Mooie snorkelplekken

22-05-2018 17:00 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige zomer in Maleisie geweest en voor het eerst gesnorkeld. Wat een beleving! Toch wel 1 van de vele hoogtepunten van onze reis. Nu willen we graag volgend jaar zomer weer een mooie reis maken, west usa was de bedoeling maar hoe langer we nadenken hoe meer met name de kinderen ( rond de 10) aangeven dat ze toch heel erg graag ergens heen gaan waar we weer zo mooi kunnen snorkelen. Toen kwam Thailand voorbij maar juli is niet de beste reistijd voor Thailand.
Nu dus op zoek maar een leuke ,verre, bestemming waar we naast rondreizen ook kunnen snorkelen en kunnen genieten van mooie bountystranden. Antillen vallen af omdat we meer dan een strandvakantie willen.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen. Budget ongeveer 2000 p.p inclusief alles.
Indonesie heeft een van de beste duik en snorkelgebieden in de wereld. Kan oa op Sulawesi (ben je met een overstap op Singapoure), Komodo eilanden, Flores. En het is droogseizoen dan (iig op Sulawesi weet ik).
mamaonbekend schreef: ↑
25-05-2018 13:29
Ben je al iets verder gekomen, TO?
Nog niet door drukte op werk maar ik ga er vanavond weer eens voor zitten. Zoveel keus. Guadeloupe kwam ook nog voorbij, lijkt me ook prachtig en fijne combi van relaxen, snorkelen , jungle en authentieke dorpjes.
Eva1977 schreef: ↑
25-05-2018 16:59
Nog niet door drukte op werk maar ik ga er vanavond weer eens voor zitten. Zoveel keus. Guadeloupe kwam ook nog voorbij, lijkt me ook prachtig en fijne combi van relaxen, snorkelen , jungle en authentieke dorpjes.
ik denk: Mexico!
guppekop schreef: ↑
25-05-2018 17:14
ik denk: Mexico!
Ja klopt, maar daar zijn wel al geweest (weliswaar nog zonder kinderen): yucatan, stukje Belize en stukje Guatamala. Maar nog genoeg niet gezien daar (Isla Holbox, Cozumel,Xel-Ha) dus misschien toch een optie , hoewel ik eerder neig naar een "nieuwe" bestemming.
Ja, ook zo’n lastig keuze hè: deels terug naar een eerdere bestemming of iets nieuws?

Ik ben ook in dubio: volgende reis terug naar Amerika? Want ik vind het een oh zo fijn land. Zo relaxed, goed zélf te berijden, westers, verstaanbaar en leesbaar etc.
    Bijv. Route New York-Washington-weer deel Florida, evt met een cruise naar de Bahama’s als slot ?
    *steekt-kop-in-het-zand-over-de-ongetwijfeld-enorm-hoge-kosten-van-die-combi* Valt dus misschien weer af wegens té duur...?
      Of nu roadtrip West-Amerika? Ook zo gaaf.
        Of toch nu Azië (Thailand ofzo) met de kinderen? Echt weer es iets anders voor hen.
          Of nog een ander werelddeel. Afrika, Brazilië, Japan?

Oh, keuzestress. En manlief is minder reislustig dan ik, dus hij verdiept zich nergens in. Vindt hij niet leuk, ik doe dus al het voorwerk. En ik begin graag op tijd. Hij heeft geen duidelijke voorkeur (nu althans) voor een land, dus maakt het niet makkelijker.
          Florida is in de zomer orkaanseizoen. En als je daar wat pretparken mee wil pakken, is het ook een erg dure trip. Wij zijn aan het kijken hiervoor, maar met 3 personen 2 weken en 6 dagen pretpark + een dag waterpark zit je al snel aan de 10.000 euro. En dan hebben we weinig raars gedaan. Auto, villa, tickets pretpark en de vluchten. En wij dubben nog ivm de reistijd. Zouden dan in de meivakantie willen, maar dat is maar 2 weken en eigenlijk vinden we dat te kort.
          Westkust is wel echt een prachtige reis om te maken! Daar willen wij ook zeker nog eens terug naartoe :) alleen snorkelen is daar niet echt interessant nee.

Trouwens, voor het snorkelen zou ik zeker zo’n masker van de decathlon aanschaffen. Wat een ideaal ding! Beslaat niet, sluit goed aan en het zicht is geweldig! Dat je voor lul loopt, moet je even voor lief nemen :mrgreen:

Afbeelding
          Wij zagen die gekke snorkels twee jaar geleden voor het eerst op Hawaii. Toen ik er iemand mee de zee uit zag komen wist ik niet wat ik zag O_O
          Zag ze van de week inderdaad ook bij Decathlon. Stukken goedkoper in elk geval!
          Whomi schreef: ↑
          26-05-2018 07:19
          Florida is in de zomer orkaanseizoen. En als je daar wat pretparken mee wil pakken, is het ook een erg dure trip. Wij zijn aan het kijken hiervoor, maar met 3 personen 2 weken en 6 dagen pretpark + een dag waterpark zit je al snel aan de 10.000 euro. En dan hebben we weinig raars gedaan. Auto, villa, tickets pretpark en de vluchten. En wij dubben nog ivm de reistijd. Zouden dan in de meivakantie willen, maar dat is maar 2 weken en eigenlijk vinden we dat te kort.
          Westkust is wel echt een prachtige reis om te maken! Daar willen wij ook zeker nog eens terug naartoe :) alleen snorkelen is daar niet echt interessant nee.

Trouwens, voor het snorkelen zou ik zeker zo’n masker van de decathlon aanschaffen. Wat een ideaal ding! Beslaat niet, sluit goed aan en het zicht is geweldig! Dat je voor lul loopt, moet je even voor lief nemen :mrgreen:

Afbeelding

Je ziet ineens iedereen met zo'n snorkel. Ik overwoog een te kopen, maar heb verschillende gepast, maar alles werd zo strak aangetrokken door de verkopers dat ik het benauwd kreeg. Ik houd het maar bij mijn oude snorkel die nooit lekt. :-)
          Mijn man is momenteel in Australië en heeft van de week gesnorkeld bij Coral Reef. Hij heeft al op behoorlijk wat plaatsen gedoken en gesnorkeld, maar vond dit de top tot nu toe. Ik weet echter niet wat het weer daar dan is in juli (nu was het goed, maar sinds een paar dagen hevige regen) en Australië misschien net ver is voor een zomervakantie met kinderen.

Zelf heb ik het mooist tot nu toe gesnorkeld op Barbados en in Egypte. Barbados vond ik sowieso ook een te gek eilandje, daar wil ik heel graag nog een keer terug. Misschien is Caribisch eilandhoppen een idee voor jullie, zag hier boven ook al een paar keer staan. Bonaire moet echt helemaal super zijn voor snorkelen, zoals enkelen al zeiden.
          Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
          Hoezitdit schreef: ↑
          26-05-2018 08:37
          Je ziet ineens iedereen met zo'n snorkel. Ik overwoog een te kopen, maar heb verschillende gepast, maar alles werd zo strak aangetrokken door de verkopers dat ik het benauwd kreeg. Ik houd het maar bij mijn oude snorkel die nooit lekt. :-)
          Strak aantrekken is niet nodig, doe ik ook niet :) maar ik heb dan ook geen verkoper gevraagd, gewoon zelf geprobeerd voor de maat en daarna onder water merk je het wel of hij goed zit.
          Lijkt mij heel fijn, zo'n volgelaatsmasker.
          Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
          Wel uitkijken met zo'n snorkelmasker ivm koolstofdioxideopbouw in het masker. Er zijn al dodelijke ongelukken mee gebeurd: https://snorkelaroundtheworld.com/2018/ ... dangerous/
          Trinidad & Tobago
          It's a jungle out there
          26-05-2018 07:19
          Dat klopt, dat het duur is. Wij waren vorig jaar met 4 personen voor ruim 3 weken ook ruim 10.000,= kwijt voor Florida. In de zomer.
          Maar jullie komen dus op hetzelfde bedrag, voor een week minder én een persoon minder ??
          Maar gaaf was het wel!
          mamaonbekend schreef: ↑
          26-05-2018 11:52
          Dat klopt, dat het duur is. Wij waren vorig jaar met 4 personen voor ruim 3 weken ook ruim 10.000,= kwijt voor Florida. In de zomer.
          Maar jullie komen dus op hetzelfde bedrag, voor een week minder én een persoon minder ??
          Maar gaaf was het wel!
          Dit was een grove schatting hoor. Maar met de pretparktickets loopt het al snel op sowieso. En we willen dan zwemmen met zeekoeien, autohuur erbij enz. We hadden in ons hoofd dat we dan al snel richting de 10.000 zouden gaan. Maar goed, ik heb er dus nog niet echt goed naar gekeken want we vinden geen geschikte periode.
          mayou schreef: ↑
          26-05-2018 11:19
          Wel uitkijken met zo'n snorkelmasker ivm koolstofdioxideopbouw in het masker. Er zijn al dodelijke ongelukken mee gebeurd: https://snorkelaroundtheworld.com/2018/ ... dangerous/
          In dat stuk staat al dat die van de decathlon veilig is :)
          Kijk in het topic kosten verre reizen voor een nadere specificatie van onze reis naar Florifa. Zwemmen met zeekoeien hebben wij niet gedaan, maar dat soort zaken loopt idd wel op. Je zit ook aan schoolvakanties vast denk ik? Anders is de kerstvakantie qua temperatuur ook erg goed, maar ook duurder denk ik.
          Je kunt prima in juli naar Thailand. Je komt dan wel veel Nederlanders tegen, maar verder....
          Verder kun je mooi snorkelen in Mexico, Honduras (maar negatief reisadvies), Indonesië (zelfde weer als in Thailand), en ongetwijfeld nog op super veel andere plekken.

Als ik jou was zou ik lekker naar Thailand gaan. En dat het dan 2 uurtjes regent op een dag...soit.
          Haha, dat masker zagen we vorig jaar in Maleisie echt overal. Ik krijg het erg benauwd van dus snorkel wel 'ouderwets'

2 uur regen per dag is niet erg, maar ik ben bang voor weinig zonuren in Thailand in de zomer.

Barbados ga ik bekijken, meerdere eilanden kunnen ook een optie zijn.
          26-05-2018 12:46
          In dat stuk staat al dat die van de decathlon veilig is :)
          Gelukkig!
          26-05-2018 14:56
          Haha, dat masker zagen we vorig jaar in Maleisie echt overal. Ik krijg het erg benauwd van dus snorkel wel 'ouderwets'

2 uur regen per dag is niet erg, maar ik ben bang voor weinig zonuren in Thailand in de zomer.

Barbados ga ik bekijken, meerdere eilanden kunnen ook een optie zijn.
          Je zult de wolken op je blote knietjes bedanken dat ze er af en toe zijn. Zonnig in Thailand is gewoon niet te harden. En bruin word je toch wel. Ik ben in juli en augustus in Thailand geweest en afwisselend wolken en zon. Mèn, wat waren wij blij dat er wolken waren en dat het af en toe miezerde.
          26-05-2018 14:56

Op de eilanden is dan geen regentijd, pas rond oktober. Regentijd wil echt niet zeggen dat het de hele dag plenst of bewolkt is. Denk dat je blij gaat zijn met de wolken die er zijn dan!
          Wij gaan ongeveer elke 2 tot 3 weken snorkelen in de Rode Zee. Wij hebben ook zo'n full face masker van Decathlon maar ik vind m zwaar tegenvallen terwijl mijn moeder erbij zweert. Mijn negatieve punten zijn toch wel dat je er niet mee kunt duiken en dat hij zich enorm aan je gezicht vast zuigt zodat je uren daarna nog steeds met een rode rand om je gezicht loopt.
          mayou schreef: ↑
          26-05-2018 17:12
          Op de eilanden is dan geen regentijd, pas rond oktober. Regentijd wil echt niet zeggen dat het de hele dag plenst of bewolkt is. Denk dat je blij gaat zijn met de wolken die er zijn dan!
          Alleen Samui, Tao en Phangang zijn geschikt in juli toch?
          Yella78 schreef: ↑
          26-05-2018 09:42
          Mijn man is momenteel in Australië en heeft van de week gesnorkeld bij Coral Reef. Hij heeft al op behoorlijk wat plaatsen gedoken en gesnorkeld, maar vond dit de top tot nu toe. Ik weet echter niet wat het weer daar dan is in juli (nu was het goed, maar sinds een paar dagen hevige regen) en Australië misschien net ver is voor een zomervakantie met kinderen.

Zelf heb ik het mooist tot nu toe gesnorkeld op Barbados en in Egypte. Barbados vond ik sowieso ook een te gek eilandje, daar wil ik heel graag nog een keer terug. Misschien is Caribisch eilandhoppen een idee voor jullie, zag hier boven ook al een paar keer staan. Bonaire moet echt helemaal super zijn voor snorkelen, zoals enkelen al zeiden.
          Australië staat zeker op ons lijstje maar dat wordt veel te duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
          Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven