggelen, want schoonpa kon dat zelf zo goed leggen. Niet luisteren naar wat wij vonden en prompt de vloer verkeerd leggen.
Altijd commentaar op welke meubels we kochten, welke vakanties we deden, welke hobby's we hadden, dat we kinderen kregen, hoe onze trouwkaart eruit zag, hoe we onze trouwdag in wilden vullen etc etc.
Nu geen last meer van, want we hebben met ze gebroken.
Tuurlijk is dat in me gekomen om het te vragen , maar ze heeft een hele negatieve energie om zich heen dat ik liever die dingen niet vraag,want ik word moe ervan. het is niet zo dat ik ook over persoonlijke dingen praat, het gaat eigenlijk meestal over koetjes en kalfjes.

Ze praat meestal alleen over dochter als wij langskomen.
Zou het kunnen dat zij het gewoon een slecht idee vindt dat haar zoon nog meer kinderen op de wereld zou zetten (en het dan binnen een paar maand weer uitmaakt) en dat ze daarom zo'n "negatieve energie" om zich heen heeft? Het zou in dat geval voor haar natuurlijk hartstikke moeilijk zijn om haar zoon rechtstreeks af te vallen.

En je zegt dat je wil wachten... waar wacht je dan precies op? Tot hij zich opeens ontpopt tot een leuke, betrouwbare, lieve man?
Als dat kind er ooit komt, zal ze zich er toch gewoon bij moeten neerleggen.

Jij en je partner moeten het opvoeden, niet zij.

Je kan misschien wel es polsen hoe zij hem 7 jaar geleden vond als kersverse vader.

Want jullie zijn 4.5 jaar samen, zijn kind is 7 ... erg lang heeft die "roze baby- en peuterwolk" dus toch niet geduurd.
Ex heeft het uitgemaakt. Niet hij.
Ik ben zelf nog niet aan kinderen toe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven