Dilemma

01-06-2018 21:13 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al bijna 30 jaar samen, 3 pubers en sinds een paar jaar ben ik onrustig en weet ik niet of ik nog samen verder wil. Dit heb ik begin dit jaar aangegeven , mijn man schrok en herkent dit niet, hij wijt dit aan de overgang.
Ook nog een ander, ook getrouwd, leren kennen, vreemd gegaan, maar de beslissing genomen om voor thuis te gaan en we hebben geen contact meer. Mijn man weer van deze verhouding niets.
Ik ben onder behandeling bij een psycholoog, alleen kom ik er niet uit. Dit helpt.

Deze zomer ben ik jarig. Ik wil graag van de trouwringen van mijn ouders een ring laten maken met 3 diamantjes. Dit is erg duur. Nu twijfel ik, kan ik dit dure cadeau van mijn man aannemen terwijl ik niet weet of ik bij hem wil blijven? De kans op een scheiding is nog steeds aanwezig.

Geef ik niet een verkeerd signaal af als ik deze ring accepteer?
Ik zou het niet kunnen.
wat was er eerder, de twijfel of de affaire
Hebzinineten schreef:
01-06-2018 21:13
Ook nog een ander, ook getrouwd, leren kennen, vreemd gegaan, maar de beslissing genomen om voor thuis te gaan en we hebben geen contact meer.
Wie? Hij of jij?
Ik zou het niet doen.
Dus jij wil iets met die ringen en dat moet dan betalen en geven?

En dat is dan iets wat je niet kan aannemen omdat je nog niet weet of je wel verder wil met hem? Bizar.

Waarom laat je dat dan over aan hem. Laat dan zelf die ringen aanpassen en betaal dat ook zelf. Kan je gewoon eerlijk vertellen dat je vreemd ben gegaan.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-06-2018 21:20
10.73% gewijzigd
Denk dat hij het je niet eens meer wilt geven als hij weet van jou vreemdgaan.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Open je dit topic echt alleen maar om advies te krijgen over dit cadeau??? Bijzonder.

Maar goed, mijn antwoord: zo'n cadeau is iets wat je krijgt van iemand die heel veel om je geeft, met een hele emotionele lading en veel gevoel erachter (ik neem bijvoorbeeld aan dat de diamantjes voor je drie kinderen staan). Ik vind het idioot om je daar druk over te maken (en er überhaupt mee bezig te zijn dat je dit van je man zou moeten krijgen) terwijl je aan je relatie zou moeten werken.
Ik zou dit ook niet doen.
Maar dikke :hug: , ik weet hoe je je voelt (op de affaire na, maar dat was meer geluk als wijsheid).
S-Meds schreef:
01-06-2018 21:16
wat was er eerder, de twijfel of de affaire
Dit.
Die ring is nog wel het minste van je problemen.
Ja je geeft een verkeerd signaal af.
Wees eerlijk over je gevoelens en praat met je man.
Zo’n ring lijkt me nu niet het goede moment. Maar dat had je zelf ook al bedacht vandaar dit topic.
Vertel hem over je affaire. Dan heb je gelijk je antwoord.
De twijfel was er eerder dan de relatie. En dan kom je iemand tegen, het klikt en je gaat een grens over. Is het mij overkomen? Nee, ik heb het heel bewust gedaan en kan het ook niet terug draaien.

En idd, dit cadeau voelt niet goed. Mijn man wil het mij geven maar ik kan hem geen garantie geven dat ik blijf. Als ik dit aanneem voelt het alsof hij mjj 'koopt' en voel ik mij verplicht te blijven en is het geen vrijwillige beslissing meer.
waarom 3 diamantjes? een single is toch prima....

beetje zoals jij straks
Lorem Ipsum
waarom zit jij nog in die relatie? je kies bewust voor vreemdgaan, maakt geen bewuste keuze voor je huwelijk, je bent al weg maar blijft voor....

het geld?
de kinderen?
Hebzinineten schreef:
01-06-2018 21:29

En idd, dit cadeau voelt niet goed. Mijn man wil het mij geven maar ik kan hem geen garantie geven dat ik blijf. Als ik dit aanneem voelt het alsof hij mjj 'koopt' en voel ik mij verplicht te blijven en is het geen vrijwillige beslissing meer.
Euhm.... en dit bedoelt hij allemaal met die ring?
Zo heeft hij het jou gezegd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Gatekeeper* schreef:
01-06-2018 21:16
Wie? Hij of jij?
Zij

Hij weet er niets van.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als ik jouw man zou zijn dan zou ik willen dat je opdondert. ;)

Om deze redenen:
Je liegt.
Je bedriegt.
En je maakt je vervolgens druk met veronderstelde romantische drama gedachten van man bij gewoon een ring die jij zélf bedacht hebt.

Alles draait om kwarta, jij dus.
enn wijzigde dit bericht op 01-06-2018 21:46
62.13% gewijzigd
Enn schreef:
01-06-2018 21:32
Euhm.... en dit bedoelt hij allemaal met die ring?
Zo heeft hij het jou gezegd?
Nee, dat is mijn aanname.
Mijn man twijfelt niet aan onze relatie, hij wil met mij verder. Ik twijfel, al een hele poos. Deze twijfel heb ik altijd weggedrukt, tropenjaren met 3 jonge kinderen, mantelzorger voor zieke ouders. En nu is er rust en kom ik aan mijzelf toe. Met alle twijfels, gevoelens.
Hebzinineten schreef:
01-06-2018 21:37
Mijn man twijfelt niet aan onze relatie, hij wil met mij verder. Ik twijfel, al een hele poos. Deze twijfel heb ik altijd weggedrukt, tropenjaren met 3 jonge kinderen, mantelzorger voor zieke ouders. En nu is er rust en kom ik aan mijzelf toe. Met alle twijfels, gevoelens.
Je bent koopbaar blijkbaar?
Hebzinineten schreef:
01-06-2018 21:29
De twijfel was er eerder dan de relatie. En dan kom je iemand tegen, het klikt en je gaat een grens over. Is het mij overkomen? Nee, ik heb het heel bewust gedaan en kan het ook niet terug draaien.

Je geeft zelf dus het antwoord...
Het-groepje schreef:
01-06-2018 21:21
Ik zou dit ook niet doen.
Maar dikke :hug: , ik weet hoe je je voelt (op de affaire na, maar dat was meer geluk als wijsheid).
Bedankt voor je hug!
Hebzinineten schreef:

Jarenlang heeft hij zijn nut bewezen.
En nu hij niet meer zo nodig is, mag hij optiefen.
Hebzinineten schreef:
Zie hierboven.

Dat jij zware jaren hebt gehad geeft jou niet het recht om te liegen, bedriegen te zwijgen en je vervolgens druk te maken over veronderstellingen die hij bij die ring zou maken, een ring die jij zélf bedacht hebt. Echt vrouw óf je gooit alles in de openheid en je riskeert verlies van veiligheid óf je laat hem en jezelf verder leven in deze leugen. Die dan altijd min of meer gevoed wordt door ‘als’ en ‘maar’ en hij weet van niets, voelt misschien van alles maar weet van niets. Zo oneerlijk.

Echte openheid over alles kan resulteren in dáádwerkelijke keuzes. Keuzes van hem en keuzes van jou.
Nu is het gebaseerd op bullshit en er wordt niets echt gedeeld.
enn wijzigde dit bericht op 01-06-2018 21:51
11.61% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven