Werk & Studie alle pijlers

Thuis studies

30-05-2018 09:25 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand zijn of haar ervaringen delen met de bekende thuis studies NHA LOI NCOI?

Ik zou heel graag een opleiding willen doen. Ben 30+ en heb als laatste opleiding mode en uiterlijke verzorging gedaan. Helaas wegens bepaalde omstandigheden niet af kunnen maken. Dit is ook een tijdje geleden hoor maar zou zo graag weer leren. Momenteel werk ik al 13 jaar bij een werkgever en qua opleidingen hier gaat het er heel oneerlijk aan toe. Ik ben vaak aan het lijntje gehouden en dan cancelde ze alles.

Van de bovengenoemde opleidingen wordt gezegd dat ze erkend zijn. Iemand meer advies of ervaringen?
Ik heb diverse thuisstudies bij de NHA gedaan.

Duidelijke lesstof, met vrijwel alles direct in 1 keer geslaagd. (alleen rechten is niet zo mijn ding en heb ik niet in 1 keer gehaald)

Begeleiding was op zich prima, ik stuurde huiswerk toen via de post heen en weer, kon ook via mail, maar op papier vond ik prettig. Zou ik nu wel digitaal doen.

Omdat ik nog steeds bij dezelfde werkgever werk heb ik mijn diploma's verder nergens voor nodig gehad. Maar erkend is erkend, dus daar zou ik me niet druk om maken. Een thuisstudie met goed gevolg afronden laat ook zien dat je discipline hebt. (dat moet je dus ook echt wel hebben en interesse in hetgeen je studeert is ook wel prettig)

Wat voor richting wil je studeren?
Ik denk dat het er ook aan ligt wat voor studie/cursus je wilt gaan doen. Ik heb het gevoel dat werkgevers zo'n diploma niet perse serieus nemen. Tenzij je LOI Klassikaal gaat doen wellicht?

Ik zou denk ik niet voor een volledige opleiding bij deze aanbieders kiezen, een cursus lijkt me geen probleem. Voor een deeltijdopleiding, zowel MBO als HBO en zelfs universitair, zijn er ook genoeg instellingen waar je colleges/lessen in deeltijd kunt volgen en waar je ook kunt sparren met medestudenten.

Maar goed, geaccrediteerd zijn ze allemaal wel, dus je ontvangt wel een erkend diploma.
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 30-05-2018 09:42
1.81% gewijzigd
Nokie schreef:
30-05-2018 09:32
Ik heb diverse thuisstudies bij de NHA gedaan.

Duidelijke lesstof, met vrijwel alles direct in 1 keer geslaagd. (alleen rechten is niet zo mijn ding en heb ik niet in 1 keer gehaald)

Begeleiding was op zich prima, ik stuurde huiswerk toen via de post heen en weer, kon ook via mail, maar op papier vond ik prettig. Zou ik nu wel digitaal doen.

Omdat ik nog steeds bij dezelfde werkgever werk heb ik mijn diploma's verder nergens voor nodig gehad. Maar erkend is erkend, dus daar zou ik me niet druk om maken. Een thuisstudie met goed gevolg afronden laat ook zien dat je discipline hebt. (dat moet je dus ook echt wel hebben en interesse in hetgeen je studeert is ook wel prettig)

Wat voor richting wil je studeren?
Bedankt voor je reactie! Fijn om te lezen dat je het goed ervaart. Ik weet eerlijk gezegd niet welke richting ik wil. Heb niet zoveel vooropleidingen en heb meer werkervaring. Momenteel werd ik in de zorg en zou er echt uit willen stappen.

Ik ben gewoon heel erg bang dat stel ik doe een opleiding via bv NHA en ik haal m is dat genoeg voor een werkgever om mij aan te nemen.
Ik heb ervaring met een HBO studie bij de LOI. Wat mij opvalt is dat de opleiding qua leerstof veel zwaarder is dan dezelfde opleiding bij een 'reguliere' hogeschool. Er worden ook veel zwaardere eisen gesteld aan opdrachten, stages en het afstudeeronderzoek.

Verder moet je, nog meer dan anders, overal zelf achterheen. En je bent afhankelijk van beschikbaarheid van docenten etc.
Ik heb twee HBO-studies bij de LOI gedaan. De opleiding zelf vond ik prima in elkaar zitten, alleen de administratie van de LOI is een complete chaos. De docenten waren wisselend, sommigen vond ik erg goed in hun feedback, anderen deden daar nauwelijks aan. Maar goed, het is ook alweer iets van 15 jaar geleden of zo, misschien is er nu wel eea verbeterd.

Wat het thuis studeren betreft: daar is veel discipline voor nodig. Plan dus vaste momenten om te leren en hou je daar ook aan.
Bedankt voor de reacties allemaal echt heel fijn!

Ik heb dus op NHA gekeken en kwam daar eerlijk gezegd niet uit. Volgens mij zag ik niets staan van mbo hbo opleidingen alleen cursussen. Dus ben ik gegaan naar NTI daar werd ik wel wijzer van.

Ok de stap is misschien te ver voor mij omdat ik totaal geen vooropleiding heb maar van alle studies ben ik erg geïnteresseerd in rechten. Eigenlijk altijd al een beetje in mijn hart gehad. Aangezien ik geen vooropleiding heb gehad zal ik wel een toelatingstoets moeten maken om te kijken of ik überhaupt door mag gaan. Het duurt 4 jaar en lesgeld is 5000 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven