Verhuizen naar Almere?
maandag 21 mei 2018 om 10:36
M’n vriend en ik overwegen om een eengezinswoning in Almere te kopen. We werken allebei in Amsterdam. We hebben al op Funda rondgekeken maar we hebben echt geen idee welke wijken een beetje leuk zijn (dichtbij een station, niet langs een drukke weg, supermarkt op loopafstand). Ik ben wel vaker in Almere geweest maar dat was alleen om te shoppen.
Wat zijn de voor en nadelen van wonen in Almere?
Welke wijken zou je wel/niet adviseren?
Wat zijn de voor en nadelen van wonen in Almere?
Welke wijken zou je wel/niet adviseren?
maandag 21 mei 2018 om 12:23
Purmerend heeft nog een grappig stadspleintje en een mooie gracht maar voor de rest vind ik er niks aan. Sommige wijken zijn wel iets minder erg en het is er nog best betaalbaar. Ik zou nog eerder voor Alkmaar gaan, al ligt dat weer ver weg van alles.
maandag 21 mei 2018 om 12:24
Ik ben opgegroeid in Almere en mijn ouders wonen er nog steeds. Heb er gewoond van mijn derde tot mijn achttiende en dat was in de Regenboogbuurt in Almere. Het was prima, veel plekjes om te spelen. Stad heeft veel winkels, maar absoluut geen sfeer. Dat vind ik hier in Amersfoort dan toch veel leuker, maar nu gaan we ook weer verhuizen naar een andere stad.
Ik zou de hele oude buurten ontwijken. Die zijn toch al beste vervallen in mijn ogen. De nieuwere zijn denk ik veel leuker. Ik zou ook naar Almere Poort kijken ondanks dat nog vrij nieuw is. Daar heb je denk ik ook net wat beter volk wonen dan in bijvoorbeeld Almere Haven.
Ik zou de hele oude buurten ontwijken. Die zijn toch al beste vervallen in mijn ogen. De nieuwere zijn denk ik veel leuker. Ik zou ook naar Almere Poort kijken ondanks dat nog vrij nieuw is. Daar heb je denk ik ook net wat beter volk wonen dan in bijvoorbeeld Almere Haven.
maandag 21 mei 2018 om 12:25
Wij gaan niet zo vaak uit, dus of er goede uitgaansgelegenheden maakt ons niet zoveel uit. We gaan liever een avond naar de bioscoop of uiteten.LizBakker schreef: ↑21-05-2018 11:15Deels opgegroeid in Almere en nu al weer jaren woonachtig in Amsterdam. Ik zou echt nooit terug naar Almere willen. Ben er op mijn 18e weggegaan en heb nooit meer omgekeken. Er is echt geen zak te doen voor volwassenen. Ja, ruim wonen is mogelijk, maar uitgaan of goed uit eten is er niet bij. Winkels zijn erg doorsnee en saai. En zó snel ben je ook weer niet in Amsterdam (als het je om in de buurt van Amsterdam te doen is).
Mijn zus woont in Poort, dan zit je zo op de snelweg en het is een station na Weesp. Dus dat gaat nog wel.
Mijn ouders wonen vrijstaand in Muziekwijk, die vinden het heerlijk wonen, maar de stad zelf zijn ze niet persé aan gehecht.
Ik zou eerder naar Haarlem ofzo gaan.
Almere Poort ziet er inderdaad leuk uit, alleen volgens mij wordt er nog gebouwd. Op Funda kom je namelijk heel veel nieuwbouwprojecten tegen in Almere Poort.
Muziekwijk zou voor ons een optie kunnen zijn!
maandag 21 mei 2018 om 12:27
Huizen heeft geen treinstation, helaas. Anders was het zeker een optie geweest!
maandag 21 mei 2018 om 12:30
Wat zijn de oude buurten?Falathiel schreef: ↑21-05-2018 12:24Ik ben opgegroeid in Almere en mijn ouders wonen er nog steeds. Heb er gewoond van mijn derde tot mijn achttiende en dat was in de Regenboogbuurt in Almere. Het was prima, veel plekjes om te spelen. Stad heeft veel winkels, maar absoluut geen sfeer. Dat vind ik hier in Amersfoort dan toch veel leuker, maar nu gaan we ook weer verhuizen naar een andere stad.
Almere Poort en Muziekwijk lijken ons wel leuk.
maandag 21 mei 2018 om 13:03
Tussen de Vaarten lijkt ons ook leuk! En vriendin van me woont er al een tijdje dus ik ken de omgeving een beetje.hamaika schreef: ↑21-05-2018 10:59Hier iemand woonachtig in Almere.
Beste wijken (denk ik): Regenboogbuurt en verder alles in Almere Buiten. Wellicht ook Tussen de Vaarten of Literatuurwijk.
Spiksplinternieuw: Almere Poort (zit je wel nog tijden vast aan heien en er is nog niet zoveel)
Overslaan: Staatsliedenwijk en Stedenwijk.
Overigens woon ik zelf in de Kruidenwijk en ondank dat de wijk slecht bekend staat woon ik hier verder prima en redelijk rustig. Maar ligt misschien ook aan welk deel van de wijk je woont.
Ik heb eigenlijk nooit over Almere Buiten nagedacht omdat ik het te ver weg vond. Ik ga vandaag eens op Funda kijken.
maandag 21 mei 2018 om 13:07
maandag 21 mei 2018 om 13:14
Ik woon zelf ook in Almere. Muziekwijk is een prima wijk en heeft een treinstation. In poort wordt inderdaad nog veel gebouwd. Noorderplassen is ook heel mooi maar niet heel dichtbij het station. Steenwijk en kruidenwijk vind ik geen aanraders. Wel faunabuurt, landgoederenbuurt, bloemenbuurt of idd stripheldenbuurt. Fauna, bloemen en landgoederen zitten dicht bij elkaar en dichtbij het station, op loop afstand. Er zitten meerdere supermarkten en een winkelcentrum. Succes met je zoektocht, misschien kunnen we je helpen als we weten wat je eisen zijn.
maandag 21 mei 2018 om 13:36
Vroeger wel de regio/trein taxi, erg goedkoop.american_girl schreef: ↑21-05-2018 12:27Huizen heeft geen treinstation, helaas. Anders was het zeker een optie geweest!
maandag 21 mei 2018 om 14:01
Goed zoeken. Ben ik ook aan het doen
En ik zie best wat voorbij komen. Maar dan net niet wat wij zoeken. Maar misschien wel wat voor TO.
Al lees ik net dat ze een treinverbinding wil. Terwijl de busverbindingen en met de busstroken bijna net zo snel is als met de trein naar Amsterdam.
maandag 21 mei 2018 om 14:09
Lucifermiauww schreef: ↑21-05-2018 14:01Goed zoeken. Ben ik ook aan het doen
En ik zie best wat voorbij komen. Maar dan net niet wat wij zoeken. Maar misschien wel wat voor TO.
Al lees ik net dat ze een treinverbinding wil. Terwijl de busverbindingen en met de busstroken bijna net zo snel is als met de trein naar Amsterdam.
Ik zie echt niks als ik op Funda Waterland intyp met max 300.000
Ja een schattig huisje in Monnickendam aan het Noordeinde, maar dat ziet er niet uit van binnen.
maandag 21 mei 2018 om 14:19
Ja, maar misschien wil ze ook eens naar een andere plek met de trein?Lucifermiauww schreef: ↑21-05-2018 14:01Goed zoeken. Ben ik ook aan het doen
maandag 21 mei 2018 om 14:27
Ik kijk juist buiten Purmerend. Duh.
En wat jij lastig noemt noem ik mischien wel goed zoeken. En ik zoek al langer dan alleen vandaag. Het komt en gaat.
Maar TO wil een treinstation. Ik zou als ik hen was lekker in Hilversum blijven.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 14:30
25.62% gewijzigd
maandag 21 mei 2018 om 14:27
Jullie werken allebei in Amsterdam.
In Badhoevedorp zijn ook leuke huizen.
Vrijstaand huis voor 325.000.
https://www.funda.nl/koop/badhoevedorp/ ... rdijk-345/
maandag 21 mei 2018 om 14:42
Vind ik totaal niet.bethweeter schreef: ↑21-05-2018 12:09Nou, in ‘t Gooi is ook niet veel meer te krijgen voor 3 ton hoor. Lullige flatjes van 70m gaan al voor 2,5 ton weg
Overigens is Hilversum het Almere van het Gooi![]()
maandag 21 mei 2018 om 14:43
Maar wat zoek je dan in een huis?american_girl schreef: ↑21-05-2018 12:13Ja, wij zouden het liefst in Hilversum blijven maar het aanbod valt ons heel erg tegen. Er wordt flink overboden en de meeste woningen in onze prijsklasse moeten van binnen en van buiten verbouwd worden (nieuwe vloeren, nieuwe badkamer en keuken).
In Almere zijn de woningen nieuwer en er hoeft niet zoveel aan gedaan te worden. We hebben weinig zin om te klussen en zijn allebei onhandig, haha.
Want in jouw prijsklasse zie ik toch aardig wat te koop staan. Ook woningen waar niet veel aan opgeknapt hoeft te worden, afhankelijk van wat je wil. Ik ben een beetje bekend in Hilversum.
Overigens is er in de omgeving ook wel wat te vinden.
maandag 21 mei 2018 om 14:46
Lucifermiauww schreef: ↑21-05-2018 14:27Ik kijk juist buiten Purmerend. Duh.En ik noemde nog best wat meer dan alleen Waterland volgens mij toch?
En wat jij lastig noemt noem ik mischien wel goed zoeken. En ik zoek al langer dan alleen vandaag. Het komt en gaat.
Maar TO wil een treinstation. Ik zou als ik hen was lekker in Hilversum blijven.![]()
Niet lastig qua zoeken bedoelde ik, maar lastig qua budget met deze idiote markt
maandag 21 mei 2018 om 14:47
Abigail__ schreef: ↑21-05-2018 14:27Jullie werken allebei in Amsterdam.
Ze heeft geen zin om te klussen schrijft ze net
maandag 21 mei 2018 om 15:17
en al zou ik gratis een huis krijgen in almere... walgelijk!! Wat een ontzettende ordinaire stad met alleen maar werkloze, ´gangsters´ en vol tokkies, niks voor mij.... En zo sfeerloos alles uit de grond gestampt echt een walgelijke stad!
Hilversum is echt super heel lang gewoond... hou van die stad! daarin tegen en echt nog wel ontzettend netjes en fijne mensen zolang je maar in zuid blijft en niet over t spoor gaat...
Hilversum is echt super heel lang gewoond... hou van die stad! daarin tegen en echt nog wel ontzettend netjes en fijne mensen zolang je maar in zuid blijft en niet over t spoor gaat...
maandag 21 mei 2018 om 15:19
Nou, Hilversum is toch niet te vergelijken met Bussum, Naarden of Laren en Blaricum?