Reageer ik overdreven?
donderdag 17 mei 2018 om 06:27
Gisteravond was ik met een vriendin te eten. Door ziekte van haar dochtertje hebben we gegeten en toen zijn we naar huis gegaan.
Mijn vriend kreeg een vriendin van hem te eten. Dus onderweg dacht ik nog: Dan schuif ik nog even gezellig aan gezien het nog zo vroeg is.
Kom ik aan en kijken ze film. Hij arm op de rugleuning en zij helemaal tegen hem aan, dekentje over hen heen en haar benen over die van hem op de poef.
Ik schrok hiervan. Dit gaat mij te ver. Gezellig samen een film kijken prima, maar tegen elkaar aangeplakt zitten vind ik niet normaal als je een relatie hebt.
Reageer ik overdreven dat ik het niet normaal vind?
Mijn vriend kreeg een vriendin van hem te eten. Dus onderweg dacht ik nog: Dan schuif ik nog even gezellig aan gezien het nog zo vroeg is.
Kom ik aan en kijken ze film. Hij arm op de rugleuning en zij helemaal tegen hem aan, dekentje over hen heen en haar benen over die van hem op de poef.
Ik schrok hiervan. Dit gaat mij te ver. Gezellig samen een film kijken prima, maar tegen elkaar aangeplakt zitten vind ik niet normaal als je een relatie hebt.
Reageer ik overdreven dat ik het niet normaal vind?
donderdag 17 mei 2018 om 09:02
donderdag 17 mei 2018 om 09:08
Die mensen die het wel normaal vinden kletsen maar wat uit hun nek?Moonshine1984 schreef: ↑17-05-2018 09:06Hahaha moet gewoon echt lachen om de reacties.
TO: Nee is niet normaal, laat je niets wijsmaken.
donderdag 17 mei 2018 om 09:09
In mijn wereld wel ja. Ik kan niet begrijpen hoe iemand dit normaal gedrag vind binnen een relatie.QueenArachnia schreef: ↑17-05-2018 09:08Die mensen die het wel normaal vinden kletsen maar wat uit hun nek?
donderdag 17 mei 2018 om 09:10
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn vriend en ik hebben heel andere ideeën over wat wel/niet "normaal" is om met anderen te doen.
Ik dacht dat hij na 6 jaar wel weet waar mijn grenzen liggen. Mijn grenzen liggen een stuk lager dan die van hem.
Ze reageerden eigenlijk niet. Ze bleven zitten/liggen zoals ze lagen.
Ik was geschrokken en voelde zowel verdriet als boosheid. Dus mijn reactie was wel richting boosheid.
Ik ben toen naar buiten gelopen om een sigaret te gaan roken en kort daarna is zij weggegaan (zonder mij gedag te zeggen maar goed dat begrijp ik ook wel) en vriend ging in de deuropening staan en zei niets.
Doordat hij niets zei, werd ik echt boos.
Uiteindelijk zei hij wel dat hij ergens wel begrijp dat ik het niet leuk vind, maar dat hij het zich niet kan voorstellen omdat hij andere grenzen heeft.
Toen ik hem vroeg: Dus als ik zo met een mannelijke vriend lig als jij thuiskomt, reageer jij niet?
Zijn antwoord: Dan zou ik waarschijnlijk een sarcastische opmerking maken van "Jullie maken het wel heel gezellig".
Dus ja... Daaruit blijkt ergens toch dat hij het niet normaal vindt. Of althans niet als ik zo zou liggen.
Wat betreft het vertrouwen: we hebben de nodige relatie hobbels gehad en ik vertrouw hem niet volledig helaas. Hij is niet fysiek vreemdgegaan zegt hij en dat geloof ik, maar er zijn wel zaken voorgevallen waarin ik spreek van emotioneel ontrouw.
Iemand schreef dat ze geen relatie zou willen met iemand die zulke andere ideeën heeft. Dat begrijp ik want het is wel heel erg fijn als je redelijk op een lijn ligt met zulke dingen.
Ik heb hem al meerdere keren gezegd dat ik moe word van de verschillen en dat linksom of rechtsom een van ons iets doet of toelaat wat niet strookt met je eigen ideeën.
Het komt erop neer dat of hij dingen laat die hij wel vindt kunnen of dat ik dingen toelaat die over mijn grenzen heengaan.
Ik vind dat heel moeilijk want ik wil eigenlijk niet dat ik "regels" opleg maar tegelijkertijd wil ik ook niet over mijn eigen grenzen gaan.
Mijn grenzen zijn laag en gezien ik er eerder in stond ben ik al blij dat ik het prima vind dat hij vriendinnen te eten krijgt als ik er niet ben. Klinkt voor sommigen misschien heel raar maar dat heb ik aan moeten wennen.
Eten, filmpje kijken, leuke avond hebben met een vriendin, prima. De grens ligt voor mij bij fysiek contact. Ik vind het niet nodig om op die manier een film te kijken met een ander als je in een relatie zit.
Ee knuffel als begroeting of iemand troosten bij verdriet prima. Maar zelf ben ik iemand die afstand neemt op het moment dat iemand uitgehuild is.
3 zoenen bij gegroeting ook prima. Kus op de mond is voor mij weer een stap te ver. Dat is voor je partner in mijn ogen. Net als op die manier een film kijken.
Overigens denk ik niet dat hij meer wil. Dan had hij het allang gedaan lijkt me.
Van haar weet ik het niet goed.
Mijn vriend en ik hebben heel andere ideeën over wat wel/niet "normaal" is om met anderen te doen.
Ik dacht dat hij na 6 jaar wel weet waar mijn grenzen liggen. Mijn grenzen liggen een stuk lager dan die van hem.
Ik was geschrokken en voelde zowel verdriet als boosheid. Dus mijn reactie was wel richting boosheid.
Ik ben toen naar buiten gelopen om een sigaret te gaan roken en kort daarna is zij weggegaan (zonder mij gedag te zeggen maar goed dat begrijp ik ook wel) en vriend ging in de deuropening staan en zei niets.
Uiteindelijk zei hij wel dat hij ergens wel begrijp dat ik het niet leuk vind, maar dat hij het zich niet kan voorstellen omdat hij andere grenzen heeft.
Toen ik hem vroeg: Dus als ik zo met een mannelijke vriend lig als jij thuiskomt, reageer jij niet?
Zijn antwoord: Dan zou ik waarschijnlijk een sarcastische opmerking maken van "Jullie maken het wel heel gezellig".
Dus ja... Daaruit blijkt ergens toch dat hij het niet normaal vindt. Of althans niet als ik zo zou liggen.
Wat betreft het vertrouwen: we hebben de nodige relatie hobbels gehad en ik vertrouw hem niet volledig helaas. Hij is niet fysiek vreemdgegaan zegt hij en dat geloof ik, maar er zijn wel zaken voorgevallen waarin ik spreek van emotioneel ontrouw.
Iemand schreef dat ze geen relatie zou willen met iemand die zulke andere ideeën heeft. Dat begrijp ik want het is wel heel erg fijn als je redelijk op een lijn ligt met zulke dingen.
Ik heb hem al meerdere keren gezegd dat ik moe word van de verschillen en dat linksom of rechtsom een van ons iets doet of toelaat wat niet strookt met je eigen ideeën.
Het komt erop neer dat of hij dingen laat die hij wel vindt kunnen of dat ik dingen toelaat die over mijn grenzen heengaan.
Ik vind dat heel moeilijk want ik wil eigenlijk niet dat ik "regels" opleg maar tegelijkertijd wil ik ook niet over mijn eigen grenzen gaan.
Mijn grenzen zijn laag en gezien ik er eerder in stond ben ik al blij dat ik het prima vind dat hij vriendinnen te eten krijgt als ik er niet ben. Klinkt voor sommigen misschien heel raar maar dat heb ik aan moeten wennen.
Eten, filmpje kijken, leuke avond hebben met een vriendin, prima. De grens ligt voor mij bij fysiek contact. Ik vind het niet nodig om op die manier een film te kijken met een ander als je in een relatie zit.
Ee knuffel als begroeting of iemand troosten bij verdriet prima. Maar zelf ben ik iemand die afstand neemt op het moment dat iemand uitgehuild is.
3 zoenen bij gegroeting ook prima. Kus op de mond is voor mij weer een stap te ver. Dat is voor je partner in mijn ogen. Net als op die manier een film kijken.
