Vakantiegeld
woensdag 23 mei 2018 om 12:14
De meesten krijgen deze maand vakantiegeld.
Wat ga jij doen met het geld??
TO trapt af: investeren in onze nieuwe keuken/verbouwing. Plus jaarlijkse teruggave van de belasting. Aangezien het een jaar geleden is dat we een huis hebben gekocht komt er aardig wat centjes binnen.
Wat ga jij doen met het geld??
TO trapt af: investeren in onze nieuwe keuken/verbouwing. Plus jaarlijkse teruggave van de belasting. Aangezien het een jaar geleden is dat we een huis hebben gekocht komt er aardig wat centjes binnen.
anoniem_258455 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:51
0.88% gewijzigd
Bam!!!!
woensdag 23 mei 2018 om 22:17
donderdag 24 mei 2018 om 11:11
Dat klopt echt niet. Je hebt recht op 4x het aantal uren dat je gemiddeld per week werkt:MrsLady schreef: ↑23-05-2018 21:55Geen idee of het per werkgever kan verschillen. Wij krijgen in ieder geval als wij vakantie opnemen alleen maar onze minuren uitbetaald en hebben ook geen keuze om meer uren te laten uitbetalen. Onze meeruren krijgen we altijd gelijk de volgende maand betaald en daar wordt alles mee verrekend. In de zomer moeten wij verplicht 3 weken vakantie opnemen, die neem ik dit jaar in dezelfde maand op, oftewel mijn salaris gaat heel karig zijn de maand daarna. Met mijn vakantiegeld trek ik die maand dan recht.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... b-ik-recht
Dus niet je min uren maar het gemiddelde van je daadwerkelijk gewerkte uren. Over je max-uren moet je gewoon zowel vakantiegeld als vakantieuren opbouwen.
donderdag 24 mei 2018 om 11:16
De vakantie hebben we betaald van het vakantiegeld van mijn vriend, en mijn vakantiegeld gaat naar onze verbouwing. Binnenkort krijgen we ook een flink bedrag van de belastingdienst terug, dat gaat ook naar onze verbouwing en naar spullen voor de kinderkamer.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
donderdag 24 mei 2018 om 11:57
Naar de spaarrekening. We weten nog niet wat we doen met de vakantie. En onze vakanties zijn meestal niet zo duur. (Denk aan eigen camper) Had daarnaast nog een dikke declaratie van werkgever onbelast vergoed gekregen. Dat had ik voorgeschoten van mijn spaarrekening. Dus dat is nu weer terug plus extra. Vriend is zelfstandige, maar keert zichzelf wel vakantiegeld uit.
Net wel besloten om ook iets leuks ervan te doen. Net al een nieuwe broek gekocht.
Net wel besloten om ook iets leuks ervan te doen. Net al een nieuwe broek gekocht.
donderdag 24 mei 2018 om 18:55
Waar slaat dat nou weer op? Je mag pas aflossen als je er per maand honderden euro's op vooruit gaat?
Een deel van onze hypotheek is aflossingsvrij en vóór einde looptijd willen we het bedrag afgelost hebben. Dus naast dat we periodiek geld wegzetten hiervoor, sluizen we ook extraatjes zoals vakantiegeld door naar aflossing, als we het niet ergens anders voor nodig hebben.
donderdag 24 mei 2018 om 20:41
Jouw link zegt niks over de specifieke situatie als je een min-maxcontract hebt en in jouw link staat ook niet dat dan over het gemiddeld aantal uren dat je werkt vakantie-uren moet krijgen. In mijn arbeidsovereenkomst staat letterlijk: 'Werknemers met een min-max contract bouwen verlofrecht op over hun minimale uren, het verlofrecht over de uren boven de min wordt iedere maand gelijktijdig met het salaris uitbetaald.'ClumsyNinja schreef: ↑24-05-2018 11:11Dat klopt echt niet. Je hebt recht op 4x het aantal uren dat je gemiddeld per week werkt:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... b-ik-recht
Dus niet je min uren maar het gemiddelde van je daadwerkelijk gewerkte uren. Over je max-uren moet je gewoon zowel vakantiegeld als vakantieuren opbouwen.
donderdag 24 mei 2018 om 21:50
Ik moet nog geld betalen aan mijn vriend van onze afgelopen vakantie. Hij had de tickets betaald met zijn creditcard. Verder wil ik nog wat nieuwe kleding kopen.
De rest (ongeveer de helft is dan over) gaat op de spaar voor toekomstige vakanties en buffer.
Belasting teruggave verwacht ik in juni. die gaat op de gezamenlijke spaarrekening. We moeten nog een deel van het huis laten schilderen dus daar gaat daarvan in ieder geval een deel naartoe.
De rest (ongeveer de helft is dan over) gaat op de spaar voor toekomstige vakanties en buffer.
Belasting teruggave verwacht ik in juni. die gaat op de gezamenlijke spaarrekening. We moeten nog een deel van het huis laten schilderen dus daar gaat daarvan in ieder geval een deel naartoe.
donderdag 24 mei 2018 om 22:55
Van mijn vakantiegeld de vakantie betaald en een weekendje weg.
Man zijn vakantiegeld gaat naar de spaarrekening en gebruiken we een deel van als wij op vakantie zijn.
Verder grote boodschappen gedaan. Lees vriezer weer bomvol met vlees etc. Kunnen wij weer even mee vooruit.
Maar jeetje wat zijn boodschappen duur geworden.
Man zijn vakantiegeld gaat naar de spaarrekening en gebruiken we een deel van als wij op vakantie zijn.
Verder grote boodschappen gedaan. Lees vriezer weer bomvol met vlees etc. Kunnen wij weer even mee vooruit.
Maar jeetje wat zijn boodschappen duur geworden.
vrijdag 25 mei 2018 om 05:46
Van het vakantiegeld van mijn man hebben we een aantal weken overbrugd die hij tussen twee banen in nam. Hij had toen zijn vakantiegeld meteen met het laatste loon, en minder loon de volgende maand.
Mijn vakantiegeld gaat meteen naar de spaarrekening, met vorig jaar een huis en twee auto's gekocht en daarnaast nog lekker wat opknappen in en rondom het huis is het hard nodig om de boel aan te vullen... Hij lijkt maar niet voller te komen haha.
Mijn vakantiegeld gaat meteen naar de spaarrekening, met vorig jaar een huis en twee auto's gekocht en daarnaast nog lekker wat opknappen in en rondom het huis is het hard nodig om de boel aan te vullen... Hij lijkt maar niet voller te komen haha.
zaterdag 26 mei 2018 om 07:07
zaterdag 26 mei 2018 om 07:14