Zomervakantie Corfu, Kreta of Zakynthos?

29-05-2018 14:27 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik willen dit jaar in augustus graag 2 weekjes naar Griekenland, maar zien door de bomen het bos niet meer. We zijn al naar Rhodos en Kos geweest en willen nu graag naar een ander eiland. We zitten te twijfelen tussen Corfu, Kreta en Zakynthos, maar een ander eiland is ook mogelijk.

We zijn op zoek naar een leuk en gezellig stadje waar 's avonds genoeg te doen is, geen discotheken, maar wel genoeg terrasjes. En waar we overdag lekker aan het (liefst zand-)strand of zwembad kunnen liggen. Ongeveer één keer per 3 dagen willen graag een uitstapje maken.

We hebben al gekeken naar Chania in Kreta, Gouvia en Agios Gordis op Corfu of Laganas in Zakynthos, maar lezen veel tegenstrijdige verhalen. Wie heeft de tip voor een gezellig stadje? En ervaringen qua excursies zijn ook welkom!
Zo jammer dat Kreta als een feest eiland wordt bestempeld, er is zoveel meer.
Ik woon net buiten chersonissos, in de rust, en ja in hoogseizoen zijn er ook veel jongeren die feesten, maar dat is het niet alleen.
Je kan dat stuk ook vermijden en andere gelegenheden opzoeken.

De westkust van Kreta is prachtig, elafonisi, balosbeach, chania.
Zuidkust matala, een voormalig hippie dorp.
Er zijn watervallen bij Rethymnon.
Samariakloof prachtig, niet aan te raden bij 35+ gr.

Kefalonia is een mooi eiland.
Santorini is leuk voor een dag of 3, de welbekende plaatsjes zijn leuk, het zwarte strand is leuk voor een keer, maar dan houdt het wat mij betreft op.
Paros is ook mooi, en heb je veel geld is mykonos zeker leuk voor een dag of 3.
jilzz schreef:
01-06-2018 09:20
Ik woon net buiten chersonissos, in de rust, en ja in hoogseizoen zijn er ook veel jongeren die feesten, maar dat is het niet alleen.

Kefalonia is een mooi eiland.
Santorini is leuk voor een dag of 3, de welbekende plaatsjes zijn leuk, het zwarte strand is leuk voor een keer, maar dan houdt het wat mij betreft op.
Paros is ook mooi, en heb je veel geld is mykonos zeker leuk voor een dag of 3.

Ik heb 8 heerlijke dagen op santorini gehad, je hoeft niet alle dagen op pad te zijn hé
Het is vakantie
Ik ben op Corfu en zakynthos geweest. Beiden erg leuk maar wat mij betreft blijf je weg uit Kavos en laganas.
Als je echt een leuk dorpje wilt hebben met terrasjes enz maar geen disco's is skala Kalonni op lesbos een aanrader. Zelf vond ik lefkas ook heel leuk.
Wel heb ik altijd een auto gehad en zit qua accomodatie nooit op loopafstand van plekken waar in de avond wat te doen is, behalve op lesbos.
jilzz schreef:
01-06-2018 09:20

Eens! Kreta is gewéldig. Afwisselend en zo groot dat je t in een paar dagen niet gezien hebt. Er zijn ook andere kloven naast de Samaria. Het palmenstrand van Vai is schitterend. Matala is fantastisch, zeker als de straattekeningen vers zijn.

Het is absoluut zoveel meer dan een feesteiland!
Bedankt voor alle reacties! Gouvia, Kavos en Laganas zijn inmiddels van het lijstje afgestreept.

@Madrid87 We zitten helaas redelijk vast aan augustus, omdat mijn vriend niet in een andere periode vrij kan krijgen. Ik ben benieuwd hoe het weer eind augustus is!

@delicious35 Bedankt! Kavos en Laganas zijn afgestreept en ik ga nog even kijken naar Lesbos.

@Jilzz Kreta lijkt me ook ontzettend mooi en niet alleen een feesteiland inderdaad! Ik heb nog een vraagje, hoe is de temperatuur in augustus? Is dat te doen? We zitten ook te kijken naar appartementen in Agia Marina en Kato Stalos, vlakbij Chania. Weet je of daar wat te doen is? Of moeten we voor een drankje op het terras echt naar Chania zelf toe?
Je vraagt het niet aan mij maar de temperatuur kan variëren tussen de 30 en 40 graden. Maar je kunt ook een dag met bewolking en regen hebben. Dat hebben wij in augustus 2 x meegemaakt. Er staat meestal veel wind op Kreta.
@vivapimpelmees Hm, dat is goed warm! Misschien toch nog overwegen om een ander (ei)land te kiezen en in het voorjaar of najaar naar Kreta te gaan...
Het is op elk Grieks eiland zo warm hoor....
Ik ben op Kreta en Corfu geweest, beide leuk en ik kan geen favoriet aanwijzen. In de zomer is het echt heel warm, wij hebben het er niet onder de 30 graden gehad.
@vivapimpelmees Vandaar dat ik (ei) tussen haakjes had staan ;)

We zitten nu te kijken of het mogelijk is om toch halverwege september te gaan, dus dat zou al wat schelen denk ik! Nu nog eens keuze maken qua stadje en dan boeken :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven