Stoppen pil, ervaringen?
maandag 21 mei 2018 om 21:17
Hoi girls!
Na eeuwenlang mee te lezen, uiteindelijk zelf besloten om een topic te starten en dieper in te gaan op dit onderwerp.
Na 7 jaar de pil te hebben genomen, sta ik op het punt om er zelf volledig mee te kappen.
Ik ondervindt hiervan zelf heel wat negatieve bijwerkingen, ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen of dit door de pil komt al dan niet, maar wil het wel zeker een kans geven en kijken hoe dit verloopt.
Ik voel me al een tijdje niet zo goed in mijn vel, vooral erg afgevlakt, bv: met periodes kan ik plots anders kijken naar mijn vriend, ga ik uit het niets twijfelen. Terwijl we een super fijne, liefdevolle relatie hebben. Of kan ik erg sjaggy zijn naar mensen die dicht bij mij staan.
Ik merk ook dat ik een erg kort lontje heb, alles wordt me snel teveel.
Ik ben (bijna altijd) moe, tot niets in staat zijn.
Verminderde concentratie,
Ik kan me erg neerslachtig voelen/down.
Hebben jullie gelijkaardige bijwerkingen gehad?
En wat was het effect van het “ontpillen” op jullie psychisch/fysisch welzijn?
Ik hoor het graag van jullie!
Liefs, K
Na eeuwenlang mee te lezen, uiteindelijk zelf besloten om een topic te starten en dieper in te gaan op dit onderwerp.
Na 7 jaar de pil te hebben genomen, sta ik op het punt om er zelf volledig mee te kappen.
Ik ondervindt hiervan zelf heel wat negatieve bijwerkingen, ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen of dit door de pil komt al dan niet, maar wil het wel zeker een kans geven en kijken hoe dit verloopt.
Ik voel me al een tijdje niet zo goed in mijn vel, vooral erg afgevlakt, bv: met periodes kan ik plots anders kijken naar mijn vriend, ga ik uit het niets twijfelen. Terwijl we een super fijne, liefdevolle relatie hebben. Of kan ik erg sjaggy zijn naar mensen die dicht bij mij staan.
Ik merk ook dat ik een erg kort lontje heb, alles wordt me snel teveel.
Ik ben (bijna altijd) moe, tot niets in staat zijn.
Verminderde concentratie,
Ik kan me erg neerslachtig voelen/down.
Hebben jullie gelijkaardige bijwerkingen gehad?
En wat was het effect van het “ontpillen” op jullie psychisch/fysisch welzijn?
Ik hoor het graag van jullie!
Liefs, K
dinsdag 22 mei 2018 om 18:27
Mss zat de koperspiraal niet goed? Is altijd een risico hé..LauraRoar schreef: ↑22-05-2018 15:47Ik had continu een soort donderwolk om m’n hoofd. Die wegtrok zodra ik met de pil stopte. Na geboorte eerste en tweede kind verschillende hormonale anticonceptie geprobeerd, maar allen hetzelfde effect. Koperspiraal durf ik niet omdat ik twee vrouwen ken die daar doorheen toch zwanger raakten. We gebruiken nu condooms. Als we de beslissing hebben genomen over wel/geen derde dan wil m’n man sich erna laten steriliseren
De pil vertrouw ik persoonlijk ook het meest. Maarja.. liever dubbele voorzorgen nemen dan iedere dag slecht voelen
dinsdag 22 mei 2018 om 18:41
Hier na jaren gestopt met de pil en andere vormen van anti-conceptie geprobeerd, het maakte voor mij echt een wereld van verschil en ik wist niet eens dat ik er last van had. Idd, gebrek aan energie, moe en ik had last van stemmingswisselingen.
Nu al 8 jaar een mirena-spiraal (veel minder hormonen) en ik ga echt nooit meer terug naar de pil. Ik hoop dat het jou ook helpt bij je klachten!
Nu al 8 jaar een mirena-spiraal (veel minder hormonen) en ik ga echt nooit meer terug naar de pil. Ik hoop dat het jou ook helpt bij je klachten!
dinsdag 22 mei 2018 om 18:55
Fijn om te lezen dat je gelijkaardige klachten had + dat je een oplossing gevonden hebt.spasz schreef: ↑22-05-2018 18:41Hier na jaren gestopt met de pil en andere vormen van anti-conceptie geprobeerd, het maakte voor mij echt een wereld van verschil en ik wist niet eens dat ik er last van had. Idd, gebrek aan energie, moe en ik had last van stemmingswisselingen.
Alleen.. hoe komt het dat je last had vd pil en niet van de Mirena spiraal? Zitten in allebei toch hormonen?