Bewoonbare oppervlakte van gezin
woensdag 30 mei 2018 om 15:36
Rare vraag, ik ken de indeling van je huis niet en het bewoonbare oppervlakte zegt toch niet altijd alles.
Daarbij lijkt me dat best mogelijk, vroeger waren de huizen kleiner en de gezinnen groter en lukte dat ook.
Ik zou mijn wens voor een 3de kindje toch echt niet laten afhangen van het bewoonbaar oppervlakte van mijn huis hoor...
Daarbij lijkt me dat best mogelijk, vroeger waren de huizen kleiner en de gezinnen groter en lukte dat ook.
Ik zou mijn wens voor een 3de kindje toch echt niet laten afhangen van het bewoonbaar oppervlakte van mijn huis hoor...
woensdag 30 mei 2018 om 15:36
Voor mij zou het afhangen van hoeveel slaapkamers je hebt, zodat ieder kind zijn eigen slaapkamer heeft. Maar dat is mijn voorkeur, er zijn ook genoeg kinderen grootgebracht met een gedeelde kamer met broer/zus en ik geloof niet dat die er slecht afgekomen zijn.
Er zijn ook genoeg mensen die hun kinderen opvoeden in een kleinere woning, dus in theorie prima mogelijk. Het gaat erom wat jouw vereisten en voorkeuren zijn.
Er zijn ook genoeg mensen die hun kinderen opvoeden in een kleinere woning, dus in theorie prima mogelijk. Het gaat erom wat jouw vereisten en voorkeuren zijn.
woensdag 30 mei 2018 om 15:39
Wij met vijf ietsje groter (65 vierkante meter). Prima te doen! Jongste 2 delen kamer en vinden dat juist gezellig.nouveauvague schreef: ↑30-05-2018 15:36Ben je serieus? Wij wonen met dat aantal (4 dus) op 50 vierkante meter. Je hebt gewoon een groot huis. Dat wilde je horen toch? Aantal kamers lijkt mij overigens belangrijker. Maar ook van een kamer delen krijgen kinderen niks.
woensdag 30 mei 2018 om 15:45
Hihi grappig dat je het aanhaalt ben inderdaad een belgGlitterCupcake schreef: ↑30-05-2018 15:38Of ben je een Belg? Die blieven voor mijn gevoel veel ruimte in huis.
We hebben voor iedereen een slaapkamer dan.
Ik geneer mij hier bijna omdat ik het gevraagd heb :-\
woensdag 30 mei 2018 om 15:48
woensdag 30 mei 2018 om 15:52
Je kan zelf toch gewoon zien of het past? Zeker als iedereen eem eigen slaapkamer heeft. Wat zou je nog meer nodig hebben dan?
Ik vind het echt een vreemde vraag.
woensdag 30 mei 2018 om 15:54
Je kan kijken naar hoe groot de huizen zijn van vrienden/familie/collega's en eens vragen of het voor hun groot genoeg is. Ik heb zelf onlangs aan mijn zus gevraagd hoe groot haar huis is want ik wist niet goed hoeveel m2 handig was voor 3+ kinderen. Ik vind haar huis iets te klein dus zoek ik expres wat groters.
woensdag 30 mei 2018 om 15:54
En toch he... wij hebben die afmetingen ook, maar de indeling van het huis is zodanig dat we ´maar´ twee slaapkamers hebben. Oorspronkelijk waren dat er drie, maar we hebben er twee samengevoegd.
Wij slapen in de ene kamer, dochter in de andere. Er kan in principe geen kind meer bij, tenzij we dus verbouwen.
Dus ja, het kán wel, natuurlijk kan het. Maar dan moeten we toch wel het één en ander gaan aanpassen.
ceylon wijzigde dit bericht op 30-05-2018 15:55
21.84% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 30 mei 2018 om 15:55
woensdag 30 mei 2018 om 15:56
Wij met 4 op 120 m2, kan prima. Misschien in de toekomst nog een derde kindje, zou de oudste twee dan tijdelijk samen op een kamer leggen. Uiteindelijk kunnen ze allemaal een eigen kamer krijgen, man en ik gaan dan naar de zolder (ivm nachtdiensten en overdag moeten slapen). Hebben we alleen geen extra kamer meer over (studiekamer of extra opslag). Dat lijkt me wel lastig eerlijk gezegd maar dat houdt vooral in dat ik minder troep moet verzamelen