Moet ik de sex en genegenheid ergens anders zoeken??
zaterdag 12 mei 2018 om 15:47
Hallo,
Een aantal mensen zal me hierom veroordelen, maar ik ben een beetje ten einde raad.
Sinds 4 jaar heb ik een hele lieve vriendin. In het begin was alles koek en ei, veel sex en liefde tussen ons. Maar het afgelopen jaar is er daarvan bijna niks meer te bespeuren. Ze is nu hoogzwanger, dus dat er nu even niks gebeurt is logisch, maar dit speelde al voor de zwangerschap. Zij is vroeger sexueel misbruikt, en daardoor heeft ze vanaf het begin gezegd dat ze niet orale sex geeft. Prima, kon ik mee leven, want bij de rest zat er zoveel passie en liefde bij ons in bed. Dat is al een hele tijd een stuk minder of niet aanwezig. In haar vorige relatie had ze een probleem dat haar ex nooit wile zoenen. Vond hij vies. Apart natuurlijk, maar ik was blij dat ik dat haar wel kon geven. Ook dat is dus weg. We hebben hoer proffessionele hulp bij gezocht, en dat staat nu even stil omdat ze hoogzwanger is. Maar zelfs als ik haar probeer te zoenen, giegelt ze en draait ze haar hoofd weg. Nu weet ik dat we allebei nog steeds erg veel van elkaar houden, maar ik kom hier dus heel veel te kort. Ik ben iemand die altijd heel erg tegen vreemd gaan is geweest, mede omdat ik daar genoeg zelf van heb meegemaakt, maar ik merk dat ik nu begin te snappen waarom sommige mensen vreemd gaan. Mensen die dingen tekort komen. Ik denk er de laatste tijd zelfs aan hoe ik zou reageren als het op mijn pad komt. Ik ben bang dat ik het dan niet meer kan weerstaan. Zeker omdat ik hier al heen lang met haar over praat enzo. Het beangstigd mij heel erg, want ik wil haar niet kwijt en haar ook geen pijn doen. Maar aan de andere kant word ik er zelf ook niet gelukkiger van. Ik denk dat ik gewoon zoek naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en wil graag hun ervaringen weten.
Groetjes
Een aantal mensen zal me hierom veroordelen, maar ik ben een beetje ten einde raad.
Sinds 4 jaar heb ik een hele lieve vriendin. In het begin was alles koek en ei, veel sex en liefde tussen ons. Maar het afgelopen jaar is er daarvan bijna niks meer te bespeuren. Ze is nu hoogzwanger, dus dat er nu even niks gebeurt is logisch, maar dit speelde al voor de zwangerschap. Zij is vroeger sexueel misbruikt, en daardoor heeft ze vanaf het begin gezegd dat ze niet orale sex geeft. Prima, kon ik mee leven, want bij de rest zat er zoveel passie en liefde bij ons in bed. Dat is al een hele tijd een stuk minder of niet aanwezig. In haar vorige relatie had ze een probleem dat haar ex nooit wile zoenen. Vond hij vies. Apart natuurlijk, maar ik was blij dat ik dat haar wel kon geven. Ook dat is dus weg. We hebben hoer proffessionele hulp bij gezocht, en dat staat nu even stil omdat ze hoogzwanger is. Maar zelfs als ik haar probeer te zoenen, giegelt ze en draait ze haar hoofd weg. Nu weet ik dat we allebei nog steeds erg veel van elkaar houden, maar ik kom hier dus heel veel te kort. Ik ben iemand die altijd heel erg tegen vreemd gaan is geweest, mede omdat ik daar genoeg zelf van heb meegemaakt, maar ik merk dat ik nu begin te snappen waarom sommige mensen vreemd gaan. Mensen die dingen tekort komen. Ik denk er de laatste tijd zelfs aan hoe ik zou reageren als het op mijn pad komt. Ik ben bang dat ik het dan niet meer kan weerstaan. Zeker omdat ik hier al heen lang met haar over praat enzo. Het beangstigd mij heel erg, want ik wil haar niet kwijt en haar ook geen pijn doen. Maar aan de andere kant word ik er zelf ook niet gelukkiger van. Ik denk dat ik gewoon zoek naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en wil graag hun ervaringen weten.
