Lijf & Lijn alle pijlers

hypnose als hulp / straf als hulp

27-05-2018 17:03 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
ok, mijn eerste post op viva ... spannend

ik ben veel verdikt de afgelopen jaren (na zwangerschappen, stress op het werk,...)
ik eet gewoon teveel (tussendoortjes en koekjes) punt uit.

heeft iemand ervaring met afvallen mbv hypnose (als steuntje in de rug? als extra-tje?)

of heeft er iemand ervaring met afvallen met straf-maatregelen (b.v. avond geen internet, geen telefoon, ... of whatever) als extra motivator??? iets wat je écht niet leuk vindt ... ik zie het een beetje als: ik biecht s avonds op aan mijn partner wat ik heb gegeten als tussendoortjes (oh help, dat lijkt al een drempel), en hij spreekt dan de straf uit (die we eerst samen hebben besproken). Dit lijkt een vreemd idee misschien, heb het ook nog nooit gehoord, laat staan met partner besproken, maar ja, wie weet heeft iemand al eens iets soortgelijks geprobeerd?

ik kijk uit naar jullie antwoorden
jaja
echt niet normaal hoor om je partner te vragen je te straffen als je zit te snaaien
Haha, straf van je partner. Het idee alleen al, hoe kom je d'r op.

Wees niet zo'n klein kind. Je weet dondersgoed dat je teveel eet. Doe daar wat aan ipv die vreemde ideeën bedenken.
Elektrische halsband op de max zetten en je partner de afstandbediening geven.

Of gewoon een kaaklem kopen en je partner de sleutel laten bewaren. Mag je alleen eten als hij dat goed vind. :roll:
Leuk, een sm-dieet!
yette schreef:
27-05-2018 17:19
Leuk, een sm-dieet!
:rofl:
Idee voor zekfhypnose: zeg heel vaak tegen jezelf: ik houd van honger en ik haat koekjes.
Straf en belonen zijn meestal heel zinloze instrumenten om iets te bereiken.
yette schreef:
Leuk, een sm-dieet!
:HA:
shake a tail feather
Als ik echt trek heb in slechte dingen neem ik een stomme straf voor lief denk ik.

En waarom zou je een straf wel serieus nemen en de weegschaal bijvoorbeeld niet? De weegschaal die een kilo meer aangeeft bijvoorbeeld kan mijn dag pas echt verpesten. Maar goed dat je op zoek bent naar een manier die bij jou past, al lijken deze manieren mij niet erg succesvol.
yette schreef:
Leuk, een sm-dieet!
50 tinten dunner
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Sloten op de kasten en de koelkast.
Man bewaart de sleutels.

Uiteraard is er wel altijd kraantjeswater beschikbaar en eventueel ook 1 of 2 appels.

En natuurlijk:
Geld en pinpas inleveren zodat je niet effe naar de winkel kan hollen.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 27-05-2018 17:55
22.83% gewijzigd
Je hebt toch van die dieetmiddelen waarbij ze een gaasje op je tong naaien of een beugel vastmaken waardoor je je mond niet zo ver open kan doen.
Door dat gaasje doet eten heel pijn en die beugel geeft een klap tegen je tandvlees als je te snel bent. Dit lijkt er wel een beetje op
Muilkorf met een slotje?
shake a tail feather
yette schreef:
Leuk, een sm-dieet!

Je zal maar op deze manier dominantie opgedrongen krijgen Afbeelding
TO, voor het geval je vraag serieus is : het lijkt me dat je hiermee gegarandeerd je relatie gaat verpesten.

Over hulp bij ernstig overgewicht weet ik niets, maar ik zou eerst eens naar je huisarts en een diëtist gaan. En voor het geval je ernstige problemen zit 'weg te eten' : zoek daar hulp bij.
Over afval-hulp via hypnose heb ik weleens iets gelezen maar lijkt het je niet beter om zelf de controle weer in handen te krijgen ?
nounou
Geen ervaring met hypnose, en dat strafgedoe vind ik belachelijk. Kan me ook niet voorstellen dat je partner op die rol zit te wachten. Het is jouw lichaam, daar moet je zelf de verantwoordelijkheid voor nemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dát is nou eens een goed idee, alleen nog niet helemaal goed uitgewerkt als ik me niet vergis..
Het lijkt mij een goed plan om aan je partner op te biechten wat je teveel hebt gegeten en daar een straf aan te verbinden. Een nuttige straf zodat je een ander er ook mee helpt. Ideaal.

Als je bij een wildvreemde het huishouden moet doen voor straf, en dan echt vloeren schrobben, badkamers van top tot teen poetsen terwijl de was staat te draaien die jij op gaat hangen: dat moet werken na verloop van tijd en je verliest al doende ook nog wat extra calorietjes.

Ik ben een wildvreemde en geef me hierbij op als vrijwilliger; ik ben best bereid jou mijn klusjes te laten doen voor straf. Het kan me niks schelen hoe laat je die vloer komt schrobben, ik zou wel voor een lik-op-stuk beleid gaan: meteen straffen, direct dat helpt het beste.
Ik ben de beroerdste niet en help mensen graag.
Moet jij eens kijken hoe de kilo's eraf vliegen!

Je kan natuurlijk ook denken: het is zomer, overal lekker vers fruit, salades kan je bijna onbeperkt eten als je er niet teveel kaas of vlees ingooit: laat ik dát eens proberen.
En ff geen chocola, snoep.

Wel raketijsjes bv, toevallig pas gekocht zitten maar 45 kcal. op per stuk stond op de doos. Vond ik weinig voor die zoete dingen maar betekent wel dat je als je op een warme dag trek krijgt in zoetigheid je 10 van die raketjes op kan eten en dan is er nog ruimte zát voor een maaltijdsalade, een bakje aardbeien, een enorme schijf watermeloen of zo om de rest van de dag door te komen. O ja smoothies van magere yoghurt en veel fruit en bv wat kaneel of munt vullen ook goed.

Als je dat soort dingen eet én als je je verveelt/honger krijgt eerst je eigen badkamer gaat schrobben voor je jezelf die schijf watermeloen gunt weet ik zeker dat je voor straf binnenkort kleding moet gaan kopen in een kleinere maat.
Zou voor mij een ramp zijn, ik haat winkelen.

En anders: :whip: voor jezelf!
yette schreef:
Leuk, een sm-dieet!
Ja! Ik kan niet wachten tot mijn man op dieet gaat: het huis zal nog nooit zo geblonken hebben! Trek ik graag laklaarzen voor aan hoor!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Nee, ik koop dan juist tien kilo koekjes en ga die tergend voor zijn neus opeten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je bent toch volwassen? Neem dan je verantwoordelijkheid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
27-05-2018 20:24
Je bent toch volwassen? Neem dan je verantwoordelijkheid.

Dit. Jij bent geen kleuter en je partner is je moeder niet.

Begin eens met stoppen met al die snaaimomenten en ga 3 x per dag verzadigende maaltijden eten met minder koolhydraten en meer vetten.
Nou voor straf een avond niet achter de telefoon gaat niet werken.

Veel mensen eten uit verveling in plaats van omdat ze honger hebben.

Maar het is bizar dat je dit aan je partner wil voorstellen.

Blijkbaar vindt hij dat jij dat men jou niet verantwoordelijk kan houden voor je eigen gedrag. Ben je niet volwassen genoeg om zonder leiding iets te bereiken.

In dat geval kan je jezelf maar beter gelijk onder curatele laten stellen.
Nou, Vlinndertje, kom je nog reageren of heb je slechts een stuk rood vlees in de arena gegooid ?

'Spannend', hè Afbeelding
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven