Final destenation

25-05-2018 11:43 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen mensen,

Ik zit momenteel in een vervelende situatie, en zou graag de mening/adviezen van mensen krijgen die er helemaal buiten staan.

Mijn " vriend" en ik zijn nu 2 jaar samen en hebben sinds een tijdje een huis samen gekocht. Voor beide was dit even wennen aangezien we feitelijk gezien nog nooit echt samen hebben gewoond. Verstandig? Misschien niet, maar het is niet anders even.
De laatste tijd hadden we veel onenigheid over kleine dingetjes in het huis. Hij is echt een perfectionist en dat is soms moeilijk om mee om te gaan. Alles moet picobello op zijn plaats staan etc etc. Hierdoor hebben we vaak vrij nutteloze discussies gehad. Vorige week heeft hij er een "einde" aangemaakt. Hij irriteerde zich te veel en vond dat wij teveel samen zijn. Opzicht heeft hij daar gelijk in, als we terug kwamen van het werk waren we altijd samen. Maar aangezien we net een nieuw huis hebben moesten we nou eenmaal vaak nieuwe spullen halen, dingen regelen etc etc. Hij heeft vaker aangegeven dat ik iets met vriendinnen moet gaan doen, maar we hadden het zo druk dat ik blij was als ik even thuis was als we vrije tijd hadden.

Nu is er vorige week iets voorgevallen waardoor hij heel boos is geworden. Hij heeft het financieel niet heel breed, dus ik had hem beloofd om iets te betalen. Wegens omstandigheden heb ik dit niet waar kunnen maken, waardoor hij heel erg boos werd. Dit was volgens hem de druppel, en heeft toen besloten om uit elkaar te gaan. Hij wou wel samen blijven wonen , alleen hij zijn leventje en ik de mijne. Hij heeft me erna echt dagen genegeerd en overal op geblokkeerd.

Nu begon hij gister ineens tegen mij te praten, dat ik hem tijd moest geven om dit allemaal even een plek te geven en misschien dat we het erna weer proberen als ik mijn dingen verbeter. Hij vroeg mij ook of ik hem wou beloven geen contact met andere te hebben, hij zou dat ook niet doen en had daar ook geen behoefte aan.

Ik weet nu even niet meer wat ik
Moet doen of denken. Wilt hij echt uit elkaar of wilt hij een pauze? Hoe ga ik het moeten aanpakken om samen te wonen terwijl we uit elkaar zijn? Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij van dat "bedrukkende" gevoel afkomt , maar toch zorgen dat we weer naar elkaar toe groeien en de liefde misschien weer terug vinden? Moet ik hem helemaal laten, of groeien we dan uit elkaar want we slapen nu ook apart.

Er zijn zoveel vragen, ik zou graag weten wat jullie zouden doen in mijn situatie.
Jullie zitten in een spannende situatie. Net samen een koophuis, dat kan gepaard gaan met allerlei nieuwe confrontaties. Hoe het is om zo veel samen te zijn. Hoe het is om ook zakelijke en huishoudelijke dingen met elkaar te moeten bespreken (en het soms niet eens te zijn). Je wordt geconfronteerd met verschillen en hebt daarbij minder ruimte om er van een afstandje vanuit je eigen bed eens over na te denken en er dagen later over in gesprek te gaan.

Vervelend in deze situatie is dat de gemoederen hoog zijn opgelopen, en hij de schuld hier van bij jou legt. Dat klopt natuurlijk niet. Jullie hebben beiden een aandeel hier in. Beiden moeten de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gevoelens. Je partner kan zijn irritatie niet op jou bord gooien, en jou opleggen een oplossing te bedenken.

Bedenk wat jij wil. Was het voor het samenwonen een fijne relatie? Hoe lang gaat het nu al zo? Zit er een kern van waarheid in dat je weinig zonder hem onderneemt? Verwacht je altijd interactie met hem als jullie samen thuis zijn, of kunnen jullie elkaar ook je ding laten doen?

Het lijkt er op dat hij overvallen door emoties de relatie heeft verbroken, en er nu op terug komt. Ik zou hem er zeker op aanspreken, want op deze manier los je geen dingen op. Zo maak je de relatie onveilig. Zo'n uitspraak is vaak een zwaktebod uit frustratie. Als jij het nog aan durft en wilt, is er over zo'n uitspraak vaak wel heen te werken.
Maar dat kan alleen als hij ook een stukje verantwoordelijkheid neemt en jullie met elkaar gaan praten op een praktische en constructieve manier.

Edit: Wow sorry, ik heb niet goed gelezen. Hij wordt boos op hoe jij je geld uitgeeft, terwijl hij financieel niet lekker zit?
Je blokkeren op alle mogelijke manieren?
Dat is wel wat meer dan overvallen worden door emoties.

Ik denk dat hij zich tekort voelt schieten en daarom jou kleineert. Wie weet draait ie bij. Maar laat je niet manipuleren of wijsmaken dat jij zo vreselijk irritant bent.
anoniem_369058 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 13:19
11.18% gewijzigd
lilalinda schreef:
25-05-2018 11:53
nee hoor, TO moet bepalen wat zij wil, en niet nog langer aanhoren wat hij wil.
En vooral geen genoegen nemen, met halfslachtige oplossingen als 'pauzes', het is Aan of Uit, geen tussenweg
En als het AAN is, ga je nieuwe afspraken maken (lukken die niet, gaat het alsnog uit)
Als het UIT is, huis verkopen, uithuilen en opnieuw beginnen
Ik bedoelde dat ze vraagt wat hij wil, om dat duidelijk te hebben. Dat gedraai zou ik kriegel van worden. Ik bedoelde niet dat zij zich vervolgens ook maar moet aanpassen. Ze moet zelf keuzes maken. Als TO kan leven met een pauze, ok. Maar er zullen hoe dan ook afspraken moeten worden gemaakt, waar jullie je beiden aan moeten houden. Niet alles van hem laten afhangen.
Pauze? Wat betekent dat dan? Is het aan? Wat spreken jullie dan af? En is het uit, wat dan? Nog steeds zien jullie elkaar dan iedere dag, als er niet een van de twee verhuist. Ik zou er persoonlijk niet op zitten te wachten om nog met een ex samen te wonen. Komt denk ik hoe dan ook gezeik van.

Als het alleen maar draait om wat hij wil, heel gauw wegwezen. Dat is niet gezond. Wat had ie verwacht trouwens, van samenwonen? Dan zie je elkaar iedere dag ja. Duh.
Ik zou zelf even bij mijn ouders of een vriendin gaan zitten.
Je stelt je veel te afhankelijk op, hij wil het uit oh toch niet. En jij maar in een rotsfeer zitten.
Bedenk wat je zelf wil.
Je klinkt nog jong dus laat je niet tegenhouden door geld etc. Mijn buren zaten in hetzelfde schuitje en het is de hel als niemand een besluit neemt.
Hij kan het huis ws niet alleen betalen, wellicht kun je hem uitkopen.
Misschien is latten een optie.
Ik zou niet met zo'n pietlut met stemmingswisselingen willen samenwonen.
Waarom blijf je samenwonen als het uit is? Dat zou ik echt niet doen.

Daarnaast, te veel tijd samen doorbrengen als je samenwoont..? Natuurlijk breng je dan veel tijd door samen, je woont immers in hetzelfde huis.

Rare gozer.
The eyes are useless when the mind is blind.
ViezeHond schreef:
25-05-2018 11:48
Destination.
Dit.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Blijf jezelf want voor sommigen ben je nooit goed genoeg en dat komt omdat ze ieder ander de schuld geven van hun eigen imperfecties.

Ik denk dat hij spijt heeft. En dat hij jou daarom wil gaan beheersen en becontroleren zodat hij zich veiliger voelt.

Niet dat het wat uitmaakt wat de reden is want hij is gewoon een kloothommel. Een land vol fijnere personen om mee te gaan wonen.

Ik zou hem uitkopen want je klinkt alsof jij het meeste geld inbrengt. Je kan hem misschien een kamertje verhuren als je dan de financiën beter rondkrijgt maar blijf er bovenop zitten en zorg vooral goed voor jezelf. Geef hem geen enkele vinger.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 25-05-2018 12:59
65.18% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
TO heeft nu een huurder die geen geld betaald
lilalinda schreef:
25-05-2018 12:54
Is dat zo? En dan met een buitengewoon grote bek. Zoiets moet je van niemand pikken TO. Ook al ben je nog zo in de war omdat hij je lief niet meer is.
Dan moet het maar zoals het kan
lilalinda schreef:
25-05-2018 12:54
Waar kan ik dat vinden in de openingspost?
:facepalm: Laat me raden, ach en hij was zo leuk en lief in die twee jaar dat je dit noooooit had zien aankomen.... Of misschien wel maar hij zou vast en zeker veranderen...
En nu zit je met de gebakken peren.
Wat te doen? Praten praten en heel veel praten? Over hoe nu verder, wat voelen jullie nog wel voor elkaar?
Weer eens wat leuks doen samen om het wat op te krikken en zien wat er nog wel leuk is samen? Of zijn jullie dat stadium al te ver voorbij....
Goed nagaan of je de hypotheek evt alleen kan betalen, hoe het financieel zit en gaat als jullie besluiten het huis te verkopen, kan je snel andere woonruimte krijgen en als dat niet via sociale huur is, kan je het huren in de privaatsector betalen? Desnoods een kamer huren zolang en je stante pede inschrijven bij een woningbouwvereniging? Kan je het geduld opbrengen om dan jarenlang op een wachtlijst te staan terwijl je bv een kamer huurt?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
En hoe oud zijn jullie, klinkt van beide kanten Bizar kinderachtig en samenwonen zonder een relatie te hebben dat wil hij alleen maar omdat anders de kosten de pan uit rijzen.
8102 schreef:
25-05-2018 13:18
Waar kan ik dat vinden in de openingspost?
hij heeft geen geld en woont in haar huis
1+1=2
lilalinda schreef:
25-05-2018 13:48
hij heeft geen geld en woont in haar huis
1+1=2
Dat staat echt nergens vermeld, wel dat zij aan iets mee zou betalen wat niet doorging.
Ik heb het heel veel keer gelezen maar blijkbaar heb ik een andere tekst dan jij voor mij.
Ik zou me wel twee keer achter de oren krabben als hij de relatie verbreekt vanwege één keer iets niet betalen en wat rommel in huis.
Klinkt als iemand waarvoor je het nooit goed genoeg kan doen.
Wat ik zou doen? Het is makkelijk praten vanuit deze positie, maar ik zou me eens goed afvragen of ik nog jarenlang wil opboksen tegen zijn verwachtingen van mij en mijn gedrag.
Je bent geen puppy, geen dresseerpaardje en geen kind dat hij op moet voeden. Je kan best wat aan je gedrag doen, maar dan moet het wel van twee kanten komen. Als jij je moet aanpassen, moet hij dat ook.
Wat een rare topic titel. Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou heel goed nadenken als ik jou was nu jij dit zo meemaakt of jij een relatie wilt met iemand die:
-perfectionistisch is en er niet tegen kan als alles niet picobello op zijn plaats staat. Dat je hier discussies over moet voeren die in jouw ogen nutteloos zijn.
- tijd alleen nodig heeft en zich snel irriteert aan jouw aanwezigheid.
- heel boos kan worden en niet flexibel kan omgaan met iets wat anders loopt (jouw voorbeeld om iets te betalen).
- onlogische denksprongen kan maken (uitmaken met jou terwijl jullie al samen een huis gekocht hebben, daar weer op terug komen en een voorstel doen om allebei je eigen gang te gaan).
- van jou wil dat jij dingen anders doet (je aanpast aan hem).

Je leert hem nu pas echt kennen, nu je zo dichtbij elkaar bent. Hij laat zich nu van zijn slechtste kant zien, maar de vraag is of hij wel zo’n rotzak en profiteur is, of dat het iemand is die niet goed kan omgaan met veranderingen. Misschien ligt er iets anders aan zijn gedrag ten grondslag. Ben je niet gaan samenwonen met een man die totaal gestrest en overprikkeld is geraakt van die verhuizing?
Ik vraag het me zomaar af. Of dat nu zo is of niet, dan moet je je alsnog afvragen of je kunt leven met bovenstaand gedrag, want dat zal vaker voorkomen.
Anárion schreef:
25-05-2018 11:47
Waarschijnlijk weet je het al, maar wat ontzettend onverstandig om een huis te kopen als je nog nooit hebt samengewoond.
Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van de situatie waar je in zit of zoiets "ontzettend onverstandig" is.
Als je nog maar 1 maand samen bent, nog nooit op jezelf of samen hebt gewoond, beide net 20 jaar bent zonder vast inkomen of vaste baan.. dan zou ik zeggen, ja.. vrij onverstandig. Maar dan nog, wie weet gaat het zomaar goed, wordt je samen 100, krijg je een heel elftal aan kinderen en ben je zielsgelukkig.
Van wie is het huis?
Van hem, van jou of van jullie samen?
Wat hebben jullie wettelijk geregeld?

Mocht het huis van hem zijn zou ik per direct mijn spullen pakken en gaan,
is het huis van jou, dan verzoek je hem om (voorlopig?) te vertrekken.
Is het van jullie beiden, dan zullen jullie in gesprek moeten,
het lijkt me niet dat jij hier samen met hem kan blijven wonen en aan zijn regeltjes moet voldoen zonder een relatie.
Het is ook niet even zo maar voor een hele lange tijd wanneer een huis koopt. Wat heb jij eigenlijk nagelaten om te betalen? Wat is de reden dat je niet van te voren hebt besproken dat het niet ging lukken?

Het komt op mij over alsof je je vriend en de gezamenlijke afspraken helemaal niet serieus neemt. Ook zijn behoefte aan rust en orde neem je niet serieus.
Dat doet wat met de ander.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je vriend is niet erg gek op je denk ik... het is uit. Wat kan je dan nog? Ik zou het huis verkopen.
anoniem_367860 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 07:25
75.67% gewijzigd
TO reageert...
"Wilt hij echt uit elkaar of wilt hij een pauze?"

Dat is de vraag helemaal niet. De vraag is: waarom wil jij nog bij hem blijven?
Je laat je manipuleren waar je bijstaat.
Met de volgende kerel dus nooit een huis kopen voor je hebt samengewoond.

Je bent van 1994 en dus 23 of 24 ...
Heb jij echt na amper 2 jaar zin in dit gedoe voor de komende 50 à 60 jaar?
Jij moet je maar aanpassen, jij moet maar het huis uit, hij is perfect en perfectionistisch (fijn, maar werk dat niet uit op een ander), ...

Ik hoop dat je nog ergens ingeschreven staat bij de woningbouw?
Geweldig weer zo'n topic waar de TO niet meer reageert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven