Lat-relatie lastig
woensdag 30 mei 2018 om 23:43
Graag jullie inzichten en advies in deze situatie:
Ben gescheiden al paar jaar en heb co-ouderschap. Sinds twee jaar een nieuwe relatie. Ook gescheiden en een kind, waardoor co-ouderschap. We wonen bij elkaar om de hoek. Nu blijkt dat zij de scheiding nog niet heeft verwerkt en ze heeft tijd nodig voor zichzelf. Mist haar kind, mist haar gezin, maar niet zo dat ze haar ex terug wil.
Nu ze meer tijd wil voor zichzelf zien we elkaar alleen in het vrije weekend zonder kinderen. Met daarbij in dat weekend ook de vrijheid om spontaan met een vriendin af te spreken. Door ruis via whatsapp hebben we dat tot een zwaar minimum beperkt. Dus voor nu is dit de nieuwe status. Bijna geen contact en alleen 1 avond en een dag in het weekend en dat om het weekend dus. Ik mis echt een stukje gezelligheid en verbondenheid. Maar het lijkt erop dat ik daar alleen in sta. Nu voelt dit dus als mijn probleem en zeker niet die van haar. Want zij lijkt het helemaal prima te vinden op deze wijze. Wat te doen, want ik weet t echt niet en draai cirkeltjes in mijn hoofd. Ben ontzettend gek op haar en het klikt heel erg goed.
Ben gescheiden al paar jaar en heb co-ouderschap. Sinds twee jaar een nieuwe relatie. Ook gescheiden en een kind, waardoor co-ouderschap. We wonen bij elkaar om de hoek. Nu blijkt dat zij de scheiding nog niet heeft verwerkt en ze heeft tijd nodig voor zichzelf. Mist haar kind, mist haar gezin, maar niet zo dat ze haar ex terug wil.
Nu ze meer tijd wil voor zichzelf zien we elkaar alleen in het vrije weekend zonder kinderen. Met daarbij in dat weekend ook de vrijheid om spontaan met een vriendin af te spreken. Door ruis via whatsapp hebben we dat tot een zwaar minimum beperkt. Dus voor nu is dit de nieuwe status. Bijna geen contact en alleen 1 avond en een dag in het weekend en dat om het weekend dus. Ik mis echt een stukje gezelligheid en verbondenheid. Maar het lijkt erop dat ik daar alleen in sta. Nu voelt dit dus als mijn probleem en zeker niet die van haar. Want zij lijkt het helemaal prima te vinden op deze wijze. Wat te doen, want ik weet t echt niet en draai cirkeltjes in mijn hoofd. Ben ontzettend gek op haar en het klikt heel erg goed.
donderdag 31 mei 2018 om 00:04
donderdag 31 mei 2018 om 00:14
De afgelopen twee jaar hadden we eerst de dagen doordeweeks met de kinderen gelijk lopen. Toen waren we zeker twee A drie avonden bij elkaar. Daarna werd haar schema met haar ex anders. Waardoor zij de kinderen niet heeft als ik ze wel heb. Dus dat is al een verandering. Ook hadden we toen meerdere keren per dag wel contact via whatsapp of s avonds even bellen. En ging ik vaak 1 avondje bij haar langs.
donderdag 31 mei 2018 om 00:18
donderdag 31 mei 2018 om 00:27
Dit zijn lastige dingen. Waarbij degene met de minste behoefte aan de ander de frequentie bepaalt. Je wilt natuurlijk ook niet bij iemand zijn die die avond liever alleen zou doorbrengen... Er waren wel mogelijkheden, maar die heeft ze blijkbaar teruggedraaid omdat ze meer tijd voor zichzelf nodig heeft. Je hebt met werk en omgangsregelingen al beperkt de tijd... dus je ontkomt er niet aan om keuzes te maken. En daarin heb je na een paar jaar dus een lagere prioriteit gekregen, zo lijkt het wel.
Op zich lijkt me dat het niet moeilijk hoeft te zijn om de omgangsregelingen weer gelijk te laten lopen, als dat helpt. Ik weet niet of één van jullie een meewerkende ex heeft? Ik heb er zelf nooit moeilijk over gedaan, als ex zijnde. Ook niet om af en toe eens te ruilen. Maar wat maakt het uit, je zou dus als jij de kinderen niet hebt, ook wat later op de avond kunnen langskomen. Of andersom, als zij de kinderen niet heeft, bij jou. Maar goed, dat moet ze dan wel willen.
Op zich lijkt me dat het niet moeilijk hoeft te zijn om de omgangsregelingen weer gelijk te laten lopen, als dat helpt. Ik weet niet of één van jullie een meewerkende ex heeft? Ik heb er zelf nooit moeilijk over gedaan, als ex zijnde. Ook niet om af en toe eens te ruilen. Maar wat maakt het uit, je zou dus als jij de kinderen niet hebt, ook wat later op de avond kunnen langskomen. Of andersom, als zij de kinderen niet heeft, bij jou. Maar goed, dat moet ze dan wel willen.
donderdag 31 mei 2018 om 00:34
Precies..dat moet ze wel willen. En sinds de laatste paar weken gaat t dus minder goed met haar en is ze erg druk in haar hoofd met het verwerken van de scheiding waar ze nog onvoldoende tijd voor heeft genomen. Ze moet zichzelf terugvinden en wil ook haar leven weer herinrichten met én ruimte voor vrienden, alleen-tijd, tijd met haar kind, en tijd met mij.
donderdag 31 mei 2018 om 05:56
Inderdaad. Je kan hier toch echt niet meer spreken over een relatie hoor.
donderdag 31 mei 2018 om 06:08
Het lijkt er inderdaad op dat ze de relatie langzaamaan laat doodbloeden. De moed niet heeft je dat eerlijk te zeggen.
Is eea misschien indertijd wat te snel gegaan? En dat ze nu gewoon meer behoefte heeft om haar eigen leven in te richten? Beetje omgekeerde wereld maar als jullie snel na haar scheiding een relatie kregen is er van verwerken en je leven alleen opbouwen geen sprake geweest natuurlijk.
Ik herken haar gedrag, ik heb die aanstaande relatie indertijd snel beëindigt.
Ik wilde naast werk en kinderen niet al mijn vrije tijd met hem doorbrengen, dat is een signaal, althans dat was het voor mij.
Is ze als jullie samenzijn ook anders dan voorheen?
Is eea misschien indertijd wat te snel gegaan? En dat ze nu gewoon meer behoefte heeft om haar eigen leven in te richten? Beetje omgekeerde wereld maar als jullie snel na haar scheiding een relatie kregen is er van verwerken en je leven alleen opbouwen geen sprake geweest natuurlijk.
Ik herken haar gedrag, ik heb die aanstaande relatie indertijd snel beëindigt.
Ik wilde naast werk en kinderen niet al mijn vrije tijd met hem doorbrengen, dat is een signaal, althans dat was het voor mij.
Is ze als jullie samenzijn ook anders dan voorheen?
donderdag 31 mei 2018 om 07:38
Jij houdt meer van haar dan zij van jou. Blijkbaar is ze zichzelf aan het uitvinden en komt ze erachter, of durft ze niet te zeggen dat ze het alleen toch leuker vind dan met jou. Jij bent nu nog backup, zodat ze nog terug naar jou kan gaan, maar uiteindelijk zal blijken dat ze zonder je verder gaat. Dat is mijn idee toen ik je tekst las.
Heel pijnlijk voor je. Ik zou eens een goed gesprek aangaan om er achter te komen wat ze echt wil...
Heel pijnlijk voor je. Ik zou eens een goed gesprek aangaan om er achter te komen wat ze echt wil...
donderdag 31 mei 2018 om 07:38
donderdag 31 mei 2018 om 08:04
tiramisuusje schreef: ↑31-05-2018 03:00Om eerlijk te zijn vind ik het klinken alsof ze de relatie op een laag pitje heeft gezet. Als je dit na 2 jaar doet met deze redenen denk ik dat ze (bewust of onbewust) hoopt dat de relatie zo doodbloedt.
Mijn eerste gedachte ook...
Een relatie is werken, investeren. Zéker een LAT-relatie waar ook nog kinderen mee gemoeid zijn.
Als er van één kant geen commitment meer is kan je beter meteen stoppen.
donderdag 31 mei 2018 om 08:11
Geef het even tijd zou ik zeggen, maar maak ook duidelijk dat jij 1 avond in 2 weken niet genoeg vindt.Gwynyfar schreef: ↑31-05-2018 00:34Precies..dat moet ze wel willen. En sinds de laatste paar weken gaat t dus minder goed met haar en is ze erg druk in haar hoofd met het verwerken van de scheiding waar ze nog onvoldoende tijd voor heeft genomen. Ze moet zichzelf terugvinden en wil ook haar leven weer herinrichten met én ruimte voor vrienden, alleen-tijd, tijd met haar kind, en tijd met mij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 31 mei 2018 om 08:14
Ik denk oprecht dat ze het fijn vind wanneer we samen zijn en zelfs dat ze gek op me is. Logisch, want dat is het ook. En in haar situatie denk ik dat het het fijnst is, wanneer je daar wél behoefte aan hebt en een heel weekend voor je neus hebt liggen, dat ze tijd met mij kan doorbrengen. Maar het voelt alsof ik enkel voor erbij ben. Want alleen is ook maar alleen. Zoiets.