Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

vrijdag 25 mei 2018 om 10:57
Ik zou lekker naar buiten gaan.
Zoon heeft vannacht gewoon van kwart voor 8 tot 12 alleen geslapen zonder echt wakker te worden
. Normaal ligt ie bij man op schoot te slapen als ik van sporten af kom en nu lag hij nog in bed. Man was al gaan kijken of ie nog ademde. En toen hij wakker werd om 12 was het 'vrolijk' en niet huilend. En na drinken en wat onrust weer slapen. Vanochtend weer vrolijk wakker (zo weinig gedronken vannacht dat ik stuwing had
). Hopelijk zet dit door
Zoon heeft vannacht gewoon van kwart voor 8 tot 12 alleen geslapen zonder echt wakker te worden

zaterdag 26 mei 2018 om 10:13
zaterdag 26 mei 2018 om 10:40

zondag 27 mei 2018 om 20:54
Nee, geen idee. Mijn dochter heeft wel nog steeds berg, hoewel je het door het haar minder goed ziet. Ik gebruik eigenlijk zelden shampoo, alleen als het haar echt vies en plakkerig is. Was je het vaak?

zondag 27 mei 2018 om 21:05
Wij wassen eigenlijk nooit met shampoo. Dochter heeft tot een maand of 15 schilfertjes gehad op haar hoofdhuid, een beetje gelig/wittig, maar nooit heel veel en ze had er geen last van, dus we hebben er nooit wat aan gedaan.
Sowieso gebruiken we maar zelden zeep. Toevallig gisteren, omdat ze supervies was van de zandbak. En toen heeft ze zich 20 minuten vermaakt met schuim, want normaal heeft ze dus ook geen schuim in haar bad. Hilariteit alom
.
Sowieso gebruiken we maar zelden zeep. Toevallig gisteren, omdat ze supervies was van de zandbak. En toen heeft ze zich 20 minuten vermaakt met schuim, want normaal heeft ze dus ook geen schuim in haar bad. Hilariteit alom

zondag 27 mei 2018 om 22:36
He ik was jullie kwijt! Hier wassen we zoon zo'n beetje eens per week ongeveer met van die Zwitsal shampoo/douchegel. Nog nooit een schilfer gezien.
@hier: zoon is 2 weken ziek geweest en begint nu eindelijk op te knappen goddank. Hij heeft daardoor het loslopen ook weer opgepakt, gister 2x een paar stapjes los
hopen dat dit snel doorzet.
Verder zwaai, ik ga nu gauw naar bed, morgen weer vroeg dag.
@hier: zoon is 2 weken ziek geweest en begint nu eindelijk op te knappen goddank. Hij heeft daardoor het loslopen ook weer opgepakt, gister 2x een paar stapjes los

Verder zwaai, ik ga nu gauw naar bed, morgen weer vroeg dag.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 27 mei 2018 om 23:26
@shampoo: eens per 2weken wassen we Puk zijn haar met babyshampoo van de appie, nooit berg gehad of schilfers, maar dat zal wel toeval zijn. Het haar van Pukkelien doen we vaker, zij heeft het talent gekregen om bij spugen haar kleren schoon te houden (joepie), maar alles via haar nek in haar haren te laten lopen
@hier: sinds het middagslaapje een knijterhete dreumes, ik denk kiezenkoorts, want volgens mij zag ik gisteren wat doorkomen. Ik hoop stiekem dat hij ze alle 4 tegelijk krijgt, dan zijn we er vanaf, maar in setjes van twee mag ook... Verder is hij alleen maar hangerig, ben benieuwd hoe dat morgen gaat zijn.

@hier: sinds het middagslaapje een knijterhete dreumes, ik denk kiezenkoorts, want volgens mij zag ik gisteren wat doorkomen. Ik hoop stiekem dat hij ze alle 4 tegelijk krijgt, dan zijn we er vanaf, maar in setjes van twee mag ook... Verder is hij alleen maar hangerig, ben benieuwd hoe dat morgen gaat zijn.
maandag 28 mei 2018 om 07:47

maandag 28 mei 2018 om 08:28
Beterschap voor alle zieken!
Oh wat heerlijk snowgirl, uitslapen.
Zoon is steeds vaker langer gaan slapen 's middags, en dan 's ochtends steeds vroeger wakker. Beetje verkeerd ritme.
Daarom afgelopen week gestart met het inkorten van zijn middagslaapjes. Met als gevolg een moe kind, die nog niet langer slaapt in de ochtend... even doorzetten en hoop ik dat het gaat lukken.
Oh wat heerlijk snowgirl, uitslapen.
Zoon is steeds vaker langer gaan slapen 's middags, en dan 's ochtends steeds vroeger wakker. Beetje verkeerd ritme.
Daarom afgelopen week gestart met het inkorten van zijn middagslaapjes. Met als gevolg een moe kind, die nog niet langer slaapt in de ochtend... even doorzetten en hoop ik dat het gaat lukken.
maandag 28 mei 2018 om 08:37
Klinkt inderdaad als berg elifantje! Gewoon een tijdje zoveel mogelijk met rust laten en zeker niet uitkammen, gaat vanzelf weer weg en kan geen kwaad.
Zijn er al dreumesen die geen middagslaapje meer doen? Elsa slaapt overdag steeds korter, soms nog maar een half uurtje. Nachts slaapt ze prima van 19.30 tot 07.00uur gemiddeld.
Hoop niet dat het slaapje er straks helemaal af gaat maar ze lijkt ook echt niet meer nodig te hebben.
Zijn er al dreumesen die geen middagslaapje meer doen? Elsa slaapt overdag steeds korter, soms nog maar een half uurtje. Nachts slaapt ze prima van 19.30 tot 07.00uur gemiddeld.
Hoop niet dat het slaapje er straks helemaal af gaat maar ze lijkt ook echt niet meer nodig te hebben.

maandag 28 mei 2018 om 08:43
Iemand die tips voor zo koel mogelijk bed? Dus mbt matras, hoeslaken en alle andere mogelijke tips? Zoon had gisteren alleen luier aan, ventilator stond aan maar bed was echt zeiknat van het zweet. Man is gisteravond met hem buiten gaan staan om af te koelen zelfs. En eigenlijk wil ik de stap van zijn krullen afknippen/haar kortknippen in de hoop om beter warmte kwijt kunnen als laatste redmiddel pas inzetten.
maandag 28 mei 2018 om 09:22
@Fiona, Ja, ze heeft 22 maanden lang heel slecht geslapen. Elke nacht moesten we er wel minimaal 1 keer uit. Ook eindigde ze wel heel erg vaak bij ons in bed. Nu lijkt opeens ergens een knopje om te zijn gegaan en slaapt ze bijna elke nacht door. Alleen nog niet als ze te weinig heeft gegeten 's avonds. Ik ben helemaal gelukkig hier!
@Aapje, Sorry geen tips, die van mij doet het nog goed in enkel een romper en een zomerslaapzak. Moet alleen niet warmer gaan worden in haar kamer. Je hebt vast wel al zijn raampje open staan bij het slapen?
@Aapje, Sorry geen tips, die van mij doet het nog goed in enkel een romper en een zomerslaapzak. Moet alleen niet warmer gaan worden in haar kamer. Je hebt vast wel al zijn raampje open staan bij het slapen?
Hier word ik niet vrolijk van!

maandag 28 mei 2018 om 10:43

maandag 28 mei 2018 om 11:18
Hier valt het mee qua hitte, gelukkig, we hebben schaduw op de slaapkamers. Overdag de ramen dicht, en 's nachts is het dan aardig uit te houden. Ik las trouwens in een ander topic de tip van een katoenen deken van wafelkatoen, dat is zwaar genoeg om wel als 'deken' te voelen, maar dun genoeg om fris te zijn. Misschien helpt dat nog voor warme kleintjes?
Dochter slaapt nog elke dag van ongeveer 13u tot 14.30, en dat vind ik heerlijk
. Lekker even tijd om wat voor mezelf te doen (of in bed te duiken, want hoogzwanger). En verder slaapt ze elke nacht gewoon weer door van 19u tot 8u 's ochtends, superfijn. Ze heeft al met al een maand of 8 gehad dat ze 2-3 keer per week (soms vaker, soms minder) midden in de nacht wakker werd voor een fles, maar sinds een week of 4 zijn we er helemaal weer vanaf en slaapt ze lekker weer door.
Dochter slaapt nog elke dag van ongeveer 13u tot 14.30, en dat vind ik heerlijk