Groetjes
zaterdag 12 mei 2018 om 15:52
Ik snap niet waarom jullie niet doorgegaan zijn met de professionele hulp. Dat ze zwanger is maakt hier toch niets voor uit? Juist omdat ze zwanger is lijkt het me hartstikke zinnig om goed begeleid te worden als het daarvoor al niet goed ging. Zwanger zijn lijkt me psychisch een behoorlijke klus, voor beide partners, en dat je seksleven daar ook niet per sé positief door beïnvloed wordt.
Ik zou die hulp weer opzoeken.
Wat ik me wel afvraag: als dit al langer speelt, waarom hebben jullie besloten om zwanger te worden? Dachten jullie dat dit misschien de problemen op zou lossen?
Ik zou die hulp weer opzoeken.
Wat ik me wel afvraag: als dit al langer speelt, waarom hebben jullie besloten om zwanger te worden? Dachten jullie dat dit misschien de problemen op zou lossen?
zaterdag 12 mei 2018 om 15:53
Ga het gesprek aan en stel voor om naar een seksuoloog te gaan. Dit uiteraard wel pas (een aantal maanden) na de bevalling!
Het kan trouwens ook met de zwangerschap te maken hebben, of ging het daar voor ook minder? En zowel de kwantiteit als de kwaliteit is in jouw ogen slecht? Wat zegt zij er zelf over dan? Hoevaak doen jullie het bijvoorbeeld? (Even de zwangerschap buiten beschouwing gelaten).
Het kan trouwens ook met de zwangerschap te maken hebben, of ging het daar voor ook minder? En zowel de kwantiteit als de kwaliteit is in jouw ogen slecht? Wat zegt zij er zelf over dan? Hoevaak doen jullie het bijvoorbeeld? (Even de zwangerschap buiten beschouwing gelaten).
zaterdag 12 mei 2018 om 15:55
zaterdag 12 mei 2018 om 15:59
Als het al minder ging voor de zwangerschap, waarom in godsnaam dan toch voor een kind gaan? Prima als je je er bij neer kunt leggen dat de seks zo goed als voorbij is, maar ik vind dit niet kunnen. Je vriendin zwanger en dan nu al excuses gaan verzinnen om vreemd te gaan. Want je weet niet of je het wel kunt 'weerstaan'.
Creativity is intelligence having fun
zaterdag 12 mei 2018 om 16:03
We zijn nog steeds bezig met die hulp, alleen staat t nu even stil, omdat ze een intensieve behandeling moet ondergaan wat nogal wat stress op kan leveren, en dat is natuurlijk niet goed voor de baby. Het feit dat ze zwanger is geraakt, is iets wat we allebei wilden, en het probleem ligt ook niet in de liefde. We zijn allebei nog mega-gek op elkaar, en dat laat ze ook wel merken, alleen op het lichamelijke vlak is het waardeloos op t moment. Daar ligt bij mij ook t probleem. Dat we nu geen seks hebben snap ik heel goed, maar ik vind eerlijk gezegd dat een gewone tongzoen toch wel het minste is wat je kan verwachten, ook als zij hoogzwanger is. Als ze er eens geen zin in heeft kan ik me daar nog in vinden, maar keer op keer afgewezen worden is niet heel leuk en goed voor je zelfvertrouwen
zaterdag 12 mei 2018 om 16:08
En dan ga je dus praten. Met elkaar en/of met professionele hulp. En als dat allemaal niet werkt dan is de relatie voorbij. Maar kom niet aan met dat slachtoffer gedrag dat je er min of meer gedwongen wordt om vreemd te gaan want dat is geheel je eigen keus en verantwoordelijkheid.
zaterdag 12 mei 2018 om 16:09
En dan is het een goed excuus??
Maak dan geen baby tot je een goede stabiele relatie hebt met genegenheid. Komt dat er niet. Ga uite lkaar. Maar ga geen baby's maken en dan doen alsof je echt niet zo verder kan en dus wel buiten de deur moet neuken want ik hou dit niet vol.
Je kan prima heus nog wel even zonder seks met een ander.
zaterdag 12 mei 2018 om 16:12
Eigen vinger in zijn kont zeker.
zaterdag 12 mei 2018 om 16:13
wat ben jij een pannenkoek zeg, jezelf tot slachtoffer maken in deze situatie.
heel vervelend voor je hoor, dat je niet krijgt waar je vindt dat je recht op hebt. maar je vrouw heeft iets anders aan haar hoofd op dit moment.
misschien dat je hier iets mee kan?
https://www.oneworld.nl/harlot/wanneer- ... bruikt-is/
zo kunnen mannen dus ook omgaan met dergelijke problemen in een relatie.
zaterdag 12 mei 2018 om 16:14
Probeer je even voor te stellen dat jouw vriendin ook iets wil wat jij niet wilt. Stel dat jij het bij 1 kind wil houden en zij wil er minstens 3, en om dat voor elkaar te krijgen 'vergeet' ze de pil? Want ze werd er gewoon toe 'gedwongen' want jij wil niet meewerken? Klinkt niet leuk, vind je ook niet?
zaterdag 12 mei 2018 om 16:22
Wat geeft zij als reden dat ze minder behoefte heeft aan seks? Heeft dat te maken met haar verleden of speelt er iets anders? Ze is wel zwanger geworden dus het was er eerst wel.
Vreemdgaan kan niet, weet jij ook. Dat beschadigt het vertrouwen onherstelbaar. Maar dat je haar mist snap ik wel. Heb je haar dat ook al eens gewoon zo gezegd? Zonder iets te willen zeg maar..
Je scheert intimiteit, genegenheid en seks over 1 kam. Maar dat werkt voor veel vrouwen in ieder geval niet zo. Je kunt heel goed intiem zijn zonder seks. Is dat er nog wel? Knuffelen, een liefdevolle aanraking e.d.?
Vreemdgaan kan niet, weet jij ook. Dat beschadigt het vertrouwen onherstelbaar. Maar dat je haar mist snap ik wel. Heb je haar dat ook al eens gewoon zo gezegd? Zonder iets te willen zeg maar..
Je scheert intimiteit, genegenheid en seks over 1 kam. Maar dat werkt voor veel vrouwen in ieder geval niet zo. Je kunt heel goed intiem zijn zonder seks. Is dat er nog wel? Knuffelen, een liefdevolle aanraking e.d.?
zaterdag 12 mei 2018 om 16:31
Waarom voor een kind gaan wanneer het allemaal al niet helemaal goed gaat? En dan is het nu zo ver en wordt de intimiteit nog minder er ga je een slachtofferrol aannemen. Verman je, probeer te communiceren en wacht tot de baby er is en pak die therapie op. Vreemdgaan is de domme keuze. probeer het op te lossen of kies als het geen toekomst heeft voor stoppen, maar lekker tussen de lakens duiken met een ander gaat je leven er vast niet makkelijker op maken.
zaterdag 12 mei 2018 om 16:53
zaterdag 12 mei 2018 om 17:00
Het komt behoorlijk onaangenaam over dat je je vrouw die hoogzwanger is en geen kant opkan, plotseling vrije seks (voor jou) wil gaan afdwingen. Als je de richting opwil van een harde scheiding waarbij je je kind niet of slechts mondjemaat mag zien dan is dat de weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 12 mei 2018 om 17:04
Christel78 dank je wel voor je reactie. Lijkt wel alsof jij een van de weinigen bent die de vragen stelt om een beetje te begrijpen wat ik bedoel. Ja de sex was er wel, zeker in het begin. Zonder is zwanger worden niet echt mogelijk he?
Maar om antwoord te geven, ja we praten er heel veel over zelfs. Of tenminste, ik kaart het heel vaak aan, en vaak klapt ze dan een beetje dicht. Ik wil het nog een keer heel duidelijk maken, ik WIL absoluut niet vreemd gaan! Ik heb altijd gezegd dat ik een relatie niet op het spel wil zetten voor een uurtje plezier, en zo denk ik er op zich nog steeds over. Maar buiten het feit dat we nog wel geregeld bij elkaar liggen, elkaar een knuffel geven en op die manier elkaar genegenheid tonen, is het andere gedeelte, het seksuele gedeelte en ook het “intiemere knuffelen” , zoals lekker zoenen, wat voor mij vooral een uiting geven aan je liefde voor elkaar is, anders kan je het net zo goed een broer/zus relatie noemen, bijna niet meer aanwezig. Dit zijn dingen die er wel zijn geweest, maar al een tijdje niet meer echt aanwezig zijn. Snap je wat ik bedoel?
Ik wil absoluut geen slachtofferrol aannemen, maar ik spreek hier gewoon uit welke gedachten er door mijn hoofd spoken. Niet perse omdat ik iets tekort kom maar meer omdat ik begin te denken dat ze niet een klein beetje tegemoet wil komen aan de gevoelens van haar partner. Overigens probeer ik met alles wel altijd te denken aan haar gevoelens en wensen.
Het zou heel makkelijk zijn om te zeggen dan ga ik weg, maar zo zit ik niet in elkaar. En nog een ding. Ik WIL NIET vreemdgaan, en ben er ook niet naar op zoek. Maar ik ben bang dat stel dat het een keer op mijn pad komt.......
Maar om antwoord te geven, ja we praten er heel veel over zelfs. Of tenminste, ik kaart het heel vaak aan, en vaak klapt ze dan een beetje dicht. Ik wil het nog een keer heel duidelijk maken, ik WIL absoluut niet vreemd gaan! Ik heb altijd gezegd dat ik een relatie niet op het spel wil zetten voor een uurtje plezier, en zo denk ik er op zich nog steeds over. Maar buiten het feit dat we nog wel geregeld bij elkaar liggen, elkaar een knuffel geven en op die manier elkaar genegenheid tonen, is het andere gedeelte, het seksuele gedeelte en ook het “intiemere knuffelen” , zoals lekker zoenen, wat voor mij vooral een uiting geven aan je liefde voor elkaar is, anders kan je het net zo goed een broer/zus relatie noemen, bijna niet meer aanwezig. Dit zijn dingen die er wel zijn geweest, maar al een tijdje niet meer echt aanwezig zijn. Snap je wat ik bedoel?
Ik wil absoluut geen slachtofferrol aannemen, maar ik spreek hier gewoon uit welke gedachten er door mijn hoofd spoken. Niet perse omdat ik iets tekort kom maar meer omdat ik begin te denken dat ze niet een klein beetje tegemoet wil komen aan de gevoelens van haar partner. Overigens probeer ik met alles wel altijd te denken aan haar gevoelens en wensen.
Het zou heel makkelijk zijn om te zeggen dan ga ik weg, maar zo zit ik niet in elkaar. En nog een ding. Ik WIL NIET vreemdgaan, en ben er ook niet naar op zoek. Maar ik ben bang dat stel dat het een keer op mijn pad komt.......
zaterdag 12 mei 2018 om 17:09
Dat je vrouw tegen je zegt : ja sorry, ik heb problemen met seks vanwege mijn verleden dus accepteer dat maar gewoon, vind ik niet normaal. Daar ga je toch iets aan doen als vrouw voordat je in een relatie stapt ? En dat jij dan zegt ... Mwah okay hoor ... en dan een kind maken en daarná vind je het eens tijd om te gaan piepen over wat je allemaal tekort komt ... ongelofelijk !
Dat ze je niet zoent of aanraakt vind ik niet zo gek. Ze wil geen seks met je dus ze is als de dood dat ze je lekker maakt en dan af moet wijzen. Zoiets als de kat op het spek binden en dan het spek weghalen. Dan maar helemaal niks, loopt ze ook geen risico.
Dat ze je niet zoent of aanraakt vind ik niet zo gek. Ze wil geen seks met je dus ze is als de dood dat ze je lekker maakt en dan af moet wijzen. Zoiets als de kat op het spek binden en dan het spek weghalen. Dan maar helemaal niks, loopt ze ook geen risico.
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 17:13
25.39% gewijzigd