(Opvallend) glurende overbuurman..
zondag 13 mei 2018 om 16:02
Hoi allemaal,
Ik heb besloten dit topic te starten om er eigenlijk achter te komen hoeveel mensen het met mij eens zijn en hoe ik dit het beste kan aanpakken, of dat er ook mensen zijn die de mening delen van mijn vriendinnen, namelijk; gewoon niet op letten.
Ik ben een meid van 28 die alleen woont en al geruime tijd merkt dat de overbuurman wel erg vaak en opvallend bij mij naar binnen kijkt.
Als hij in de auto stapt en van zijn pad af rijdt kijkt hij uitgebreid mijn woonkamer in voordat hij weg rijdt. Hetzelfde gebeurt als hij weer thuis komt en het lijkt hem niet veel uit te maken of zijn vriendin en kinderen ook in de auto zitten. Tergend langzaam voor mijn huis langs lopen met de hond is ook favoriet. Het wordt onderhand een beetje vervelend en hij weet ook best dat ik hem zie kijken; toen ik op een dag besloot te zwaaien, zwaaide meneer doodleuk terug.
Ik ben een persoon die graag op zichzelf is en veel waarde hecht aan d’r ‘eigen plekje’, zonder pottenkijkers. Maar om nou de hele dag mijn gordijnen dicht te hebben vind ik ook weer wat ver gaan. Nu sta ik voor een dilemma; volg ik de raad op van vriendinnen en probeer ik er gewoon niet meer op te letten, of onderneem ik actie door middel van raamfolie oid? Help!
Ik heb besloten dit topic te starten om er eigenlijk achter te komen hoeveel mensen het met mij eens zijn en hoe ik dit het beste kan aanpakken, of dat er ook mensen zijn die de mening delen van mijn vriendinnen, namelijk; gewoon niet op letten.
Ik ben een meid van 28 die alleen woont en al geruime tijd merkt dat de overbuurman wel erg vaak en opvallend bij mij naar binnen kijkt.
Als hij in de auto stapt en van zijn pad af rijdt kijkt hij uitgebreid mijn woonkamer in voordat hij weg rijdt. Hetzelfde gebeurt als hij weer thuis komt en het lijkt hem niet veel uit te maken of zijn vriendin en kinderen ook in de auto zitten. Tergend langzaam voor mijn huis langs lopen met de hond is ook favoriet. Het wordt onderhand een beetje vervelend en hij weet ook best dat ik hem zie kijken; toen ik op een dag besloot te zwaaien, zwaaide meneer doodleuk terug.
Ik ben een persoon die graag op zichzelf is en veel waarde hecht aan d’r ‘eigen plekje’, zonder pottenkijkers. Maar om nou de hele dag mijn gordijnen dicht te hebben vind ik ook weer wat ver gaan. Nu sta ik voor een dilemma; volg ik de raad op van vriendinnen en probeer ik er gewoon niet meer op te letten, of onderneem ik actie door middel van raamfolie oid? Help!
zondag 13 mei 2018 om 16:13
zondag 13 mei 2018 om 16:18
Ja ik weet het zeker, de buren naast me, een ouder echtpaar, hebben het ook bevestigd; zo gauw als vrouwlief binnen is neemt hij nog eventjes de tijd om te kijken. Ik heb nog nooit een gesprek met hem gehad en ik zou ook geen flauw idee hebben hoe hij heet. Als ik de kans krijg, zou ik hem willen vragen ermee op te houden, maar A: ik weet niet of ik dat wel durf en B: het wordt vrijwel zeker ontkend.
zondag 13 mei 2018 om 16:21
Als je zoveel waarde hecht aan je privacy moet je zorgen dat je geen inkijk hebt. Mijn vorige buurman keek ook altijd bij mij naar binnen, sindsdien laat ik mijn gordijnen dicht, zo heb ik meer privacy, aan de tuinzijde, heb ik alles open, daar kan niemand naar binnen kijken. NL is volgens mij het enige land waar je zo de woonkamer bij mensen in kunt kijken. Ik woon in een nieuwbouwhuis met gigantische raampanelen, een beetje teveel van het goede wat mij betreft.
Toen mijn oma jaren geleden op bezoek naar NL kwam, was dat het eerste wat haar opviel, de grote ramen, en de inkijk. Sommige mensen hebben zelfs hun eettafel voor het raam staan of geen gordijnen. Ik ben vaak in het buitenland en het valt me op dat het daar anders is.
Toen mijn oma jaren geleden op bezoek naar NL kwam, was dat het eerste wat haar opviel, de grote ramen, en de inkijk. Sommige mensen hebben zelfs hun eettafel voor het raam staan of geen gordijnen. Ik ben vaak in het buitenland en het valt me op dat het daar anders is.
zondag 13 mei 2018 om 16:28
Dan inderdaad er op aanspreken.
Goh het valt me op dat je de inrichting van mijn huis erg interessant vindt. Maar voor mij is dit behoorlijk storend. Zou je hier mee op willen houden!
En als dat niet helpt, nog een keer aangeven, maar dan als zijn vrouw erbij is?
Of vrouw vragen of ze soms aan het nadenken zijn over een nieuwe inrichting aangezien haar vriend zo vaak naar binnen kijkt
En als je privacy erg belangrijk vindt dan is raamfolie of vitrage geen slecht idee.
Goh het valt me op dat je de inrichting van mijn huis erg interessant vindt. Maar voor mij is dit behoorlijk storend. Zou je hier mee op willen houden!
En als dat niet helpt, nog een keer aangeven, maar dan als zijn vrouw erbij is?
Of vrouw vragen of ze soms aan het nadenken zijn over een nieuwe inrichting aangezien haar vriend zo vaak naar binnen kijkt
En als je privacy erg belangrijk vindt dan is raamfolie of vitrage geen slecht idee.
zondag 13 mei 2018 om 16:30
.
De eettafel nog wel, oei oei oei.
Maar zonder gekheid: dat mensen mij zien eten zou ik echt geen enkel probleem vinden. Mensen zien mij ook koken in de keuken, of afwassen. Maar hoe ik op de bank hang of welk TV-programma ik zit te kijken, dat hou ik liever privé.
Ik zou in dit geval zeker voor vitrage o.i.d. gaan. En ook even kijken hoe het zicht op de kamers boven zijn, als er een verdieping is.
zondag 13 mei 2018 om 16:32
In landen waar de zon overvloedig schijnt is het vast fijn om even in de schaduw en relatieve kou te zitten, maar hier dienen ramen wel een doel. Raamfolie is dan wel een mooie tussenoplossing: wel lichtinval en geen inkijk. Ik zou daarvoor gaan.
Verder geen gesprek met hem beginnen. De raamfolie lijkt mij duidelijk genoeg.
Verder geen gesprek met hem beginnen. De raamfolie lijkt mij duidelijk genoeg.
zondag 13 mei 2018 om 16:34
zondag 13 mei 2018 om 16:35
Ik denk dat hij eerder een ingang ziet als je het gesprek met hem aan gaat. Folie of lichte gordijnen/vitrages voor de ramen en klaar is Kees. Ik zou zelf eerder iets doen dat open en dicht kan in plaats van folie, dan heb je tenminste de keus nog of je ze open of dicht wil en je kunt ze dan ook demonstratief dicht trekken.
Aanspreken zou ik niet doen. Als hij waarde hecht aan jouw privacy, dan zou hij überhaupt niet kijken. Daar lijkt me geen winst te behalen.
Enige optie is je raam deels afschermen met folie of zo'n luxaflex die je van boven ook kunt laten zakken. Dan kun je op basis van je humeur je raam open, halfopen of potdicht etaleren.
Of gewoon kleren aandoen.
Kan ook helpen.
Enige optie is je raam deels afschermen met folie of zo'n luxaflex die je van boven ook kunt laten zakken. Dan kun je op basis van je humeur je raam open, halfopen of potdicht etaleren.
Of gewoon kleren aandoen.
Kan ook helpen.
Hips, hopsakee en pierlala.
zondag 13 mei 2018 om 16:38
Kennelijk doet ie het vrij opvallend als de buren het ook opvalt. Of hij het nou wel of niet met een achterliggende gedachte doet (misschien is hij alleen irritant nieuwsgierig), ik zou me er ook absoluut niet prettig bij voelen.
Ik zou idd. folie op ooghoogte plakken.
Ik zou idd. folie op ooghoogte plakken.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 13 mei 2018 om 16:52
Dit.veensteker schreef: ↑13-05-2018 16:28Gewoon een strook raamfolie op ooghoogte op je raam plakken. Zo blijf je genoeg licht binnen te krijgen en ziet hij niks.
zondag 13 mei 2018 om 16:53
Hier ook zo’n buurtbewoner. Ik vond het ook enorm irritant. Raamfolie vind ik lelijk, dus ik heb plisségordijnen die als een strook in het midden kunnen hangen. Daarnaast, en dat hielp hier het beste, schaf iets aan dat terugkijkt! Ik heb een grote dinosaurus van papier-maché gekocht in een winkel waar ze kunst verkopen dat gemaakt is door mensen met een beperking. Een duurdere, en veel mooiere, optie zijn sommige werken van Ottmar Horl (de kabouter of man met de verrekijker). Men voelt zich ongemakkelijk zodra iets zo duidelijk terugkijkt heb ik geleerd.
sophiax wijzigde dit bericht op 13-05-2018 16:59
98.59% gewijzigd
zondag 13 mei 2018 om 17:06
+1sophiax schreef: ↑13-05-2018 16:53Hier ook zo’n buurtbewoner. Ik vond het ook enorm irritant. Raamfolie vind ik lelijk, dus ik heb plisségordijnen die als een strook in het midden kunnen hangen. Daarnaast, en dat hielp hier het beste, schaf iets aan dat terugkijkt! Ik heb een grote dinosaurus van papier-maché gekocht in een winkel waar ze kunst verkopen dat gemaakt is door mensen met een beperking. Een duurdere, en veel mooiere, optie zijn sommige werken van Ottmar Horl (de kabouter of man met de verrekijker). Men voelt zich ongemakkelijk zodra iets zo duidelijk terugkijkt heb ik geleerd.