Overigens denk ik niet dat hij meer wil. Dan had hij het allang gedaan lijkt me.
donderdag 17 mei 2018 om 09:13
donderdag 17 mei 2018 om 09:13
Dank je wel. Ik vind dit zo lastig. Het voelt voor mij echt niet leuk en niet normaal. Wat door sommige is geschreven: het voelt voor mij inderdaad respectloos.
donderdag 17 mei 2018 om 09:19
Je bent geen aparteling, of we zijn het samen, ook gezelliglollypopje schreef: ↑17-05-2018 08:20dankjewel
Voel me wel een aparteling in dit topic, maar ik zou dit toch echt niet willen veranderen aan mijzelf. Het lijkt mij zo vermoeiend.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
donderdag 17 mei 2018 om 09:20
Tja, niet iedereen leeft in "jouw wereld" hè. Dus voor anderen bepalen wat wel of niet normaal IS vind ik een beetje gek.Moonshine1984 schreef: ↑17-05-2018 09:09In mijn wereld wel ja. Ik kan niet begrijpen hoe iemand dit normaal gedrag vind binnen een relatie.
Ik vind het wel normaal, als ik met sommige vrienden of vriendinnen een film kijk zitten we ook onder dekentjes en met de benen over elkaar.
Maar het punt is dat het niet uitmaakt of wij, anderen, het normaal vinden. Kennelijk liggen jouw vriend en jij hierover niet op 1 lijn, en dat is wel een probleem want als je dat niet dichter naar elkaar toe kunt krijgen zul je nog wel vaker tegen dit soort dingen aanlopen. Aan jullie de keus of jullie dat willen.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 17-05-2018 09:22
0.13% gewijzigd
donderdag 17 mei 2018 om 09:20
Ok wacht, dus ze komt eerst in jouw privé domein, ligt warm tegen je vriend aan en daarna negeert ze je dood leuk in je eigen huis en loopt ze weg?! Hahaha nahh word steeds gekker. Hoe kan je dit accepteren?Zonnehartje schreef: ↑17-05-2018 09:10Bedankt voor jullie reacties.
donderdag 17 mei 2018 om 09:22
Nee klopt, gelukkig niet. Ik geef mijn mening, precies zoals jij dat ook doet. Like it or not, maakt mij niet uit. Ik vind dit geen normaal gedrag en daar blijf ik bij.QueenArachnia schreef: ↑17-05-2018 09:20Tja, niet iedereen leeft in "jouw wereld" hè. Dus voor anderen bepalen wat wel of niet normaal IS vind ik een beetje gek.
Ik vind het wel normaal, als ik met sommige vrienden of vriendinnen een film kijken zitten we ook onder dekentjes en met de benen over elkaar.
Maar het punt is dat het niet uitmaakt of wij, anderen, het normaal vinden. Kennelijk liggen jouw vriend en jij hierover niet op 1 lijn, en dat is wel een probleem want als je dat niet dichter naar elkaar toe kunt krijgen zul je nog wel vaker tegen dit soort dingen aanlopen. Aan jullie de keus of jullie dat willen.
donderdag 17 mei 2018 om 09:23
Dat zei je alleen niet, je zei "laat je niets wijsmaken, dit IS niet normaal".Moonshine1984 schreef: ↑17-05-2018 09:22Nee klopt, gelukkig niet. Ik geef mijn mening, precies zoals jij dat ook doet. Like it or not, maakt mij niet uit. Ik vind dit geen normaal gedrag en daar blijf ik bij.
donderdag 17 mei 2018 om 09:26
Klopt, in MIJN wereld is dit niet normaal nee. En van alle mensen die ik om me heen heb weet ik zeker dat ze dit ook zouden zeggen. Dus zo raar is mijn mening niet. Vind of is lekker relevant verder. Mijn punt is duidelijk.QueenArachnia schreef: ↑17-05-2018 09:23Dat zei je alleen niet, je zei "laat je niets wijsmaken, dit IS niet normaal".
donderdag 17 mei 2018 om 09:26
Inderdaad. Er wordt een beetje over jouw gevoel heengewalst, TO.Moonshine1984 schreef: ↑17-05-2018 09:20Ok wacht, dus ze komt eerst in jouw privé domein, ligt warm tegen je vriend aan en daarna negeert ze je dood leuk in je eigen huis en loopt ze weg?! Hahaha nahh word steeds gekker. Hoe kan je dit accepteren?
donderdag 17 mei 2018 om 09:27
Sommige vrouwen zijn gewoon aandachtsgeil en moeten altijd testen of ze nog wel bij de mannen in de smaak vallen. Ze roepen wel heel hard dat ze dat ook bij hun vriendinnen zo zouden doen maar vervolgens gebeurd dat heel gek toch altijd vooral bij de mannen in hun omgeving.
En de mannen die zeggen nee joh hier moet je niets achter zoeken. Het is een gewone vriendin die gewoon heel erg van het knuffelen is die zouden het niet in hun hoofd halen om zo met een mannelijke vriend op de bank te hangen.
Ja maar mijn mannelijke vrienden zijn niet zo knuffelig. Kan best wezen maar zouden ze het wel zijn dan zou man niet meer willen want dan blijkt het ineens toch wel een dingetje te zijn want hij wil niet voor homo worden aangezien.
Er zijn al veel te veel relaties stuk gegaan door dit moet kunnen want we zijn alleen vrienden gedrag maar hé ineens hadden we toch seks en daar konden we niets aan doen want het kwam voor ons ook onverwachts geneuzel.
En de mannen die zeggen nee joh hier moet je niets achter zoeken. Het is een gewone vriendin die gewoon heel erg van het knuffelen is die zouden het niet in hun hoofd halen om zo met een mannelijke vriend op de bank te hangen.
Ja maar mijn mannelijke vrienden zijn niet zo knuffelig. Kan best wezen maar zouden ze het wel zijn dan zou man niet meer willen want dan blijkt het ineens toch wel een dingetje te zijn want hij wil niet voor homo worden aangezien.
Er zijn al veel te veel relaties stuk gegaan door dit moet kunnen want we zijn alleen vrienden gedrag maar hé ineens hadden we toch seks en daar konden we niets aan doen want het kwam voor ons ook onverwachts geneuzel.
donderdag 17 mei 2018 om 09:27
Och krijgen we dit weer. Wtf is het verschil tussen mannen of vrouwen als vrienden te hebben? Ik heb ze allebei en maak geen verschil tussen hen hoor en vind het prima dat mijn partner vrienden van beide geslachten heeft. Je moet niet overal concurrentie inzien en daarbij hij kan ook neuken met een man...Moonshine1984 schreef: ↑17-05-2018 09:17Sterker nog waarom zou je vriend de behoefte voelen om met een andere vrouw te chillen in jullie huis? Nee, ik vind het onacceptabel.
To, als hij al eens vreemdgegaan is en jij hem niet kunt vertrouwen daardoor zou je een keuze moeten maken. Het accepteren of de relatie verbreken. En ook al vind een ander jouw reactie overdreven, het is hoe jij je voelt en dat is er gewoon en mag en zijn. Dus ga even bij jezelf te raden wat jij wilt. Ik had allang geen relatie meer met hem gehad...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
donderdag 17 mei 2018 om 09:28
Nee joh hoe komsugarmiss schreef: ↑17-05-2018 09:27Sommige vrouwen zijn gewoon aandachtsgeil en moeten altijd testen of ze nog wel bij de mannen in de smaak vallen. Ze roepen wel heel hard dat ze dat ook bij hun vriendinnen zo zouden doen maar vervolgens gebeurd dat heel gek toch altijd vooral bij de mannen in hun omgeving.
je erbij? Is hartstikke normaal joh
donderdag 17 mei 2018 om 09:28
Hou eens op met stoken zeg.Moonshine1984 schreef: ↑17-05-2018 09:20Ok wacht, dus ze komt eerst in jouw privé domein, ligt warm tegen je vriend aan en daarna negeert ze je dood leuk in je eigen huis en loopt ze weg?! Hahaha nahh word steeds gekker. Hoe kan je dit accepteren?
donderdag 17 mei 2018 om 09:29
Daarom zijn wij twee verschillende mensen. Ik zal nooit kunnen denken zoals jij.Kia•Ora schreef: ↑17-05-2018 09:27Och krijgen we dit weer. Wtf is het verschil tussen mannen of vrouwen als vrienden te hebben? Ik heb ze allebei en maak geen verschil tussen hen hoor en vind het prima dat mijn partner vrienden van beide geslachten heeft. Je moet niet overal concurrentie inzien en daarbij hij kan ook neuken met een man...
To, als hij al eens vreemdgegaan is en jij hem niet kunt vertrouwen daardoor zou je een keuze moeten maken. Het accepteren of de relatie verbreken. En ook al vind een ander jouw reactie overdreven, het is hoe jij je voelt en dat is er gewoon en mag en zijn. Dus ga even bij jezelf te raden wat jij wilt. Ik had allang geen relatie meer met hem gehad...
donderdag 17 mei 2018 om 09:32
Dat doe je wel, maar goed jij zult het nooit zo kunnen zien als mij dus heeft weinig nut om het je uit te leggen waarom ik dat vind.