Mode & Beauty alle pijlers

Mantelpakje

31-05-2018 19:48 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik zou graag voor werk/school en hondenshows een mantelpakje willen.
En nu heb ik wat gepast maar het staat mij voor geen meter....

En nu vraag ik me af:
Ligt dat misschien aan de kwaliteit (was bij henm en primark)

Of kan ik er gewoon niet het figuur voor hebben...
174 met 72 kilo.

Of iets op maat laten maken en zo ja waar?

Ik woon in utrecht.
Dus ik hoor graag tips!
Voor een mantelpak van goede kwaliteit ga je toch niet naar Primark of H&M? Zoek een gerenommeerde damesmodezaak in je omgeving op en ga daar naar binnen, alle kans dat ze je daar kunnen helpen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik hou zelf van vintage mantelpakjes, YSL of Dior. Rekt niet mee overigens, vintage kleding.

Wat stond er niet precies? En ja je zit wel aan de bovengrens van gezond gewicht, maar het hangt voor de pasvorm er wel van af of alles op je buik zit of beetje gelijkmatig verdeeld. Kan zijn dat op maat maken het beste is maar dan past het niet meer als je gewicht erg verandert.
Ik hoop dat je die van de hondenshow niet naar je werk aandoet zonder een flinke stomerijbeurt.

Wat je gewicht en lengte voor super speciaals is dat je niet van die mantelpakjes zou aan kunnen is me ook een raadsel.
strikjemetstippels schreef:
31-05-2018 19:53
Ik hou zelf van vintage mantelpakjes, YSL of Dior. Rekt niet mee overigens, vintage kleding.

Wat stond er niet precies? En ja je zit wel aan de bovengrens van gezond gewicht, maar het hangt voor de pasvorm er wel van af of alles op je buik zit of beetje gelijkmatig verdeeld. Kan zijn dat op maat maken het beste is maar dan past het niet meer als je gewicht erg verandert.
Ja, lul iemand een complex aan.
Lucifer2018 schreef:
31-05-2018 19:56
Ja, lul iemand een complex aan.
Als feiten dat met een mens doen dan was er al een complex. Ze noemt het zelf, dus haak ik er op aan.

Rest van mijn post ook gelezen met tips of wilde je gewoon over 1 ding zeiken?

Wat stond er niet precies? En ja je zit wel aan de bovengrens van gezond gewicht.
Wat een onzin. Voor hetzelfde geld is het een bodybuilder of gewoon stevig gebouwd.
Of een pakje goed zit heeft niets met BMI te maken, maar met pasvorm en weten wat jou goed staat. Ik weet bijvoorbeeld dat ik pencilskirts moet dragen en zeker geen klokkende rokken. Jasjes beter wat korter en getailleerd.

H&M en Primark zouden niet mijn eerste keuze zijn voor een pak. Kwaliteit kost wat, dus ik zou bij Philippa K of Vanilia kijken. Als het niet teveel mag kosten mogelijk bij Esprit. En kijk verder dan saai zwart, misschien staat blauw of bruin jou wel veel beter.
Ben het zelden eens met Pejeka, maar dit keer sluit ik me er voor 100% bij aan. Primark en H&M zijn leuk voor een strand- of stapoutfitje, maar als je nette kleding wil kan je beter voor kwaliteit gaan.

Denk ook niet dat het met je figuur te maken heeft, genoeg vrouwen die heel wat zwaarder zijn en er fantastisch uitzien in een mantelpakje.
Ik ben nogal 'gevormd' en zie er heel ordinair uit in een mantelpak.
Ook in een dure en echt door een dure winkel geadviseerde.
Bij mij werkt een bepaald soort jurk het beste om er netjes uit te zien.
Het-groepje schreef:
31-05-2018 20:15
Ik denk dat zelfs jij er goed uit kunt zien in een mantelpak, mits het jasje niet te zeer getailleerd is en de rok van je heupen af recht is. Draag daaronder een mooie zijden blouse en niks aan de hand.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Maar er zijn toch nog genoeg andere manieren om je netjes aan te kleden? Waarom perse een mantelpak?
Het-groepje schreef:
31-05-2018 20:15
denk dat jou Jackie Kennedy stijl wel zou staan, dat is inderdaad wat rechter als pejeka zegt.
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... et-in-navy

En zoiets met bijpassende rok?
Been there, done that, got the T-shirt.
Dank voor de tips, Pejeka en strikje.
De dame die me toen adviseerde vond juist dat ik een kokerrok en getailleerd moest, omdat ik ook nogal klein ben.
Wellicht dat dit wel werkt!
En ja je zit wel aan de bovengrens van gezond gewicht,
Een BMI van 23.8 is gewoon prima en valt keurig binnen de schaal van 20-25 voor gezond gewicht.
Ik kan me zo indenken dat TO nog niet het budget heeft voor keurige damesmodezaken. Toch kan het wel eens verhelderend zijn om er wat dingen te passen, vooral om oog te krijgen voor wat (niet) werkt.

@Het groepje: met curves in all the right places en klein vind ik de meeste colbertjes ook niks. Heb er nu echter een zonder sluiting en zonder revers, die staat me wel ontzettend goed. (Geen blouse, ik krijg een truttig hoofd van kraagjes)

Lijkt hier op: http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0586203002.html
Zou je geen broekpak willen dragen dat staat mij persoonlijk beter,
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hè ja, doe 'ns gek. Een Coco Chanel geïnspireerd pakje misschien?

Misschien heeft marktplaats of de kringloop wat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Afbeelding

Kan je heel goed zelf maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het kan je ook niet staan. Ik heb van mezelf niet een heel chique uitstraling, en zo'n mantelpakje staat dan heel suf. Dat terwijl ik wel heel goed een jurk met een jasje aan kan. Of zo'n pakje als dat rode op het plaatje van Retrostar, met een wat zwieriger rokje.
Welke rassen moet je showen?
Een werkhond showen in een mantelpakje vind ik persoonlijk geen porum, zeker bij die jonge meiden niet. Voor gezelschapshondjes zou het wel kunnen maar over het algemeen zien die meisjes er met een mantelpakje zeer truttig uit naar mijn mening.
Een mooie broek of een leuke rok met een leuke blouse of jasje staat vlotter en toch netjes.
Waarom wil je een mantelpakje?
Voor school en hondenshows? Rare gelegenheden voor een mantelpakje.
De winkels waar je gaat kijken zijn voor jonge, dunne en kleine meisjes.
Ik denk dat jij aan de zwaardere kant bent en dat je naar een winkel moet met betere kleding. Massimo Duti. Vanillia etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven