Gezondheid alle pijlers

Hartkloppingen

15-05-2018 20:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand of 4 zit ik overspannen / burn out thuis.
Al die tijd heb ik al last van hartkloppingen, daarvoor ook al een paar maanden.
Ik ben nagekeken 24 uur en hartfilmpje, foto en er is niks fysieks gevonden.
Men wijt het dus aan stress en de situatie.
Nu had ik de hoop dat als ik me koest zou houden het vanzelf weg zou trekken, maar nog steeds elke keer slaat mijn hart over.
Ik voel me er ook eng bij, maar ik weet dat het niks is.
Iemand hier tips om het voorbij te laten gaan?
Heb je geen psychologische hulp?
gizzmo-returns schreef:
15-05-2018 20:12
Heb je geen psychologische hulp?
Jawel hoor.
Herkenbaar, de hartkloppingen in ieder geval. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen en er niet teveek bij stil te staan. Hoe meer zorgen erom, hoe erger het wordt doordat je dan automatisch anders gaat ademen.
Heb je jouw b12 waarde al eens laten checken?
Bloempje0504 schreef:
15-05-2018 20:14
Herkenbaar, de hartkloppingen in ieder geval. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen en er niet teveek bij stil te staan. Hoe meer zorgen erom, hoe erger het wordt doordat je dan automatisch anders gaat ademen.
Heb je jouw b12 waarde al eens laten checken?
Toen ik net thuis kwam, is alles onderzocht en er was niks mis.
binkie schreef:
15-05-2018 20:14
Jawel hoor.
Zij hebben je toch ook wel tips gegeven hoop ik?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2018 09:11
Reden: medisch advies
0.00% gewijzigd
wanneer het hartfilmpje goed was en ze niets medisch hebben kunnen vinden, dan ligt de oorzaak vaak in hyperventilatie en of angst. Ga daarmee aan de slag.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
gizzmo-returns schreef:
15-05-2018 20:16
Zij hebben je toch ook wel tips gegeven hoop ik?
Jawel buikademhalingsoefening proberen. Ik adem te hoog.
Toch vind ik dat lastig.
Wat naar. Helaas herkenbaar. Ik ben herstellende van een burn-out, ik heb een jaar thuisgezeten. Inmiddels ben ik begonnen met reïntegreren op mijn werk. Ik had last van angstaanvallen en daarbij ook hartkloppingen. Het werd bij mij geleidelijk aan minder, het lag bij mij wel echt aan de stress en de situatie. Ik heb er nu gelukkig niet zoveel last meer van. Ik heb psychologische hulp, verder geen medicatie. Daarnaast doe ik aan mindfulness. Dat helpt voor mij om stress/angst op een andere manier te benaderen. Succes, en sterkte gewenst. :hug:
Hebben ze ook bloed geprikt? Van bepaalde tekorten moet het hart harder/sneller kloppen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik ben ook al weer even begonnen met een paar uur werk per week. Al vrij snel eigenlijk. Doe nog niet mijn eigen werkzaamheden, maar meer om in het proces te blijven.
Tot mijn baas vroeg vd week of ik er binnen een bepaalde tijd weer volledig zou zijn, joeg me dat ook behoorlijk schrik aan.
Misschien logisch dat een baas dat vraagt, maar het is lastig om daar antwoord op te geven en het vloog me naar de keel.
Mijn leidinggevende vraagt soms ook soortgelijke dingen die me veel druk/stress opleveren. Bij dit soort vragen antwoord ik doorgaans dat ik daar geen antwoord op kan geven, simpelweg omdat ik het niet weet. Mijn behandelaar bij de psychologenpraktijk en bedrijfsarts hebben bovendien ook aangegeven dat er geen prognose kan worden gegeven, maar dat ik voorlopig probeer me aan het voorgestelde opbouwplan te houden en dat het hele proces regelmatig moet worden geëvalueerd.
Grote kans dat het een cumulatie van problemen is; laag over laag over laag opgebouwd als een ui en alleen de buitenste laag wordt ervaren. Dat veroorzaakt voortdurende stress. Vaak zie dat zo iemand op bepaalde plekken en in bepaalde omstandigheden angst en stress heeft en in andere omstandigheden totaal niet terwijl toch niet precies duidelijk is waarom.

Als dan het laatstbijgekomen probleem zou worden opgelost dan blijkt er iets onder te zitten wat niet goed aagepakt is omdat daaronder weer iets anders blijkt te zitten wat toen ook niet opgelost kon worden.

Ben geen psycholoog maar zo heb ik het vaker gezien. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
15-05-2018 20:56
Grote kans dat het een cumulatie van problemen is; laag over laag over laag opgebouwd als een ui en alleen de buitenste laag wordt ervaren. Dat veroorzaakt voortdurende stress. Vaak zie dat zo iemand op bepaalde plekken en in bepaalde omstandigheden angst en stress heeft en in andere omstandigheden totaal niet terwijl toch niet precies duidelijk is waarom.

Als dan het laatstbijgekomen probleem zou worden opgelost dan blijkt er iets onder te zitten wat niet goed aagepakt is omdat daaronder weer iets anders blijkt te zitten wat toen ook niet opgelost kon worden.

Ben geen psycholoog maar zo heb ik het vaker gezien. :)
Heel erg waar denk ik. Mooi gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven