Zomervakantie Corfu, Kreta of Zakynthos?

29-05-2018 14:27 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik willen dit jaar in augustus graag 2 weekjes naar Griekenland, maar zien door de bomen het bos niet meer. We zijn al naar Rhodos en Kos geweest en willen nu graag naar een ander eiland. We zitten te twijfelen tussen Corfu, Kreta en Zakynthos, maar een ander eiland is ook mogelijk.

We zijn op zoek naar een leuk en gezellig stadje waar 's avonds genoeg te doen is, geen discotheken, maar wel genoeg terrasjes. En waar we overdag lekker aan het (liefst zand-)strand of zwembad kunnen liggen. Ongeveer één keer per 3 dagen willen graag een uitstapje maken.

We hebben al gekeken naar Chania in Kreta, Gouvia en Agios Gordis op Corfu of Laganas in Zakynthos, maar lezen veel tegenstrijdige verhalen. Wie heeft de tip voor een gezellig stadje? En ervaringen qua excursies zijn ook welkom!
Ik ben vorig jaar met mijn vriend naar Zakynthos geweest & het is ons erg goed bevallen. Wij hebben verschillende excursies gedaan zoals schildpadden tocht & naar het oude scheepswrak. De excursies hebben wij van tevoren geboekt via Nefis Travel, een Nederlandse organisatie. Er zijn veel zandstranden en wij hebben hier zeker genoten. 's avonds zijn er terrasjes waar je lekker wat kan drinken.

Wij hebben vorig jaar een scooter gehuurd en ik zou dit zeker aanraden als je naar Zakynthos gaat. Je kan ook een auto huren. Veel plaatsen liggen nog best een stukje uit elkaar en het is fijn als je zelf overal heen kunt gaan!
Wij zijn twee jaar geleden naar Koutouloufari geweest op Kreta, heel leuk en gezellig plaatsje, maar ligt wel verder van het strand. Qua excursies: Knossos en Spinalonga zijn aanraders. Vai Beach is ook gaaf, maar een behoorlijke rit met de auto, daar moet je maar net zin in hebben.

Corfu en Zakynthos nooit geweest dus daar geen ervaringen.
De schildpaddentocht & een tripje naar het oude scheepswrak lijkt me ook erg leuk!
We hebben tot nu toe elke keer een scooter of auto gehuurd, dus denk dat we dat blijven doen. In welk dorpje zijn jullie geweest op Zakynthos? En hoe was het daar qua gezelligheid/drukte/terrasjes?
lilguinea schreef:
29-05-2018 14:35
Wij zijn twee jaar geleden naar Koutouloufari geweest op Kreta, heel leuk en gezellig plaatsje, maar ligt wel verder van het strand. Qua excursies: Knossos en Spinalonga zijn aanraders. Vai Beach is ook gaaf, maar een behoorlijke rit met de auto, daar moet je maar net zin in hebben.

Koutouloufari heb ik ook bekeken! Is het daar niet erg druk met jongeren aangezien het zo dicht bij Chersonissos ligt? En is dat qua strand met Chersonissos ook te doen? We houden wel van levendigheid, maar dit is toch een beetje té voor ons
lilguinea schreef:
29-05-2018 14:35

Ik kom net terug uit Koutoulofari en dat was onze 5e vakantie daar. Dat zegt genoeg denk ik.
Corfu is groener maar dat komt ook omdat het weer instabieler is. Ik heb daar ooit in augustus 3 dagen fikse regen gehad en da's echt minder fijn.
xxlizzie schreef:
29-05-2018 14:38
De schildpaddentocht & een tripje naar het oude scheepswrak lijkt me ook erg leuk!
We hebben tot nu toe elke keer een scooter of auto gehuurd, dus denk dat we dat blijven doen. In welk dorpje zijn jullie geweest op Zakynthos? En hoe was het daar qua gezelligheid/drukte/terrasjes?
Wij zijn in dit appartement geweest: https://www.corendon.nl/griekenland/zak ... n-info-tab

Lag een stukje af van het centrum maar daarom was een scooter dus ideaal! Wij vonden het erg fijn dat we niet midden in het centrum zaten. Vooral in Laganas (zuiden) wordt heel veel uitgegaan en is er veel lawaai. Wij zijn hier een keer een dagje geweest maar hier moet je van houden.
xxlizzie schreef:
29-05-2018 14:40
Koutouloufari heb ik ook bekeken! Is het daar niet erg druk met jongeren aangezien het zo dicht bij Chersonissos ligt? En is dat qua strand met Chersonissos ook te doen? We houden wel van levendigheid, maar dit is toch een beetje té voor ons
Wij waren net iets later, eind augustus, toen waren er geen jongeren meer te bekennen, zeker niet in Koutouloufari. Qua strand was het goed te doen, alleen een stijle weg terug, wij liepen dan heen en namen lui een taxi terug.
xxlizzie schreef:
De jeugd gaat naar Cherso. Die zitten niet in Koutoulofari.
Ik ben op alledrie de eilanden geweest. Corfu vond ik denk ik in zijn totaliteit het mooist. Op Kreta vond ik de Samariakloof geweldig en Zakynthos had de mooiste strranden/uitzichten.
Ik ben op alle 3 de plaatsen geweest. Zou het je in deze volgorde aanbevelen: kreta, zakynthos, corfu. Fijne vakantie!
xxlizzie schreef:
29-05-2018 14:27
Vriend en ik willen dit jaar in augustus graag 2 weekjes naar Griekenland, maar zien door de bomen het bos niet meer. We zijn al naar Rhodos en Kos geweest en willen nu graag naar een ander eiland. We zitten te twijfelen tussen Corfu, Kreta en Zakynthos, maar een ander eiland is ook mogelijk.

We zijn op zoek naar een leuk en gezellig stadje waar 's avonds genoeg te doen is, geen discotheken, maar wel genoeg terrasjes. En waar we overdag lekker aan het (liefst zand-)strand of zwembad kunnen liggen. Ongeveer één keer per 3 dagen willen graag een uitstapje maken.

We hebben al gekeken naar Chania in Kreta, Gouvia en Agios Gordis op Corfu of Laganas in Zakynthos, maar lezen veel tegenstrijdige verhalen. Wie heeft de tip voor een gezellig stadje? En ervaringen qua excursies zijn ook welkom!
Life begins at the end of your comfortzone
Bedankt voor alle tips tot nu toe!
NYC schreef:
29-05-2018 14:58
Ik ben op alledrie de eilanden geweest. Corfu vond ik denk ik in zijn totaliteit het mooist. Op Kreta vond ik de Samariakloof geweldig en Zakynthos had de mooiste strranden/uitzichten.
LJVKS1 schreef:
29-05-2018 14:58
Ik ben op alle 3 de plaatsen geweest. Zou het je in deze volgorde aanbevelen: kreta, zakynthos, corfu. Fijne vakantie!
Hebben jullie beide nog tips voor dorpjes om te verblijven?
Je zou eens naar Rethymnon op Kreta kunnen kijken. Daar is genoeg te doen, ook veel terrasjes enzo, maar niet dat massale van Chersonissos. Bovendien heeft Chersonissos weinig strand en het strand bij Rethymnon is prachtig!
Rethymon is alleen leuk in het oude centrum. Verder veel te groot. Wel mooi strand, dat klopt.
Bedankt! We gaan ook even naar Rethymnon kijken. Ik zag dat er iig veel betaalbare appartementen en hotels zitten. Nog meer mensen tips voor dorpjes op Corfu of Zakynthos?
Ik ben op alledrie de eilanden geweest maar vond Corfu en Zakynthos het leukste. Denk dat ik voor Zakynthos zou gaan. Maar hou er rekening mee dat het in Augustus qua temperatuur niet te harden is in Griekenland. Ik was er eens in Kefalonia en ben na een week weer naar huis gevlucht ( zou 2 weken gaan ). Echt veel te heet. Ik had dagelijkse temperaturen van 45 graden of heter.
Het was niet te doen. Als je niet aan de schoolvakantie vast zit zou ik echt kijken of je een paar weken later kan gaan. Mits je goed tegen de hitte kan natuurlijk.

Ik zat op Zakynthos in Agios Sostis, een leuk dorpje vlakbij Laganas. Laganas zelf vond ik verschrikkelijk. Een lange straat, het barstte van de Engelsen en te massaal. Beetje Cherso idee. Op Corfu zat ik in Gouvia, maar dat vond ik niet echt een leuk dorpje. Weinig te doen en geen sfeer.
Kreta ben ik alleen in Cherso geweest, dat was dus een keer nooit meer. Ken het eiland verder niet goed.

Persoonlijk zou ik naar Zakynthos gaan. Genoeg leuke dorpjes.
Ik vond Zakynthos echt verschrikkelijk. Ik ben op diverse Griekse eilanden geweest en deze staat onderaan. Overal gillende en schreeuwende Britten en alles was op hen toegespits. Mijn man heeft een rondje gelopen door een stadje en kon via iedere pub een hele voetbal wedstrijd volgen. Ik zou het bij niemand aanraden, ik ben ook altijd verbaasd als mensen er enthousiast over zijn eigenlijk.

Kreta vond ik geweldig, maar toen was ik heel jong (ik geloof 8 jaar ofzo) en het was toen nog niet zo'n feest eiland zoals het nu is.

Niet in je lijst maar wel enthousiast: Santorini.
Ik vond het een heerlijk eiland, veel te zien, lekker eten, leuke mensen, zelfs in de laatste week van het seizoen.
Ik ben net 2 weken terug uit Gouvia Corfu. Corfu is een mooi eiland, leuke vakantie gehad, maar Gouvia viel me iets tegen. Er zijn 2 drukkere straten met voornamelijk restaurants en winkels en that it. Ik miste een soort van boulevard. We hebben ook een paar dagen regen gehad en dan is zo'n plaatsje erg klein. Ook zijn er in Gouvia absoluut geen zandstranden, het is echt allemaal kiezel. Voor zandstranden moet je aan de andere kant van Corfu zijn.
In Kreta hebben wij (in het voorseizoen) in Cherso gezeten. Echt perfect, voldoende druk en voldoende te zien, maar nog geen massa-toerisme.
Ik zou zelf nog een keertje Rhodos doen. Je kan echt uren lopen, zowel door de oude als de nieuwe stad (wel opletten of je aan de wind-kant zit). Heerlijke stranden.
JuliaChild schreef:
01-06-2018 08:26
Ik vond Zakynthos echt verschrikkelijk. Ik ben op diverse Griekse eilanden geweest en deze staat onderaan. Overal gillende en schreeuwende Britten en alles was op hen toegespits. Mijn man heeft een rondje gelopen door een stadje en kon via iedere pub een hele voetbal wedstrijd volgen. Ik zou het bij niemand aanraden, ik ben ook altijd verbaasd als mensen er enthousiast over zijn eigenlijk.

Kreta vond ik geweldig, maar toen was ik heel jong (ik geloof 8 jaar ofzo) en het was toen nog niet zo'n feest eiland zoals het nu is.

Niet in je lijst maar wel enthousiast: Santorini.
Ik vond het een heerlijk eiland, veel te zien, lekker eten, leuke mensen, zelfs in de laatste week van het seizoen.
Ik was er in het voorseizoen en heb bijna geen Engelsen gezien. Maar ja als je in Laganas zit ontkom je er dus niet aan en dat is inderdaad op en top Engels. In Agios Sostis was het veel rustiger. Vond dat een fijn dorpje.
Ik vond het echt een heel leuk eiland.
Corfu. De 2 anderen zijn ook buiten hoogseizoen pleuristoeristisch. En vond Corfu het mooist en leukst om beetje over heen te crossen en alles te bekijken. Ik was er in mei. ook een flinke dag regen maar auto gehuurd en rond gereden. Prachtig.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-06-2018 08:51
22.11% gewijzigd
Madrid87 schreef:
01-06-2018 08:42
Ik was er in het voorseizoen en heb bijna geen Engelsen gezien. Maar ja als je in Laganas zit ontkom je er dus niet aan en dat is inderdaad op en top Engels. In Agios Sostis was het veel rustiger. Vond dat een fijn dorpje.
Ik vond het echt een heel leuk eiland.
Wij waren in het naseizoen, in september. Moet heel goed nadenken waar wij zaten trouwens, is al een tijdje terug
wij zaten inderdaad in laganas, maar ver buiten het centrum, maar wel op loop afstand.
Het hotel was op zich prima hoor, maar ik vond niet alleen laganas erg gericht op Britten, maar het hele eiland
Lucifer2018 schreef:
01-06-2018 08:49
Corfu. De 2 anderen zijn ook buiten hoogseizoen pleuristoeristisch. En vond Corfu het mooist en leukst om beetje over heen te crossen en alles te bekijken. Ik was er in mei. ook een flinke dag regen maar auto gehuurd en rond gereden. Prachtig.
Ja Corfu is ook erg mooi. Veel te zien ook. Maar ook wel behoorlijk toeristisch hoor.
Ik weet niet waar je zat, maar heb wel veel leuke dorpjes voorbij zien komen. Zoals gezegd zou ik Gouvia overslaan TO.

Als je niet van toerisme houdt is Kefalonia misschien ook een optie, al vond ik de mensen daar niet zo vriendelijk als op andere eilanden. Maar kan ook aan de hitte gelegen hebben.
Op corfu niet geweest.
Zakynthos en dat met name laganas vond ik minder. Veel drukte en feestgangens. Kreta heeft dat ook wel, maar dat eiland is zoveel groter. Dus niet naar cherso en maila gaan.

Het mooiste Griekse eiland vond ik Kefalonia. Mooie stranden, leuke dorpjes. Wij zaten toen bij xi beach, maar dat is wel heel erg klein.

Voor kreta is agios nikolaos leuk of de westkant van het eiland. En voor meer Grieks en minder toeristisch kan je ook nog het vaste land proberen (Chalkidiki of Peloponnesos)
xxlizzie schreef:
Koutouloufari zitten geen feestende jongeren.
Het is een gezellig idyllisch authentiek dorpje waar je prima kan verblijven.
Het ligt halverwege een berg, en naar beneden prima te doen naar het strand.
Naar boven neem je evt een taxi.
Wil je een rustig strandje, dan niet naar starbeach, maar even verderop heb je een wat ruig klein supergaaf strandje.
Cherso is meer dan feestende jongeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven