Werk & Studie alle pijlers

Studeren

26-05-2018 13:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er misschien wat lang over maar ik heb 1001 redenen om niet echt vooruit te raken met hetgeen ik studeer.

Mijn echtgenoot heeft dan altijd commentaar.

Ik heb hem al rustig en via mail duidelijk gemaakt dat het positiever zou zijn mocht hij me aanmoedigen.

Ook de redenen.

Gisteren begon hij weer met zijn commentaar en toen ben ik boos geworden.

In een mail 's avonds heb ik ook nog eens mijn gedacht gezegd.

Hij is in de zetel gaan slapen en hij negeert me langs alle kanten.

Telkens ik voor mezelf opkom en grenzen stel is het van dat.

Het is ook iemand die manipuleert, chanteert, sub-assertief is.

Ik moet oppassen dat ik mij er niet aan laat vangen want ondanks het feit dat ik mijn gedacht terecht heb gezegd, heb ik de neiging om me te verontschuldigen terwijl ik niets verkeerd doe.

Mijn moeder is ook zo.
Hoe vaak ik als kind, mij verontschuldigd heb uit angst om in de steek te worden gelaten...
Mijn moeder dreigde me altijd in de steek te laten.

Alhoewel mijn echtgenoot ook al gedreigd heeft met scheiden, omdat hij mij niet naar zijn hand kan zetten, krijg ik echter de kriebels van het feit dat hij mij negeert.
2 dagen al.

Ik vind dat een heel vreemde manier van omgaan met ruzie.
En je vraag is?
En waarom mail je je man? Woon je niet in een huis?
2 reacties: die 1001 redenen eens onder de loep nemen, meestal zijn ze samen te vatten onder 1 of 2 redenen: je hebt geen zin in die studie, of je bent er niet geschikt voor. (en dat zou ook 1 reden kunnen zijn)
reactie 2: waarom laat je je dreigen, neem zelf het heft in handen en vertrek
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tsja, zo te lezen ben je met een echt toppertje getrouwd!

Ook een goed idee om met elkaar te gaan mailen, terwijl je gewoon in één huis zit. Dat zouden meer mensen moeten doen!
oftewel: als je naar je eigen man moet gaan mailen om nog te kunnen hopen om een beetje gehoord te worden, dan is je relatie al wel een tijdje voorbij, denk ik .
Hij geeft je de silent treatment. Wat een eikel. Bovendien manipuleert hij je en chanteert. Succes met je geweldige huwelijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik ben op internet gaan lezen wat the silent treatment inhoudt.
En inderdaad, dat is het.

Zoals ik al schreef, hij doet sub-assertief, manipuleert en chanteert.

Dat is altijd als ik voor mezelf opkom en grenzen stel.

Zijn ex-echtgenote kon dat niet, hij was ook dominant en nu merkt ie dat ie mij niet naar zijn hand kan zetten.

Ik las dat je gewoon je leven verder moet zetten en er niet op moet reageren.

Dat doe ik maar ik moet zien dat ik mij toch niet laat vangen door me te verontschuldigen, zelfs al vind ik dat mijn reactie terecht is.

Ik zit nu in mijn bureau. Hij in de living. Gisteren geen woord, vandaag niet.

Ieder heeft zijn patronen, lessen waaraan ie moet werken. Ik ook.

Maar als ik weet dat ik juist gehandeld heb, zelfs al is dat voor de ander verkeerd dan blijf ik voor mijn waarden staan.
Beëindig je relatie met deze persoon en ga op zoek naar hulp voor je studie.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Het moment dat ik mijn man moet gaan mailen om duidelijk te maken wat ik wil, is het tijd om een echtscheidingsadvocaat te gaan zoeken.
Sterretje44 schreef:
26-05-2018 15:04
Ik ben op internet gaan lezen wat the silent treatment inhoudt.
En inderdaad, dat is het.

Zoals ik al schreef, hij doet sub-assertief, manipuleert en chanteert.

Dat is altijd als ik voor mezelf opkom en grenzen stel.

Zijn ex-echtgenote kon dat niet, hij was ook dominant en nu merkt ie dat ie mij niet naar zijn hand kan zetten.

Ik las dat je gewoon je leven verder moet zetten en er niet op moet reageren.

Dat doe ik maar ik moet zien dat ik mij toch niet laat vangen door me te verontschuldigen, zelfs al vind ik dat mijn reactie terecht is.

Ik zit nu in mijn bureau. Hij in de living. Gisteren geen woord, vandaag niet.

Ieder heeft zijn patronen, lessen waaraan ie moet werken. Ik ook.

Maar als ik weet dat ik juist gehandeld heb, zelfs al is dat voor de ander verkeerd dan blijf ik voor mijn waarden staan.
Hij negeert je net zo lang tot jij je excuses aanbiedt terwijl je niets verkeerd hebt gedaan maar niet langer tegen die manipulatieve stilte kunt. Daarna is hij weer eventjes lief tegen je maar dit patroon zal zich steeds weer opnieuw herhalen. Net zo lang tot hij je kapot heeft gemaakt. Ik spreek uit ervaring. Duurde een tijdje voordat ik het patroon zag maar er waren ook kinderen in het spel dus dan stap je niet zo maar op.

Tot ik mij realiseerde dat elke keer als hij het huis binnenkwam, de sfeer veranderde en niet ten goede. De kinderen waren op een gegeven moment bang voor hem. Dat was de limit en ik ben bij hem weggegaan. Hij was vreselijk rancuneus, ook naar zijn kinderen, maar zo'n man is achter de voordeur een huistiran maar in het openbaar durfde hij niets. Het zijn uiteindelijk lafbekken. Kies voor jezelf en ga weg voor het te laat is.
Zijn gedachte:
nr 2 is er ook weer ingetrapt
Bedankt voor al jullie berichten, tips, ervaringen.

Ik zit nu in de living, hij is bij wijze van spreken weggelopen en ligt nu op bed.
Hij negeert me nog altijd.

Ik las dat het voor zo'n mensen een vorm van controle is.

Ik ben al blij dat ik mijn eigen rekening heb behouden want hij wou dat ik mij' geld op zijn rekening stortte.
dit is geen leuke relatie
ik hoop dat je dit snel inziet
Sterretje44 schreef:
26-05-2018 20:12
Bedankt voor al jullie berichten, tips, ervaringen.

Ik zit nu in de living, hij is bij wijze van spreken weggelopen en ligt nu op bed.
Hij negeert me nog altijd.

Ik las dat het voor zo'n mensen een vorm van controle is.

Ik ben al blij dat ik mijn eigen rekening heb behouden want hij wou dat ik mij' geld op zijn rekening stortte.
Niet doen want dan heeft hij je helemaal in zijn macht. Dit is toch niet het gedrag van een volwassen, emotioneel stabiele partner? Bij mij viel het muntje uiteindelijk toen ik na de zoveelste stilte een gesprek met hem wilde aan gaan. Gaf toch vaak weer toe, ook omwille van de kinderen. Hij antwoordde hooghartig dat hij pas weer met mij sprak als ik mijn excuses aan bood. Terwijl daar geen enkele reden voor was, eerder andersom. Op dat moment dacht ik: 'Jij spoort echt niet. Val toch lekker dood.' Heb niet voor de zoveelste keer bakzeil gehaald maar ben bij hem weg gegaan. Is er iemand die je in vertrouwen kunt nemen over hoe je dit het beste aan kunt pakken?
Dag iedereen, dag Majolica,

Hartelijk dank voor je begaanheid met de ander, met mij.

Hij ontloopt me als ik in zijn buurt kom. Gisteren heeft ie de ganse avond op bed gelegen. Toen ik dan wou gaan slapen maakte ie haast dat ie wegkwam.

Ik ben dan voor hem weggegaan, terug naar de living. Toen kwam ie ook maar omdat ik dan toch nog in de zetel zat is ie gaan slapen !!! Echt niet te doen. Hij is dan toch in bed blijven liggen.

Deze morgen kreeg ik een mailtje van hem en was het pure projectie. Ik ben degene die gefrustreerd is omdat het studeren niet vlot, ik ben degene die begonnen is te zwijgen, dat ik het goed moet maken.....

En het strafste van al, normaal ging ie vandaag naar een lezing, deze voormiddag dus. Maar de auto en zijn fiets staat er nog. Het boekje dat hij bij de lezing altijd bij heeft, heeft ie meegenomen.

Je kunt al raden....ofwel heeft ie iemand anders, of een andere chauffeur, ofwel wil ie me ongerust maken.

Ik reageerde uiteraard meteen van dat hij iemand anders heeft in mijn gedachten. Ik probeer mijn kalmte te bewaren. En te denken : "wat is het ergste dat je kan overkomen ?"
Pffff ik dacht dat ik een vermoeide man had die van mij is niet de perfecte oefen persoon voor mijn studie wij krijgen mot.

Maar die van jou is echt vreselijk ik zou heel.goed nadenken of je niet beter af bent zonder hem. Want silent treatment is een vorm van mishandeling geestelijk.

En ga hulp zoeken voor je studie!!
Waarom mail je hem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven