Instappen met Prioriteit Ryanair
vrijdag 1 juni 2018 om 20:47
Hi,
Om mijn handbagage mee in het vliegtuig te kunnen nemen en niet bij de bagageband te hoeven wachten, heb ik Instappen met Prioriteit aangeschaft. Voor 2 van de 4 klanten in eenzelfde boeking, omdat we hier qua bagage genoeg aan hebben en het stiekem toch best een duur grapje is zo bij elkaar. Tijdens het bestellen was dit geen probleem. Nu lees ik achteraf op de site van Ryanair: "bij aankoop van Instappen met Prioriteit wordt dit toegevoegd aan alle klanten in de boeking". Raar dat het tijdens het boeken gewoon voor maar 2 van de 4 personen te selecteren was. Hoe zit het nu? Kunnen we nog voor verrassingen komen te staan? Iemand ervaring hiermee?
Om mijn handbagage mee in het vliegtuig te kunnen nemen en niet bij de bagageband te hoeven wachten, heb ik Instappen met Prioriteit aangeschaft. Voor 2 van de 4 klanten in eenzelfde boeking, omdat we hier qua bagage genoeg aan hebben en het stiekem toch best een duur grapje is zo bij elkaar. Tijdens het bestellen was dit geen probleem. Nu lees ik achteraf op de site van Ryanair: "bij aankoop van Instappen met Prioriteit wordt dit toegevoegd aan alle klanten in de boeking". Raar dat het tijdens het boeken gewoon voor maar 2 van de 4 personen te selecteren was. Hoe zit het nu? Kunnen we nog voor verrassingen komen te staan? Iemand ervaring hiermee?
vrijdag 1 juni 2018 om 20:58
vrijdag 1 juni 2018 om 21:15
Ik persoonlijk denk dat het een standaard zin is. Als je qua prijs voor 2 hebt betaald, denk ik niet dat je later hoeft bij te betalen. Daar hebben ze bij de gate helemaal geen tijd voor.Flamingooo schreef: ↑01-06-2018 20:58Ja, bij de boeking staat het precies wat ik heb geselecteerd en waarvoor ik heb betaald. Dat klopt dus. Maar op hun site zeggen ze iets anders. Ik heb dus geen zin om er later achter te komen dat die andere twee alsnog Instappen met Prioriteit moeten kopen.
vrijdag 1 juni 2018 om 21:17
Ja, dat geloof ik. Opzich hoeven we ook niet snel het vliegtuig in of zo allemaal. Als we onze handbagage maar mee het vliegtuig in kunnen nemen.Gele_Suikerspin schreef: ↑01-06-2018 21:13Met hun nieuwe bagage regels moet je wel rekening houden dat meer mensen kiezen voor priority.
Bij onze vlucht vlogen minstens 50 a 80 mensen priority. Wij niet overigens. Maar het viel mij toen op.
vrijdag 1 juni 2018 om 21:18
Je kunt niet eens bij betalen op dat moment; je kunt gewoon niet met zijn vieren samen instappenGele_Suikerspin schreef: ↑01-06-2018 21:15Ik persoonlijk denk dat het een standaard zin is. Als je qua prijs voor 2 hebt betaald, denk ik niet dat je later hoeft bij te betalen. Daar hebben ze bij de gate helemaal geen tijd voor.
vrijdag 1 juni 2018 om 21:35
Ik heb ook priority gevlogen bij Ryanair en beide keren (heen en terugvlucht) lag mijn koffer al op de bagageband toen ik aan kwam lopen. Op een vliegveld stond ik binnen nog geen 45 minuten buiten bij de bushalte voor de bus naar m'n hotel en op Eindhoven stond ik toch bijna zeker 45 minuten in de rij voor paspoortcontrole om het land weer in te mogen als Nederlandse.
En wel balen zeg dat er waarschijnlijk is misgegaan met het boeken want nu kun je wellicht niet bij elkaar zitten.
En wel balen zeg dat er waarschijnlijk is misgegaan met het boeken want nu kun je wellicht niet bij elkaar zitten.
vrijdag 1 juni 2018 om 21:49
Dat is toch wel buitengewoon bijzonder. In de eerste plaats kom je eerst bij de bagageband en ik heb al tientallen keren gevlogen vanaf Eindhoven en werkelijk nog nooit in wat voor rij dan ook gestaan voor douanecontrole.TsumTsum schreef: ↑01-06-2018 21:35Ik heb ook priority gevlogen bij Ryanair en beide keren (heen en terugvlucht) lag mijn koffer al op de bagageband toen ik aan kwam lopen. op Eindhoven stond ik toch bijna zeker 45 minuten in de rij voor paspoortcontrole om het land weer in te mogen als Nederlandse.
vrijdag 1 juni 2018 om 21:53
Nee, alle vier volwassenen. We gaan maar twee nachten weg, dus niet veel nodig.IJskoffie* schreef: ↑01-06-2018 21:41Jullie nemen met z´n vieren dus maar twee stuks handbagage (excl. een kleine tas) mee?
Zijn de andere twee personen in de boeking soms kinderen?
vrijdag 1 juni 2018 om 22:05
vrijdag 1 juni 2018 om 22:07
Hoezo bijzonder? Ik kwam terug uit Londen.
vrijdag 1 juni 2018 om 22:08
Dan stap je toch apart van elkaar in? De twee met prioriteit eerst en de andere twee komen later met se meute. Leg elk je jas op een tweede stoel en jullie zitten gewoon bij elkaar (of werkt Ryanair tegenwoordig met toegewezen stoelen?).
Ik snap de stress niet. Zo lang zal je vlucht ook al niet zijn, dus dat vliegtuig is een soort bus waar je nauwelijks tijd in doorbrengt.
Ik snap de stress niet. Zo lang zal je vlucht ook al niet zijn, dus dat vliegtuig is een soort bus waar je nauwelijks tijd in doorbrengt.
vrijdag 1 juni 2018 om 22:15
vrijdag 1 juni 2018 om 22:22