Vriendschap?

14-05-2018 23:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik ben ruim 10 jaar bevriend met een jongen en wij zijn altijd de beste maatjes geweest. Zowel hij als ik hebben een moeilijke jeugd gehad en dat heeft bij ons een band geschept. We spraken elkaar dagelijks en ook onze relaties wisten daarvan. Nog nooit is er meer tussen ons geweest dan dat. Aan het einde van 2017 merkte ik dat hij zich anders gedroeg naar mij toe. Kortaf, antwoorden helemaal niet of hij was te druk met werk en andere vrienden. Uiteindelijk was ik daar klaar mee en vroeg om opheldering. Hij was verslaafd geraakt aan drugs en wilde mij daar niet mee belasten. Ik was niet kwaad geworden maar had hem wel duidelijk gezegd dat ik het teleurstellend vond dat hij me niets vertelde, aangezien we eerst over alles praatten. Hij werd kwaad en blokkeerde me op alles. Liet niks meer van zich horen en vertelde me dat ik hem en zijn familie met rust moest laten. Ik heb hier ontzettend veel verdriet van gehad en het heeft me tot begin april gekost om daar bovenop te komen. Toen het eindelijk wat beter met me ging, begon hij ook weer contact te zoeken. Hij wilde gewoon doorgaan waar we gebleven waren, waren zijn woorden. Dit vond ik niet oké en heb gezegd dat ik eerst wilde praten voordat we onze vriendschap kunnen herstellen. Dit is tot op heden nog steeds niet gebeurt...af en toe appt hij me en zodra het enigszins tot een gesprek lijkt te komen, krijg ik nergens antwoord op. Als ik hem bel neemt hij niet op en toen ik hem eindelijk zover kreeg om iets af te spreken,kwam hij niet opdagen. Afgelopen vrijdag was ik er helemaal klaar mee en heb gezegd dat dit geen vriendschap is. Dat het maar eens afgelopen moest zijn en de vraag waar hij zo bang voor is? Hij antwoorden dat hij bang was dat ik gevoelens voor hem kreeg terwijl hij dat nooit voor mij zou krijgen. Ter verduidelijking; ik heb geen gevoelens voor hem, ik heb hem nooit een aanleiding gegeven om dat te denken. Ik ben zelfs gelukkig getrouwd en hij was mijn getuige! Ik heb hier geen antwoord op gegeven, gewoonweg omdat ik niet weet wat ik hier op moet antwoorden. Ik weet het, het is een lang verhaal maar wat moet ik doen?
Echt niet te lezen zonder alinea’s. Ik ben ermee gestopt
Gewoon kappen. Hij wil zijn weg gaan, jij gaat de jouwe.
Well behaved women rarely make history.
Je zei het al: dit is geen vriendschap. Ik zou het hierbij laten.
Nou zeg precies wat je denkt. Dat je niet begrijpt dat hij zoiets denkt en dat je je partner dolgraag ziet en dit ook zo blijft. Maar dat het nu heel duidelijk is voor je en dat JIJ geen contact meer wil en hoeft.

Tada.. En dan ook de ballen hebben om hem te blokkeren en verwijderen. Dit stuk zal lastig zijn maar zo is het wel duidelijk en val jij ook niet stiekem terug om hem weer te berichten of te appen. Want wat je ook zegt. Dit is geen vriendschap meer en alle tijd wat je er in pompt is verloren tijd.

Overigens moet je begrijpen dat vriendschap komen en gaan is. En bijna iedereen kent dit. Hoe hecht een vriendschap ook is.
Bam!!!!
Wil me aansluiten bij Ycjoo.
Vooral bij het laatste stuk tekst.
Dit gaat 'm niet meer worden TO. Niet alle vrienden zijn voor altijd.
Those who don’t believe in magic will never find it
Hij gedraagt zich als een junk, ik denk niet dat hij bang is dat jij gevoelens voor hem krijgt maar dat dat een smoes was zodat het jou niet zou opvallen dat hij een typische junk is.
Door drugs kan zijn karakter veranderen. Ik denk dat je weinig anders kunt doen dan de vriendschap verbreken. Jammer hoor.
Dank jullie wel voor de reacties.
Hij heeft me vanochtend gebeld met de vraag waarom ik niet reageer op zijn apps. Ik heb hem verteld dat hij zijn leven op de rit moet krijgen, hulp moet zoeken met zijn verslaving en dat de "vriendschap" klaar is. Gek genoeg voelt dit als een enorme opluchting! Ik hem hem compleet uit mijn leven geschrapt.
Erg goed dat je dit hebt gedaan.
Heb ik veel respect voor.
dropfruitje schreef:
15-05-2018 06:29
Dit gaat 'm niet meer worden TO. Niet alle vrienden zijn voor altijd.
Die 2e zin is ook absoluut waar.
Nicavvg89 schreef:
15-05-2018 10:27
Dank jullie wel voor de reacties.
Hij heeft me vanochtend gebeld met de vraag waarom ik niet reageer op zijn apps. Ik heb hem verteld dat hij zijn leven op de rit moet krijgen, hulp moet zoeken met zijn verslaving en dat de "vriendschap" klaar is. Gek genoeg voelt dit als een enorme opluchting! Ik hem hem compleet uit mijn leven geschrapt.
Heel goed van je. Gaf hij nog een reactie daarop?
Netjes gedaan.
Hij weet dat hij fout zit, maar wil dat ook niet nog eens ook van jou horen. Dus zoekt hij allerlei excuses om jou en eigenlijk iedereen uit zijn leven te weren.

Jij hebt duidelijk laten weten waar jij staat. Meer kan je niet doen. Je bent niet zijn hulpverlener en als vriend heb jij jouw zegje gedaan en wil jij niet verstrikt raken in zijn sores, leugens etc.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Joanjett schreef:
15-05-2018 12:36
Heel goed van je. Gaf hij nog een reactie daarop?
Ja een hele korte reactie welteverstaan; "zoek het uit, bitch"
Het is klaar. Mijn "beste" vriend is veranderd in een junk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven