Geld & Recht alle pijlers

Vakantiegeld

23-05-2018 12:14 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
De meesten krijgen deze maand vakantiegeld.

Wat ga jij doen met het geld??

TO trapt af: investeren in onze nieuwe keuken/verbouwing. Plus jaarlijkse teruggave van de belasting. Aangezien het een jaar geleden is dat we een huis hebben gekocht komt er aardig wat centjes binnen.
anoniem_258455 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:51
0.88% gewijzigd
Bam!!!!
Dat geld hebben we niet nodig en we sparen al erg veel. Daarom maak ik het over naar de hypotheekverstrekker, als extra aflossing; net als alle extra inkomsten eigenlijk. Weer een beetje meer financiële vrijheid.
Ik krijg het vrijdag! Gaat op aan de vakantie naar Portugal deze zomer (nog niet helemaal betaald), aan een terugbetaling aan de belasting (ruim 400 euro) en aan een paar mooie nieuwe sneakers die ik gezien heb. Mocht er nog wat overblijven, dan is dat voor de spaarrekening :)
ons vakantiegeld gaat op aan vakanties.
De helft voor de vakantie en de helft voor de spaarrekening voor het collegegeld in september (twee studerenden hier in huis).
Beter een half motto....
MrsLady schreef:
23-05-2018 21:55
Geen idee of het per werkgever kan verschillen. Wij krijgen in ieder geval als wij vakantie opnemen alleen maar onze minuren uitbetaald en hebben ook geen keuze om meer uren te laten uitbetalen. Onze meeruren krijgen we altijd gelijk de volgende maand betaald en daar wordt alles mee verrekend. In de zomer moeten wij verplicht 3 weken vakantie opnemen, die neem ik dit jaar in dezelfde maand op, oftewel mijn salaris gaat heel karig zijn de maand daarna. Met mijn vakantiegeld trek ik die maand dan recht.
Dat klopt echt niet. Je hebt recht op 4x het aantal uren dat je gemiddeld per week werkt:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... b-ik-recht
Dus niet je min uren maar het gemiddelde van je daadwerkelijk gewerkte uren. Over je max-uren moet je gewoon zowel vakantiegeld als vakantieuren opbouwen.
De vakantie hebben we betaald van het vakantiegeld van mijn vriend, en mijn vakantiegeld gaat naar onze verbouwing. Binnenkort krijgen we ook een flink bedrag van de belastingdienst terug, dat gaat ook naar onze verbouwing en naar spullen voor de kinderkamer.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Naar de creditcard, waarmee de vakantie betaald is.
Dan is er nog over. Dat zet ik opzij, aangezien we komende maand maar 1 salaris hebben.
Blijkt in juli weer salaris te komen, dan gaat het naar de tuin.
Naar de spaarrekening. We weten nog niet wat we doen met de vakantie. En onze vakanties zijn meestal niet zo duur. (Denk aan eigen camper) Had daarnaast nog een dikke declaratie van werkgever onbelast vergoed gekregen. Dat had ik voorgeschoten van mijn spaarrekening. Dus dat is nu weer terug plus extra. Vriend is zelfstandige, maar keert zichzelf wel vakantiegeld uit.
Net wel besloten om ook iets leuks ervan te doen. Net al een nieuwe broek gekocht.
Grootste gedeelte op de spaarrekening, deels vakantie en deels shoppen.
sandy1974 schreef:
23-05-2018 21:55
Krijgt hij 20000 vakantiegeld ? Anders merk je het niet eens per maand zo weinig brengt dat op, dan kun je het beter als liquide middel op de spaarrekening zetten .
Waar slaat dat nou weer op? Je mag pas aflossen als je er per maand honderden euro's op vooruit gaat?

Een deel van onze hypotheek is aflossingsvrij en vóór einde looptijd willen we het bedrag afgelost hebben. Dus naast dat we periodiek geld wegzetten hiervoor, sluizen we ook extraatjes zoals vakantiegeld door naar aflossing, als we het niet ergens anders voor nodig hebben.
Het gaat op de grote hoop en dan zie ik later wel.
ClumsyNinja schreef:
24-05-2018 11:11
Dat klopt echt niet. Je hebt recht op 4x het aantal uren dat je gemiddeld per week werkt:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... b-ik-recht
Dus niet je min uren maar het gemiddelde van je daadwerkelijk gewerkte uren. Over je max-uren moet je gewoon zowel vakantiegeld als vakantieuren opbouwen.
Jouw link zegt niks over de specifieke situatie als je een min-maxcontract hebt en in jouw link staat ook niet dat dan over het gemiddeld aantal uren dat je werkt vakantie-uren moet krijgen. In mijn arbeidsovereenkomst staat letterlijk: 'Werknemers met een min-max contract bouwen verlofrecht op over hun minimale uren, het verlofrecht over de uren boven de min wordt iedere maand gelijktijdig met het salaris uitbetaald.'
Van mijn vakantiegeld gaat 2000 euro op aan een vakantie en de rest naar de spaarrekening. Vakantiegeld van vrouw gaat volledig naar de spaarrekening
reine wijzigde dit bericht op 26-05-2018 07:47
3.61% gewijzigd
Grotendeels op de spaarrekening en verder nieuwe kleren voor de kindjes en leuke dingen van doen in de zomervakantie :)
Ik heb met ingang van vandaag een aantal weken ouderschapsverlof dat niet volledig betaald is dat gaat van het vakantiegeld. Manliefs gaat een klein deel naar de vakantie en de rest naar de spaar voor een verbouwing in de toekomst.
Een blikje tomatenpuree kopen
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Een gedeelte gebruiken we om de vakantie van te betalen. De rest gaat voorlopig op de spaarrekening en gebruiken we als zakgeld tijdens de vakantie.
Sparen.
Ik moet nog geld betalen aan mijn vriend van onze afgelopen vakantie. Hij had de tickets betaald met zijn creditcard. Verder wil ik nog wat nieuwe kleding kopen.

De rest (ongeveer de helft is dan over) gaat op de spaar voor toekomstige vakanties en buffer.
Belasting teruggave verwacht ik in juni. die gaat op de gezamenlijke spaarrekening. We moeten nog een deel van het huis laten schilderen dus daar gaat daarvan in ieder geval een deel naartoe.
Helft voor een weekje weg en helft voor de spaarrekening.
Van mijn vakantiegeld de vakantie betaald en een weekendje weg.
Man zijn vakantiegeld gaat naar de spaarrekening en gebruiken we een deel van als wij op vakantie zijn.

Verder grote boodschappen gedaan. Lees vriezer weer bomvol met vlees etc. Kunnen wij weer even mee vooruit.

Maar jeetje wat zijn boodschappen duur geworden.
Van het vakantiegeld van mijn man hebben we een aantal weken overbrugd die hij tussen twee banen in nam. Hij had toen zijn vakantiegeld meteen met het laatste loon, en minder loon de volgende maand.

Mijn vakantiegeld gaat meteen naar de spaarrekening, met vorig jaar een huis en twee auto's gekocht en daarnaast nog lekker wat opknappen in en rondom het huis is het hard nodig om de boel aan te vullen... Hij lijkt maar niet voller te komen haha.
Ik heb het voordeel dat ik 2x vakantiegeld krijg, het eerste bedrag is op aan grote rekening, 2de bedrag moet ik nog krijgen maar gaat naar mn spaarrekening
Vakantie geld van mijn man is al binnen. Mijn vakantie geld komt volgende maand.

Wij blijven dit jaar thuis, wat de kinderen heel erg stom vinden.
Wel zitten wij midden in een verbouwing en er moeten nieuwe meubels gekocht worden. Dit laatste gaan wij doen van ons vakantie geld.
Reine schreef:
24-05-2018 21:17
Van mijn vakantiegeld gaat 2000 euro op aan een vakantie en de ander helft naar de spaarrekening. Vakantiegeld van vrouw gaat volledig naar de spaarrekening
Je zit tegen de Balkenende-norm aan ! 🤗
Bimzarellio...what else

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven