Ik moet echt het huis uit!

30-05-2018 15:59 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag besloten om de dingen waarmee ik zit maar eens op dit forum te plaatsen. Het gaat voornamelijk over mijn thuissiuatie. Al een langere tijd heb ik constant ruzie met mijn moeder. Mijn moeder is altijd snel geërgerd, kan niet tegen confrontatie, moet altijd alles op haar manier hebben, wordt heel snel boos en ze is echt het tegenovergestelde van mij. Altijd als ik buiten de deur iets doe moet ze alijd weten waar ik ben, hoelaat ik thuis kom etc. Ik vind dit zelf heel erg irritant. Ook appt ze dan vaak dat ik niet de hele dag bij mijn vriend hoef te hangen en dat ik naar huis moet komen? Waarom???
Ze vind ook dat ik niet aan mijn familie denk. Ik doe ook niet zo vaak wat met ze, maar dit komt gewoon omdat ik elke dag op school zit en dan de hele avond ook nog thuis hang en niks leuks doe. Ik ben daarom vaak weg van huis. Ook omdat ik dan niet in die negativiteit en rot sfeer zit.
Mijn moeder is het hier dus bijna nooit mee eens. En als mijn vader er dan een keer wat van zegt, dan wordt ze kwaad en kan niet tegen deze confrontatie. Dan begrijpt mijn vader mijn moeder zogenaamd niet en dan kapt ze het gesprek af en gaat ze weg. Met mijn vader heb ik het er ook wel eens over, en wij vinden vaak ook dat mijn moeder zich vaak als slachtoffer gedraagt terwijl ik hier ook heel duidelijk onder lijdt. Het punt is gewoon dat ik mijn eigen gang wil gaan zonder dat er steeds zo moeilijk over gedaan wordt. Want waarom kunnen de ouders van mijn vrienden hun kinderen wel los laten en die van mij niet? Ik wordt op deze manier heel erg beperkt in mijn doen.
Het lieft zou ik zsm uit huis willen maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat zou moeten betalen. Ik ben tenslotte maar een arme student.

Kan iemand zich misschien in mijn verhaal vinden? Of heeft iemand misschien tips voor mij? Ik ben echt ten einde raad..
Je klinkt jong en puberaal. Heb je al bedacht wat je eigen aandeel is met de band met je moeder?

Daarnaast zitten talloze arme studenten op kamers. Werken en lenen.
Those who don’t believe in magic will never find it
Zat studenten die op kamers wonen, dus dat moet jij ook prima kunnen. Zoek een baan, schrijf je in voor een kamer en praat eens met je moeder.
Hoe oud ben?
Heb je spaargeld? Heb je een baan?

Is er uberhaupt wat te huren in je omgeving.? Hier duurt het gemiddeld 15 jaar voor een huurflatje met 2 kamertjes in de klotebuurt. De rest nog veel langer. Is er wat particulier te huren, kammers of studio's die niet je hele maandsalaris kost?
Kan je samen met iemand anders wat huren en delen?
Rot voor je, TO. De ideale situatie is natuurlijk om in vrede uit huis te gaan, maar nu is de situatie helaas anders. Zelf was ik minderjarig toen ik huis ging en heb toen veel gewerkt. In het begin had ik ook een studentenrekening met lening maar zodra ik stufi kreeg heb ik die afgelost en heb ik een stufi lening genomen en dit gecombineerd met werk. Dus ik zou je aanraden om een kamer te zoeken in je studiestad of eventueel daar buiten als dat significant goedkoper is en dan een stufi lening te nemen en te werken.
het klinkt wel een beetje of je het huis als hotel gebruikt.. maar goed: andere studenten kunnen ook op kamers dus...
Hoe oud ben je? Zolang je thuis woont heb je je gewoon aan de regels van je ouders te houden. En bedenk dat je moeder zielsveel van je houdt en dit niet doet om je te pesten maar omdat ze bezorgd is om je. Nu snap je dat wellicht nog niet, maar later ga je dat wel begrijpen. Echt.
Dus je moeder is niet leuk en je vriend ook niet (loepje).
Heel snel op zoek naar een kamer en ga vooral NIET samenwonen!
Als jij je gang wil gaan dan moet jij verhuizen.
Zolang je onder het dak van je ouders woont op hun kosten heb jij je naar de huisregels te schikken.
Het lijkt wel alsof je op hotel zit, doe jij wel eens iets thuis?
Ik lees mee. Ik denk dat ik ook zo'n kind heb.
Jullie vragen hoe oud ik ben, ik ben bijna 22. Thuis heb ik wel eens mee als het kan. Ik ben elke dag pas laat thuis vanwege school en treinreizen. Daarom kan ik nooit meehelpen met koken.
Mijn kamer poets ik zelf en mijn was doe ik ook zelf. Ik snap echt wel dat ik me aan de regels van mijn ouders moet houden, maar soms gaan ze me gewoon een beetje te ver. Ik werk soms op vrijdagmiddag als ik vrij heb en in mijn vakanties. Ik heb een tussenjaar gehad waarin ik veel heb kunnen sparen. Dit geld is inmiddels al op aan een laptop die ik nodig had voor mijn opleiding, en ik moet elke maand wat bijleggen aan schoolgeld omdat ik maar het minimale krijg qua stufi. Na school en in het weekend heb ik tijd nodig om bij te komen van school, omdat ik dit al snel als zwaar ervaar en ook erg veel huiswerk heb elke dag. Dit weet mijn moeder ook. Praten met mijn moeder heb ik al vaak gedaan, maar we komen er eigenlijk nooit echt uit samen omdat we allebei een andere mening hebben.
TO, waarom ga je niet op kamers of op jezelf wonen? Je ziet dat het niet meer goed werkt thuis en je bent 22. Op die leeftijd woonde ik al jaren op mezelf.
Ik vind niet dat je puberaal overkomt. Gelijk dat vingertje...pff.

Ik was met 22 jaar het huis uit en dat voelde oké. Ik heb gehuurd. Er wonen legio studenten op zichzelf dus jij kan dat ook. Maar dat houdt dus vanaf nu in dat je veel moet werken en alles op je zelf neerkomt. Besef dat goed.
Je denkt dat je nu veel thuis doet maar daar komt veel meer bij kijken dan je kamer schoonmaken en een wasje.
Je bent volwassen, ga op kamers.
Je moeder snapt niet dat een kind van 22 al zn eigen leven heeft. Ik zie ze hier ook vaak alleen tijdens t avondeten. Ik vraag ook altijd wel wat ze gaan doen en of ze thuis komen slapen, maar verder bemoei ik me er niet mee.
Zoek een kamer, ga lenen bij Duo, en de deur uit.
ik geef mn bek ook maar een douw
lenen en een bijbaantje. zoals elke student. waarom zou jij dat niet kunnen? veel leuker toch ook tijdens je studententijd?
Jij woont als volwassen vrouw bij je ouders. Niet zo raar dat jij dan ook aan hun regels houdt. Het is tenslotte hun huis. En alleen je eigen kamer schoonhouden en je eigen was doen, is niet echt een hele grote bijdragen aan het huishouden.

Het wordt tijd dat je op eigen benen gaat staan en ga opzoek naar een studentenkamer. Al die andere arme studenten hebben ook een mogelijkheid gevonden om hun kamer te betalen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dear Lord.. je bent al 4 jaar volwassen. Ga alsjeblieft op jezelf.
Nomad schreef:
30-05-2018 17:03
TO, waarom ga je niet op kamers of op jezelf wonen? Je ziet dat het niet meer goed werkt thuis en je bent 22. Op die leeftijd woonde ik al jaren op mezelf.
Dit inderdaad. Ik woonde al jaren op mezelf en had een bijbaan naast mijn studie. En als je op jezelf woont, komt de schone was, het warme eten, de boodschappen en een schone plee niet aangevlogen. Dus dat doe je ook zelf.
Klinkt alsof je jullie huis als hotel gebruikt en vooral staat te mokken. Tijd om op jezelf te gaan of meer waardering voor je ouders te laten zien door minder te klagen en meer te doen. Dat zal vast een enorm (!) pak schelen bij je moeder. Als je mijn dochter was zou ik me nl. ook irriteren aan zo'n houding.
Jij wil volwassen behandeld worden want je bent volwassen. Moeders hebben kinderen in huis ook al zijn ze volwassen, veel moeders benaderen hun kinderen niet zo. Gewoonweg omdat de volwassene al die jaren als kind bij hen hebben gewoond. Dit is de reden waarom veel volwassen kinderen over het algemeen niet meer thuis wonen, dus daar wringt het.

Aan jou de keuze.

1) Of je gaat en je bent ervan af.
2) Of je blijft en je dealt er maar mee en draait dus als een volwassene mee in huishouden en waar nodig in de kosten.

Geld is nu ook echt jouw keuze, ook jij kunt veel werken, maximaal lenen of wat dan ook. Dat doen volwassen mensen namelijk.Dus niet het ene willen (volwassen worden benaderd) en de gevolgen (eisen in huishouden en meedraaien) hiervan als onmogelijkheden en als een kind benaderen door te onderbouwen met allerlei kinderlijke redenen.Dat siert je niet als volwassene want dat ben je toch?
enn wijzigde dit bericht op 30-05-2018 21:08
30.52% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je kunt het ook anders aankleden. Als je nl. toch vooral je eigen ding wilt doen en de hort op wilt wanneer jij wilt en hoe vaak je wilt en er duidelijk niet voor kiest om onderdeel te zijn van het gezin, inclusief meehelpen aan het huishouden en eens een vriendelijk woord naar je huisgenoten, dan betaal je voor je kamer. Maar verwacht dan in principe ook geen roomservice meer. Vanaf dat moment kun je het huis gebruiken als crashplek en niet eerder. Dat zou ik van mijn kinderen niet pikken. Thuiswonen? Prima, maar dan ben je onderdeel van een pakketje aan huisgenoten en maak je met elkaar duidelijke afspraken. Wie doet wat, wanneer kook je een keer en geef ongeveer aan waar je bent en wanneer je weer terug te verwachten bent. Maar dat heet bij ons thuis gewoon fatsoen. Moest je mijn kinderen eens horen gillen als ik zonder bericht gewoon besloot om 4 dagen weg te blijven en dat ze het maar moeten uitzoeken wie de koelkast vult en de strijk doet.
Radeloosje27 schreef:
30-05-2018 16:47
Jullie vragen hoe oud ik ben, ik ben bijna 22. Thuis heb ik wel eens mee als het kan. Ik ben elke dag pas laat thuis vanwege school en treinreizen. Daarom kan ik nooit meehelpen met koken.
Mijn kamer poets ik zelf en mijn was doe ik ook zelf. Ik snap echt wel dat ik me aan de regels van mijn ouders moet houden, maar soms gaan ze me gewoon een beetje te ver. Ik werk soms op vrijdagmiddag als ik vrij heb en in mijn vakanties. Ik heb een tussenjaar gehad waarin ik veel heb kunnen sparen. Dit geld is inmiddels al op aan een laptop die ik nodig had voor mijn opleiding, en ik moet elke maand wat bijleggen aan schoolgeld omdat ik maar het minimale krijg qua stufi. Na school en in het weekend heb ik tijd nodig om bij te komen van school, omdat ik dit al snel als zwaar ervaar en ook erg veel huiswerk heb elke dag. Dit weet mijn moeder ook. Praten met mijn moeder heb ik al vaak gedaan, maar we komen er eigenlijk nooit echt uit samen omdat we allebei een andere mening hebben.
Ho, wacht even.
Jij spaart een heel jaar voor een bedrag niet meer dan een laptop? Zelfs al is dat een dure, dan is dat toch zeker niet meer dan € 2.000
Waar is het mis gegaan met dat werken en sparen?
Waarom???
Je moeder houdt van je en is bang dat je ergens gewurgd aan de kant van de weg ligt. Of met een loverboy bent meegegaan. Omdat ze ook geagiteerd is zal haar opwinding en boosheid (stress dus) overheersen, maar daaronder zit angst.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je afwil van haar goede raad, commentaren en bemoeienissen moet je laten zien dat je jezelf kan onderhouden en verzorgen; je moet dus een eigen huisje huren en alleen gaan wonen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
lise1985 schreef:
30-05-2018 20:49
Ho, wacht even.
Jij spaart een heel jaar voor een bedrag niet meer dan een laptop? Zelfs al is dat een dure, dan is dat toch zeker niet meer dan € 2.000
Waar is het mis gegaan met dat werken en sparen?
Dit.

Waar een wil is is een weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven